Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää väsymys! Hereillä tunnin, sitten "ihan vähän levähdän" - ja humps, 2,5 tuntia tullut nukuttua täyskoomassa.

Niinu, mulla oli ihan alkuraskaudesta ihan valkoista ja tahmeaa vuotoa, melko runsasta. Gyne sanoi ultrassa (viikolla 4) että ihan normaalia. Ei haissut eikä kutissut ja nyt se on taas ollut läpinäkyvää.

Aluksi oli iltaällötystä. Nyt ällöttävää, kuvottavaa oloa koko ajan, päätä särkee, väsyttää ja on jotenkin sumuinen olo. Välillä myös mahaan nipistelee.

Apua! Mulla tuli just vessassa käydessä vähän verta paperiin (veren ja liman tai valkkarin sekoitusta eli ei ihan tummaa mutta selkeää kuitenkin!!)

Toivottavasti kaikki on hyvin! Tuollaisia vuotoja tulee usein alkuraskaudessa ja yleensä ne ovat vaarattomia! Minullakin tuli 6+jotain viikolla, mutta muutaman päivän jälkeen se loppui ja kaikki tuntuu ainakin olevan hyvin (ultran jälkeen näkee sitten tarkemmin).

Niinu, mulla tulee todella paksua ja vitivalkoista valkkaria. Ja siis oikeesti niin paljon ja paksua ja valkoista et oikeen ihmetyttää :D kai se normaalia on, en ainakaan oo itse asiaa sen enempää ees jäänyt pohtimaan mut runsasta on tosiaan...

En tiedä uskallanko ees sanoa ääneen, mutta ihanan normaali olo ollut tänään! :)) eilen oli jo parempi ja nyt oikeesti normaali. Voikohan tuo b6-vitamiini auttaa näin nopeasti. Kaks siis vasta otettu, mutta olo on ihan eri :) ihanaa! No sama se mikä auttaa, pääasia et on tosi paljon parempi olla <3

8+3

Miksi mä olen (hereillä ollessani) niin kiukkunen kokoajan? Kaikki ärsyttää. Kaikki on tylsää. Kaikki puuduttaa. Tiedostan, että elämäni pyörii nyt oksennusämpärin, ravinnonsaamisen ja nukkumisen ympärillä.

Moony ihanaa, että olo on helpottanut. Mulla menee tosi aalloissa, aamusin ja iltasin pahin :( Mut viime raskaudessa oli pahoinvointi poistunut kokonaan joskus 10+ Sitä ennen jo helpottanut. Nyt vissiin se pahin 8. viikko menossa.

Miksi mä olen (hereillä ollessani) niin kiukkunen kokoajan? Kaikki ärsyttää. Kaikki on tylsää. Kaikki puuduttaa. Tiedostan, että elämäni pyörii nyt oksennusämpärin, ravinnonsaamisen ja nukkumisen ympärillä.

Sama täällä. On sellainen ärrimurri olo. Sekin lähinnä ärsyttää, että mies ja lähipiiri on niin varauksettomasti innoissaan vauvauutisista. Järjellä ajatellen se on toki hyvä asia ja olenhan mä itsekin onnellinen mut joku osa musta haluaa vaan äyskiä ja kiukutella. Kaikki rajoitukset ja huonot olot ja valtava vastuu ja tulevat koettelemukset painaa mieltä.

Sama täällä. On sellainen ärrimurri olo. Sekin lähinnä ärsyttää, että mies ja lähipiiri on niin varauksettomasti innoissaan vauvauutisista. Järjellä ajatellen se on toki hyvä asia ja olenhan mä itsekin onnellinen mut joku osa musta haluaa vaan äyskiä ja kiukutella. Kaikki rajoitukset ja huonot olot ja valtava vastuu ja tulevat koettelemukset painaa mieltä.
Ja sitten tekisi mieli kieltää niiltä sukulaisilta kaikki hössötys. Vaikkei se "hössötys" ole kuin joku yksi lause. Mä ärripurrina suunnittelen jo salaavani kaikki muut yksityiskohdat, etteivät kutkaan muut maailmassa saisi tietääkseen mitään muuta kuin "syysvauva". Miksi minä, sosiaalinen ihminen, inhoan nyt näin paljon noita sukulaisia?

Bobcat, tiedän niin ton tunteen. Kaikki alkaa hössöttään ympärillä ja tuntuu että itse muuttuu raskauden myötä kaikkien yleiseksi omaisuudeksi. Kaikkia elintoimintoja ei haluais jakaa tai saatika että niistä keskustellaan kahvipöydässä. Ja kun maha alkaa näkymään, tulee varskinkin sukulaiset hiplailemaan sitä ihan ilman varoituksia.

Mäkin olen sosiaalinen ihminen, mutta raskauden myötä menen vähän kuoreeni. Johtuukohan se siitä, että itsellä on nyt jotain omaa kasvamassa sisällään, mitä haluaa vielä vaalia itsekseen.

Hirveintä tähän mennessä...miehen edesmenneen vaimon sukulaisnainen kuuli odotuksestamme, syöksyi lääppimään mahaani.. kysymys tulvan kanssa...voisko enempää ahdistavampi tilanne olla? Kiva kun näillä viikoilla joku vatsamakkaroita lääpii...

Täällä onneks menny huono olo aika hyvin ohi. Mutta usein täytyy kyllä syödä! Sen sijaan joulun jälkeen tuli aivan järkyttävä väsymys. Yritän levätä esikoisen päikkärien aikaan, mutten useinkaan nukahda. 18-19 aikaan illalla olen niin naatti, että hyvä kun selviäm lapsen iltatoimista! Saa oikeen pinnistellä ja heti kun lapsi nukkuu menen itsekin sänkyyn. On tosi huono äiti-fiilis kun ei jaksa leikkiäkään oikein toisen kanssa :( mies kun on iltavuorossa.niin hänestä ei ole viikolla apuja..

Mulla tuli onneksi enää vain eilen illalla toisen kerran pyyhittäessä vaaleahkoa verta paperiin.. Yöllä kun aivastin, nipsaisi ihan kunnolla vasemman munasarjan kohdalta.

Aamulla paperiin tuli enää haalean ruskea häivähdys eli toivottavasti vuotoa ei enää tulisi.. Kyllä google joskus auttaakin, kun tuli melko rauhallinen olo, että normaalejahan nuo vuodot ovat. Ja täällåkin monella ollut harmitonta tiputtelua. Silti se pelästytti niin pirusti ja pelkään tulevia vessareissuja..

Nytkin yskiessä nippaa kunnolla alavatsaan..

Kyllä kaiken maailman oireet aiheuttaa päänvaivaa. Kun vaan itse pystyisi olemaan tyynenä. Viikot menee niiiiin hitaasti ja tuntuu että odotan rv 12sta kuin kuuta nousevaa.

Nibs, eiköhän oo ihan vaarantonta :) mulle neuvolasta sanottiin että keskeytymisen vuoto on verrattavissa kuukautisvuotoon ja kivut todella kovia. Taidetaan kaikki odotella yhtä paljon tota 12vkoa. Koitan lohduttautua sillä että itse tiesin raskaudesta jo 3+5, ja nyt ollaan 8+4, joten eiköhän nää muutamat viikot tästä nopeesti loppupeleissä mee vaikka tuntuukin että aika matelee. Reilun viikon päästä on veriseula ja pissanäyte ja siitä sit enää pari viikkoa ultraan :) hui! Tsemppiä!!

Kiitos lohdutuksen sanoista :) kyllä alan jo rauhottuun tän panikoimisen kanssa.. Päivä kerrallaan. Pitäis keksiä jotain supertekemistä, että aika menis nopeemmin eikä koko ajan laskis ja miettis :D kuukausi jossain Thaimaassa vois auttaa mutta ei onnistu.
Ei auta työntekokaan kun ajatukset on ihan muualla :D

Nibs: ei auta! :wink Sain tietää raskaudestani ulkomaan lomalla ja oli aivan liikaa aikaa panikoida. :wtf: Kyllä huokaisin helpotuksesta, kun pääsin kotiin, mieli rauhoittui heti, kun tiedän olevani suomalaisen terveydenhuollon lähellä. :happy:
Tsemppiä! :)

En jaksa lukee kaikkia reilua 800 viestiä. Onko jollain aivan tajuton väsymys? Millä helpotatte oloanne? Pitäs töissä jaksaa ja kotiaki hoitaa, mut tää on yks taistelu joka ainut päivä pitää ittes hereillä. Nukkumalla tää ei lopu ja neuvolassaki niin sanottiin. Jaksan työpäivästä 2h ja loput 6h menee ihan sumussa odottaen et koska pääsee kotiin.

Takaisin