Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä huomaan myös että ympäristön vaihtaminen saattaa helpottaa oloa. Myös kodin tuuletus ja esim. lakanoiden vaihto auttavat. Kai sitä voi jotenkin ehdollistuakin että tietyssä paikassa on aina huono olla... Toki töissäkin on välillä tosi paha olla ja oksennan välillä, mutta pääosin menee paremmin kuin kotona. Nyt kun ei oo niin hirveesti pakkasta kävelylenkitkin on hyvä tapa saada raitista ilmaa, tekemistä jne.

Väsymyksestä: mä nukahdin parisen viikkoa sitten sohvalle istuma-asentoon puoliksi syöty banaani kädessä. Mies löysi mut 1,5 h myöhemmin nukkumasta samasta asennosta....... Hups! Eilen nukahdin kans ihan ennen aikojani 21 jälkeen, vissiin vähän väsytti viikonlopun reissu ja työpäivä....

No hupsista! :D Toi banaani kädessä nukkuminen kuulostaa kyllä jo melkoiselta. Ei ehkä vielä se, että hiukan torkahtaisi, mut 1,5h!!! Aikamoista!

Kirpulla kaikki hyvin <3 hematooma oli pienentynyt puolella, ja Kirppu vastasi kokoa 8+6.
b484d8444687e4969879e1b5382ac83b

Rv 8+6

Ihan sama juttu! En muista yhtään miten esikoisen kanssa meni. Mutta nukun enemmän kun tuo napero 1v.10kk!

Mulla ei oo oikeen muuta ku tuo väsymys, tissien kipeys ja arkuus & mielialojen ailahtelu. Ihan hirveän pahalla päällä oon ollu ja pienistäkin asioista flippaa, ihmettelen kyllä että itkulle en oo kummemmin herkistyny vaikka oon tosi herkkä jo luonnostaan :o

Rv 11+1

Ainiin ja tur-vot-taa! Aivan jäätävää. Ei tartte kummenpia syödä kun poks! Ja onhan tuo vähän muutenkin turvoksissa ku ruuan jälkeen. Puuh...

Siirryn tänne elokuisiin ku LA siirty elokuunpuolelle syyskuusta :) Tänään kävin neuvolassa ja ultran mukaan viikot 9+2 ja laskettu aika sit 29.8 päivä ja mun omat synttärit ois 28.8 :):)

Ja verenvuodon syyksi ei mulla oo muita vaihtoehtoja ku limakalvot :)

Sallahaa täällä kans turvottaa niin et ei puhettakaan et muuten housut ku äitiyshousut menis jalkaan :D

Onko kellään muulla todella runsas valkovuoto? Mulla ollu lähes plussatestistä asti ja pöksyt jatkuvasti ihan märät ja "jogurttisen" valkoiset... Neuvolalääkärin mukaan näyttää normaalilta, eikä haise oikein milleen

Kultu mulla myös omituisia valkovuoto"holahduksia", oikein sellasta venyvää ja liisterimäistä. Sitten voi taas muutama päivä olla kuivaa..

Mullakin valkovuotoa tai jotain. Ei nyt tosi märkänä housut mutta enemmänkin huomaa hajusta. Ei mikään voimakas mutta sellanen hmm.. miten sitä nyt kuvais. Valkovuotomainen alapää-haju :D onkohan normaalia...

Osaako joku sanoa mikä auttaisi ummetukseen? Maha pörisee iltaisin ja ilmaa täynnä, mutta mitään ei saa ulos.. Olo sen takia ihan hirveä. Mitähän vois apteekista hakea?

On mullakin jonkinlaista valkovuotoa koko ajan. Sitten, jos vuoto alkaa olla tosi kokkareista ja alapää kutisee kovasti, voi olla kyseessä hiiva.

Osaako joku sanoa mikä auttaisi ummetukseen? Maha pörisee iltaisin ja ilmaa täynnä, mutta mitään ei saa ulos.. Olo sen takia ihan hirveä. Mitähän vois apteekista hakea?

Miten se mallasuute mitä voi antaa vauvoille myös kun maha kovalla. Se ihan ummetuslääke laittoi mahan kipeäksi ja tuli vain yksi papana ..:smiley-ashamed005

Kuidut (täysjyvä, kasvikset), runsas VEDEN juonti ja liikunta... sit on niitä ViSiblin rakeita, ilmeisesti saa ilman reseptiäkin, niitä voi laittaa omiin leipomuksiinkin :happy:

Vi-Siblinille ääni myös täältä, itse käytän sitä säännöllisesti, kun alkuraskaudessa vaivasi kamala ummetus, eikä koskaan ole vatsa toiminut näin hyvin.

Miten se mallasuute mitä voi antaa vauvoille myös kun maha kovalla. Se ihan ummetuslääke laittoi mahan kipeäksi ja tuli vain yksi papana ..:smiley-ashamed005

Mallasuutettakaan ei enää nykypäivänä suositella vauvoille, tästä oli pitkä juttu toisessa paikassa vähä aika sitten. Se rinnastetaan kiinteiden aloitukseen. :|

Myö annettiin maidon seassa luumusosetta ummetukseen noin kuukauden ikäselle.. Noi määritelmät on vähän pöljiä kun täysimettäessä ei sais ees omaa maitoa antaa pullosta :rolleyes:

Mallasuutettakaan ei enää nykypäivänä suositella vauvoille, tästä oli pitkä juttu toisessa paikassa vähä aika sitten. Se rinnastetaan kiinteiden aloitukseen. :|

En tiedä faktoja kun ole tutkimuksia lukenut.. Aika harvoin siitä pelkästä maidosta menee maha kovaksi. Meillä pojalle alkoi ummetus kun aloitettiin kiinteitä ja mallasuute auttoi.

Takaisin