Oireet

Tää tuskin lohduttaa, mutta mulle tuli viimeksi rannekanavaongelmia vasta synnytyksen jälkeen ja vauvan nostelu pahensi niitä. Helpotti vasta kun palasin töihin, jolloin sekä vauvan kantaminen että imetys vähenivät. Lääkärin mukaan imetyshormoneilla olis osuutta asiaan. Mutta alusta asti kannattaa huolehtia käsien hyvästä asennosta vauvaa nostellessa, siitä ettei ranteet ole koko ajan pahimmassa rasituksessa ja ettei esim. pyllynpesua tai muuta hoida aina samalla kädellä. Mulla kipeytyi toinen käsi niin, että oli pakko pestä aina vauva toisella puolella, mikä tietysti johti sit siihen, että se toinenkin puoli kipeytyi. Mut jos sai esim. miehen hoitamaan tollaset asiat aina kotona ollessaan, niin sekin helpotti paljon.

Huomasin viime yönä, ettei puutuva käsi olekaan välttämättä se, jonka päällä osin nukun. Mullakin tuota voi siis olla, mutta todella lievänä, tai sitten se on vain jotain muuta. Toivon kovasti, että tilanne normalisoituu pian (heti syyskuussa) teillä, joilla kyseessä on todellinen ongelma.

Hei mulla on kans nyt ollut pidempään tota että ranteet ja sormet kipeytyy öisin ja sormet puutuili alkuun öisin, nyt puutuu jopa päivisin. Onko tuohon siis mitään apua mistään? Mulle ei terkka milläänlailla ottanut kantaa tähän oireiluun, sanoi vaan että jos on niskat jumissa niin hierontaan kannattais mennä.. Mutta tämäkö ei siis johdu jumiutuneista niskoista?

Mulla on vatsa tosi kipeä, siis kaikki sattuu ja olokin on tosi kuvottava. Eilen ja tänään ollut vatsa ihan löysällä ja nyt illan mittaan tullut todella kipeitä supistuksia. Vatsa on myös jatkuvalla syötöllä ihan kivikova. Katotaan meneekö yön aikana ohi vai pitääkö alkaa soittelee äippäpolille! Aghh

Supistukset on helpottanu mut muuten olo pysyny samana. Seuraillaan, ei huvittais nyt yhtään lähtee päivystykseen kököttää :s Ehkä helteet pisti vatsan löysälle ja siitä vatsakipu ja pahoinvointi..

Ja supistukset palas näköjään. Hitto mä sanon, jotenkin tuntuu tyhmältä nyt soitella minnekkään ku ennenkään ei oo mitään ollut mut toisaalta sit taas huolettaa, että olisko joku nyt pielessä sittenkin..

Jennyhannele, soita vaan ihmeessä neuvoja! Ja itsellä ainakin kunnon supistukset pistää mahan ihan sekasin!

Soittelin kättärille, käskivät ottaa panadolia ja lepäämään. Tätähän oon tehny jo viimoset 2päivää, huomen aamulla soitto uudelleen jossei oo helpottunu. Eivät ottaneet kantaa juuri mitenkään kun kivuista puhuin. Onneks on 4.8 aika NKL lääkärille jossa tarkistavat kohdunsuun tilanteen.

Mulla jennyhannele vähän saman oireet. Pahaolo, supistelee ja mahakipuja. Viime yönäkin jouduin nousemaan ottaa lääkettä ja meni yö valvoessa. Jorvissa vähäteltiin täysin, naistenklinikalta ohje myös panadolia ja lepoa. Mulla tää olo jatkunu yli viikon tällaisena jo. Tuskaa syyskuun loppuun jos näin menee. Neuvola lääkäri mulla olis ens ti.
Tsemppiä olon kaa. Kannattaa muistaa juoda reilusti näillä helteillä kun sekin voi lisätä supisteluja.

Voihan se tietty olla et näillä viikoilla ei enää niin helposti oteta tarkastukseen kun vauvan syntymistä ei kuitenkaan esteltäisi.

Miulla myös tänään tullut muutamia supistuksia, ja tietysti maha ihan sekaisin. Menkkajomoa ja vihlontaa ollut nyt n viikon..

Sanottiin just mulle sitä että sitten näytille kun tulee tiuhempaan supistukset ja kipeytyy. Eli näillä viikoilla eivät taida enää ns. varmuuden vuoksi tarkasteluja tehdä. Joka päivä säännöllisiä supistuksia täälläkin useita tunteja.

No ehkäpä nämä vielä rauhoittuisi. Väsyttävää puuhaa valvoa ja kipuilla, ja olla tekemättä lähes mitään.

Mulla kans noita menkkajomoja ollut jo muutaman viikon. Nyt viimepäivinä vaan tullut voimakkaammin. Yöllä herää kesken unien ja ei menaa happea saada kun kipu on niin kova. Mua vaan ahdistaa tää tilanne siks, kun mä en alateitse suostu edes yrittämään vaikka käynnistyiskin niin pelottaa jos käynnistyis ja sairaalaan mennessä todetaan että aikaa sektioon ei enään ole.. Sillon 4.7 kun viimeks olin tarkistuksessa oli paikat jo pehmenneet. Tuskin ensisynnyttäjänä niin nopeesti päättäis herra tulla maailmaan, mut kaikenlaista sitä tässä miettii kun tulee suht säännöllisesti näitä supistuksia ja niin kipeitä, että menee irvistyksen puolelle välillä.

Ootko jo saanu päätöksen sektiosta?
Mulla yx pelkopoli käynti takana. 1.9 tehdään päätös synnytystavasta. Aika varmat fiilikset kyllä että kaksi alatiesynnytystä riittää mulle. Sektio siis toiveissa.

Ootko jo saanu päätöksen sektiosta?
Mulla yx pelkopoli käynti takana. 1.9 tehdään päätös synnytystavasta. Aika varmat fiilikset kyllä että kaksi alatiesynnytystä riittää mulle. Sektio siis toiveissa.
En "virallista", mutta sype kätilö vakuutti että saan sektion, eikä ketään alateitse pakoteta synnyttämään. 4.8 saan mustaa valkoselle ja leikkauspäivän. Kätilö anto myös ohjeet jo leikkausta varten ja ohjeisti että se tehdään n.vko ennen laskettua aikaa eli mun tapauksessa elokuun lopulla.
Mulla tiedoissa lukee synnytyspelon taso 9-10 ja toiveena elektiivinen sektio. Jonka oli ottanut huomioon viime tarkistuskäynnilläkin, kun se oli siihenkin epikriisiin kirjattu :)

Hienoa että asiat hoituneet toivomallasi tavalla :) Minua yritetty kovasti käännyttää, mutta tiedän ettei ketään voida pakottaa ja saan sektion halutessani.
Sama vaan täällä kalvaa mieltä että mitä jos nyt sattuisi ajoissa synnytys käynnistymään...

Hienoa että asiat hoituneet toivomallasi tavalla :) Minua yritetty kovasti käännyttää, mutta tiedän ettei ketään voida pakottaa ja saan sektion halutessani.
Sama vaan täällä kalvaa mieltä että mitä jos nyt sattuisi ajoissa synnytys käynnistymään...
Missä sairaalassa kävit pelkopolilla? Mulla naistenklinikka. Mä pelkäsin kans käännyttelyä tosi paljon mut suureks yllätykseks ei yritetty ollenkaan. Tää kätilö vielä sanoi, että ei hän lähe mulle alatietä tuputtamaan kun olen selvästi päätökseni tehnyt enkä kannassani horju. Huolestuneena laitoin sähköpostiakin vielä, kun alkoi ahdistaa jos lääkäri sit kuitenki kieltäytyis sektiosta. Ja siihenkin kätilö vastasi, että ei ketään alatiehen pakoteta. Ens viikollahan se sitten selviää, joutuuko sielä vielä kiirastuleen lääkärin kanssa mutta sieltä en kotiin lähde, ennenkun on sektiopäivä kädessä :)

Jorvissa kävin. Ja aika oli suoraan lääkärille. Menin hyvillä mielin sinne hakemaan myös vain sektio päätöstä ja sanoin että turha kuluttaa aikaa siihen että kerrotaan sektion vaarat koska ne minulla hyvin tiedossa. Silti minua ei mielestäni kuunneltu ja ne käytiin vain pääosin läpi. Toki lopussa sanoi ettei ketään voida pakottaa.
Itsellä 9 vuotta edellisestä synnytyksestä, oli todella vaikea minulle repeämineen yms. Eikä kumpikaan ole helppo ollut. Traumoja jäänyt, silti hyvä että edes kuunnellaan.
Ihanaa että olet saanut hyvää kohtelua asian tiimoilta :)

Takaisin