Oireet

Sini - Ohhoh, kyllä tuo varmaan säikäyttää, mutta hyvä että tilannetta seurataan. Nyt sitten vaan lepoa. Mitkä viikot sulla on menossa? Jaksuja sinne :Heartpink

Onkohan noi pistävät kivut kuitenkin supistuksia jos sullakin on kanavaa enää niin vähän jäljellä...mulla on vasta kuun lopussa neuvolalääkäri ja viikkoja nyt 32+1.
 
Muokattu viimeksi:
Sini Oliko sinulla neuvolalääkäri vai ihan tk:n yleislääkäri? Tk-lääkärit ainakin omassa tapauksessa voi olla täysin pihalla.. Sinäänsä yrittäisin olla rentona, eiköhän ne olisi ottaneet heti sisään jos jotain todella pahaa olisi?

Itseä on huolestuttanut tänään vauvan tosi vähäiset liikkeet (kerran sain potkun kun oikein yritin). Toivottavasti huomenna olisi aktiivisempi päivä, huolestuttaa tämmönen. :sad001
 
Tsemppiä Sini! Nyt otat vaan tosi rauhallisesti. Onneksi ollaan jo kaikki aika hyvillä viikoilla että vaikka syntyisikin niin mahdollisuudet selvitä on hyvät :) mutta toki parempi että vauvat pysyy vielä hetken masussa.
 
29+3 on nyt. Jo viikolla 27 lääkäri hiukan arpoi että onko tilanne normaali vai ei ja tänään oli siis ylimääräinen neuvolalääkäri omasta pyynnöstä. Onneksi ensi viikolla kuulee sitten äitiyspolilta että onko tilanne oikeasti niin paha kuin neuvolassa antoi ymmärtää. Ainakaan polilta soitelessa ei ollut sitä mieltä että tarvitsisi mennä jo tänään käymään, eikä oma olokaan ole ollut sellainen että lähtisi syntymään.. Mutta kaiketi ne supistukset on sitten tehneet tehtävänsä kun tilanne on tämä. Olen kyllä harmistunut että jouduin jo nyt sairaslomalle, mutta tänään mulle on sen verran moni toitottanut että nyt pitää ajatella vauvan parasta, että yritän ajatella asian niin enkä harmittele aiheellista lepo käskyä.
 
Arvostan tuollaista tunnollisuutta. Turhan usein kuulee että jäädään heppoisin perustein sairaslomalle kun raskaana töissä olo on vähän rankkaa. Mutta nyt et Sini uhraa enää ajatustakaan töille vaan keskityt itseesi ja vauvaan täysin ilman tunnontuskia :) Asiat tärkeysjärjestykseen. Kaikki menee varmasti hyvin!
 
Paljonko muuten teillä on ollut kohdunsuun pituus? Minulla on alusta asti ollut 3cm ja jotenkin se kuulostaa kovin lyhyeltä.
 
Mulla oli muistaakseni 3,5cm lääkärintarkastuksessa tammikuussa, oisko viikkoja ollut joku 17 tms. Lääkäri sanoi että se on ihan normaali. Seuraava lääkäri onkin toukokuussa rv 35+
 
Täällä myös närästys pahenee. Nyt vielä herään yölläkin kun närästää. Onneksi vielä Rennie on auttanut.

Mistähän johtuu pistävä kipu tuolla ihan alavatsalla? Hetkellisesti tänään ja eilen sellainen tuntui ihan häpyluun lähellä.

Muuten ei kipuja ole ollut ja harjoitussupistuksia tulee satunnaisesti.
 
Pari viikkoa sitten oli käsikopelolla 2cm. Mittavirheitä saattoi toki tulla kun oli niin nuori ja kokemattoman olonen lääkäri.
 
Äiti1977 Voisiko ne olla häpyliitoskipuja? Mulla on kanssa sellaisia, mutta ehkä luonnehtisin kipua enemmän sellaiseksi vihlovaksi.

Tänään taas on närästellyt huolella (en eilen saanut haettu lääkkeitä, tänään on pakko :dead: ). Minulla ei ole ollut ennen raskautta närästystä juurikaan ja nyt ihmetyttää se, että voiko se kipu tavallaan levitä koko vatsan alueelle? Ainakin Rennien ottaminen auttaa hetkellisesti, tosin otin myös Panadolia kun pääkin on vähän kipuillut tänään.
 
Mulla on alkanut supistelut oikein kertarytinällä. Aiemmin on tullut ehkä kaksi-kolme silloin tällöin, nyt muutamana päivänä ainakin 10 päivässä. Alkaa heti siitä, kun nousee sängystä. Ei välttämättä liity liikkumiseen, ne voi tulla kun istun sohvalla. Äsken venettä siivotessa (tein kyllä tosi rauhallisesti) tuli neljä tunnin sisällä. Lopetin siivomisen siihen, isäntä siellä nyt vielä jatkaa. Supistukset ei oo kivuliaita, mutta inhottavan tuntuisia.
 
Varovainen hurraa omeprazolille. Olisi kyllä niin hienoa jos tämä auttaisi. Tämä on vasta 20mg ja saatavana on onneksi myös vahvempi 40mg.
 
Täällä on vihlovaa alavatsakipua silloin tällöin. Osaan siihen suhtautua aika levollisesti, sillä kävin torstaina Naistenklinikalla päivystyksessä pitkään jatkuneen, tiettyyn kohtaan kohdistuvan säännöllisen ylävatsakivun takia. Kaikki tutkimukset ok ja kohdunsuu oli 4,4 cm ultralla mitattuna. Kiinteä ja kiinni. Nuo ylävatsakivut laitettiin supistusten piikkiin. Kuulemma voi olla ihan normaalia, mutta tärkeintä, että paikat eivät vielä niistä kypsyisi. Minun kohdalla siis kaikki oli hyvin. Alavatsakivut johtuvat kohdun kovasta kasvusta, paikat venyvät.

Vauvan painoarvio oli noin 1750 g. Viikot oli tuolloin 30+3 ja ultralla mitattuna arvio oli 31+0. Nyt voi olla levollisimmin mielin loppuraskauden ajan.
 
Voihan vatsatauti! :hungover: Heräsin klo 4 siihen että vatsassa kiertää ja oli ihan sekaisin..sitten alkoi oksentaminen, ja siitä lähtien on supistellut epäsäännöllisesti vaihtelevalla voimakkuudella. Täytyy kohta soittaa neuvolaan tai polille mitä tehdään. Viikkoja 32+5.
 
Paranemisia Karolinalle. Mulla oli muutama viikko sitten oksutauti ja voin samaistua oloihin. Ihan vihoviimeimen tauti tässä "tilassa". Tosin ei tämä flunssakaan herkkua ole.

Tänään käyty äippäpolilla ja kaikki oli hyvin, ei kuulemma näytä siltä että vauva olisi vielä tulossa eli lääkäri ei kokenut tarpeelliseksi aloittaa kortisonia. Ja kyllä itsellenikin tuli nyt luottavainen olo että ei hätää ole :-)
Saan liikkua kevyesti, vuodelepoon en joutunut eli kaikinpuolin mukava käynti. Nyt sitten vaan rennosti ja vältetään supistuksia aiheuttavia juttuja. Lääkäri käski myös parannella tämän flunssan joka jatkuu nyt kolmatta viikkoa. Taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty.
 
Kiva, että sait hyviä uutisia Sini. Karolinalle pikaista paranemista.
 
Takaisin
Top