Oireet

Mun supparit onneksi loppui ja nyt sain syötyä vähän jäisiä mansikoita, kohta vishyä niin kyllä tämä tästä voitoksi muuttuu. Halusin välttää viimeseen neuvolan uhkaaman tiputukseen joutumisen :dead: diagnoosiepäily norovirus, koska viikonlopun vieras oli myös kipeä ja sanoi että heillä on noroa töissä (sairaalassa)! Meillä oli kaikilla kuumettakin.

Pysykäähän muut terveinä!
 
Eilen tuli uusi "kipukohtaus". Soitin tänään äitipolille, epäilivät vain erittäin pahaa närästystä ja lääkitystä pitäisi muuttaa. Toinen vaihtoehto oli sappikivet. Sain ajan neuvolalääkärille tiistaille, mutta jos kipukohtaus uusii niin pitäisi lähteä päivystykseen.
 
Mirkatlah Minulla ei ole ollut turvotusta vielä nimeksikään, sormuksetkin menee (vaikka ehkä hitusen on kireemmät kuin normaalisti).
 
Mulla on ollut viikon verran harjoitussupistuksia, pahimmillaan 4 puolen tunnin aikana. Tänään kävin neuvolalääkärillä ja hän totesi, että kohdunsuu on alkanut pehmiämään. Ens viikolla Tyksiin tarkempiin tutkimuksiin, viikkoja kuitenkin vasta 30+6. Sain supistuksien estoon lääkettä. Sairaslomalla nyt huominen ja ens viikko, Tyksissä sitten katsovat, jatkuuko saikku ja mitä tehdään.
 
Täälläpäin on kans turvotusta ja jonkin verran supistuksia, mutta ei vielä kivuliaita sellaisia. Turvotusta on kyllä tullut reippaasti ja se on kokopäiväistä. :sad001 Eniten tuntuu käsissä, nilkoissa ja jostain kumman syystä kasvoissa. Tunnen itseni joulukinkuksi :grin:grin
 
Täällä kans uutena tullut toi turvotus. Erityisesti jaloissa huomaa et pohkeet tuntuu tönköiltä ja jalkapöydistä huomaa ihan silmällä. Nilkkoihin huomasin jääneen myös sukista resorien painaumat... Aiuttaiskohan tähän mikään?!
 
Mulla on ollut pidemmän aikaa jo öisin kompressiosäärystimet (pohjekramppien vuoksi). Voisiko kompressiosäärystimistä/kompressiosukista olla apua myös turvotukseen? Kannattaa kokeilla ainakin. :)
 
Tukisukat vois myös auttaa nilkkojen ja pohkeiden turvotukseen, ite oon käyttäny niitä lähes koko raskauden ajan, jalat ei myöskään väsy niin nopeasti kun on seisomatyötä. En oo ainakaan vielä huomannut turvotusta, vaikka en viikonloppuisin tukisukkia pidäkkään.

Tukisukkia saa apteekista, maksavat muistaakseni 16€.
 
Perjantaina töiden jälkeen alkoi inhottava vatsatauti-ripuli.. Siis sellanen että tulee pelkkää vettä:hungover::hungover::yuck: en yleensäkään koskaan oksenna, eli oksennuksia tähän ei liity. Heti tuli mieleen listeria mutta todennäköisempi on kai ihan vaan joku vatsapöpö. Sais jo loppua ettei tarvii hakea saikkua ens viikolle
 
Sterling mulla oli kans alku viikosta kunnon vatsatauti. Tuli kummastakin päästä ja nousi kuume. Nyt on kuulema tosi paljon vatsatautia liikkeellä.
 
Onko teistä joku löytänyt närästyslääkkeen, mikä estäisi mahanesteiden nousun kurkkuun/suuhun? Tätä vaivaa on ollut nyt jo useampana yönä..ja muutenkin närästää jo pitkin päivääkin :confused: rennie ei enää tehoa.
 
Minä syön päivittäin omeprazolia. Närästys ei juuri sen jälkeen vaivannut lukuunottamatta näitä paria kipukohtausta. Tiistaina olisi tarkoitus neuvolalääkärin kanssa keskustella mitä nämä kipukohtaukset ovat. Rennietä olen joutunut vain pari kertaa ottamaan lisäksi (ennen Rennietä meni todella paljon)..
 
Ostin sitä nestemäistä Gavisconia ja nukuin koko yön ilman närästystä ja oksentamatta!!! Kiitos hyvästä vinkistä elljoh :smiley-bounce012
 
Kannattaa vielä jos öisin pääosin närästys vaivaa niin yrittää saada päätä korkeammalle, sekin voi helpottaa.

Mulla oli tänään ylimääräinen lääkäri. Verenpaineet oli ihan jäätävissä lukemissä, nyt kotiseurantaa sen osalta (aiemmin ovat olleet todella matalat). Lisäksi virtsa- ja verikokeet otettiin. Tulokset tulee parin päivän päästä. Täytyy yrittää ottaa rennosti, en nyt usko, että raskausmyrkytys olisi..
 
Takaisin
Top