Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi miten ihanaa olisi vain nauttia tästä ihanasta etuoikeudesta mutta tämä pahoinvointi ja väsymys on niin lamaannuttavaa että töissä käyntikin tuntuu todella raskaalta,varsinkin kun työni on todella fyysistä

Voi miten ihanaa olisi vain nauttia tästä ihanasta etuoikeudesta mutta tämä pahoinvointi ja väsymys on niin lamaannuttavaa että töissä käyntikin tuntuu todella raskaalta,varsinkin kun työni on todella fyysistä

Niin samaa mieltä! Ajattelin että tässä kohtaa leijailisin pilvissä ja olisin kun naantalin aurinko... Vaikka onnellinen olenkin niin ulospäin en taida siltä näyttää. Väsynyt, laiska, hajamielinen, huonovointinen. :( jospa tää tästä pikkuhiljaa :D

Mä pohdin tässä just, että porukka taitaa jakautua kahtia: Niihin, joilla huolena oireettomuus tai paljon vähentyneet ja pienet oireet. Toisessa ryhmässä on taas ne, jotka tuskailee, koska oireet on niin häiritseviä. Miksei niitä voisi olla "sopivasti", eli niin, että raskausoireet olisi selvät ja säännölliset, mutta kuitenkin sen verran lievät, ettei kenenkään tarvitsisi kärvistellä ihan huolella!

Vaaveli, ihan samaa mieltä!! Itse täällä just arvuuttelen, että onko siellä ketään kun niin vähän tuntuu, mutta toisaalta pelkään jos rupean saamaan oksukohtauksia, niin kuin monet täällä! Sekin ois ihan hanurista... Huomenna ultraan. <3
Rv 6+5

Vaaaveli niinpä! Niin kauan tätä toivoin ja odotin ja nyt itkettää tää olo, vaikka samalla oon maailman onnellisin <3

Maggie tsemppiä ultraan :)! Toivotaan että pienellä on kaikki hyvin <3

Vaa_veli, täällä ilmottautuu yksi kenellä on raskausoireita tasaisesti, mutta ei ihan hirveän häiritsevästi. Oksennan joka aamu ja huono-olo pysyy aisoissa rannekkeilla päivisin, väsymys on älytön kuin myös ruokahalu. Mutta en ole onneksi pedin oma niin kuin monet täällä. Voimia teille koviin raskausoireisiin <3

Ja tsemppiä myös oireettomuuksista kärsiville, se ei ole helppoa <3

Niin, välillä tuntuu, että pitäis olla tosi kiitollinen vähistä oireista! Mun ei käy kateeksi teitä, joilla on tosi tukalaa. Tää vähäisten oireiden kanssa olo on nyt alussa enemmänkin henkistä huonovointisuutta:sad001 Ultra 8.1. Jännittää ja epäilyttää. Toisaalta silloin pitäisi olla viikkojakin melkein jo 10, niin hyvät uutiset olisi hieman enemmän varmuutta tuovia. Mielenrauha edes vähän lisääntyisi jos noilla viikoilla kaikki näyttäisi hyvältä.

Kieltämättä tämä oireettomuus häiritsee ja huolettaa.. :sorry:
Vähän jo kaduttaa, et siirsin ultran 7.1. --> 12.1.
Toisaalta jotenkin on seesteinen olo. Täällä myös pari puoli tuntematonta vanhempaa naista kysyi et odotatkos lasta. Vastapallona kysyin, et mistä niin päättelette. Vastaus oli: silmistä. :confused:

Tästä puhuttiin aikaisemmin työkavereiden kans, et mistä varsinkin vanhemmat ihmiset huomaa vaikka ulospäin ei vielä näy mitään. Monelle oli myös vastattu tuo, et silmistä näkyisi. :woot:

Mulla on ollut nyt helpompi päivä ja eilenkin oli jopa ruokahalua! Onneksi on vajaa työviikko edessä :) jospa siitä selviäisi...pakkaan laukun täyteen eväitä joita napostelen pitkin päivää :D

Oireiden vähyydestä on pakko itsekin kommentoida, että mullekin kävi niin että heti alkoi huolettaa kun ei ollutkaan pahaolo enää 24/7. Soitin jopa hätäpäissäni yksityiselle uudenvuodenpäivänä ja varasin aikaa ultraan, ahdisti niin paljon. Mutta sitten puhelimen päässä ihana hoitaja sai minut tajuamaan että se oireiden muuttuminen on ihan normaalia ja että olen taatusti vielä miljoona kertaa odotuksen aikana huolissani, eli saan siinä tapauksessa ravata ultrissa viikottain :-D Hoitaja rauhoitteli että todennäköisesti maksan turhasta ja koska mielenrauha kestää vain sen hetken. Ainut että mikäli alkio olisi kuollut, en haluaisi kantaa sitä yhtään pidempään sisälläni kun on pakko, se ajatus ahdistaa ehkä eniten. Mutta hoitaja sai minut vakuutettua että tuskin on syytä huoleen, mitään vuotoja ei ole ja sykekin on jo nähty. Sanoi että 90% varmuudella raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti. Mutta silti odotan sitä että viikkoja tulisi lisää ja pääsisi seuraavaan ultraan, joka on np-ultra, ehkä sitten uskaltaisi jo vähän rauhoittua.

Oireet on siis hivenen muuttuneet, nyt viikkoja 9+3. Sen jatkuvan huonon olon tilalle on tullut pohjaton nälkä ja sellainen täyteläisyyden tunne herkästi syödessä, mutta kohta taas voisi syödä vaikka hevosen :-D
Pissattaa myös tavallista useammin, kauhea hätä kun menee vessaan mutta määrä mitä sieltä tulee on vähäinen, vaikka on tunne että rakko olisi halkeamispisteessä ihan just.
Mahaa on myös nipistellyt tavallista useammin, menkkatyyppisiä jomotuksia lähinnä, välillä säteilee selkään ja reiteenkin. Ja muutamina iltoina on ollut nukkumaan mennessä levottomat jalat, liekö raskausoire sekin vai muuten vain.

Tuosta työkavereiden huomaamisesta, minullekin eräs sanoi töissä että huomaa silmistä, niissä on kuulema tietynlainen raukeus. Eilen eräs taas oli huomannut ulkoisesta olemuksesta jo nyt, kun olen muuten niin hoikka niin hän sanoi että heti oli huomannut minussa eron. Että näköjään vaikea on piilottaa toisilta vaikka miten päin olisi. Olen muutenkin joutunut töissä kertomaan melko monelle työn raskauden vuoksi, hoitoalalla siis olen. Parempi kertoa kun riskeerata, näin olen sen ajatellut, siitäkin huolimatta vaikka raskaus ei päättyisikään hyvin. Mutta en myöskään antaisi sitä itselleni ikinä anteeksi jos töissä sattuisi jotain joka aiheuttaisi jotakin vauvalle, koska en olisi uskaltanut kertoa tilastani. Kaiken lisäksi tuntuu että ne jotka eivät tilaani tiedä töissä pitävät varmaan minua laiskana työn kiertelijänä :nailbiting:

Mulla on oireet helpottanut myös jonnin verran, mitä nyt tuota mahan nippailua aina satunnaisesti vielä isommin tai pienemmin. Mutta tänään aamupalan kanssa.. Laitoin ihan vaan rahkaa ja pilttiä mut yök. Ei nyt okseta mut semmonen todella etova olo.. Mä ajattelin että ehkä selviäisin ilman pahoinvointia mutta katsotaan mihin tää tästä kehittyy.. :wtf: Tänään 6+3

Täällä ns alkuoireet helpottaneet huomattavasti. Pientä etomista on edelleen ajoittain, väsymys on hellittäny ja oksentaminen on jäänyt kokonaan pois kuluneen viikon aikana. Uutena oireena on tullut aika kova alavatsakipu, sellainen jatkuva jomotus plus ajoittaiset kovat vihlaisut ympäri alavatsaa. Toiv. tämä on normaalia. Kuuntelin eilen dopplerilla taas sydänääniä ja edelleen pikkuisen sydän lyö tasaisesti 120-130 väliä. Ehdin tosin pelästyä jo tuosta syketasostakin, kun netistä löytyi, että näillä viikoilla (nyt 9+4) syke on keskimäärin 177 (tai jotakin lähelle sitä). Pakko koittaa rauhoittua, tuntuu vaikealta keskittyä töihinkään, hmm.

Mäki vähän huolestunu ku pariin päivään ei oo ollu niin etova olo, mutta eipä juuri tee kyllä siltikään mieli syödä... Nyt ei oo myöskään ollu niin voimakasta alamahan polttelua, mutta luulen et oma hysteerisyys lisäsi sitä. Nyt oon siis löytäny jonku zen-moodin enkä oo ihan niin huolissani :) Kyllä siellä jotain tuntuu ajoittain kuitenkin, se vähä valaa uskoa että homma etenee... Tissit on kyllä tullu myös kipeämmiksi ja väsymys on lamaannuttava, onneks ei oo töitä tai koulua... Tukka pitää pestä joka päivä kun on muute yks rasvamoppi :S :D Rasvottuuko muilla tukka nopeammin raskaana ja naama kukkii?

8+0

Täällä on iskenyt etovan olon lisäksi väsymys. Vaikka oon lomalla, niin väsymys on ollut aivan järkyttävää. Huolestuttaa mitä se on kohta kun palaan töihin.

Pahoinvointiin auttaa mulla liikunta. Vaikka se on työn ja tuskan takana raahautua salille, niin olo helpottaa siellä ja ruokakin maistuu sen jälkeen huomattavasti paremmin.

Mulla oli ekassa samanlaisia oireita kun sulla april'81. Siis että pissattaa mutta määrä oli vähäinen ja mahaa nipisteli välillä tosi kovastikin, kävin sitten lääkärissä ihan muissa asioissa mutta samalla mainitsin näistä oireista. Lääkäri halusi varmuudeksi ottaa jtn testejä ja mulla löytyi vaginoosi(tai joku tällainen:grin). Kuulemma yleinen raskaana olevilla mut jos ei hoida pois niin voi johtaa keskenmenoon yms. Eli onneksi tämä vahingossa löytyi. En halua pelotella mutta niin tutut oireet että oli pakko jakaa:happy:

NeitiS tarkoitat varmaan bakteerivaginoosia, joka on emättimen bakteeritasapainon häiriöstä johtuva tulehus. Yleensä siihen liittyy pahanhajuinen (kalan-) ja harmahtava valkovuoto, mutta ei kai aina. Se on ilmeisesti tosi yleinen. Kannattaa syödä maitohappobakteereja niin ne voi vähä ennaltaehkästä sitä :) Mut jos epäilee sitä nii kannattaa testit pyytää, mulla oli vähän samanlaisia oireita kun sulla april mut ei ollu sitä. Myös pissatulehus kannattaa sulkea pois!

Tuohon oireettomuuteen haluan sanoa, että itse olen kokenut lähes oireettoman raskauden. Ihan alussa pientä päänsärkyä, mahan vihlomista+jatkuva nälkä..siinä ne! Edes rinnat ei mulla kipeytyneen koko aikana oikeastaan lainkaan. Kaikki meni kuitenkin täydellisesti, vaikka itsellä koko ajan olo ettei tää vaan voi näin helppoa olla :woot: Nyt jälkeenpäin olen monilta kuullut ettei tuo oireettomuus ole mitenkään harvinaista!
Yritetään siis olla huolestumatta liikaa...
Tiedän! Helpommin sanottu kuin tehty :happy:

Mulla myös siskonja yksi ystävä, joilla ei ole ollut oireita ollenkaan. Mulla oli suht oireeton raskaus edellinen samalla kaavalla tuntuu menevän tämä toinen. Kuvotus on tullut aamupäiviksi ja illoiksi seurakseni, mutta ei lähelläkään oksentamista. Tämä alkoi nyt viikolla 7. Viimeksi meni ohi noin viikolla kymmenen jo. Mulla kanssa liikunta ja syöminen auttaa asiaan. Mitään makeeta ei voi myöskään syödä yhtään! Nyt on alkanut myös housut kiristään istuessa. Tukka rasvottuu myös täällä, tällästä en muistanut edellisestä raskaudesta!

Jännä nähdä pitääkö paikkansa, että tyttöjä odottavat voivat yleisesti huonommin alkuraskaudesta. Mulla ainakin pitänyt tää kaveripiirissä paikkansa. Ite veikkailen siispä toista poikaa meille :)

Takaisin