Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei Helmiella! Kuulostaa ikävältä tuo selkäkipu. Toivottavasti ei tosiaan ole ehtinyt munuaisiin!

Tuo on tosiaan harmillista, kun tuntuu ettei omaan terkkaan voi täysin luottaa. Mulla jäi terkka äitiyslomalle ja sijainen on tosi nuori, varmaan just vastavalmistunut ja saanut ekaksi työpaikaksi tuon sijaisuuden tms. Ei varmaan sais olla ennakkoluuloinen mutta kyllähän se vähän vaikuttaa, varsinkin kun ei tunnu kovin varmalta. Ja sit tuntuu ettei itse saa oikein mitään irti noista käynneistä. Sf-mitta ja stixaaminen on oikeestaan ainoat mitä ei tuu jo itsekin seurattua

Huh ei ollut mennyt munuaisiin asti. Selkä kyllä kipeä eli näköjään tuo töissä oleminen jo rasittaa aikalailla.. Täytyy miettiä nyt että joko olisi aika jäädä pois.. Kuitenkin äitiysloma alkaisi vasta 22.7..

Nyt on ollu pari päivää semmoset kipeät supistukset välillä että ihan itku meinaa päästä.. sattunu myös alamahaan ja liitoskivut siihen vielä päälle.. viikko sitten ei ollu muuta ku paikat pehmentyneet ku kävin polilla ja ens tiistaina ois taas meno.. mietin tässä vaan et kannattaiskohan tuo olla yhteydessä sinne jo aiemmin jos nyt onkin lähteny paikat avautumaan? Esikoinen tulossa niin ei oo harmainta hajua miltä minkäki pitäs tuntua.. tänään rv 35+0..

Ainiin ja vauvan painoarvio oli viikko sitten jo 2600g et tiedä sitte millä viikolla oikeesti mennään kun se alkuperäinen la oli 26.7..

Jos huolestuttaa Ouhi niin ehkä kannattaa käydä tarkistuttamassa? Tosin noilla viikoilla ei ehkä enää yritetä varsinaisesti kohdunkaulan kypsymistä enää estellä kuitenkaan (?)

Onkos muilla ollut huonoa hemoglobiinia? Jos on niin mikä olo? Mulla oli laskenu 133-->114 edellisellä neuvolakäynnillä kuukausi sitten, jonka seurauksena en vielä alottanut mitään rautalisää vaan yritin olla "lihakuurilla" :p Mutta eipä auttanut, vaan oli nyt tän viikon käynnillä 102, joten rautalisää piti sitten käydä ostamassa. Mut ei siis ehkä ihme jos vähän väsyttää ja välillä tuntuu että sydän hakkaa eikä saa kunnolla happea jos tuo hemppa on kerran suht nopeassa laskussa!

Muuten oon kyllä kiitollinen siitä et mulla on ollu tässä viimeisellä kolmanneksella lähinnä vaan kaikenlaista pientä vaivaa. Lonkkakipu vaivaa välillä yöllä niin että aamuyöstä on vaikea nukkua, muttei onneks joka yö eikä päivisin ollenkaan, ja närästys tuntuu vaan lisääntyvän koko ajan mut mitä nyt voi odottaa kun joku tyyppi oikoo koko ajan jalkojaan kohti mahalaukkua. Oon aika lyhyt niin kohtu siis nyt jo suurinpiirtein siinä kylkiluiden tasalla (viikkoja 33+2), et mietin vaan mihin se muka mahtuu tässä vielä laajenemaan - varmaan ulos päin sitten T: kohta yhtä leveä kuin pitkä :joyful:

Ouhi 35+0 jälkeen ei taideta enää antaa ees kortisonipiikkejä, eikä vauvan syntymistä estellä. Mut voithan soittaa synnärille ja kysyä kannattasko mennä näytille :)

Melilot, miulla hemppa oli nyt 115, suht samoissa kun viimeeks (114), vaikka oon syöny rautatabuja. Kyllä muuten väsyttää ja sydän hakkaa.. pitäs varmaan vielä vähän nostaa annostusta, jos sais nousemaan. Miulla on normaalisti hemppa yli 140.

Mulla hemoglobiini 104, väsymystä ja huimausta... Mut tuntuu että koko raskauden on enemmän tai vähemmän huimannut, joten ei välttämättä liity siihen...

Parempi kai siis varmistaa kun matkaa synnyttämään on kuitenkin 250km.. ja itsellä niin monta sairautta että niiden vuoksi synnytykseenkin tarvitsee erikoistoimia.. Tuosta hemoglobiinista, mulla oli 145 raskauden alussa ja laskenut viimeisen kahden kk aikana 100.. saas nähdä vaikuttaako tuo nestemäinen rauta mitenkään.. oireet on juurikin tuo korkea syke ja huimaus :-/

Mulla myös alhainen hb, välillä jopa alle 100, vaikka melkein koko ajan syönyt maximäärää rautalääkkeistä. Sydän hakkaa välillä niin hulluna ja epäsäännöllisesti. Pelkään että se poksahtaa synnytyksessä :S hassu pelko...

Mulla on tän viikon särkeny joka aamu oikealta puolen päätä. Semmosta viiltävää jomotusta. Hb normaalisti 140 tienoilla ja maanantaina mitattuna oli 124. Mutta verenpaineesta ei tietoa, kun ei kotona oo mittaria. Mietin että saiko panadolia ottaa näillä viikoilla 34+1?

Siivous tais olla yksi niistä synnytystä edesauttavista s-alkuisista. Mukavat supistukset siitä ainakin sai, jessus kun tekee kipiää.

Minullakin vauva viihtynyt todella alhaalla jo useamman viikon. Oikeastaan koko raskauden babyn sydänäänet löytyneet aika alhaalta. Neuvolassa ihmetteli miten niin jo tässä vaiheessa noin laskeutunut. Toivon melkein että syntyisi esim rv 38 -39, kuin että menisi yliaikaiseksi. Kävely alkaa olla jo vaikeaa kun tuntuu kokoajan painetta :s Lisäksi on noita "sukkapuikko" vihlaisuja päivittäin ja nyt on kipeitäkin supistuksia tullut 1 krt päivässä. :o

Mun olotila on romahtanut nyt muutaman päivän aikana. Tätä pelkäsinkin, kun on mennyt mun mielestä liian hyvin. Selkä väsyy nopeasti, vanhat sektiohaavat kiristää ja särkee, ummetus alkanut, närästys pahentunut, supistukset muuttuneet epämiellyttäviksi. Vauvan liikkeet sattuu häpyyn ja aiheuttaa vihlasuja. Tää sää ei helpota oloa yhtään ja on kokoaika hikinen ja nihkeä olo. Turvotus on lisääntynyt aikalailla. Huomaa reisien appelsiini-ihosta ja jäykistä jäsenistä.
Kävin toissapäivänä raskausajan hieronnassa oli. Sen jälkeen olin.niin kipeä, että hyvä kun pääsin liikkeelle. Onneksi meni yön aikana ohi.
Eli kaikenlaista on ilmaantunut ja rv 32 alkanut. Nythän sitä tuntee olevansa raskaana!

Voi ei Sipriina! Tsemppiä tuskaiseen oloon. Mulla vähän samat tuntemukset. Ei oikein mitään kykene tekemään kun heti väsyy paikat, hengästyttää tosi paljon pienetkin puuhastelut, turvotus on tosi pahaa ja selkä ja iskias vaivaa jos istuu, seisoo, makaa.. nukkumisesta ei tuu mitään enää ja oon koko ajan väsynyt. Sama hikinen ja tuskainen olo koko aika tän helteen takia.

En haluis valittaa mutta kyllö sitä tosiaan toivoo että tää raskaus olis jo pian ohi :)
Rv 34+2

Nukkuminen on täälläkin jo melko ongelma kun särkee lonkkia nukkuminen kyljellään, kyljenkääntö aiheuttaa megasupistukset ja tietty toi närästys.....

Joo.. Mäkään en haluais valittaa, mutta olishan se nyt kiva jos sais öisin nukuttua enemmän kuin 4 tuntia. Sikeässä unessa tuskin ainekaan viimeyönä olin ollenkaan. Jessus sitä pyörimisen määrää.. Ja hien. :D ilmankosteus on tällä hetkellä sitä luokkaa, että toivoisin kovasti asuvani kodissa missä olis ilmalämpöpumppu..

Takaisin