Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lucky87: Mä olen kans pohtinu, et oonko mä sen kaiken pahan alku ja juuri, jonka äksyilyt on saanu lapsetki tekee kepposia. Pitänee katsoa peiliin ja purra hammasta... Toivottavasti tää kiukuttelu on vaan nyt alkuraskauden oireita! En ala, jos oon koko raskauden näin kärttynen akka!

Lucky, hyvä että sait lääkityksen! Pakkohan se on tulehus hoitaa pois, vaikka eihän se oo kiva ylimääräsiä lääkkeitä käyttää :shifty:

Mulla on nyt selkeesti pahoinvointi tainnut loppua, alkuviikosta viimeksi etonu. Nälkä kun tulee niin se ei oo enää semmonen kamala tunne, enemmänkin vaan normi nälkä :grin Ruoka alkaa taas maistua normisti, mutta herkut ei mikä ei kyllä haittaa :p

Eilen oli tosi ikävä tunne alapäässä iltapäivästä iltaan asti, jomotteli jännästi ja välillä vihlo. Siis musta se oli nimen omaan alakerrassa... Ultrassa kuitenkaan ei lääkäri havainnu mitään tulehuksen merkkejä emättimessä tai kohdunsuulla... Tänäänkin vielä tuntunut semmonen jännä. Pari kertaa myös kovasti vihlassu vasemmalla alamahalla. Aamulla viimeksi kuuntelin sydänäänet, et jospa siel ois kaikki kunnossa... Pitäsköhä varuiks kokeilla Lactal Balans -emätinpuikkoja, vaikka ei valkovuotokaan haise. Ja jos pääsis taas pissatulehuksen sulkeen pois maanantaina... Äh, miks tämmöstä kaikkee pitää olla, yks vaiva kun häviää niin toinen alkaa :arghh:

9+5

Lucky, mulla loppu tuo samainen kuuri just. Ja oli kyllä tosi helppo laittaa ja käyttää. Vessa hädän kanssa joutuu kärvistelemään yöllä kun ei voi mennä vessaan. Ite kävin yks yö ja se rasva oli pöntössä..

Lucky mulla menossa juuri sama kuuri. Verenvuotoon oli syynä tuo tulehdus .. onneksi löytyi syy verelle. :)

Täällä myös yks kiukkunen, hermot on tosi kireellä enkä kestä esimerkiksi oman koiran vahtihaukkumista tällähetkellä yhtään vaan heti palaa pinna, normaalisti oon niin rauhallinen ettei mikään yleensä häiritse niin sen takia tämä olo tuntuukin niin oudolta. Ehkä se tästä... Väsymys myöskin jatkuu ja kuvottava olo, joskin on ehkä jo pikkasen parempaan suuntaan menossa, viikkoja nyt 10+2.

Ällöttää. :P

Koko raskauden on aamut ällöttänyt ja illat väsyttänyt, joulukuussa välipäivinä olo oli huonoin. Nyt oli pari viikkoa jo vähän tasaisempaa, ällötti vain aamuisin, mutta viikolla sairastettiin Esikoisen kanssa mahatautia ja ilmeisesti sen muistona olo on vieläkin ihan kamala. Esikoinen tervehtyi päivässä, itsellä nyt kolmas päivä heikkoa oloa ja vatsa löysällä.. Huoh. Ei hyvä kombo näiden raskausolojen kanssa!

Voi yäk Via, toi on kyllä paha varmasti :confused:

Mä valmistun siis keväällä sairaanhoitajaksi ja ikinä ei oo eritteet (limaisia ysköksiä) lukuun ottamatta tehny tiukkaa. Mut tänäänkin juoksin oksentamaan (mut mitään en saanu ulos) kun piti koiranpaskat siivota... Hyhh, onneksi en oo tehny nyt keikkojakaan hoitokodissa missä yleensä käyn, ihan siitä syystä että en varmaan kykenisi vaippaa vaihtamaan vanhukselle...

Mullakin pahoinvointi hellittänyt kun tuli 8 viikkoa täyteen.. Ja myöskään pariin viikkoon ei ole ollut mitään vatsanippailuja enkä ole heräillyt vatsakourailuihin yöllä. Se vähän hirvittää, kun aattelen että miks ne loppui seinään?

Mullakin ny 9+5 ja tällä viikolla vähentynyt tuntemukset. Rinnatkaan ei enään läheskään niin arat kun koko alku ajan ollu :) uskon kuitenkin et siel kaikki hyvin! Neuvolassa sanottiin et just jossain kohtaa vähenee oireet ennenkö ne sit taas alkaa loppuraskaudessa voimakkaampina uudestaan :)

Mulla taas rinnat aristuu entisestään.. Se ja väsymys on enää ainoat oireet. Kyllä siellä varmasti kaikki on hyvin. 2 viikkoa nt ultraan. Aika matelee!

Miulla on kans nyt alkanu pahoinvointi hävitä. Tai eihän se ihan kunnolla kyllä alkanutkaan :o mut nyt on vasta 6+5 :o yritän olla ihan rauhassa mut vähän huolettaa. Onneks huomenna on ultra..

Mannikka mulla alko kunnolla vasta noin 7+0 ja pahenee vaan :( nyt jotain 8+3. Lisänä kamala väsymys ja tuntuu etten jaksa osallistua perheen elämään ollenkaan :( Loppuispa tää huonovointisuus pian! Esikoisesta ei ollut ollenkaan tällästä ympärivuorokauden kestävää pahoinvointia.

Voih niinu :( niin voihan se olla vasta alkamassa.. Esikosta oli kyllä näitä aikoja jo alkanut.

Täällä viikkoja 8+0 ja pahoinvointi alkaa hieman hellittämään. Iskee vaan silloin, jos nälkä pääsee liian suureksi. Myös mullakaan ei tee herkkuja mieli, mikä on kyl erittäin hyvä juttu :grin Väsymys pitää edelleen pintansa ja on välillä kyllä lamaannuttavaa..

Mä oon syönyt pelkkää roskaruokaa ja suklaata ja hedelmiä. Leipää mättäny mitä en yleensä syö mutta kun puuro ei enää uppoo aamuisin. Ällöttää tää oma olo kun ei tee mieli mitään terveellistä kotiruokaa. Ehkäpä nyt pitää koittaa alottaa kun pahoinvointi helittäny.

Ensimmäinen nyt tuolla kyydissä ja rv 7+3 vasta meneillään. Rintakipua on ja sen huomasi ensimmäisenä koska muuten sellaista ei olekaan ollut esim menkkojen yhteydessä. Myös väsymys joka ei lähde nukkumalla on aika v.mäistä. Nyt on alkanut ellottamaan aamuisin,ei oksetus oloa mutta etoo. Samainen ällötys on päivän poissa ja palaa illalla. Öisin ällistyttävän helpottaa esim jugurttia, noin ylipäätään pahaan oloon on auttanut ruoka. Mielenkiinnolla tässä odottelen kuinka jatkossa :)

Pahoinvointi, yökkäily ja oksentaminen lähti kunnolla vauhtiin silloin perjantaina, eli rv 6+2.
Pahinta on ollut torstaista lähtien, eli rv 7+3

Nyt rv 7+6

Okei, nyt kyllä taas ällöttää kaikki ruoka :x saapi nähä kuin käy..

Tosi monella tuntuu olevan pahaa oloa. Mulla oli esikoisesta lähinnä kaamea ruokahalu:grin Toki ajoittain etova olo iskee, varsinkin joidenkin ruokien hajusta, mutta kertaakaan en ole oksentanu raskausaikana... Toivottavasti ette joudu kovin pitkään kärvistelemään noiden olojen kanssa. Hatunnosto! Mä olen onnellisen tietämätön siinä mielessä:shy:, eli olen törkeä onnenpekka. Syön mitä mieli tekee:hungry:

Takaisin