Oireet

Ota ihmeessä huomenna heti yhteys neuvolaan jos pelottaa. Eikös sulla Viima ollut taas se ultra ihan pian?
 
Itsellä yksi km takana viitisen vuotta sitten, ja itsekin suosittelen soittamaan neuvolaan, vaikka ei ne sieltä ainakaan mun tapauksessa osanneet muuta sanoa kuin että voi olla normaalia. Mutta se, että saa jutella ääneen peloista ja ajatuksista auttaa. Ja huojentaa enempi myös se kun ammattihenkilö sanoo, että hyvin yleistä on tiputtelu. Vaikka mulla se ei sitten kääntynytkään voitoksi. Tosin sitten kun se km alkoi, niin sitä ei kyllä voinut olla enää huomaamatta ja sen siinä vaiheessa tajusi kyllä itsekin, että se oli siinä.
Toivotaan, että nyt käy ihan toisin päin :)
 
Täsmälleen samoilla viikoilla ja päivillä siis mennään :happy:
Vuoto voi olla ihan yhtä hyvin myös vaaratonta! Limakalvot ja kohdunsuu voivat olla verekkäitä ja herkkiä nyt. En usko että tamponi tekee kovin hyvää? Tietenkään sillä ei voi aiheuttaa vahinkoa sinänsä mutta voisi ajatella että se aiheuttaa turhaa ärsytystä. Mutta nyt on tärkeintä rauhoittaa oma mieli ja seurata tilannetta ihan rauhassa :) ja ilman muuta kannattaa soittaa neuvolaan! He ovat siellä sitä varten. Tsemppiä!
 
5+4 mulla. Oireita on lähinnä ollu aivan järjetön turvotus, aalloittain läpi lyövät yökötykset, rintojen arkuus ja turvotus. Vuotoja ei ole ollut. Kahvia ja kaikkea fressiä tekee mieli. Kai nää tästä vielä pahenee :D heh!
Pettymys pelottaa taas, takana kaks km. Yritän olla miettimättä asiaa.
 
Viimeyönä heräsin TAAS kamalaan nälkään. Miehelle sanoin että ei kai tässä auta kun ruveta pitämään evästä yöpöydän laatikossa :D Ei nimittäin auttanut kun noista jääkaapille syömään rahkaa että sai unenpäästä kiinni nälänkourissa :D
 
Mulla on pahoinvointi niin huonona et sängyn vieressä pitää tosiaan olla hapankorppuu tai muuta naposteltavaa illalla, yöllä ja aamulla. Herään öisinkin siihen että meinaa oksu lentää. Nyt ollaan pojan kanssa oltu 1,5h hereillä eikä vielä oo lateksi lentäny kun oon syöny koooko ajan jotain pientä ja siemaillu mustikkasoppaa.
Ei mulla näin paha pahoinvointi ollu kun poitsua odotin. Toivottavasti ei tästä enää pahenis! :(

Tänään 6+0
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on jonkin verran etovaa oloa, mutten ole varma liittyykö raskauteen, mutta sen näkee, jos tämä tässä jatkuu pidemmän aikaa. Mikään ruoka ei oikein maistuisi, mutta sitten vasta huono olo onkin, kun ei syö.
 
Eipä ole vieläkään oikein oireita.. Tosin yritän itseäni vakuutella, etteihän noissa edellisissäkään ettei syytä huoleen, muttamutta...

Noista vuodoista, ennen kuin testin tein, minullahan oli "menkat" noh siis noin puolitoista vuorokautta vuosi, mutta menkkamaisesti(?) Nyt mietin että onko tuo ollut kiinnittymisvuoto vai mikä? Tällaista ei edellisissä raskauksissa ole ollut.. Eli jos kiinnittymisvuoto niin hyvä juttu? Kumma kun toivoo edes jotain selkeää oiretta, ekaan ultraan on niiiin pitkä aika nähdä että joku kyydissä :)

Tsemppiä kaikille kenellä oireita liiankin kanssa, puolensa tässäkin :)

SusyQ rv 5+4
 
Mulla oli alussa rinnat tosi kipeät ja hirveästi menkkamaisia kipuja, välillä oikein pelotti kuinka kovia ne olivat. Väsytti myös paljon enemmän kuin ennen ja yksi yö heräsin huonoon oloon. Väsymyksestä huolimatta olen yöt nukkunut huonosti.

Nyt kaikki oireet ovat hävinneet.. En tiedä onko tämä tyhmä kysymys, mutta jos alkio on vaikka kuollut, niin onko elimistössä silti edelleen raskaushormoonia? Onko ihan turha tehdä testi kokeillakseen onko edelleen raskaana, vaikka ei ole ollut vuotoja tms?:nailbiting:

Mulla nyt 5+6. Äitiysneuvola ajan sain 30.10, jossa ei ultrata. Raastavaa odottaa vielä monta viikkoa tietääkseen onko siellä mitään elävää edes. Ultra ajan saa vasta rv10-12.
 
Ihan iisisti vaan oireettumuuksien kanssa, jossain luin jo viime raskaudesta, että alkuoireet saattaa kokonaan kadota ja todelliset oireet tulee vasta rv8 jälkeen jos niin on tullakseen. :) Jossain itseasiassa myös luki, että ennen rv8 ei voisi olla raskausoireita, mutta kyllähän niitä jo ennen plussaa tuli ainakin itselleni, enkä usko että moni feikkaa oksentavansa jo heti plussan jälkeen. :p
 
3+5 (tänään plussasin). Menkat ei ole vielä edes myöhässä, keskiviikkona pitäisi alkaa vuoto, mutta plussa oli niin selkeä että uskalsin liittyä tänne =)

Viikon ajan rinnat olleet turvoksissa ja arat, muita oireita ei olekaan.
 
Täälläkään ei juuri mitään oireita..ainoastaan melko jatkuva palelu, varsinkin nukkumaan mennessä ja aamuisin, päivällä taas saattaa tulla hirveitä "tuskanhikikuuma-kohtauksia". Rinnoissa ei mitään mainittavaa, satunnaisia tuntemuksia.. Toisaalta outoa, toisaalta ei.. mun kaksi raskautta, joista siis syntyneet lapset, olivat myös oireettomia. Viimeksi raskaana ollessani, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv9, oli niin järkky yrjöolot ettei mikään auttanut..! Ota näistä nyt selvää...!? Kun vaan osais olla ressaamatta.
 
On aika jännä jos jossain lukee että oireet alkaa vasta 8 viikolla kun neuvolasta annettavassa ohjekirjassakin lukee selkeästi oireet ja milloin suurinpiirtein alkavat ja suurin osa oireista senkin mukaan alkaa viikoilla 4-6. Tosin pahoinvointi on pahimmillaan juurikin 8-9 viikoilla. :)
Itse olen oksentanut kummassakin raskaudessa viikosta 4 lähtien enkä todellakaan tekisi sitä jos ei se vaan tulisi :D
Erilaista tietoa eri paikoista ;)
 
En tiedä helpottaisiko ketään.. Mutta itse olen nyt lohduttautunut ajatuksella että jos menisi kesken niin parempi että aikaisemmin kuin sitten viime metreillä.

En tiedä miten jaksaisi jos menisi loppuajasta kesken. Kun siinä vaiheessa jo niin pitkällä ja ehtinyt kunnolla jo tuntea potkut ja elämää.. Olisi ehtinyt valmistautua jo pitkän tovin. Ja sitten kaikki loppuisi kuin seinään.. Eli luulen että loppuraskaudessa sitä vasta sitten pelkääkin.. Vaikkei se sillon niin todennäköistä olekaan.
 
Täällä tuli km, joten hipsin täältä pois :)
Tää on siis viimeinen viesti multa tänne, että älkää ihmetelkö kun en enään vastaa!
 
Täällä alkoi ihan jäätävä lihassärky vasemmassa polvessa, mikä säteilee reiteen ja pohkeeseen :dead: Taitaa johtua vilkastuneesta verenkierrosta? Tai en tiiä liittyykö sitten edes raskauteen, mulla nyt on toi vasen polvi sökönä muutenkin :confused: Sai mies ryhtyä hierontahommiin, voi parkaa.. :angelic:
 
Mulla alko just rv6 ja ei oo oikeestaan mittään erikoisia raskausoireita viellä, muistan edellisestä raskaudesta josta on aikaa reilu 3 vuotta, niin pahoinvointi oli järkyttävää jo heti alussa. Nyt ei oo edes rinnat kipeet. :)
 
Mulla alko just rv6 ja ei oo oikeestaan mittään erikoisia raskausoireita viellä, muistan edellisestä raskaudesta josta on aikaa reilu 3 vuotta, niin pahoinvointi oli järkyttävää jo heti alussa. Nyt ei oo edes rinnat kipeet. :)
 
Mulla alko just rv6 ja ei oo oikeestaan mittään erikoisia raskausoireita viellä, muistan edellisestä raskaudesta josta on aikaa reilu 3 vuotta, niin pahoinvointi oli järkyttävää jo heti alussa. Nyt ei oo edes rinnat kipeet. :)
 
Takaisin
Top