Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alan yhtymään teihin :D on hetkiä kun olo on ihan hyvä ja hetkiä kun oon ihan tuskanen :D vaikkei mitään suurempaa edes ole. Mutta nyt ymmärrän miksi niin monet sanoo että lopuksi toivoo viikkojen menevän nopeasti jne. Ei paljoa enää jaksa touhuta, ihan vaan kauppaan mentäessäkin ja hyvin pienestä liikkumisesta tulee harjotussupistuksia ja vihlontoja alakertaan, yleisesti kankea, hidas ja puhiseva olemus. Unet on mitä on. Väsymys ihan järkyttävää. Vessassa saa juosta. Turvotus aikamoista. Onneksi saa lomailla :) enkä myöskään haluaisi valittaa, on tää ollut jännää ja ihanaa aikaa kaikista (ja niitä on ollut paljon!!) vaivoista huolimatta, ja viikot nyttenkin menee kyllä niin nopeesti et kohtahan sitä synnärillä jo ollaan joten koitan vielä nauttia. Vaikka en pistäis pahitteeks, jos inan etuajassa tulisi ;) huomenna rv 34+0 <3

Muokattu viimeksi:
Olenkin tänne aikaisemmin laittanut supistelu oireistani. Kävin rv 28 neuvola lääkärissä sisätutkimuksissa jolloin kohdun tilanne hyvä. Nyt maanantaina neuvolassa otin supistukset taas puheeksi ihan töissä jaksamisen kannalta ja kun ne on alkaneet tuntumaan "kivuliailta". Th olisi laittanut maanantaina jo sairaslomalle mutta pyysin armonaikaa tämän viikon että saan töissä asiat niin että pystyn jäämään hyvin mielin lomalle.

Tämän neuvolalääkäri oli yllättynyt kun supistukset olivat saaneet kohdunkaulan lyhenemään ja pehmenemään. Sanoi että yleensä ensisynnyttäjällä supistukset eivät saa tällaisia aikaan joten minun kohdalla supistukset olleet aika voimakkaita.. Määräsi välittömästi sairaslomalle ja lepoon. Ei kuulema tarvitse jalat ristissä maata mutta fyysinen rasite on kielletty ja heti kun supistaa niin levättävä. Toivoi kovasti että 3-4vk päästä olevaan ultrassa olisin vielä yhtenä kappaleena mutta ei ihmettele jos olen kahtena.

Vauva oli 2kg ja lääkäri sanoi että jos syntyy ennen rv 37 niin hyvin selviää :-) päivä kerrallaan siis mennää.

Tänään 33+0 :-)

Mulla melilot kanssa samankaltasta väsyttää ja lievää hengenahdistusta.. hb laskenut jälleen 116 joten suosittelivat koko loppuraskauden rautalisää.. muuten pikkuisella kaikki hyvin

Mulla myös hengenahdistusta. Päivittäin tulee useita "kohtauksia". Makuuasento tuolloin huonoin vaihtoehto. Viime viikolla hb 102.. Ei ollut retaferin syönnillä noussut. Viime pe otettiin ekg, missä näkyi vaan tavallista korkeampi syke. Ma pitäis mennä vielä verikokeisiin.. Näkee todellisen arvon tarkemmin ja onko rautavarastot alkanu hupenemaan.

Kävin hakemassa nestemäisessä muodossa lääkettä, josko sillä lähtis nousuun. Pahinta päävaivaa aiheuttaa toi 12 tunnin paasto ennen verikoetta :D

Mä oon koko ajan hengästynyt. Istuessani tai kävellessä, ei väliä. Huomaa että keuhkoja painaa kohtu ja vain osa kapasiteetista on käytössä.

Täällä kans hengästyttää ja kun nousee niin pyörryttää ja tuntuu että happi loppuu hb 102

Hengästyttää ja pyörryttää myös tosi paljon ja alapaineet huitelee 90-110 syke taas 85-110..siitä varmaan itellä ainakin johtuu toi pyörrytys, kun ihan istuvaltaankin tuntuu että päässä pyörii

Onko kellään muulla jalkapohjat ihan sairaan kipeet? Mulla jalat turvottelee ja nyt muutaman viikon jalkapohjat on välillä ollut niin kipeet, että hyvä kun pystyy kävelemään. Lisäksi ne ihan aikuisten oikeesti vähän sinertää kun oikeen on turvonneet, viimeksi tänään. Jalkojen ylhäällä pitäminen ja kylpeminen helpottaa hieman.

Mies on ollut ihana ja hieronut niitä vähän jotta nesteet lähtisi liikkeelle, mutta kun ne on kosketusarat niin ei kovin kauaa viitsi kiduttaa mua. Juon 2-3 litraa nesteitä päivässä.. ei oo ollut apua.
Alan olemaan todella valmis jo pääsemään omaan tuttuun kroppaani. :sick009

Ps. Pahoittelut valitusvirrestä.

RitRat, mulla ihan samaa! Niin paha turvotus etenikin jaloissa ja sattuu oikein kävellä! Päkiät ja nilkat ja jalkapöydät ihan turvonneet. Aamulla sattuu tosi paljon lähteä sängystä kävelemään mutta site hetken päästä vähän vetristyy.. en juo tarpeeksi vettä, yritän. Mutta tunnen tuskasi :)

Mulla on plantaarifaskiitti alkanut oireilla toisessa jalassa, eli kantapää on tosi kipeä :/ Koitan sutä venytellä. Tää liittyy kasvaneeseen elopainoon.

Täälläkin jalat on kipeät. On ollut jo pitkään aamuisin sängystä noustessa, mutta nykyään jo läpi päivän kun lähtee kävelemään niin sattuu. Samoin polvet on tullut ihmeen kankeiksi ja kipeiksi.

Mulla myös kädet puutuu ihan hirveän nopeesti. Herään yöllä monta kertaa heiluttelemaan käsiä. Ja jos olen kyljelläni niin päällimäinenkin käsi puutuu heti. Inhottavaa. Sama jos kännykkää plärää tai jotain, niin käsi on heti tunnoton.

Käsissä myös outoa kipua. Ihan siis sormet, kämmenet ja nivelet. Kun yritän aamulla laittaa kädet nyrkkiin niin sattuu tosi paljon. On niinkuin kankeat ja kipeät sormet ja nivelet. Johtunee tääkin raskaudesta eikä mistään alkavasta nivelreumasta tms, hope so. Samaa jaloissa, kun koittaa kipristää varpaita, niin päkiät jne tosi kipeät. Tuntuu kyllä että johtuu juurikin tästä megaturvotuksesta kun on paikat niin pulleina :D
Mutta joo, inhottavaa tää jalkapohjien kipeytyminen.

Mulla myös kädet puutuu ihan hirveän nopeesti. Herään yöllä monta kertaa heiluttelemaan käsiä. Ja jos olen kyljelläni niin päällimäinenkin käsi puutuu heti. Inhottavaa. Sama jos kännykkää plärää tai jotain, niin käsi on heti tunnoton.

Käsissä myös outoa kipua. Ihan siis sormet, kämmenet ja nivelet. Kun yritän aamulla laittaa kädet nyrkkiin niin sattuu tosi paljon. On niinkuin kankeat ja kipeät sormet ja nivelet. Johtunee tääkin raskaudesta eikä mistään alkavasta nivelreumasta tms, hope so. Samaa jaloissa, kun koittaa kipristää varpaita, niin päkiät jne tosi kipeät. Tuntuu kyllä että johtuu juurikin tästä megaturvotuksesta kun on paikat niin pulleina :D
Mutta joo, inhottavaa tää jalkapohjien kipeytyminen.

Jep, täällä sama juttu! Kädet on ollu pitkään jo kipeät. Aamuisin ei mee kädet ollenkaan nyrkkiin, niitä pitää pikkuhiljaa vetreyttää ja sentti sentiltä saa enemmän nyrkkiin. Käsissä ei juurikaan voimaa ja on kipeät. Puutuu tosi herkästi ja varsinkin nukkuessa. Varpaissa myös toi varpaiden kipristys on inhottavan tuntuista sillon kun jalat turvonneet niin kihelmöi ja kirraa ilkeesti.

Käsissä mulla ihan sama juttu, nyt kipu/puutuminen on levinnyt kyynärpäihin asti. Eikä todellakaan voimaa ole yhtään. Jalkapohjat on ihan kosketus arat, turvotusta silti jaloissa yllättävän vähän. Eilen sairaalassakin ihmettelivät kun yläkroppa on niin kovasti turvonnut.

Käsissä mulla ihan sama juttu, nyt kipu/puutuminen on levinnyt kyynärpäihin asti. Eikä todellakaan voimaa ole yhtään. Jalkapohjat on ihan kosketus arat, turvotusta silti jaloissa yllättävän vähän. Eilen sairaalassakin ihmettelivät kun yläkroppa on niin kovasti turvonnut.

Eikö yläkropan turvotus oo yksi raskausmyrkytyksen oireista :o ei sulla muuta siihen liittyvää oo? Anteeks jos tästä on puhuttu aijemmin tms, ei meinaa muistaa kenellä mikäkin tilanne :)

Juu tos aiemmin noista verenpaineista kirjoittelin, ja tonne salaselle puolelle muutakin. Mutta olin edellisyön polilla tarkkailussa, nyt kotona täyslevossa juurikin toksemia epäilyn takia.

Juu tos aiemmin noista verenpaineista kirjoittelin, ja tonne salaselle puolelle muutakin. Mutta olin edellisyön polilla tarkkailussa, nyt kotona täyslevossa juurikin toksemia epäilyn takia.

No niinpä olikin! Tsemppiä :)

Valittelin kans tuosta käsien puuttumisesta neuvolalääkärille tänään. Sanoi mulle, et kuuluu raskauteen ja käsien turvotuksesta johtuvaa. Pitäisi mennä raskauden jälkeen ohi. Neuvoi juomaan paljon nesteitä ja jumppailemaan käsiä, et nesteet lähtee liikkeelle. Ikävä, kun herää tuohon tunnottomuuteen pissahädän lisäksi. Ja se on vaan pahentunut koko ajan (nyt molemmissa käsissä ja päivällä puutuu heti, kun jotain tekee käsillä).

Mulla ei siis verenpaineet koholla eikä jaloissa turvotusta. Ja sormukset kun sopii vielä sormiin. Jännää...

Takaisin