Oireet

Mulla on ollut supistuksia aika paljon viimeaikoina, pahimmat ovat tulleet ihan levossa (yöllä). Herkästi myös jos kävelen ihan normaalisti kotiovelta autolle niin se saa supistuksia aikaan. Pitää vaan koko ajan liikkua hidastetussa filmissä.

Olin eilen neuvolassa, josta saatiin passitus lääkärille. Tk-lääkäri tutki (paikat on kuulemma kiinni) ja määräsi loppuviikon sairaslomaa. Neuvolassa olivat huolissaan supistuksista, mutta tk-lääkäri tuntui taas olevan aika neutraali; "ota rauhallisemmin, jos ei tule verta ja lapsi liikkuu niin kaikki on ok". Vähän ristiriitaista. :banghead:

Jos jotakuta helpottaa tieto niin sain Vi-Siblinistä avun ummetukseen ja pukamiin. Kannattaa ainakin kokeilla, jos ko. vaivoja tulee.
 
Mulla supistukset vaihtelee oikeestaan viikottain. Joku viikko kävely saa aikaan supistuksia ja toisena viikkona ei mitään. Eilen ja tänään olen vähän jopa juoksennellut bussien perässä eikä mitään tullut. Toki pitäis välttää tollasia ryntäilyjä... Mutta kestoltaan on ehkä max 20s ollut.
 
Täälläkin supistukset kiusanneet, useimmiten tulee rasituksessa, mutta on tullut yölläkin muutamia.

Lisäksi huomaa että työpäivät alkaa käymään kunnon päälle. Olen hiukan pettynyt, koska olisin halunnut jaksaa pitempään töissä vielä kuitenkin reilu kk äitiysloman alkuun.

Perjantaina ylimääräinen lääkäri käynti nla ja hiukan luulen että sairaslomalle on jäätävä. Ihan masukin hyvinvoinnin vuoksi, ettei synnytys lähde käynnistymään. Muutaman kerran ollut sellaisia oloja että "pitäiskö lähteä synnärille" mutta onneksi helpottanut levossa.
 
Mullakin alkaa olla sellainen olo että en tiedä jaksanko olla äippäloman alkuun asti töissä. Alaselkä kipuilee aika pahasti ja lisäksi muutenkin nuutunut ja väsynyt olo. Katsotaan mitä sanovat neuvolassa tuosta selästä, en halua pinnistellä väkisin töissä itseäni vuodelepokuntoonkaan :/ jotenkin mullakin pettynyt olo jos ei jaksa olla loppuun asti.
 
Muokattu viimeksi:
Minä kävin eilen tkssa ja tk-lääkäri katsoi kohdunsuun ja oli kiinni, nyt tullut rasituksessa supistuksia ja varsinkin töissä kun joutuu nostella ja kantaa paljon, sain 2viikkoa sairaslomaa ja 2viikon päästä uudestaan lääkäri aika, et sit katsotaan jatketaanko sitä sairaslomaa vai jatkanko töitä hetken ennen äitiyslomaa.
 
Olipa yö.. Eilen illalla söin kasvissosekeittoa, josta normaalisti tykkään todella paljon. Kuitenkin etoi, mutta söin keiton. Yöllä alkoi jäätävät vatsasäryt ihan koko vatsan matkalla, jossain vaiheessa myös poltti ihan kunnolla vatsassa. Epäilisin jotain vatsapöpöä vaikka vatsa ei kiertänyt. Tiedä häntä.. :confused: Nyt on onneksi ihan ok olo. Sain syötyä kaurapuuroa, onneksi sain eilen saikkua niiden supistuksien takia koska aamulla en olisi kyennyt töihin mitenkään päin.
 
Mulla oli viimeyönä vähän vaikeeta! Kävin vessassa ja kun nousin seisomaan niin tuli niin karmivan kova pistävä kipu häpyluun yläpuolelle vatsaan, että lopulta lyyhistyin lattialle ähisemään konttaus asentoon. Sekään ei auttanut, mutta pääsin sentään konttaamalla liikkumaan ja takaisin sänkyyn.

Kipu jatkui levossakin ja samalla tuli kipeä harkkari supistus, johon liittyikin leveä poltto alaselässä...siis oikea supistus :banghead: niitä tulikin 5-10min välein tunnin verran kunnes loppuivat. 2 Panadolia vei pistävän kivun vatsasta pois, taisi olla vaan astetta kovempia liitoskipuja kun kerran liikkuminen sattuu!! :sad001 onko muilla tämmöistä?
Nyt ei onneksi supista enää.
 
Mulla ollut Karolina tismalleen samanlaiselta kuulostavia tuntemuksia ja nyt kaksi kertaa tullut sellainen olo että pitääkö lähteä synnärille, kuitenkin onneksi menneet ohi. Viimeksi tänään oli tuollaisia tuntemuksia rankan työpäivän jälkeen ja soitin ja soitin synnärille kun aloin huolestua. Sieltä sain käskyn ottaa levon kannalta ja ottaa särkylääkettä, onneksi meni ohi levolla. Itse en ole tulkinnut liitoskivuiksi, hiukan hämmentynyt mitä nämä ovat.

Tämä työpäivä sai kyllä itselleni entistä vahvemman olon siitä että oma kunto ei enää kestä työntekoa.
 
Sini, nyt sitten vaan lepoa ja kevyttä kävelyä, niin pahimman pitäisi laantua. Itse olen hoitovapaalla vielä, joten olen 1v2kk pojan kanssa päivät kotona. Kyllä tuo pojan nostelu ja kantaminen rappusissa käy kunnon päälle ja huomaan, että illalla oireet pahenee.

Tuo pistävä kipu vatsassa on kyllä mysteeri. Se tuntui kyllä erilaiselta kuin noi muut liitoskivut, joita on ollut. Tuntui että se olisi ehkä ennemmin joku lihas tai kohdun kiinnike tms. mikä vihoittelee, sillä kipu ei mene levossakaan pois. Neuvola/ äippäpoli (kävin siis polilla pari viikkoa sitten näytillä kun kipu alkoi juuri ennen Venäjän matkaa ) ei osannut sanoa mistä johtuu, mutta kaikki oli hyvin. Nyt vaan koitan kestää ja otan panadolia jos menee pahaksi.
 
Huh kun närästys vaivaa. :yuck: Vielä Renniellä mennään, mutta onneksi on tehokkaampiin lääkkeisiin resepti.
 
Minulla myös älytöntä närästystä :sad001 oli myös viime raskaudessa. Rennietä myös käyttänyt.
 
Täällä sama juttu. Närästää, mutta rennie auttaa vielä ainakin vielä.. täytyykin lähteä ostamaan lisää kun alkaa loppua :)
 
Mun on pakko kyllä huomenna hakea Omeprazolia. Rennie auttaa hetken ja sitten närästys taas alkaa (ilmeisesti 11 tablettia niitä saa vetää päivässä, mutta ei se enää mulla riitä). En ole mitään varsinaista syytä keksinyt närästykseen, ei tarvitse syödä mitään tai olla makuulla, se vaan alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta. :sad001
 
Mulle sano terkkari eilen että ei oo mikään ihme että närästöä, kun on maha niin ylhäällä. Sanoi myös että jos vauva on noin ylhäällä ei välttämättä lääkkeetkään auta. :D Tosi lohduttavaa :D
 
Onko muut huomanneet, että närästykseen liittyisi pahoinvointi? Nyt 29.viikolla alkanut samantapaiset kuvotukset kuin alkuraskaudesta, kiva... :/
 
Mulla kans ollut alkuraskauden kaltaista pahoinvointia, mutta en tiiä liittyykö näräskykseen. On lähinnä aamuisin...
 
Täällä tuli tänään nla lääkäriltä tuomio: sairaslomaa äitiysloman alkuun asti ja ensi viikolla äitiyspolille jatkotutkimuksiin, kuulemma kohdunsuu lyhentynyt entisestään, ei sanonut mitään sentti määriä. Totesi vain että "on sitä hiukan jäljellä". Hiukan jäi pelottava olo.

Soittelivat äitiyspolilta vielä tänään ja varmistelivat vointia, käskivät ottamaan rennosti ja soittamaan vkl aikana synnärille jos tulee sellainen olo.

Onneksi aika on jo tiistaina niin sitten näkyy tarkasti mikä tilanne on.
 
Takaisin
Top