Oireet

Mä oon vasta yhden tai kaksi supistusta tuntenut nyt viikolla 28. Mutta ilmeisesti niitä on ollutkin enemmän, jos menkkamainen jomotus on supistelua? Muutaman kerran ollut alaselässä menkkamaista jomotusta.
 
Saattaa olla tietysti eroja mutta itsellä ainakin supistuskivut on todella voimakkaita. Joutuu ottamaan ihan tukevan otteen jostain pöydän reunasta, keinuttelemaan lantiota puolelta toiselle ja puhaltelemaan että ylipäänsä kestää sen. Ei kyllä tarvitse miettiä oliko kyseessä supistus, enemmin että pitäisikö soittaa ambulanssi.
 
Mut käskettiin näytille kun kerroin tuosta mahakivusta, vaikka sanoin ettei tunnu kyllä supistuksille. Halusivat tutkia myös infektiot ja muutenkin tutkivat paikat..kaikki oli kunnossa eikä kivulle löytynyt syytä. Ja oli kyllä tosi mukavaa henkilökuntaa edelleen Hämeenlinnassa K-HKS:ssa!! Noh, ainakaan ei tarvitse pelätä että vauva syntyisi Venäjällä, kun lähdetään huomenna reissuun! :happy:
 
Minä en ole vielä huomannut mitään supistuksia. :D Muutenkin koko raskaus ollut hyvin oireetonta. Joskus tuntuu kävellessä nivusissa, tulkitsin ne liitoskivuiksi vaikka ei kyllä tunnu mitenkään kivuliailta.
 
Mulla on mahassa "tunnoton" laikku navan yläpuolella. On siis vähän samanlainen kun jalka tai käsi olis tosi puutunut ennen sitä pistelyä. Onko muilla ollut samanlaista? Johtunee ihon venymisestä?
 
Saattaa olla tietysti eroja mutta itsellä ainakin supistuskivut on todella voimakkaita. Joutuu ottamaan ihan tukevan otteen jostain pöydän reunasta, keinuttelemaan lantiota puolelta toiselle ja puhaltelemaan että ylipäänsä kestää sen. Ei kyllä tarvitse miettiä oliko kyseessä supistus, enemmin että pitäisikö soittaa ambulanssi.
Tuota minäkin olen kuullut, että supistuskipu olisi todella voimakasta. Itsellä kyllä nuo olleet kivut eivät ole noin vahvoja vaan juuri sellaisia, että sattuu pitää pysähtyä hengitellä, mutta ei tule oloa että kipua ei kestäisi.

Minulla lonkkakipu senkun pahenee. :sorry: Edelleen sitä on vaan öisin ja juuri siinä lonkassa jonka päällä olen. Ei auta kaksi petaria, peitto ja tyyny jalkojen välissä. Aamuisin herään lonkat tulessa.:sad001
 
Ei ne oikeat supistukset aina ole niin voimakkaita, että ne tunnistaisi ensisynnyttäjä helposti! Itsellä lähti esikoisen synnytys käyntiin aamulla, kun heräsin alaselän särkyyn. Öisin kyljellä nukkuminen saikin selän särkemään, joten luulin sitä semmoiseksi. Kuitenkaan asennon vaihto selälleen ei auttanut särkyyn ja särky tuli aaltoilevasti ja samaan aikaan maha meni kovaksi niin kuin harjoitussupistuksissa. Hetki siis meni, että tajusin, että ne oli oikeita supistuksia. Niitä tuli koko päivän ja pikkuhiljaa voimistuivat.
 
Silloin kun olin sairaalassa käyrillä (kaatumisen vuoksi) niin supistuksia tuli lääkärin mukaan, mutta en mä niitä kaikkia huomannut. Se juuri pisti miettimään, että ilmeisesti kaikki supistukset eivät olisikaan todella kivuliaita. Mutta jatkuu tämän oman kehon tuntemisen opiskelu. :)
 
Sen takia sanoinkin että voi olla yksilöllistä. Itsellä esikoisen kohdalla ja mitä nyt muutamia ollut niin ovat kyllä tosi voimakkaita... harjoitussupistukset sitten asia erikseen.
 
Täällä kans harjoitussupistuksia tullut joka päivä n. 10, lähinnä iltaisin.. Epämiellyttäviä jos tulee töissä kun ei pääse rentoutumaan (seisomatyö):wtf: selkä on kans tullut tosi kipeäksi, pitäs varmaan hommata sellanen tukivyö ettei tarvii saikutella..
 
Viime yö meni pyöriessä kun oli aika kovia vihlaisuja emättimestä jonnekin nivusiin saakka. Onko nämä nyt niitä sukkapuikkovihlaisuja joista olen kuullut puhuttavan...? Aika ilkeän tuntuisia. Tietääkö joku mistä johtuvat? Mietin että pitäisikö soitella neuvolaan vai ovatko ihan normaaleja tässä vaiheessa (rv 29+).
 
Mulla tulee cherria noita epämiellyttäviä alapää vihlaisuja ja paineen tunnetta kun vauva liikuttelee päätään ja paikat yrittää venyä.
 
Olisikohan sitten mullakin kyse vauvan pään liikuttelusta. Ainakin viimeksi neuvolassa vauva oli pää alhaalla. Asennon vaihtaminen yöllä kyllä välillä auttoi vihlontaan ja aamulla ei ole tuntunut kuin kerran. Mutta tuntuu kyllä tosi epämiellyttävältä o_O
 
Voi olla myös liitoskipuja... Tulee mulla ainakin ihan sähköiskun omaisesti ja tonne jonnekkin nivusiin osuu juuri...
 
Välillä on vaikeeta ettii sopivaa nukkuma-asentoa, vaikka makkaratyyny on apuna... Ei kyljellään ku kylkeen sit koskee, eikä selälläänkään... Mitenkähän päin sitä nukkuis, oisko vinkkejä?? Päällään?? :D
 
Mulla on tullut tänään taas pistävää/vihlovaa kipua vatsaan ja monia, MONIA harjoitussuppareita. Mistähän se kipu johtuu? Tytti on edelleen perätilassa, joten laskeutumisesta ei olekaan kysymys..
 
Mä en (vieläkään) kipuile ja supistuksia on tuntunut vaan sen yhden todella hektisen työpäivän jälkeen. MUTTA väsymys ja ylipäätään nopea väsyminen on tullut kiusaksi. Esim. eilen ei todellakaan ollut rankka työpäivä ja meinasin nukahtaa kotiin ajaessa (kotimatka n. 15 min) ja tämän aamun oon ollu ihan sippi :sorry:

Tuli myös viikonloppuna huomattua, että ennen saatoin helpostikkin ajaa pitkiä automatkoja väsymättä, mutta nyt väsy vie voiton ja ei meikästä oo enää pitkiä matkoja ajamaan.

Vapaapäivät menee kivasti, kunhan nyt sinnekkään ei oo päiviä täyteen toimintaa suunniteltu. Pakko vaan päästä pitkälleen tai edes nostamaan jalat koholle päivän aikana.

Ja viel ois n. kuukaus töitä ennen äippäloman alkua... :rolleyes:
 
Mulla tuo väsyminen on ollut enemmän tai vähemmän koko raskauden ajan. Nyt ollaan oltu puolitoista viikkoa talvilomalla eikä siltikään mitään ongelmia mennä ajoissa nukkumaan vaikka mitään erityistä ei ollakaan tehty. Selkäkivun olen huomannut helpottavan nyt lomalla. Myös mulla olis n.kk töitä jäljellä ennen äitiyslomaa. Saas nähdä miten jaksaa kun aika paljon on töitä tiedossa ja siihen päälle sijaisen koulutus
 
Miten muilla onko seksin tai muun rehkinnän jälkeen ollut harjoitussupistuksia? Eilen yöllä sain kestosupistuksen joka oli jo niin kipeä että soitin synnyttävien vastaanottoon että tarviiko olla huolissaan. Meni sitten onneksi ohi kun sai unen päästä kiinni.Supisti varmaan sen pari tuntia.
 
Takaisin
Top