Oireet

Minulla rannekkeista hyvä kokemus nuorimmaiseni raskaudesta. En olisi ilman rannekkeita pystynyt töihin.
Aluksi olin epäilevä niiden suhteen ja testasin päivän etten aamulla niitä laittanut... ja koko päivän oli pahoinvointia.
Poika käyttää myös samoja rannekkeita autossa matkapahoinvoinnin takia.
 
Jännittää kun oireita tosi vähän vielä. Ei sillä, että kaipaisin sitä esikoista odottaessa ollutta jatkuvaa väsymystä ja pahoinvointia, mutta sillon oireet oli jo varhaisilla viikoilla TODELLA vahvat...
 
Voin kyllä suositella. Rannekkeet ollu puolesta päivästä iltaan yleensä mulla. Vaikuttaako sit psyykkeeseen :D tiiä sitä mut ei läheskää oo niin etova olo kuin ennen rannekkeita :)
 
Ooh en oo kuulukkaan mistään rannekkeista!! HALUAN!! Tää oksentelu ja jatkuva huono olo on jotain niin kamalaa!! Paljon pahempaa kun esikoisessa. Mieskin lähtee viikonlopuks reissuun niin pitäis yksin jaksaa. Noh onneks saan lauantaina päivällä hetkeksi apua.

Mutta joo, ehdottomasti rannekkeen ostan!
 
Olipa rankka työpäivä... tuntui että nukahdan seisoalteen.
Ihan samanlainen väsymys oli kun odotin esikoistani.
Kahden nuorimman kanssa oli pahoinvointia 24h. :oops:
 
Meille on tulossa esikoinen ja nyt menossa 6+2. Mitään suurempia oireita ei kyllä ole ja olen miettinyt, että onko se hyvä vai huono. Hieman on rinnat arat ja alavatsaa nipistelee välillä. Viikko ennen plussaa mulla oli kauhea himo juoda maitoa, mikä ei ole minule normaalia. o_O
 
Mä herään joka yö neljän aikaan vessahätään, sit pitäs saada nukuttuu se vajaa pari tuntii...
Yleensä oon juonu aika vähän mut nyt janottaa jatkuvasti.
Väsymys yllättää kesken kaiken ja monesti paha olo tulee mukana.
En oo koskaan itkeny yhtä herkästi ja usein. Tänään sain ultrasta varmistuksen et kaikki on tällä hetkellä kunnossa niin ehkä se helpotus tekee vielä herkemmäks.
 
Tsemppiä kaikille ketä pahoinvoinnit ja liiat nippailut vaivaa!

Minä täällä yritän kehitellä itselleni oireita..:bored:
-huimaa (no vaivaa välillä muutenkin), voisi kyllä olla raudanpuutetta, hemppa oli hetki sitten hieman huono
-turvottaa (syömisiin voisi muutenkin laittaa harkintaa..)
-mikään ei oikeastaan maistu, tämä on ehkä oikeesti kummallista :confused5 (ja sitten kun huimaa niin on pakko äkkiä syödä jotain kuten suklaata ja saadaan aikaan kierre :hilarious:
-mies yrittää uskotella että rinnat olisi kasvaneet (toiveajattelua)
-paleltaa (mua nyt viluttaa aina)

Mieli tekisi käydä hakemassa testi tai tusina että voisi uskoa, voi kun menisi päivät nopeammin..

SusyQ rv 6+0
 
Kuukautisten pois jäännin lisäks on kauhea turvotus, pissalla saa ravata yhtenään, väsymys on kova. Täänään ensimmäistä kertaa oli niin huono olo et meinas tulla oksennus töihin mennessä,muutenkin koko päivän ällötti. Huomenna näkee onko tää nyt jokapäivästä vai vaan tänään. Aikasemmissa raskauksissa alussa ei juuri mitään oireita. On siis 3 raskaus.
 
Mä oon ihmetellyt miksi mua oksettaa öisin mut nyt tajusin että muahan närästääo_O onkos muilla ko ollut närästystä? Onkohan ohimenevä raskausoire?
 
Mulla oli ekassa raskaudessa loppuvaiheessa tosi pahana närästys. Lopulta ei auttanu rennietkää ja onneks oli neuvolalääkäriaika ni sain lääkkeen, joka autto sit ku alko närästää.
 
Mulla on edelleen jatkunut oireena paleleminen, joka oli tuolla reissussa ollessa ihan jäätävää (kirjaimellisesti) vaikka oli talvitakki mukana. Sen lisäksi kun käveltiin paljon, niin välillä tuli omituinen kipu alavatsaan. En oikein osaa sitä kuvata, kun ei ole ainakaan itsellä samanlaista kipua menkkojen aikaan. Jotenkin ajattelin, että se johtuisi siitä, että kohtu "raivaa itselleen tilaa". Mutta nyt reissun jälkeen kun en ole niin paljoa kävellyt, ei tuollaista kipua ole tullut. Eli en tiedä mihin liittyy.

Etova olo on aina aamusta ennen kuin syön. Syöminen auttaa siihen ja toistaiseksi en ole oksentanut (koputan puuta).

Ja sitten on alkanut ihan kamala turvotus. Saattaa kyllä olla osittain tekemistä silläkin, että söin tuolla reissussa ihan mitä sattuu ja varsinkin vaaleaa leipää ja perunaa, joita en yleensä syö. Eilen tuli farkuista mahaan oikein punaiset ja syvät painaumat, että nestettähän se siis on. Pitää yrittää nyt alkaa laittaa tätä ruokavaliota taas kuntoon.

Ja sitten tämä menee ehkä osioon "ällöttavät ja nolot oireet" ja "kiviäkin kiinnostaa", mutta mua myös pierettää koko ajan. Silläkin saattaa tosin olla tekemistä noiden reissussa syötyjen juttujen kanssa. Ja koska hajut ällöttää mua edelleen, niin on välillä aika hankalaa olla itsensä kanssa samassa huoneessa :hilarious::hungover:
 
Mä oon ihmetellyt miksi mua oksettaa öisin mut nyt tajusin että muahan närästääo_O onkos muilla ko ollut närästystä? Onkohan ohimenevä raskausoire?
Ensimmäisessä raskaudessa minua närästi koko ajan, alusta loppuun. Menihän se ohitse sitten joskus synnytyksen jälkeen.

Nyt on ollut kaksi peräkkäistä yötä kauhea päänsärky. Lääkkeet ei auta. Aamukahvin jälkeen helpottaa... Ja minä kun olin ajatellut lopettaa kahvin juonnin ennakoiden tuota närästyksen saapumista.
 
Aivan jäätävä turvostus ,varsinkin ruoan jälkeen. Näyttää maha kuin olisin pidemmälläkin :D Rinnat ovat taas tulleet aroiksi ja kuumottaa. Valkovuoto ja kuvotus loppuivat.
 
Täällä oireina menkkajomotusten tyyliset tuntemukset, jotka vaan jatkuu ja jatkuu. Menkoissa ne ei mulla oo kestänyt kuin 1-2 pv.
Ja valkovuotoa oikein lorahtaa silloin tällöin, mikä aina vähän säikäyttää, että mitä sieltä nyt tulee.
Iltaisin on alkanut väsyttää tavallista aikaisemmin, mutta yöt olen nukkunut tosi levottomasti. Aamulla olen kuitenkin herännyt aika virkeänä.
Finnien puuttumista ihmettelin ennen plussaa, kun menkkojen yhteydessä naama kukkii.
Iltapäivällä palelee, mutta toistaiseksi siihen on auttanut ulkona reippailu, jonka jälkeen on mukavan lämmin olo. Alkuviikosta oli jotain mielialavaihtelujenkin tapaista, mutta nyt on hyvä rauhallinen olo. Alkuviikosta oli myös ummetusta, mikä on mulla erittäin harvinaista. Viime päivinä onkin sitten vuorostaan ollut vähän löysä vatsa.
Nyt siis rv 4+6.
Pahoinvointia, rintatuntemuksia tai hajuherkkyyksiä ei ole vielä ollut.
 
Ai niin. Sellainen juttu vielä, että en ole koskaan ollut mikään itkeskelijä ja muutenkin aika tasainen tyyppi. Nyt pari päivää sitten katsottiin miehen kanssa tv:stä yhtä ohjelmaa, jossa eräs henkilö kuoli. Kyseessä oli sellainen action-tyylinen show, jossa porukkaa kuoli ja loukkaantui muutenkin koko ajan, mutta jotenkin tämä yhden tietyn hahmon kuolema oli mulle kova paikka. Kyyneleet alkoi valumaan ja kohta mies kääntyi muhun päin ja kysyi, että itkenkö muka. Sain soperrettua jotain, että mulle tuli tästä tosi paha mieli. Itkua kestikin sitten koko illan ja en meinannut saada edes nukuttua kun edelleen oli niin tunteet pinnassa. Mies lohdutti mua ihan niin kuin pikkulasta, että "se oli vaan ohjelma, ei se ollut totta". :hilarious: Nyt vähän huvittaa, että mikä mulle oikein tuli :p Kannattaa ilmeisesti välttää liian traagisia ohjelmia.
 
Mäkin oon nykyään aika herkkis, normaalisti en kyllä ole. Erilaiset perheet ohjelmakin sai mut tälläviikolla itkemään :shy:
 
Juu kyllä on kontrolli omiin mielialoihin mennyt kokonaan! Itsellä eniten on PMS tapaista raivoa (ei aina uskaltais astua ovesta uloskaan, ettei ensimmäinen ohikulkija joudu uhriksi). Nyt yllättäen olen alkanut saamaan naurukohtauksia ihan pienistä asioista. Naurulle ei meinaa ensin tulla loppua, ja sitten yhtäkkiä nauru vaihtuu itkuksi. Kyllä alkaa säälittää toi oma mies, kun joutuu tätä katsomaan sivusta
 
Täällä vaan pahaolo jatkuu. Yksittäisiä parempia päiviä mut sit on niitä jolloin halailen posliinia useamman kerran päivässä. Yöh!

Repäisykivut on tullu uutena. Ja iltaan painottuva ihan hillitön turvotus. Maha näyttää oikeesti raskausmahalta :D
Ja mies tykkää, kun tissit on kasvanu :D
 
Mulla kävi äsken muutaman sekunin kestoinen alaselkäkipu, minun tyypillinen menkkaoire :nailbiting:
Ettei vaan enteilisi keskenmenoa??
Tässä on ihan hysteerinen tämän kanssa.
 
Takaisin
Top