Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv oli 7+4 kun tuli ensimmäisen kerran punaista verta pyyhittäessä. Eilen 7+5 tuli enää ruskeaa limaista pyyhittäessä (eli ilmeisesti edellisen päivän kuivuneet verijämät). Tänään ei ole vielä tullut mitään. Huh. Pää kylmänä.

Katselen viikonlopun yli ja jos haju rupee epäilyttämään ym., voisin soittaa neuvolaan maanantaina. Toisaalta varmaan vaan pissa tuoksahtaa voimakkaammalta kuin ennen, vaikka olen juonut mielestäni vettä normaaliin tapaan.

Kiitos vastauksista. Kyllä tää heti helpottaa kun on vertaistukea. Onneksi mieskin pitää järjen mukana.. toisin kuin minä :D

Toivotaan nibs että on ihan vaaratonta, mut kannattaa varmaan neuvolaan soittaa jos epäilyttää :) toivotaan et vuoto loppu siihen. Muuten oliko teillä seksiä vähän enne tuon vuodon alkua? Jos limakalvot on kuivat niin niistäkin voi tulla verta vähän..

Onko kellään tullut tutuksi aivan valtava väsymys? Tuntuu, etten jaksa kävellä kotoa postilaatikolle (n 100m) hengästymättä valtavasti.. Ei ole flunssaa tms ja hb oli 127 viime viikolla. Jotenkin epäilyttää voiko näin kova väsymys ilman varsinaista anemiaa olla normaalia. Työpäivät yritän sinnitellä ja kotona käytännössä vain makaan illat.

Välillä tulee väsymyskohtauksia, joissa on vaan pakko mennä pitkäkseen kun ei pysy silmät auki. Muistaakseni väsymyskin vähän helpottaa kun raskaus etenee :)

Mulla itsellä hb on normaalitasolla 160 (ja kävin usein luovuttamassa), mutta esikoisen jälkeen se ei ole palautunut (ja väsyttääkin usein). Ensimmäisessä neuvolassa oli "vaan" 133. Eiköhän se kuitenkin siitä joskus palaudu. Täytyy alkaa taas syömään rautaruokia (persiljaa) :p

Vuoden ensimmäinen kp1 alkoi eilen ilta/yöllä. On niin kivuliaat menkat, ettei huvita syödä tai tehä mitään. Niinku teini-iässä. Ruoka ei muutenkaan maita, ku kurkku kipeenä jo pidemmän aikaa. Mies on jossain Sveitsissä koko viikon, ettei pääse ees kainaloon uikuttaan. Ja toinen miniä sai esikoisensa juuri tänään. Ihanaa toisaalta, mutta lievästi ahdistavaa tuo toisten onnistuminen.

Ei muuta ku kylmänrauhallisia hermoja kaikille niille jotka tarvitsee vuodelle 2016.:bookworm:

Mulla on tullut pariin kertaan vuotoa tässä raskaudessa. Ekan kerran 7+viikolla ja toisen kerran nyt 9+viikolla.

Nibs, toivon kovasti että sun vuoto on normaalia ja vaaratonta. Mulle neuvolan th jopa sanoi, että normaalipainokseen vuotaa vähän kuin olla vuotamatta. Itse en vuotanut kahdessa ekassa onnistuneessa raskaudessa muistaakseni yhtään. Itse kuitenkin olen tällä hetkellä kohtalaisen luottavaisin mielin.

Muutoin oireet on edelleen väsy, pahoinvointi ilman oksua ja rintojen arkuus. Ja syödä tekee mieli milloin mitäkin..

Popli joo väsyttää.. Kun sais vielä nukkuakin kun illalla ei saa unta ja aamulla neiti herättää zZ vielä ei oo niin uupunut olo kun esikon raskauden alussa, sillon en muutamaan viikkoon meinannut päästä ylös sängystä..

En mua onneksi (yllättynyt itsekin) tuo pieni vuoto enää pelota niin paljoa. Luottavaisin mielin minäkin :) tänään ei ole tullut yhtään vuotoa, eilen tuli hieman enemmän kuin niinä kahtena muuna päivänä (tippui pisaroita ihan pönttöön ja pyyhittäessä näkyi selvästi) mutta se jäi tuohon yhteen vessakäyntiin. Eli nou hätä uskoisin.

Tänään pysynyt koko päivän hereillä ja herännyt jo kasilta :? Johtunee virkistävästä kävelylenkistä pakkasessa, piiiitkästä aikaa! Pitää alkaa ehdottomasti liikkumaan enemmän. Kun vaan jaksais :D nyt nimittäin maha selviten turvonnut, oikein pullottaa housun vyötärön yli. Ollaan otettu joka viikko mahakuva joten eron huomasi nyt ja selvästi. Iiks mitä paisumista.

Popli täällä kans ihan järkyttävä väsymys ja hengästyttää ihan kauheesti! Mulla on kyllä ihan hyvä kunto ja tänään kävin kävelylenkillä niin ajattelin että happi loppuu kun kävelin ylämäkeä, huh! ja työpäivien jälkeen en muuta tee kun nuku. Onneksi nyt alkoi loma niin heti pirteämpi olo

Mulla on myös ihan sietämätöntä väsymystä. Ihan pikkuisesta hommasta meinaa taju lähteä ja syke nousee ihan pilviin. 5 viikkoa olen nyt maannut ja huomenna pitäisi aloittaa uudessa työssä, joka on vielä tosi raskasta keittiöhommaa.. Kamalaa.. :( Verenpaine mitattiin ja yläpaine oli ehkä hieman korkealla ja hemoglobiini 134. En tiedä mistä johtuu tai miten tätä voisi helpottaa..

Täällä mennään aivan lievillä oireilla. Muistan, että edellisessä raskaudessa totesin terkalle, että tuntuu kuin ei edes olisi raskaana...

Väsymys on ollu jäätävä myös täällä, toki tällä viikolla vielä moninkertainen kuumetaudista johtuen. Ennen tautiakin olen nukkunu päivittäin pienet päiväunet lasten leikkiessä vieressä. Ei vaan ole pysyny hereillä! Sainkin neuvolasta lähetteen pitkäaikaisen raudan mittaukseen, en nyt yhtään muista mikä toi testi oli nimeltään. Mutta kuulemma vaikka hb olis todella hyvä, niin toi toinen arvo saattaa olla huono. Vasta torstaina käyn verikokeissa.

Ikävä, että usealla meistä on ollut tätä kovaa väsymystä. Helpottavaa kuitenkin tietää, ettei näin kova väsymys ole merkki mistään huolestuttavasta. Äitini ja anoppini kummatkin kertoivat aiemman raskauteni yhteydessä kuinka hyvävointisia olivat ja liikkuivat aktiivisesti viimeisille viikoille. En voisi millään kuvitella lähteväni edes kevyelle hölkkälenkille, kesällä meni puolimaraton kepeästi hölkäten hyvävointisena. Tsemppiä meille kaikille <3

Onneks tämä väsymys yleensä helpottaa jossain kohtaa. En tosin muista aiemmissa raskauksissa olleeni näin väsyny. Väsyny, mutta en näin älyttömän uupunu. Keskiraskauksissa mulla on aina ollu tosi energistä aikaa, sitä odotellessa!! Tsempit jokaiselle! :love017 Ihanaa että syy on ihan paras näille oloille!

Väsymys, kyllä. En muista ennen raskautta koska olisin nukkunut päiväunia, nyt sammun joka ilta sohvalle ainakin kerran. Ja yöunet on 12 tunnin luokkaa! Onneksi on ollut loma tässä niin ei haittaa, mut kohta pitäisi palata töihin. En tiedä yhtään miten jaksan. Sanokaa nyt et tää menee kohta ohi! (nyt 7+5) :dead:

Hankalampi, se menee kohta ohi :). Mulla oli kans esikoisesta ihan järkyttävät väsymykset ja sitten piti vielä uudessa työpaikassa esittää niin pirteetä kun oli kokouksia ja tapaamisia uusien ihmisten kanssa ja niin tajuton väsy, ettei pystynyt edes ajattelemaan. Nyt on kiva, kun saa olla kotona esikon kanssa ja nukkua päikkäritkin jos tarvii. Tosin nyt ei väsymys ole niin paha. Nyt viikot 7+5 :grin.

Jestas mikä väsymyskohtaus oli tuossa äsken! En edes osannut kuvitella, miten lamauttavaa voikin olla :O. En muista esikoisesta näin pahasti väsyttäneen, tosin silloin mikään ei estänyt nukkumasta päikkäreitä :D. Rv 10+3.

Täälläkin armotonta väsymystä, jota pahentaa ihan kamala oksuilu. Viime viikon lopulla itkin koko matkan töistä kotio.Tuntui, että kuolen siihen paikkaan. Olisi pitänyt ottaa taksi. Torstaina oksensin 10 kertaa, pe-su onneksi vaan jotain 6krt/pvä. Makasin ihan tajuttomana vkolopun. Ihan karmeata olla töissä oksentamassa, kun tuntuu että istuminenkin on maratonsuoritus. Hirveä sydämentykytys ja hengittäminen tosi raskasta.

Tänään hiukan parempi, oksensin vasta työpäivän päätteeksi kotimatkalla. Eka julkioksu keskellä kaupankia, oujee! Ihana tuntematon nuori nainen tuli kysymään onko kaikki hyvin. - Juu, oon vaan raskaana... Voi olla ettei tyttö anna iltapusua poikaystävälle jos pelästytin olotilallani. Ai tollasta kaameutta on raskaus! Ehkä muutin jonkun elämää oksullani tänään, HAHAA! On mulla kirjaimellisesti sairaat huvit.

Jos tämä jatkuu montakin viikkoa, on varmaan pakko hakea saikkua, muuten olen ihan hermoromahduksen partaalla. Olen lukenut hyperemeesistä ja vielä jotenkin toivon ettei mulla olisi sitä.

Rv 8+1

Takaisin