Oireet

Mä kävin tänään supistelujen ja kohdunsuun pehmenemisen takia tyksissä, mut kaikki oli hyvin. Kohdunsuu ei ollut sen lääkärin mukaan pehminnyt ja vauvalla oli kaikki hyvin. Sairaslomalle se mut kuitenkin laittoi eli vielä kolmeksi viikoksi ennen äippäloman alkua. Suoistuksien estoon syön edelleen verenpainetta madaltavaa lääkettä, joka oli myös yksi syy siihen, että oon nyt kotona, se kun voi aiheuttaa huimausta. Huomenna vielä meen kääntymään töissä, teen sijaiselle ohjeita ja otan kaikki omat kamat mukaan.
 
Onko ne supistelut niitä, kun vatsa vain kovettuu?
Terveisin tietämätön ensisynnyttäjä... :D
 
Mä olen joutunut jäämään sairaslomalle todella kipeän selän ja supistusten takia. Sairasloma kestää äitiysloman alkuun saakk. Oli yllättävän kova paikka joutua myöntää ettei pystykään olla loppuun asti kuten olin ajatellut! Mutta oma ja vauvan terveys on nyt etusijalla :) onneksi pomo ja työkaverit ovat todella ymmärtäväisiä.
Nyt saan keskittyä omaan ja vauvan hyvinvointiin täysillä :)
 
Onko ne supistelut niitä, kun vatsa vain kovettuu?
Terveisin tietämätön ensisynnyttäjä... :D

Ne kovettumiset on "vaarattomia" harjoitus supistuksia. Pahat supistukset ottaa monella selkään aaltomaisesti ja vatsa voi olla samalla kovettunut. Näin mulla oli pari viikkoa sitten.
 
Onko ne supistelut niitä, kun vatsa vain kovettuu?
Terveisin tietämätön ensisynnyttäjä... :D

Joo juuri niitä harjoitussupistuksia ja niitä mulla siis on paljon. Ei oo onneksi vielä ollut oikeita supistuksia.
 
Karolina, kyllä supistukset ovat onneksi menneet levolla ohi, selkäkipu valitettavasti ei. Ehkä sekin on hieman helpottanut, rauhallinen liikkuminen ja venyttelemninen tuntuu hyvältä mutta alaselkä väsyy tosi nopeasti. Pääasia kumminkin että supistukset ovat hellittäneet! Luulen että ne johtuivat stressaavista pitkistä työpäivistä...
 
Nyt vaan lepoa ja rentoutumista niin voinnit toivottavasti paranee. Itselläni ei ole säännöllisiä supistuksia tullut enää sairaslomalle jäämisen jälkeen, luulen että liittyi paljon myös stressiin.

Hiukan kyllä edelleen huono omatunto sairaslomalle jäämisen suhteen, mutta kyllä se tästä.

Miten Cherria sulla lämpö vaikuttaa selkään? Itse olen onnekas kun selkäkivut eivät tässä raskaudessa ole vielä alkaneet pahemmin vaivaamaan. Muutaman kerran on ollut ja lämpö tekee hyvää esim suihku, lämpötyyny, kahdesti olen kokeillut lämpögeeliä mutta vauveli villiintyi mahassa sen laitoin jälkeen, oma olo kyllä helpottui ja lääkärin mukaan on turvallista käyttää harvakseltaan-ei suositellut säännöllisesti käytettäväksi.
Uiminen on omalla kohdallani ollut hyvä apu särkyihin, ei tietenkään kaikille toimi samat kikat :-)
 
Eli on mullakin siis niitä harkkasupistuksia ollut, mutta ei hirveesti... :D kiitokset selvennyksistä!

Sairaslomalle jääneet, olkaa armollisia itsellenne! Kyllä työnantaja tunnistaa tunnollisen työntekijän! :)

Kohta aika loppuu ja nauttiakin tästä ajasta pitäisi ehtiä! :D usein tuijottelen masua ja sen liikkeitä ja havahdun siihen ihmeeseen, mitä käymme läpi. Pieni ihminen kasvaa sisällä. Se hengittää siellä, availee silmiään, kuulee ja tuntee... Aika ihanaa ja jännää! :Heartred Kohta meitä ja teitä on yksi perheessä lisää... Ihan kohta! :Heartred
 
Sini, lämpö tosiaan kyllä auttaa! Suihku rentouttaa mukavasti ja pitäisikin jostain kaivaa muutossa kadonnut kauratyyny. Oon unohtanut sen ihan kokonaan! Se olisi loistava apu nyt :) uinti olisi hyvää liikuntaa, en kylläkään ole kovin hyvä uimaan :grin

Snowflake1, samoja ajatuksia oon kanssa pyöritellyt varsinkin viime aikoina. On tämä niin ihmeellistä mitä meillä kasvaa masussa, aivan uskomaton ihme ja lahja! Sitä ei voi lakata ihmettelemästä :)
 
Alkaa selvästi muillakin mieli herkistyä :-)

Itse olen huomannut olevani ihan yliherkkä ja mieli pahoittuu ihan mitättömistä asioista (ollut kyllä koko raskauden tunteet pinnassa, mutta nyt jotenkin erityisesti).
 
Sini, hassua, kun mullakin ihan sama just nyt. Oon kaks iltaa peräkkäin rääkynyt silmät punasina sellaista asioista, mistä ei normaalisti. :eek: Ja sitten on taas nukuttu huonosti... Uupumuksellakin lie osansa herkistelyyn.
 
Toi on kyllä totta, että uupumuksella on ainakin minulla suuri osuus herkistelyyn (ihan "normaalissakin" tilassa). Onneksi on enää neljä päivää töitä jäljellä, työpäivän jälkeen olen täysin puhki ja töissäkin tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi (väsyttää jo puolenpäivän jälkeen).
 
Joo itselläkin joku herkkis vaihe menossa, ja hermo pinnassa pienistäkin asioista. Ja rinnat alkaneet vuotaa ensimaitoa, tai miksihän sitä sanotaankaan :D
 
Nyt vihlonta on vieläkin kamalampaa! Illalla ihmettelin sängyssä kun alavatsalla vihloi ja painelin kohtaa niin siellähän oli joku raaja. Ei ihme jos tuntuu jotenkin. Lisäksi pyllynkin puolella tuntuu vihlontaa. :wideyed: Välillä nuo tuntuu niin inhottavilta, että on joutunut huudahtamaan kivusta. :facepalm:
 
Voi ei Keltanokka, tsemppiä kipujen kanssa!

Itsellä on unirytmit hieman muuttuneet. Yöllä tulee pari kertaa herättyä ja hankala saada unenpäästä kiinni. Tulee sitten valvottua tunti tai pari... Arvelen, että kroppa alkaa pikkuhiljaa varautua tuleviin yösyöttöihin!? :)

Ja täällä myös yks tällä hetkellä extraherkkis! :D
 
Nyt vihlonta on vieläkin kamalampaa! Illalla ihmettelin sängyssä kun alavatsalla vihloi ja painelin kohtaa niin siellähän oli joku raaja. Ei ihme jos tuntuu jotenkin. Lisäksi pyllynkin puolella tuntuu vihlontaa. :wideyed: Välillä nuo tuntuu niin inhottavilta, että on joutunut huudahtamaan kivusta. :facepalm:

Mulla on ollut myös kovaa vihlontaa ja asennon vaihto yleensä auttaa. Välillä tuntuu siinä kohdin vauva, mutta ei aina. Vauvan pää aiheuttaa lisäksi mustelman tuntuisen kipukohdan navan ympärillä.. saisi tyttö jo kääntyä niin olisi itselläkin helpompaa kaikki kyykistely, pää painaa niin kovasti kylkiin ja ylävatsaan :sorry:
 
Kiitos SnowFlake1! Täytyy kuitenkin sanoa, että ennemmin otan nämä vihlonnat kuin ne mysteeriset mahakivut (joiden syy ei selvinnyt). No onneksi ei ole raskausmyrkytys ainakaan, sappikivimahdollisuus on.

Karolina Minulle vihlonta tulee ihan yhtäkkiä, ainakaan vielä en osaa ennakoida vihlasuja. Viime neuvolalääkärikäynnillä lääkäri oli sitä mieltä, että meillä ollaan jo raivotarjonnassa. Silti kyllä tuntuu, että ylävatsaa painetaan huolella. Onneksi on kokoaikainen närästyslääkitys..
 
Takaisin
Top