Oireet

Gunilla, tuskin kannattaa yksittäisestä tapauksesta vielä kovasti huolestua :)

Täällä oli eilen sellainen päivä, että jäi kyllä hartaasti kaipaamaan oireiden puuttumista. Käytiin miehen kanssa parin tunnin päässä autoreissulla ja koko päivän oli niin paha olo, että ei mitään järkeä. Jouduinpa nyt sitten ekan kerran minäkin haukottelemaan värikkäästi. Menkkakramppeja voimakkaampia jomotuksia oli myös ja jäätävää närästystä. Totesinkin miehelle, että jos tää on nyt sitten tällaista niin en poistu enää kotoa :grin
 
Mulla on kans ihan pahimpana oireena noi menkkakivut edelleen. Välillä ne tulee selän puolelle ja välillä mahan puolelle. Välillä pitempään kestävää polttelua ja välillä lyhytkestoisempaa ja kramppimaisempaa. Vähän on mieltä rauhoittanut kun on lukenut että monilla on näitä kipuja myös mutta kyllä silti pelottaa...
 
Eilen sitä menkkakipua tuli oikeastaan pitkin päivää, kesti hetken ja loppui. Kipua tuntui myös alavatsalla menkkamaisesti ja nivusissa, joka ei sitten olekaan menkkaoire. Verta ei ole tullut tippaakaan, niin jospa kaikki tämä on ihan hyvälaatuista :)
Nyt kun kirjoitin tätä viestiä, alkoi selkäjuiliminen uudestaan.

Tein aamulla varalta taas testin, kunnon leffaviivat tuli niin ei olla ainakaan sen suhteen taaksepäin menty!

Rinnat on tuplannu kokonsa, kipua tuntuu myös välillä. Mies sanoo, että kasvot hehkuu :hug003 Mieliala vaihtelee harmonisesta pieniin myrskyihin..
On tämä ihanaa :Heartpink
 
Mulla on ollut aika paljon kaikenlaisia kipuja mahassa, mutta verta ei ole tullut. Viime yönä oli oikein kova vihlova kipu, mutta loppu aika äkkiä. Kiva jos joku tuntee olonsa hehkeäksi :) Oma olo on siitä kaukana tän turvotuksen takia :D Rinnat vois kyllä jäädä loppuiäksi tän kokosiksi!
 
Ihmettelen kovasti kun monet puhuu rintojen arkuudesta ja kasvusta. Mun rinnat ei oo ilmottanu mitään muutosta. Tänään viikkoja 5. Kuuluisko sen olla tässä kohtaa jo vai miksi mulla ei tapahdu mitään? Muita pieniä oireita kyllä välillä on.
 
Minäkään en ole huomannut rinnoissa juuri mitään muutosta. Ehkä ovat hieman arat, mutta vain vähän, ei häiritsevästi. Nyt menossa 5+1.
 
Minulla kolmessa edellisessä raskaudessa ei ollut alussa rinnat arat tai turvonneet. Mutta nyt ne on tosi arat ja turvonneet. :eek:
Muita oireita tämä uupunut olotila joka välillä tosi kovaa väsymystä. Eilen illalla oli tosi ällötys olo.
Todella helposti kiukututtaa. Ja alavatsaa välillä nipistelee
 
Mullakin rinnat tuntui aroilta aluksi, mutta nyt ei enää. Paitsi ehkä nännit on kosketukselle aremmat kuin aiemmin, esim. kun suihkun jälkeen kuivailee, niin pyyhe tuntuu inhottavan karhealta. Aluksi tuntui myös, että rinnat turposi vähän, mutta sekin on nyt pysähtynyt ja samat vanhat rintsikat mahtuu ihan hyvin. Uskon, että tuossa alussa vain kertyi nestettä kehoon ja myös tisseihin. Nyt on muutenkin tuo aiemmin tällä viikolla valittamani turvotus vähän hellittänyt. Vertailun vuoksi kerron, että tänään tuli siis 7 viikkoa täyteen :grin
 
Tänne on ilmestynyt väsymys. Seittemältä voisin mennä jo ihan hyvin nukkumaan, ysiin tai kymppiin venytän kuitenkin väkisin. Sitten nukun kuitenkin yön levottomasti ja herään tosi aikaisin. Tänään joutui myös vähän yökkäilemään, toistaiseksi kuitenkin kaikki pysynyt sisällä.
 
Mullekin on käynyt monena iltana niin, että nukahdan jo tosi aikaisin sohvalle. Mutta sitten kun siirtyy sänkyyn, niin uni ei tulekaan. Kummaa touhua...
 
Mä herään vessaan tai muuten vaan 1-3 kertaa yössä ja hirveen vaikee saada unta sen jälkeen :shifty: Viimeeksi kärsin koko loppuraskauden unettomuudesta ja se oli hirveintä mitä oon ikinä kokenut, enkä todellakaan halua samaa enää :sad001 Mitä tahansa, mutta ei unettomuutta...

Mulla oli myös sellanen viikon tauko kaikista oireista, mutta uusia ja vanhoja oireita on taas ilmestynyt. Taitaa tuo oireeton kausi kuulua ihan asiaan kun näin monella sitä on.
 
Mulla oli viime yönä niin kipeitä kramppauksia kohdun seudulla, että heräsin niihin pari kertaao_O vähän kuin menkkajomotuksia mutta ne kestivät pari minuuttia kerralla ja olivat paljon kipeämpiä. Päivällä niitä ei enää ole ollut. Nännit on nyt kipeytyneet. Tänään 5+6 :)
Monella tuntuu olevan oireena vessassa ravaaminen, sitä en ole itsessäni huomannut. Yöllä en ole vielä kertaakaan herännyt sen takia.
 
Mulla tänää on kihelmöintiä tuntunu alavatsassa ja yöllä myös .. Nyt sit lenkin jälkeen rupes viiltelemään alavatsaa.. Tällä hetkellä tuntuu oikealla puolell enemmä. Kuinka inhottavaa. Toinen raskaus ja silti heti kauhee hysteerinen että apua miks mun mahaa sattuu.. Kai tää on jotain "kasvukipuja" vaikka on ihan alkuvaihe.. Rv 4+3.. Onks muilla tällaista ? :dead:
 
Cherria, mullakaa ei oo tupta vessassa ramppaamista vielä näkyny, sitä odotellessa. :grin
Julie00 mulla oli yks yö että oli vaikee nukkuu ku sattu, ja oikeastaan jo ohi menneen pahoinvoinnin lisäksi mulla on ainoana oireena ollu tuo vatsasta nippailu ja menkkamaiset kivut. Eiköhän se siis normaalia ole. Tietenkin jos kivut sietämättömäksi menee niin on eri asia.
Korjatkaa jos oon vääräs, oon itekki ekaa kertaa raskaana :p
 
Oon itsekin kysellyt kokeneemmilta ja kyllä kai ne on jo niitä kohdun kasvukipuja. Ja voi olla koviakin välillä mutta kaikki pitäisi olla ok niin kauan kun ei tule verta.
 
Täällä menossa 4+4. Tissit on ollu kipeet jo viikon, varsinkin nännit, jotka on myös koko ajan kovana eli tekee tosi pahaa käyttää rintaliivejä. Vatsasta nippailee, varsinkin vasemman munanjohtimen kohdalta, aika usein joka on aika pelottavaa, koska vuosi takaperin oli kohdunulkoinen oikealla, joka vei munanjohtimen mukanaan. Väsymystä oli vielä viikko sitten, mutta nyt oon jotenkin ihan ylienerginen koko ajan. Herään yöllä kahdesti vessaan ja tosi kauan pitää odotella unta sen jälkeen. Illallakin nukahtaminen on vaikeaa. Päivällä pissittää koko ajan.

Ja se pahoinvointi. Huh. Se vaivaa koko ajan. Kaikki maitotuotteet saa mahan sekaisin ja itse maitoa ällöttää juoda. Vettä oon litkiny ja yrittäny saada jotain alas, kun oikeastaan kaikki ruoka ällöttää ja närästää.
 
Mulla kans käy enemmän tuonne vasemmalle puolelle kipeää. Nyt oon huomannut, että on jotenkin tosi saamaton jaa väsynyt olo. Kuitenkaan illalla ei meinaa uni tulla, vaan vois valvoa vaikka kuinka myöhään. Vessassa saa rampata useasti välillä myös yöllä. Huonoa oloa ei ole vieläkään ja nälkä tuntuu olevan useammin kuin ennen.

Edit nii ja maha ei tunnu toimivan kunnolla. Ummetusta havaittavissa ja se varmaan aiheuttaa osan vatsan turvotuksesta.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top