Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oonko ainut jolla potkut tuntuu välillä jopa kipeiltä kun oikeen potkii jaloilla kylkiin tai ylävatsaan? Mun käsityksen mukaan istukkakin on vielä sillä kohin mistä monesti tuntuu ikävältä:D ei siis mitään kovaa kipua mutta inhottavalta se tuntuu :D

Potkut ei (vielä) satu, mut välillä sattuu kun punkee pyllyä/selkää mahasta läpi.. tuntuu et nahka repee justiinsa. Muutenki masu ihan pinkee.

Joo outo yhdistelmä tunteita potkuista ihanaa ja jsjhdelaökebs... Inhottavat on ku kusirakkoo.. Mitä nyrkilläkö se huitoo, ku on jo pää alaspäin

Mulla tullu nyt pari kertaa suonenveto sormiin. Ja se sattuu enemmän ku jos tulee pohkeeseen tms. Sormet menee ihan koukkuu ja kipeet ku mitkä. Onko muilla vastaavaa?

Eiks muita vaivaa supistelu? Rv31 menossa ja sekä vauva potki koko yön että lisäksi oli ihan kurja menkkaolo! Eikä mitään 10 minuutin taukoja oo... Ehkä 2-4 min tai jtn. Lopulta meni maha ihan sekasi ja kuuden maissa aamulla olo oli taas lähes normi, paitsi väsynyt! No eipä enää siinä vaiheessa saanu nukutuksi! Oonko vaan saanu jonku supistusherkän kohdun vai onko noi edes supistuksia? Kokemuksia?

Mulla on ollut supistuksia ja tosiaan välillä noita kipeitäkin, viime yönä ekan kerran ihan heräsin kun sattu niin paljon, onneksi meni ohi.. ja yöt on muutenkin vaikeita kun ei saa kunnon asentoa ja sattuu joka puolelle.. Epäilen kyllä myös että ummetuksella on osansa näissä kivuissa..

Sisuna, jos noita tulee enemmän, niin käy ihmees tarkistamas tilanne..

Eiks muita vaivaa supistelu? Rv31 menossa ja sekä vauva potki koko yön että lisäksi oli ihan kurja menkkaolo! Eikä mitään 10 minuutin taukoja oo... Ehkä 2-4 min tai jtn. Lopulta meni maha ihan sekasi ja kuuden maissa aamulla olo oli taas lähes normi, paitsi väsynyt! No eipä enää siinä vaiheessa saanu nukutuksi! Oonko vaan saanu jonku supistusherkän kohdun vai onko noi edes supistuksia? Kokemuksia?

Itseasiassa päädyin osastolle vuodelepoon eilen juurikin menkkamaisten supistusten takia. Mulla on tänään 32+1 ja ilmeisesti viikolle 34 yrittävät estää suppareita, jos ne kypsyttävät kohdunsuuta kuten mulla oli alkanut tapahtua. Salaiselle puolelle kirjoittelinkin vähän tarkemmin. Nyt mennään päivä kerrallaan ja katsellaan, mitä vauva tuumaa. Kannattaa kyllä vielä näillä viikoilla käydä tarkistuttamassa tilanne.

Sisuna, jos noita tulee enemmän, niin käy ihmees tarkistamas tilanne..
Kiitti Nakari. Täytyy seurata nyt mihin suuntaan menee. Ihmettelen vaan ku päivisin on lähes ok olo ja taas ku tulee yö niin supparitki saapuu kaveriksi!

Itseasiassa päädyin osastolle vuodelepoon eilen juurikin menkkamaisten supistusten takia. Mulla on tänään 32+1 ja ilmeisesti viikolle 34 yrittävät estää suppareita, jos ne kypsyttävät kohdunsuuta kuten mulla oli alkanut tapahtua. Salaiselle puolelle kirjoittelinkin vähän tarkemmin. Nyt mennään päivä kerrallaan ja katsellaan, mitä vauva tuumaa. Kannattaa kyllä vielä näillä viikoilla käydä tarkistuttamassa tilanne.
Näenkö jostain Lilala sun kirjoituksen, siis salaiselta puolen? Aloittelija ku oon tän kans ☺️.

Millasia sulla oli ne menkkakivut? Ihan samanlaisia ku jos olis menkat vai eroaako jotenki menkoista? Oliko koko ajan vai aaltoina? Loppuiko välillä?

Argh, mulla on tullut tosi pahat nuo lantion löystymisestä vai mistä lie johtuvat kivut. Häpykalusto, nimenomaan luut nivusisssa ja alapäässä on tosi kipeet. Jokainen askel tuntuu kipeeltä siellä osastolla.
Muutama viikko sitten vastaavat kivut tuntui persluissa. En tiedä kumpi oli pahempi.. ehkä tää.

Näenkö jostain Lilala sun kirjoituksen, siis salaiselta puolen? Aloittelija ku oon tän kans ☺️.

Millasia sulla oli ne menkkakivut? Ihan samanlaisia ku jos olis menkat vai eroaako jotenki menkoista? Oliko koko ajan vai aaltoina? Loppuiko välillä?

Oireet ketjuun sinne kirjoitin, jos oot salaisessa ryhmässä sun pitäisi päästä lukemaan niitäkin ketjuja. Tuntuneet samalta kuin menkat, mutta lyhyt kestoisempia ja vatsa kovettuu enemmän tai vähemmän samalla. Pahimmat heijasteli reisiin kanssa. Toisinaan tulee useampi peräkkäin ja välissä voi olla pidempi kivuton pätkä.

Mulla ollu myös tämän viikon kivuliaita supistuksia ihan yötäpäivää. Kävin alkuviikosta neuvolassa näytillä ja tulehdus löytyi. Paikat oli avautunu muutaman millin. Viikon kuuri päälle ja nyt oottelen täällä että lääkkeet alkas vaikuttaa niin josko nuo supparit loppuis... Inhottavia menkkakipuja.

Oireet ketjuun sinne kirjoitin, jos oot salaisessa ryhmässä sun pitäisi päästä lukemaan niitäkin ketjuja. Tuntuneet samalta kuin menkat, mutta lyhyt kestoisempia ja vatsa kovettuu enemmän tai vähemmän samalla. Pahimmat heijasteli reisiin kanssa. Toisinaan tulee useampi peräkkäin ja välissä voi olla pidempi kivuton pätkä.

Kiitti vastauksesta. En kuulu tohon salaiseen ryhmään, ainakaan vielä. Jaksamista sulle! Toivottavasti pienokainen pysyy masussa vielä jonki aikaa. Mulla oli helpompi yö. En heränny supistuksiin ku pari kertaa mutta nukahdin pian uudestaan. Toivottavasti mulla menkkakivut jäi siihen toissayön koko yön mittaiseen kipuiluun eikä palaa ainakaan liian aikaisin. Toivon samaa myös sulle että vaaveilla ei olis aivan näin kiirus maailmaan!

Voivoi eka kerta kun taidan joutua sairaslomalle raskauden aikana..

Kävin viime keskiviikkona neuvolassa tarkastuttamassa hempparin, pissan ja verenpaineet koska ma ja ti oli ollut järkyttävää hormooni päänsärkyä (tämä oli 3 kerta raskaana ollessa). Hemppari 122, verenpaineet hyvät mutta pissassa hieman bakteeriin viittaavaa.. Noh torstaina sitten kävin antamassa labraan pissanäytteen ja perjantaina Terkkari soitti että leukkarit 3+ ja mennyt jatkoviljelyyn. Sovittiin että jos viikonloppuna tulee oireita niin päivystykseen ja jos ei niin hän soittaa maanantaina loppu vastaukset näytteestä.

Eilen sitten yht äkkiä alkoi töissä vasemman puolen selkäkipu ja siinä samassa tuli mieleen että eipä ole terveydenhoitajastakaan mitään kuulunut. Soitin hänelle sillä ajattelin ettei vaan tulehdus ole mennyt munuaisiin mistä selkäkipu mahtaisi johtua. Hänelle kerroin selkäkivusta ja kyselin vastauksia. Kuulemma kahta eri bakteerikantaa kasvaa ja pitäisi viedä labraan uusi näyte, sanoi että torstaina sitten soittelee vastauksia ja jos ei kuulu niin voin olla häneen taas yhteydessä... Ajattelin että koska hän ei selkäkipua noteerannut millään tavalla niin ehkä se ei ole huolestuttavaa. Noh illan mittaan alkoi selkä olla niin kipeä ettei seisomisesta meinannut tulla mitään. Aamulla heräsin ja ekat sanat puolisolle oli että "selkään koskee".

Päätin soittaa toiselle terveydenhoitajalle joka oli kokeneempi ja varmempi kuin meidän oma hoitaja. Hän oli ihmeissään ettei perjantaina oltu konsultoitu lääkäriä kun huomattiin jo leukkareista että tulehdus on.. Noh tänään viety uusi näyte ja lääkäriä konsultoitu. Hän halua kuitenkin odotella labra vastauksia ennen kun määrää antibioottia.

Minulla siis oireeton virtsatientulehdus ja toivon ettei ole mennyt munuaisaltaisiin saakka. Selkäkipu on siis vain vasemmalla puolella ja säteilee kylkeen..

Rv 30+4

Voi ei Helmiella. Toivottavasti saat pian antibiootit ja tulehduksen hoidettua. Aika kummallisen löysää touhua terkalta...

No toivotaan että huomenna olisi tullut näyte jatkoviljelystä jotta saisi tämän jatkuvan tuskallisuuden pois...

Meillä vaihtui terveydenhoitaja neuvolassa. Juuri valmistunut eikä kokemusta neuvola työstä. Harmillista kun tuntuu että itsekin tietää paremmin nuo raskauteen liittyvät asiat kun tämä asiaan erikoistunut.. Itse olen siis myös sairaanhoitaja, mutta haluaisin jättää tuon diagnostiikan alan tuntevalle ja siihen kunnolla perehtyneelle..

Mieluummin toki kannattaa ootella lopullinen vastaus kun alottaa ab varmuuden vuoks raskaana jos kuitenki vti ja selkäkivut +nousee kuume nii suoraan yhteys sairaalaan! Mulla alustavassa näyttees kasvua mut lopullinen puhdas joten uusintanäytteelle mennään. Liitoskivut on inhottavia kun repii tuolta alakerrasta.. toivottavasti helpottaa ennen synnytystä

Takaisin