Oireet

Mulla myös mieliala vaihtelee ja purskahan välillä itkuun ihan tuosta vaan.
Tuolla ylempänä ressailin tuosta kylkikivusta. Oon katastrofiajattelija ja kamala murehtimaan. Nytkin on murhe tuosta kylkikivusta, oliko se oire km:sta tai jostain vakavasta...? Ja mitä jos jonain päivänä ei olekaan oireita? Enkä näistä voi joka päivä soittaa neuvolaan ja kysyä.. Oonko ainoo? Miten voisin helpottaa oloani tai vähentää joka napsahduksen ja nipsahduksen ressaamista?
Anteeksi kun hoen tästä.
 
Tänne ei ole vielä tullut suurempia oireita :)Jomotuksia nyt on vähän väliä, mutta pahoinvointia ei ole näkynyt :D Esikoisen aikana ei pahoinvointia ollut lainkaan, mutta kuopuksen kanssa oli 8-13 viikot. Toivon todella että tälläkin kertaa vältyttäisi kuvotuksilta :D
 
Mulla on koko ajan ällö täysi olo. Ruokaa ei tee mieli. Rinnat kipeen ja alavatsa nippailuja. Tossa viikonloppuna oli vähän verenvuotoa joka todettiin VU harmittomaksi.
 
Kamala väsymys ja jäätävä nälkä jatkaa mukana. Töissä onneksi pystyy syömään säännöllisesti että pysyy olo suht hyvänä.
 
Voi tätä väsymystä!!! Menen joka ilta viimeistään 21 nukkumaan ja herään 6-7. Olen puoleenpäivään asti virkeä, ja sitten olisin taas valmis yöunille :shifty:

Menkkakivut loppui onneksi :) tänään menossa rv 4+6
 
Mulla myös mieliala vaihtelee ja purskahan välillä itkuun ihan tuosta vaan.
Tuolla ylempänä ressailin tuosta kylkikivusta. Oon katastrofiajattelija ja kamala murehtimaan. Nytkin on murhe tuosta kylkikivusta, oliko se oire km:sta tai jostain vakavasta...? Ja mitä jos jonain päivänä ei olekaan oireita? Enkä näistä voi joka päivä soittaa neuvolaan ja kysyä.. Oonko ainoo? Miten voisin helpottaa oloani tai vähentää joka napsahduksen ja nipsahduksen ressaamista?
Anteeksi kun hoen tästä.

En osaa tuosta kylkikivusta sanoa, mutta oireettomuus on ihan normaalia, mäkin jo viime viikolla melkein unohdin koko raskauden kun ei oo oireita. Tietynlainen pelkohan tässä on koko ajan että kasvaako siellä ees oikeesti mikään, ultraa kovasti odottelen. Mulla ens viikolla ensimmäinen neuvola, ja ultra varmaan siitä parin viikon päästä. :) kannattaa ajatella niin että kun se vauva siellä kasvaa niin pakostahan ne muutkin elimet vähän siellä siirtyy kun raivaa itselleen tilaa :)
Mulla menossa 7+0
 
Ninni90, ei se murehtiminen auta asiaa suuntaan eikä toiseen. Kannattaa nyt vaan varmistaa, että ravitsemus on kunnossa. Nimittäin jonkin puute (esim. omega3 ja B-vitamiinit) voi aiheuttaa turhissa murheissa piehtarointia yms. Raskauden aikainen ja synnytyksen jälkeinen masennus usein johtuu liian vähistä rasvahapoista, kun lapsikin vielä vie oman osuutensa, niin äidille ei jää sitäkään. Aivothan siinä kärsii. Eli kunnolliset rasvat (omega-3-rasvahappoja suosien) käyttöön jo nyt.
 
Aivan jäätävä turvotus päällä. Olo on kuin olisi jo muutaman kuukauden pidemmällä. Turvotus tuntuu nousevan lounaalta ja jatkuukin sit koko päivän. Lisäksi on koko ajan hyin lievää etovaa oloa, toivottavasti ei voimistu, tämän kanssa nimittäin pärjää nyt hyvin :) Väsymystä myös ilmassa, mutta päiväunia ei vain kerkeä nukkua kun töissä käy. Viime viikolla oli ihanaa, kun esikoinen oli kuumeessa ja nukuttiin yhdessä päikkärit. Nukahdin jopa istualtaan sohvalle lapsi sylissä, ei semmoista ole tapahtunut ikinä :smiley-ashamed008
 
Vatsaa nippailee tasaisesti pitkin päivää ( kestänyt muutamia päiviä) mutta tänäaamuna se alkoi, jäätävä pahaolo. Ei tässä muuten mitään, mutta kun aamuisin työskentelen anopin kanssa niin mietin että miten tästä selviää. En varmaan joka aamu voi lähteä hakemaan särkylääkettä alkavaan mikreeniin niinkuin tänään sanoin ja juoksin ulos oksentamaan...:wacky: Niin ja tosiaan ihan kauhea väsymys, nukkumaan on päästävä viim klo 21.
 
Mulla meinasi tänä aamuna ensimmäisen kerran lentää laatta. Ei kuitenkaan sitten lopulta tullutkaan. Mutta yhtäkkiä kun olin aamupuuroa lämmittämässä niin kamala heikotus ja kylmä hiki iski päälle. Kyykin hetken keittiön lattialla ja olin valmis juoksemaan vessaan. Mutta sitten menikin ohi ja kun söin puuron niin ei tullut enää uudestaan. Kuitenkin nyt iski pieni pelko, että alkaako mullakin vielä oksennuskausi. 7+2 tänään ja eikös joskus viikolla 8 pitäisi olla pahoinvointi pahimmillaan?

Ja sitten ihan niin kuin nämä mun ilmavaivat ei olisi riittäviä, niin mies oli päättänyt eilen kaupassa, että tehdään tulista meksikolaishenkistä pataa, jossa on papuja ja kikherneitä :hilarious: Sinänsä ihanaa, että ruoka oli valmista kun tulin töistä ja riskillä sitten popsin naamaani, kun oli niin kova nälkä :grin Ei kyllä lopulta edes yhtään pahentanut tilannetta.
 
Närästys alkaa jo hiipiä. Olisin odottanut sitä vasta sitten kun vatsassa on ahdasta.
 
Eipä ole oireen oiretta, mutta jos etenee samaa kaavaa ku ensimmäinen, niin ainoastaan vatta kasvaa ja potkut alkaa tuntua vko 18 paikkeilla. Ykkösen raskaus aikana ei ollut oikeastaan mitään tyypillisiä oireita, eikä toki haittaa jos tässäkään ei pönttöä tarvitsisi halailla :)
 
Mulla oli eilen illalla aivan kamala vatsa-selkä-kramppi. Kesti n. 5min jonka jälkeen ihan normaali olo. Kuuluukohan asiaan vai pitäiskö huolestua? Osaako joku sanoa jotain?
 
Mua vaivaa hirvee väsymys.. Kolmas päivä ku väsyttää Kokoajan :mad: esikoosen aikana kans pahin oire oli väsymys. Ja tänää pitäs olla 21 asti töissä. Mä nukahdan niin pystyy :( muita oireita ei nyt taas oo .. Mulla tulee iltapäivällä yleensä vähä etova olo, sit ku syö niin se menee Ohi.. Mahassa nyt vähä tuntuu jotain välillä. Toivottavasti pääsee yhtä helpolla ku edellisessä raskaudessa :)
 
Felicity: Millä viikoilla olet? ..mulla on tässä raskaudessa särkenyt selkää oikeastaan miltei koko ajan, vatsakramppeja ei niinkään. hieman kuitenkin olen hermoheikkona tuon selkäoireen kanssa, tammikuussa päättyi edellinen raskaus juurikin sellaiseen selkä-vatsakramppikohtaukseen :( Olin silloin rv 8+6..Eh halua sinua tällä pelotella, koska kaikenmaailman vatsa ja selkäsäryt tuntuvat kuuluvan raskauteen. Itse tuolloin vain tiesin, että se oli nyt tässä, koska kipu oli ennenkokematonta, mitä ei aiemmissa raskauksissani ollut koskaan ilmennyt. Tuosta kipukohtauksesta muutama päivä, niin pahimmat raskausoireetkin helpottivat, ällötys loppui kuin seinään. Mutta älä hätäänny, kuulostele oireita ja omaa oloa. Ainakin itsestä tuntuu, että kyllä "äiti vaistoaa" jos jotain olisi pielessä, niin ainakin omalla kohdalla oli.
 
Kiitos tikku! Kauanko sinulla tuo kipukohtaus kesti? Olen tänään rv 5+5.
 
Felicity: en ihan tarkkaan muista, mutta ei varmaan pahasti pieleen mene jos arvioisin että 20-30min tai jopa kauemmin. Muistan vaan et olin koko aamupäivän sängyssä sen kivun takia..se saattoi kyllä tosiaan kestää paljon pidempäänkin.
 
Tää päivä on ollu taas parin paremman päivän jälkeen kamala :( Pahaolo on ollu ihan koko päivän. Syöminen, juominen tai raitisilma ei auta. Oksentanu en (vielä) ole, mutta ei sekään kaukana ole.
Inhottavaa :( Ja huomenna jatkuis työt vapaiden jälkeen...
 
Takaisin
Top