Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Argh, turvotus vaan jatkuu missä vaiheessa porukka alkaa käyttää mammahousuja? mun oli pakko jo tänä aamuna hypätä sellaisiin ihan mukavuudenhalusta, istumatyötä kun tekee niin ei oo kiva jos puristaa niin ja viikkoja vasta se kaheksan takana!

Tinkkuli, viimeeks aloin käyttää mammahousuja rv6+ :'D nyt ei oo vielä käytössä, mut kuljenkin collareissa enimmäkseen :) tavallisia farkkuja en varmaan saa jalkaan, et mammafarkut pitäs kaivaa :)

Jouduinpahan sairaalaan päivystykseen, odottelen että pääsee ä-polille tutkimuksiin.. Oireina aaltomaiset alaselkäkrampit, kuume, verenvuoto (joka onneks on jo vähentynyt) tuli siis ihan kirkasta verta, ja nyt nippailee alavatsaa myös, mikä kyl saattais johtua myös suolistosta.. Mutta koska päivystävä lääkäri on leikkauksessa, täällä menee luultavasti koko ilta..

Jouduinpahan sairaalaan päivystykseen, odottelen että pääsee ä-polille tutkimuksiin.. Oireina aaltomaiset alaselkäkrampit, kuume, verenvuoto (joka onneks on jo vähentynyt) tuli siis ihan kirkasta verta, ja nyt nippailee alavatsaa myös, mikä kyl saattais johtua myös suolistosta.. Mutta koska päivystävä lääkäri on leikkauksessa, täällä menee luultavasti koko ilta..
Pitelen peukkuja, että kaikki menee hyvin!!

Täällä ei ole muuta oireita ollut kun väsymys sekä silloin tällöin pieni kuvotus.. Tietty pieniä ala vatsa tuntemuksia ollut sekä turvotusta. Kyllä tässä alkaa jo miettimään että onkohan tuolla masussa edes ketään, onneksi huomenna ensimmäinen neuvola ja viikon päästä ensimmäinen ultra :-) en siis ole käynyt varhaisultrassakaan niin ei ole mitään varmuutta.

Sama täältä, toivottavasti kaikki hyvin!
Kärsivällisyyttä odotukseen, itekin oon jo kerran täs raskaudes joutunu odottaa monta tuntia päivystyksessä, joten tiedän... Koita pitää hermot kurissa, tsemppiä!

Miilia: tsemppiä!

Tosta selkä kivusta.. kai se sitten mullaki johtuu löystymisestä kun yliliikkuvat nivelet on muutenki. Ja voikohan sille tehdä mitään kun kävelykin sattuu pakaraan.

Mä käytän vapaa-ajalla (kyläillessä ym.) hennesin mamafarkkulegginsejä. Töissä en viitti ku vyötäröstä näkis jos vilahtaa, et on mamahousut :D kotona kolitsit tai legginsit. Töissä oon tuskaillut aiemmin löysähtäneiden strech-housujen kanssa mutta kyllä puristaa ja ahdistaa. Onneks on sähköpoytä niin voin edes seistä.

Miilia, tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin :sad001

Mulla ku phv alko loppuun rv 9, niin sit oon huomannu et tissit alkanu tulla kipeemmiks. Aijemmin ei vielä nukkuminen tai miehen halailu sattunu tisseihin kun ainoostaan nännit oli arat. Alamahassa alkanu ajoittaisia ja hetkellisiä kovia vihlomisia olla ilman että yskäsee tms, mutta myös aivastellessa "repäsee" mahaa.

Miilia: tsemppiä!

Tosta selkä kivusta.. kai se sitten mullaki johtuu löystymisestä kun yliliikkuvat nivelet on muutenki. Ja voikohan sille tehdä mitään kun kävelykin sattuu pakaraan.

Riitä vaan raskausajan tukivyötä ostamaan :) Mä olen kanssa harkinnut että pitäis kaivaa ne tuolta jostain kaappien perukoilta. Edellisen kerran tarvitsin niitä vaan aika paljon myöhemmin kun maha alkoi olla iso ja painoi siksi. Nyt mullakin on alaselkä kipeä ja juuri pakaroiden kohdalta vihloo aika usein liikkeelle lähtiessä. En vaan ole saanut aikaiseksi ja voi olla että pitäisi ostaa paremman mallinen kun ei tuota mahaa vielä ole ja sitä ei sen tukivyön vielä tarvikaan tukea. (Nyt mulla on vaan siis sen mallisia missä on myös se mahaosa.) Neuvolassa kun tuli puhe edelliskerran kivistyksistä, niin se th sanoi että kannattaa aloittaa ajoissa pitämään tukivyötä kun se voi sitten estää niiden ilmestymistäkin, mutta enpä sitten alkanut tarpeeksi ajoissa kuitenkaan.

Mikähän olisi paras vyö. Kesä vatsalle olen kuullut että nuo vatsa jatkeella olevat tukivyöt on todella kuumia ja ahdistavia kesällä. Itse tekisi mieli hommata ihan se oikea seläntuki vyö jossa tarrat laitetaan ristiin edestä mutta onkohan liian tanakka näin alkuraskaudessaki. Ku sehän on sellanen korsetti. Pelkkä vatsa vyö ei auta mitään vielä ku jäis vaan vatsamakkaran alle piiloon....

Minulla alavatsan kovaakin nipistelyä vähän väliä, tuntuu että eilinen pitkä kävelylenkki jotenkin rasitti, loppumatkassa alkoi vauhtikin hiipua. Tänään aamulla jatkui kipuilu, mutta helpottaa kun saa olla aloillaan. Päivisin melkein paras olo, aamulla heikottaa ja illalla turvottaa :D

Mikähän olisi paras vyö. Kesä vatsalle olen kuullut että nuo vatsa jatkeella olevat tukivyöt on todella kuumia ja ahdistavia kesällä. Itse tekisi mieli hommata ihan se oikea seläntuki vyö jossa tarrat laitetaan ristiin edestä mutta onkohan liian tanakka näin alkuraskaudessaki. Ku sehän on sellanen korsetti. Pelkkä vatsa vyö ei auta mitään vielä ku jäis vaan vatsamakkaran alle piiloon....

Siihen en osaa sanoa, kun viimeksi mulla oli tarvetta noille syksyllä ja talvella... Ja enemmän tukemaan mahaa kuin selkää, joka tosin sekin särki jonkin verran, joten tukivyö auttoi siinäkin. Pitäis päästä vähän kokeilemaan johonkin. Meidän neuvolan th vinkkas, että niitä saa sairaalan apuvälinelainaamosta monesti lainaankin...

2*1cm hematooma kohdunkaulan vieressä, nyt vuoto loppunut, toistaiseksi löytyy elävä sikiö. (kuvaa en saanut, mutta näytti kasvaneen sitten viime keskiviikon, oli ehkä enemmän vauvan näköinen nyt) selkä vieläkin kipeä..
+kuumeinen olo.

Ihanaa, että hyviä uutisia tuli! Vaikka ikävä, että tuollaisia säikäytyksiä tulee! Onkohan riskiä, että vuotelu jatkuu vielä jatkossakin?

Milia hienoa et pieni jaksaa mukana :) seurataanko hematoomaa?

Voi järkytys! Tänään töissä oikean puoleinen alaselän kipu. Sellainen paikallinen, jonka tuntui jonkun vartin kävellessä, hävisi sittemmin. Tuntui kyllä lihasperäiseltä, koska kohtaa pystyi pakaran yläpuolelta painamaan. Voisikohan olla taas vähemmän herkkä joka nippailulle.. :facepalm:

Mulla on molemmilla puolin alaselässä tuota kipua. Juuri siis siten, että se on yksi piste pakaran yläpuolella. Siksi pohdin jo tukivyön kaivamista esille tai paremman hommaamista. Epäilen, että ei ole lihas, mutta en ole sen fiksumpi, että mikä kohta siellä oikeasti on.

Tänään kaks kertaa tuli jo oksu suuhun..voipi olla et en välttänytkään sitä pahoinvointia. Huijas vaan et ei tuu..

Jos vuoto alkaa uudelleen niin piti ottaa yhteyttä suoraan äitiyspoliklinikalle, eikä mennä oman tkn kautta kuten tänään. Mutta tällä hetkellä ei oo yhtään vuotoa, ja lääkärikin arveli et ei pitäis enää vuotaa.. Tulehdusta ei näyttänyt olevan, mutta canesten-voidetta saa kuulemma käyttää kirvelyyn ja kutinaan (sitä kun ilmenee aina pari päivää ultran jälkeen, johtunee varmasti jostain yliherkkyydestä joko geelistä, hanskoista tai kondomista johtuen) huomenna neuvolaan, ois ollu neuvolalääkäri kans samoista syistä kuin tän päivän sairaalareissu, mutta lääkäri sanoi et nyt ei ainakaan kannata mennä kohtua sörkkimään jos tilanne kerran on rauhallinen.

Takaisin