Oireet

Yön yli meni ohi noi krampit :) nyt sit vähä etova olo. Kahvi ei niin maistu. Viel pyStyy juomaa sitä mutta max puol kuppia.. Tein viel mun viimeisen testin kaapista niin se näytti vahvaa viivaa.. Nyt oon vähä luottavaisempi:cool:
 
Mullakin oli ihan alkuun ne alavatsakivut sellaisia toispuoleisia, niin kuin ovulaatiossa, eli sattui ennemminkin munanjohtimiin tai jonnekin sinne. Mutta puoli vaihteli. Nyt jomotukset on siirtyneet alemmas ja keskelle.

Voiko olla, että miehellekin tulisi "raskausoireita" jo tässä vaiheessa? Viime yönä oli kuulemma herännyt muutaman kerran ihan virkeänä, mutta kuitenkin saanut heti uudelleen nukuttua. Olen kuullut, että miehet valmistautuu näin siihen yöheräilyyn, mutta aika aikaisessa vaiheessa näköjään meillä :grin
 
Hihi, voi olla Mäntyomena. Ja valitettavasti ne ei oo vaan miehet, jotka heräilee öisin raskausaikana :( Ei muuta kuin hyviä kirjoja tai digiboksilta sarjoja, jos ei meinaa uni tulla.
 
Olipa yö... pahaolo alkoi heti kun nukkumaan menin ja jatkui koko yön. Lisäksi pissalla piti laukkoa. Oli sitten kiva herätä klo 6 töihin. Sama etova olo oli aamulla.
Nyt helpottanut mutta tämä väsynyt ja uupunut olo...
Kahvi myös minun suussa nykyään maistuu pahalle..
 
Miä oon aina ollut pikkurakko ja yölliset vessakäynnit on tuttuja ihan ilman raskauttakin. Kyllä sitä tulee käytyä nyt 1-2 kertaa yössä vessassa, joka on onneksi yhteydessä makuuhuoneeseen. Väsymystä en oikeastaan ole huomannut. Nälkä vaan ei lähde syömälläkään.
 
Mulla alkoi valekuukautiset - tai niin uskon - perjantaina. Se oli pettymys, koska sitä ennen olin jo tuntenut, että nyt taisi tärpätä. Rinnat olivat ihan hellät eikä valkovuoto muuttunut sameaksi vaan oli aika kirkasta ja sitkeää. Perjantaina itkin koko päivän tuota verta, mutta sitten yhtäkkiä se loppuikin. Veri oli rusehtavaa ja sitä tuli yhteensä n. 5-10ml, teelusikallisesta ruokalusikalliseen. Helppo arvioida, sillä käytössä oli kuukuppi. Verta ei enää tullut, mutta alavatsa on tuntunut sen jälkeen jotenkin erikoiselta. Tein eilen illalla raskaustestin (rfsu), jota emme mieheni kanssa osanneet lukea. Siinä oli kaksi viivaa, mutta toinen viiva oli omituisen alhaalla, miltei muovin alla. Aamulla tein pregcheckin testin ja se näytti haaleaa viivaa. Tänään koko päivän töissä alavatsani on nippaillut ja kipuillut ja mietin, onko tämä normaalia.

Harmittaa, kun join kaksi lasia perjantaina viiniä. Voinkohan vaikuttaa alkioon?
 
Mulla ei ole mitään oireita, rintojen arkuutta lukuun ottamatta :oops: Viikkoja nyt 5+3. Hienoahan se on, jollei pahoinvointia tulekaan, mutta alkaa vaan huolettaa, että missä oireet on!? Testit tein 4+4 (haamu) ja 4+6 (vahva viiva).
 
Lievä pahoinvointi löytynyt tännekin :happy: ei kylläkään aamuisin niin vaivaa, mutta lounas kun tänään myöhästyi niin piti jo jotain napostella ettei ihan olisi taju lähtenyt. Syömisen jälkeen yökötyskin helpotti. Mutta jotenkin tuntuu enemmän raskaana-olevalta nytten! :laughing002

Kyfi2788040: minullahan oli myös tuollaiset valekuukautiset sijoittuen to-pe, ja sitten perjantaiksi sattui harvinainen vapaailta, jonka aikana tuli muutamakin otettua.. Sitten menkat loppuikin ihmeellisesti ja seuraavana tiistaina tein positiivisen testin. Noh minun käsitykseni on että istukka kehittyy vasta viikoilla 6-7 joten alkoholin siirtyminen alkioon on epätodennäköistä. Korjatkoon toki jos jollain muuta tietoa!

Täällä on kiireinen viikko tiedossa, toivottavasti nyt ei oireet kovin ainakaan pahene!

SusyQ rv 6+4
 
Mulla tuli tuossa illalla kuuden aikoihin vatsa kipeäksi. Munasarjojen kohdalta ja oikealta puolelta kylki, suunnilleen jenkkakahvan kohdilta. Tätä kylki kipua ei ole aiemmin ollut ja se kesti useamman tunnin, vieläkin hieman jomottaa. Onko muilla vastaavaa?
Joku sanoi että lyhyt vartaloisella on mahdollista tämä, mutta niin... Hieman iski pelko jostain vakavasta. Muita oireita ei olllut samaan aikaan.
 
Mulla on ollut kylkikipua, joka on liittynyt kohdun kasvuun. Voi olla myös esim. virtsatieinfektiosta, jos on piilevänä.. ihan tismalleen saman tuntusta kipua kummassakin tapauksessa. Voisin silti kuvitella, että kun oli ohimenevää niin voisi johtua tuosta kohdusta tai jostain asiaan kuuluvasta. :)
 
Lievä pahoinvointi löytynyt tännekin :happy: ei kylläkään aamuisin niin vaivaa, mutta lounas kun tänään myöhästyi niin piti jo jotain napostella ettei ihan olisi taju lähtenyt. Syömisen jälkeen yökötyskin helpotti. Mutta jotenkin tuntuu enemmän raskaana-olevalta nytten! :laughing002

Kyfi2788040: minullahan oli myös tuollaiset valekuukautiset sijoittuen to-pe, ja sitten perjantaiksi sattui harvinainen vapaailta, jonka aikana tuli muutamakin otettua.. Sitten menkat loppuikin ihmeellisesti ja seuraavana tiistaina tein positiivisen testin. Noh minun käsitykseni on että istukka kehittyy vasta viikoilla 6-7 joten alkoholin siirtyminen alkioon on epätodennäköistä. Korjatkoon toki jos jollain muuta tietoa!

Täällä on kiireinen viikko tiedossa, toivottavasti nyt ei oireet kovin ainakaan pahene!

SusyQ rv 6+4

Kiitos vastauksestasi! Tuo helpotti oloa! Netin mukaan vuotoja on joka neljännellä, joten kai tämä voi olla normaaliakin. Oliko sinulla vuoto ruskeaa vai punaista? Minulla alkoi punaisilla pisaroilla pyyhkiessä, kuukuppiin tullut oli ruskeaa. Ruskeasta vuodosta etsin tietoa myös netistä ja löysin, että voi tarkoittaa kohdunulkoista raskautta, joten riemuitsen vasta, kun sen voi sulkea pois. Onpa meillä, SusyQ, ollut samankaltainen alku!
 
Lillie,
kiitos vastauksestasi. Mietiin myös tuota virtsatieinfektiota, mulla oli niitä vuosi sitten useampi ja sain estolääkityksen jonka jälkeen niitä ei olekaan ollut. Toki olen juonut reippaasti ettei toisaalta pitäisi olla kyse siitäkään. Täytyy seurata tilannetta. Kipuja muuallakin vatsan seudulla joten uskoisin että on jotain kasvuun liittyvää, hope so. :)
 
Kili: Mulla oli synttärit viikko ovulaation jälkeen ja päätin kerrankin tänä vuonna pitää isot juhlat. Alkoholia tuli juotua ihan reippaasti ja hedelmöitys oli kuitenkin tuolloin jo tapahtunut. En ole raskaudesta tuolloin tiennyt, joten olen päättänyt olla soimaamatta itseäni. Samanlaista on varmaan sattunut useammalle äidille.

Ja sinänsä surkuhupaisaa, että kun tässä vuosi on yritetty lasta tehdä ja elää mahdollisimman terveellisesti, niin tottakai tärppää sitten heti siinä kuussa kun vetää kunnon kännit :hilarious:
 
Oon ymmärtänyt, että ennen rv6 (?) nautittu alkoholi tai poltettu tupakka ei ainakaan verenkierron kautta alkioon pääse. Esikoisesta kävin myös hedelmöittymisen jälkeen raskaudesta tietämättä terassilla yhdellä. Ei kyllä tullut mieleenkään soimata itseäni siitä, varsinkaan kun neuvolassa "tunnustin" rikkeeni ja siellä iloisesti naureskellen kertoi, ettei se yks tai vaikka kymmenen annosta vaikuta niin varhaisessa vaiheessa, jos ei edes testissä näy vielä raskaus. :) Ihan huoletta olkaa siis naiset, älkääkä yhtään murehtiko tai soimatko itseänne!
 
Mulla taas menkkamaista kipua, tosi voimakasta välillä. Tänään oli lievää yökkäilyä kun en ollut syönyt.
Sellainen oire on että yleensä jos en syö kun on nälkä niin se nälkä kyllä unohtuu hetken päästä, nyt jos ei heti syö niin kyllä alkaa heikottaa ja kädet tärisee saman tien.
Myös mua pieretti hirveesti vielä 2viikkoa sitten, oli ihan järkyttävää

Rinnat on arat edelleen.
...jostain syystä olen alkanut himoitsemaan mieheni korvaa, hiplaan ja haluaisin pussata sitä koko ajan?
 
Mullakin kauheeta menkkasärkyä koko ajan, nyt siis ilmeisesti 5+1. Muutenkin vatsa koko ajan kipeä ja kiertää:wideyed: ei tälläsiä esikoisesta ollut. Mutta yleisfiilis kyllä kokoajan hyvin onnellinen:happy:
 
Mä olen koko ajan kiukkunen.. Ja tosi pisteliäs! Mies yrittää mua hoivata, tekee ruokaa ja passaa noin muutenkin ja mä vaan naputan, kun on vääränlaista salaattia tai kahvissa liikaa maitoa!? MIKSI?! :eek:
Illalla vedin kunnon draamat, kuinka kaikki on liian vaikeaa ja mä olen epäkelpo äiti ja puoliso ja ihminen, itkeä vollotin ja olin ihan pohjalla, kunnes mies siinä lohdulteltuaan sanoi, että muru se taitaa nuo hormonit sua nyt vähän ohjailla, niin sitten jo nauratti ja kaikki oli taas hyvin! Voi luoja... :grin
Mun on tosi vaikea hväksyä tätä turvonnutta olomuotoa, maha on ihan hirveän kokonen! Turvotustahan se, ja ohimenevää, mutta mua vaan korpee se ihan kamalasti. Mikään hoikkeliini en ole ollut ennenkään ja nyt olen jo ihan hirveä norsu! :yuck:
Yks asiakas kysy viime viikolla, "onko mun masu vähän pyöristyny?" Meinasin räjähtää sille, että ihan pelkkää läskiä se on, mutta kiitos vaan.. En onneksi sanonut ihan niin... Ja kuulemma jo kolmisen viikkoa sitten miehen sisko on kummastellut mun "pyöristynyttä" olomuotoa... VOI VITTU NE ON MUN LÄSKIT, ANTAKAA OLLA! AArggh!
Anteeksi avautumiseni, ottaa päähän. Että ruusuisia odotuspäiviä vaan.. :arghh: Vielä kun keksis, mitkä ruoka-aineet aieheuttaa tuota turvotusta, niin osais niitä välttää. Jos siihen jotain lievennystä sais..
 
Mä niin ymmärrän sua! Mulla oli ekassa kan ihan JÄÄTÄVÄÄ turvotusta enkä oikeesti mahtunut mun farkkuhin... Onneks nyt ei oo niin selvää, iltaisin pientä. En kyllä noissa ruoka jutuissa osaa neuvoa, mulla se vaan meni jossain vaiheessa ohi. Ja sit tulikin iso maha:wink
 
Mulla oli myös ekassa niin kova turvotus, ettei farkkuja pystynyt pitämään kiinni ja töissä tauolla istuin reteesti housut auki maha pömpöllään voivottelemassa pahaa oloa :D se turvotus pikkuhiljaa laantu ja tilalle tuli pinkeä vauvamaha siinä rv12, eli periaatteessa ei ne housut missään vaiheessa mennyt takaisin kiinni kokonaan, vaan sai sitten siirtyä mammahousuihin joskus rv16 eteenpäin ja sitä ennen yrittää selvitä :rolleyes: nyt oon kerran joutunu avaa housunnapit kun oltiin anoppilassa ja kotona joka ilta ruuan jälkeen.. viljat turvottaa usein varmaan eniten.
 
Takaisin
Top