Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No joo, voi olla että olisin enemmän hermoraunio kun pelkäisin saako hyvää hoitoa, jos jotain sattuisi ulkomailla ;)

On tajutonta väsymystä. Joulunpyhät nukuin yötä päivää. Kun työt taas alkoi niin ihan ok jaksanut töissä, mutta kotona vaan nukkumista ja nukkumista. Nyt toivon kanssa että työpäivä menis jo ohi niin saa taas mennä lepuuttamaan. Toiv. menee pian ohi tämä. Jaksamista :)

Täällä alkoi sitten sairasloma. En jaksanut tämän jatkuvan kuvotuksen kanssa enää sinnitellä töissä, työkaveritkin jo huomauttelivat että näytän aika riutuneelta ja että on nyt ajateltava ennen kaikkea itseään ja masuasukkia. Pari viikkoa saan huilata toivotaan että tää olo tästä sitten kohentuisi, kun 12. viikolle pääsee. Nyt 10+1.

Toivotaan että olo alkaa helpottaa ❤️
Täällä alkoi sitten sairasloma. En jaksanut tämän jatkuvan kuvotuksen kanssa enää sinnitellä töissä, työkaveritkin jo huomauttelivat että näytän aika riutuneelta ja että on nyt ajateltava ennen kaikkea itseään ja masuasukkia. Pari viikkoa saan huilata toivotaan että tää olo tästä sitten kohentuisi, kun 12. viikolle pääsee. Nyt 10+1.

Ihania ultrakuulumisia :)

Huomaa että pikkusen alkaa pahentua tää pahoinvointi. Tänään aamulla kun en heti syönyt, alkoi oksettaa.. Sit kun nopeesti vähän söi niin tuli taas hyvä olo :o

April koita levätä :)
Itse olin esikon alkuraskaudesta muutaman viikon sairaslomalla. Kyllä se toivottavasti pikkuhiljaa helpottaa..

Nibs, kuulostaa ihan repäisykivuilta noi tuntemukset, mitä tulee kun yskit. Eli on ihan normaalia, johtuu siitä kun kohtu kasvaa.

Huh. No ehkä uskallan sitten yskiä. :D ei se sintti onneksi yskimällä lähde ;)

Tissit on entistä kipeämmät. Kauheaa ottaa illalla rintsikat pois ja suihkussa käynti ym ihan tuskaa.

Tulee taas rusehtavan limaista tuhruvuotoa pyyhkiessä.. Joku hajukin tuntuu nenään. En tiedä kuvittelenko. Inhottavaa kun stressaa vaikken haluais ajatella negatiivisesti

Älä hätäile ❤️ Tiedän että ei ole helppoa. Ei välttämättä tarkoita mitään pahaa. Mulla vuotanut nyt 1,5 viikkoa ruskeaa ja välillä ihan kunnolla sidetolkulla verta ja silti ultrasssa oli kaikki hyvin. Mulla luultavasti hematooma joka vuotaa. Eli sunkin vuotosi voi olla ihan jotain harmitonta, tuskin edes mistään erityisestä johtuvaa kun ei ole kunnon verta. Mutta joo, tiedän tunteen! Raastavaahan tämä on!! Mun hematoomavuodot alkoi juuri tuolleen ruskealla pienellä vuodella ensin.

Tulee taas rusehtavan limaista tuhruvuotoa pyyhkiessä.. Joku hajukin tuntuu nenään. En tiedä kuvittelenko. Inhottavaa kun stressaa vaikken haluais ajatella negatiivisesti

Tietämättömänä kysyn mikä on hematooma? Millon kannattaa mennä lääkärille ja mitä muita merkkejä voi olla?

Se on verenpurkauma. Mulla vuoto alkoi olikohan tiistaina tosi lievänä. Sitten se vähän lisääntyi viikonloppuna ja ma-aamuna oli niin tosi tosi runsasta että menin päivystykseen kun epäiltiin ihan tosissaan keskenmenoa. Mitään erityisempiä kipuja mulla ei ollut paitsi sitten su-ma yönä koski vatsaan juuri ennen kovaa vuotoa. Mutta en mä sinuna menisi lääkärille kuin sitten jos vuoto kovasti lisääntyy. Soittelin ensin osastolle ja olivat sitä mieltä että ei kannata tulla tarkastukseen koska voi olla normaalia jne jne mutta kun vuoto meni niin kovaksi niin oli pakko päästä tarkastukseen.

Mikä rv sulla oli menossa? Mulla oli 6+3 kun se kova vuoto alkoi viime maanantaina. Nyt sain ohjeeksi ottaa vähän rauhallisesti, sain saikkua viikon. Ja välttää nostelua, seksiä ja saunomista.

Tietämättömänä kysyn mikä on hematooma? Millon kannattaa mennä lääkärille ja mitä muita merkkejä voi olla?

Nibs, mulla on ollu veristä vuotoa ja rusehtavaa tuhru vuotoa alusta asti. Ja mulla oli ärtyny limakalvo kohdunsuulla joka tekee vuotoa. Jos outoa hajua, totta kai kannattaa käydä tarkistamassa ettei ole kohtutulehdus. Itsellä oli myös se, mutta sain siihen lääkkeet. Lääkäri sanoi, että kohtutulehduskin voi vuodatella.

Nibs, mullakin vihloo ja repii mahaa lähes joka kerta ku aivastan. Pakkasen kuivattamat limakalvot varmaan ärsyttää nenää ja siks aivastelen aika paljon. Ei kuitenkaan vuoda niinku nuhassa. Kai se tosiaan normaalia tuntumaa on :)

kauppareissut saa supistuksia...maha menee ihan kivikovaksi..pienetkin rehkimiset... ei koskaan ennen näin aikaisin tai herkästi

Katjuliini79: aika aikaseen suppareita :/

Nibs: ruskea vuoto on yleensä vanhaa verta ja kirkas on tuoretta.

Täällä ei sanonu juuta eikä jaata. Siitäkin saatiin riita aikaseks kun olisin ees vähän halunnut riemua nähdä :D nyt sit tämän päivän kuulumisista kerroin ni soitti takas ja oli ihan hyvillään :D

7+1 omien laskujen mukaan ja oireet lisääntyy. Väsymys ja kuvotus pahentuneet, rinnat alkaneet aristaa, päänsärky alkanut, vessassa juoksu tiheytynyt, tunteet herkistynyt, tunnen itseni plösöksi ja jalat ja kädet puutuu liasta paikallaan olosta. Muistan taas, miks en tykkää olla raskaana ja että pahempaa on vielä edessä. Ehkä siellä masussa sit on elämää, kun oireet lisääntyy eivätkä vähene. Mut rv 12 sen sit näkee.

Takaisin