Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös vähän vaaleanpunaista :eek: vuotoa eilen ja tänään. Ahdistavaa! Tosin mulla oli tällaista samanlaista vuotoa + vähän rusehtavampaa onnistuneessakin raskaudessa aina silloin tällöin n. vkolle 16 asti... Yritän siis olla huolestumatta :oops:

MrsBee, ompa inhottava piina odottaa mihin suuntaan etenee :S

Murmeliinos, toivottavasti harmitonta tuo vuoto niinkui edellisessäkin! :) Sulla muuten huippu nimimerkki :DD

MrsBee, toivotaan, että siellä olis silti kaikki hyvin :)

Murmeliinos, täällä on ollu vuotoa kanssa pitkin alkuraskautta vähän väliä. Kuten myös tänään. Ainahan se säikäyttää kun sitä vuotelua näkee. Tsemppiä sinne <3

Viikkoja 5+3 ja tänään alkoi kaikki ruoka etomaan. Etenkin pelkkä ajatus hernekeitosta (jota eilen oikein himoitsin) saa voimaan pahoin. Sitä ois vielä tuolla kaapissa, mutta saapi mies syödä sen :yuck:

Täällä 5+1 ja ihan järkyttävä väsymys!! Parina iltana jo yököttänyt pelkkä jääkaappiin katsominen ja housut ei meinaa mahtua päälle! nautin oireista! ❤️

Täällä elellään rv 9+0. Olikos muita näillä viikoilla meneviä? Pari päivää on ollut oireiden kanssa jo hiukan helpompaa, pahoinvointia hieman aamuisin ja ajoittain jos ruokailuvälit menee liian pitkiksi. Päänsärkyä ajoittain ja alamahaa ja selkää silloin tällöin jomottaa. On joutunut todellakin opettelemaan erilaista ruokarytmiä. Turvotuskin vähän laskenut, rinnat edelleen on arat muttei niin pahasti kuin esim. viikko sitten. Toki näiden oireiden väheneminenkin huolettaa vaikka se on turhaa, ehti jo tottua siihen kestokrapulaan, hyh !

Noista vuodoista, toivottavasti ovat harmittomia ne joilla niitä on. Itselläkin on koko ajan pelko persauksissa millon tulee vuotoa, välillä näyttää että siteeseen tulis jotain tummempaa mutta mitään veristä ei ole näkynyt. Joudun käyttämään pikkuhousunsuojaa koko ajan tukilääkityksen (Lugesteron) vuoksi, onneksi loppuu ensi viikolla. Välillä herää myös pelko että jos nuo luget estävät jotenkin sen vuodon alkamisen, vaikka ei itselläkyllä koskaan ole aikaisemmissa hoidoissa estäneet vaan vuoto on aina alkanut lugejen läpi. Luulisin että jotain merkkejä olisi kyllä noista huolimatta, etenkin nyt kun annos on minimaalinen. Onko täällä muita joilla on ko. lääke käytössä?

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille oireilijoille, ja oikein Hyvää Uutta Vuotta 2016!

Mulla on nyt ainoa raskauteen liittyvä oire, eli rintakipu ja - turvotuskin hävinnyt. Vuoto lisääntyy ja tummuu. En enää pysty uskomaan, että hyvin käy oikein mitenkään. Poistun nyt ryhmästä ja toivotan muille hyvää uutta vuotta ja onnellista ja turvallista raskautta!

Täällä elellään rv 9+0. Olikos muita näillä viikoilla meneviä? Pari päivää on ollut oireiden kanssa jo hiukan helpompaa, pahoinvointia hieman aamuisin ja ajoittain jos ruokailuvälit menee liian pitkiksi. Päänsärkyä ajoittain ja alamahaa ja selkää silloin tällöin jomottaa. On joutunut todellakin opettelemaan erilaista ruokarytmiä. Turvotuskin vähän laskenut, rinnat edelleen on arat muttei niin pahasti kuin esim. viikko sitten. Toki näiden oireiden väheneminenkin huolettaa vaikka se on turhaa, ehti jo tottua siihen kestokrapulaan, hyh !

Noista vuodoista, toivottavasti ovat harmittomia ne joilla niitä on. Itselläkin on koko ajan pelko persauksissa millon tulee vuotoa, välillä näyttää että siteeseen tulis jotain tummempaa mutta mitään veristä ei ole näkynyt. Joudun käyttämään pikkuhousunsuojaa koko ajan tukilääkityksen (Lugesteron) vuoksi, onneksi loppuu ensi viikolla. Välillä herää myös pelko että jos nuo luget estävät jotenkin sen vuodon alkamisen, vaikka ei itselläkyllä koskaan ole aikaisemmissa hoidoissa estäneet vaan vuoto on aina alkanut lugejen läpi. Luulisin että jotain merkkejä olisi kyllä noista huolimatta, etenkin nyt kun annos on minimaalinen. Onko täällä muita joilla on ko. lääke käytössä?

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille oireilijoille, ja oikein Hyvää Uutta Vuotta 2016!
Täällä myös rv 9+3. Huono olo tulee täälläkin, jos ruokailujen väli venyy liian pitkäksi ja myös aamuisin on huonovointisuutta. Turvotus myös vähän laskenut, mutta rinnat edelleen aika pinkeän tuntuiset. Olen jo pari viikkoa sitten joutunut siirtymään isompiin rintsikoihin, joita käytin viime raskaudessa.

MrsBee kaikkea hyvää sinulle ja teidän perheelle kuitenkin tulevaisuuteen. Voimia ja jaksamista.

Tänään jotenkin juilinut mahaa vähän kovemmin ja semmosta paineen tunnetta alavatsalla, kipu on semmosta menkkamaista. Äskenkin piti mennä kippuraan kun nippaili niin kovaa. Toivottavasti se on vaan niitä kohdun kasvukipuja ja mahatyyppi pysyy matkassa loppuun asti. Mies vaan sanoo ettei pidä turhaa streissailla :(

Yhden päivän oksensin ja olin kuumeessa, ja sen jälkeen on vain kuvotusta (joka päivä klo 15 eteenpäin). Rinnatkaan ei ole enää niin arat. Alkaa huolestuttaa :sad001

MrsBee: voimia <3

Täällä nyt 8+6 ja oireet tuntuvat myös hieman helpottavan. Edelleen olen vähän voimaton, mutta nyt voin kävelläkkin jo keittiöstä olohuoneeseen ja jopa takaisin, niin ettei ala pyörryttää. Syke on edelleen korkealla ja jopa syöminen on sen vuoksi raskasta.. :wideyed:

Aamuyöstä heräsin todella koviin alavatsakipuihin ja ajattelin, että tässäkö se nyt taas oli. Näitä kipuja tulee siis lähes joka aamuyö, muttei ihan näin kovia ole ollut koskaan. Kymmenisen minuuttia makasin tuskastuneena kippurassa ja hiljalleen menivät ohi ja sain uudelleen untakin vielä. Ei mitään vuotoja tai mitään, joten kai nämä sitten vain kuuluvat asiaan, toivottavasti.

Jokos olette päässeet enimmistä turvotuksista eroon? Itse huomaan, että alkaa jo laskemaan. Nyt vain odotellaan sitä todellista vauvamasua... :)

Joskus tunnen myös huolestuvani, kun oireet 'vähenevät'. Haluaisin jotain merkkejä kuitenkin, että siellä mahassa joku kasvaa. Kyseessä on vielä ensimmäinen raskaus, joten kaikki nipistelyt, pistelyt ja muut tuntemukset otan kyllä huomioon.. :joyful:

Elmut, täällä kanssa 8+6 ja mulla oireet alkaa nyt vasta kunnolla nostamaan päätään. Nyt on 3 aamuna oksennettu ja välillä illallakin. Onneks sulla on alkanut jo helpottaan :)

Mua pelottaa jostain syystä kauheesti että käy jotain pahaa! Mulla nyt 6+0, ja ollut melkeen kaks viikkoa tissit tuskallisen herkät ja vatsa kipuinen.. tää on nyt siis ihka ensimmäinen ja hui kauhee miten jännää!

Elmut, eiköhän se oo ihan normaalia että oireet häviäö joksikin aikaa, mutta kai ne voi tosiaan loppua kokonaankin jo tuossa vaiheessa, en tiedä kun koskaan en oo noin pitkälle päässy :) Ja paljonhan ihmisillä tuntuu olevan mahakipuja ja -tuntemuksia laidasta laitaan, jokaisen kroppa vaan on niin omanlainen ja toiset varmaan herkemmin niihin tuntemuksiin reagoi :) Mä oon nyt jotenkin onnistunu vähä rentoutuun, ja siks tuntuu että mahakivutkin on helpottaneet, ne korostuu kun niihin oikeen keskittyy ja huolestuu!

Arlaingman, hyvälle kuulostaa :) Onhan tää vaan niin jännää kyllä kun eka tulossa itellekin! Kaikki ihmetyttää että voiko tää olla normaalia :D

Mulla ei tissit oo kovinkaan kosketusarat (nänneistä enemmän), mutta tissejä sillee juilii ja ihanku kuumottaa lähes koko ajan. Eilen ku raketteja katottiin nii perhana ku nännit oli kylmästä ihan kovat, se oikee sattuu ku ne menee kovaksi :D Onko muilla näin? Sit ku tuli sisälle lämpimään nii se nännikipu helpotti kun ne "pehmeni" ja tissejä alko vähä kuumottaa taas.

Täällä tänään 10+0. 9+0 jälkeen Alko kunnon alavatsa nippailut ja krampit jo vähän ylempänäki. Nyt pari yötä ollu ettei oo tarttenu käydä pissalla yöllä. Vielä pystyy nukkumaan mahallaan ja nukun niin kauan kun vaan voi :D parina kertaa oon tämän viikon aikana yökkäilly ihan kunnolla. Muita oireita ei sitten olekaan. :D paitsi paino on noussut pari kiloa (osittain liikunnan puute) ja raskausarpien vierustat punoittaa kummasti vatsalla... ihan kamalaa

Voi kun täälläkin oireet hellittäisi. Hallitsevin oire on pahoinvointi ja oksentelu. Tätä menoa laihdun kun syön päivän aikana lähinnä banaania, klementiineja, piimää, näkkäriä yms helppoa syötävää (ja oksennettavaa). Mikään ruokaisampi ei maistu ja jos saan alas esim. puuroa, se tulee hetken päästä ylös. Huoh. Nyt oon koittanut kiinnittää juomiseen huomiota ettei keho kuivuisi. Mutta välillä tulee mehut ja vedetkin ylös. Ainoa tapa pitää ruoka varmasti sisällä on syödä ja mennä heti torkuille/nukkumaan. Ylipäätään vaaka-asento on paras apu pahoinvointiin.

Saas nähdä miten ensi viikko. En haluaisi kertoa vielä esimiehelle, mutta tätä menoa en uskalla maanantaina edes auton rattiin. Töissä ei ole kovin hygieenistä käydä välillä oksulla. Melkein pitäisi työvaatteet vaihtaa joka kerta enkä pääse töissä mihinkään muualle kuin lattialle makaamaan jos pitäisi päästä vaakatasoon helpottamaan oloa. Ja taas pitäisi vaatteet vaihtaa. Ellen jotain pyyhettä tai jumppamattoa ota kotoa mukaan... Töissä jos oon tässä kunnossa, jään kiinni samoin tein. Ehkä helpompi vaan pyytää saikkua jos ei olot helpotu... Tänään 7+3.

Tietääkö joku B vitamiinin käytöstä pahoinvoinnin ehkäisyyn? Neuvolassa terkkari mainitsi tästä, mutten tullut kysyneeksi tarkemmin. Pitää varmaan huomenna käydä apteekissa kysymässä.

Takaisin