Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, mä valvon vielä tähän aikaan enkä oo nukkunubees päikkäreitä tänään! Wuhuuu... Pitihän tämä nyt tulla tänne ilmottamaan, kun oikein itsekin hämmästyin :D Ihanaa ku ei oo enää ihan naatti puolestapäivästä, eteenpäin..

Rv 10+2

No okei, en mä nyt ihan oireeton ole sentään. Usein iltapäivisin iskee kova väsymys, mutta menee melko pian ohi. Tänäänkin auttoi ulkoilu. Välillä vähän nipistää alavatsaa. Mut tää turvotus ja ilmavaivat... Miten sen nyt sanois, olo on kuin ilmapallolla. Vatsa on todella pinkeä. Äääh! Tääkin on onneksi enemmän alkuraskauden vaiva.

Jep on helpottanu! Hirveesti persottaa grilliruoka, mutten sitten saa alas sitä paljoakaan. Ei edo, mutta tulee vain stoppi. Ja sitte harmittaa. Jokatoinen päivä vielä tulee oksennus. Siihen määrään jo tyytyväinen. Oli hirveää kun koko pv et saanu mitään pysyyn sisällä...

Tuli siivottua tänään neljä tuntia.... Ei hyvä idea! Nyt on alaselkä jumissa... Tai menee heti kun on paikallaan vähän aikaa ja kävely on sitten kidutusta. Eikä mitään muistikuvaa missä tukivyö on edellisen raskauden jäljiltä. Aamulla on pakko etsiä jos on yhtä kipeä yhä. :(

Täältä kaikki sympatiat pahoinvoiville! Oon ollut nyt ite taas kakspäivää sängynpohjalla. Su-to meni ihan ok, mutta nyt on ollut 24/7 taas todella huono olo :( Nyt menossa 9+2

Tänä aamuna tuli yllätys oksennus parin viikon tauon jälkeen :? Juuri kun olin puristamassa appelsiinimehua. Onneks enben syömistä ettei menny kaikki ravintoaineet hukkaan.

Täällä taas vuotoja ja kipuja ollut koko päivän (toivottavasti vain hematoomasta johtuvaa) .. Ajattelin koittaa selvitä huomiseen, ja sit aamulla soittaa äitiyspoliklinikalle, ois inhottavaa lähtee nyt illalla ajaa yksin sairaalaan päivystykseen, kun mies on taas töissä.. Toivottavasti rauhoittuu nyt yön aikana.
Rv 8+4

Inhottavinta tällä hetkellä on se kun ruuat ällöttää eikä keksi mitä söisi. Nälkä on kuitenkin kova, varsinkin iltaisin tuntuu että maha on ihan pohjaton ja mitään ei tee mieli. Todella ärsyttävää! Muuten viikonloppuna ollut ok olo, mutta nälkä tietty tuo mukanansa huonon olon.

10+6

Tsemppiä Miilia_! Toivottavasti rauhoittuu, aamulla sitten lääkäriin. Täällä hengessä mukana. Mullakin oli vuotoa rv 7 mut kaikki oli silti ultrassa hyvin. :)

Mun kaverilla oli just kans vuotoa 8+6 ja ultrassa kaikki hyvin. Vuoto kesti kolme vrk ja nyt siitä on jo kk aikaa. Toivotaan, että on sullakin Miilia ihan harmitonta!

Onko kellään vinkkejä JÄRKYTTÄVÄÄN ummetukseen.. oon syönyt tota visibliniä mut tuntuu et siitä ei mitään apua oo :(

Onko kellään vinkkejä JÄRKYTTÄVÄÄN ummetukseen.. oon syönyt tota visibliniä mut tuntuu et siitä ei mitään apua oo :(
Mulla oli viikon verran vatsa toimimatta :( vedin liotettuja luumuja, kaurapuuroa, visibliniä, pegorionia.... lopulta sitte turvauduin microlax peräruiskeeseen kun alkoi olemaan jo niin karsee olo. Sen jälkeen ei ole onneks ollu noin pahaa tilannetta.
Muista juoda paljon ja liikkua!!

Mulla kanssa säännöllinen hikiliikunta 4-5 kertaa viikossa pitää ummetuksen loitolla. Heti jos tulee parin päivän tauko tulee ongelmia. Mun kohdalla puolikin tuntia hikoilua riittää! Kärsin viime raskaudessa todella pahasta ummetuksesta puolivälistä eteenpäin. Silloin hikiliikunta vaihtui kävelyyn. Nyt pitää vaikka väkisin jotain spinningiä keksiä, kun ei voi enää juosta.

Täällä muutamat syövät B6 vitamiinia pahoinvointiin. Mikä on annostus?

Mulla tabletti, jossa 200mg niin syön puolikkaan tabletin päivässä. Se oli apteekkarin ohjeistus ja näin luki myös ohjeissa. Monissa paikoissa kuitenkin lukee että raskauspahoinvointiin 3x25mg päivässä. Mä yritin pari päivää puolittaa oman annostukseni ja otin kahdessa osassa, mutten huomannut eroa.

Mulla ummetukseen auttaa magnesium. Otan yhden tabletin aina ennen nukkumaan menoa. Lisäksi yritän syödä paljon kuituja ja juoda vettä. Tsemppiä!

Taas tänä aamuna oksennus. Näköjään alkaa uudestaan tuo pahoinvointi. Onneks ei muutoin niin kamala kuin aamuisin..

Takaisin