Oireet

Jaahas hempparit laskenut 137:sta 119:sta. Ilmankos oon ollu väsynyt! Nyt Elivon vatsaystävälliset rautatabut kokeilussa. Lisänä tänään saatu huimaus. Kummaa kun se iski ruoan jälkeen vasta. :/

Vinkkejä muuten jalkapohjien kipeytymisen esyämiseksi? Neuvolassa eivät kommentoineet siihen oikeen mitään. Schollin geelipohjalliset on käytössä ulkokengissä.
 
Mulle neukusta ehotettiin apteekin icepoweria laittaa levottomiin ja väsyneisiin jalkoihin. Auttaisko se siun jalkapohjiin?
 
Äh taas alko kutina heti kun tuli enemmän pakkasta. Ja kämmenet ja jalat on turvoksissa. Olo ei ole yhtään hehkeä muutenkaan :D
 
Kamala kipu häntäluussa :sad001 teen istumatyötä joten sen takia varmaan kipeytyy..Aika tuskaan on nousta ylös ja istua alas. Onko muilla ollut ongelmia?
 
Mirkatlah; Mulla on jo pidemmän aikaa ollut sellainen "ilmatyyny" pyllyn alla. Muuten ei tulisi mitään.

Minua on alkanut supistelemaan, viimeksi perjantaina ihan kunnolla kun työstressi oli niin hirveä. :sad010
 
Hyi eilen ilmesty raskausarvet tisseihinkin ihan yks kaks! Ei ne nyt niin paljon ole voinut kasvaa :D Todennäkösesti mahakin alkaa sitten kohta repeilemään...
 
Onko muita, joilla vatsa ja ruuansulatus reistailee näillä viikoilla? Tuntuu, että jatkuvaa kipuilua ja kiristävää oloa ylä- ja alavatsalla; luultavasti osin ummetuksesta johtuvaa painetta. Sitten sekoittuu jotenkin niin, ettei tiedä olisiko supisteluakin, kun vatsa välillä ikään kuin kovettuu tai sitä kiristää aaltomaisesti.
 
MInua on vaivannut ummetus jo pitkään eikä siihen auta mikään; päivittäin juon vettä noin 3litraa, syön kauraleseitä ja -hiutaleita sekä liikun. Olen ostanut Microlax:a hätävaralle.

Supistuksia ja kivuliaita mulla on ollut, mutta ne tuli jäätävästä työstressistä. Kovettumiset ovat neuvolan mukaan normaalia, mutta kivuliaita ne ei saisi olla.
 
Mua vaivas myös paha ummetus koko alkuraskauden siihen asti kunnes kaksi viikkoa sitten otin käyttöön magnesiumoksidin ja kookosöljyn. Ei enää sen jälkeen ole ummettanut eikä liiemmin turvotellutkaan. Ja olin myös kokeillut kaiken mahdollisen. Siis aivan kaiken. Joten ota ihmeessä kokeiluun nuo. Luontaistuotekaupoista ainakin saa :)
 
Magnesiumia syön jo maksimimäärän (Multivita raskaus + mg sitraatti) ja kookosöljykin on jo käytössä (määränä noin ruokalusikallinen). Muista vitamiineista menee kalaöljy, maitohappo ja kalkki. Viikolla aamuisin syön aina smoothien johon laitan; marjoja (mustikka, puolukka, tyrni), rahkaa, maitoa, kaurahiutaleita, kauraleseitä ja kookosöljyä.
 
Mäkin söin paljon salaatteja ja marjoja ennenkin eikä auttanut yhtään. Kookosöljystä on parasta ummetukseen se varsinaisessa öljymuodossa oleva ja sen vuorokauden maksimiannos on 6rkl. Joten lisää vain reilusti jos ei tuo ruokalusilallinen sulle ole riittävä. Ja sitten sen magnesiumin pitää nimenomaan olla sitä magnesiumoksidia. Söin itsekin aiemmin ihan tavismagnesiumia purkista eikä siitä ollut ummetukseen apua mutta kun aloitin tuon oksidin niin johan tilanne muuttui. Pieniä eroja mutta kannattaa oikeesti kokeilla.
 
Ja sellanen huomio vielä että mulle luontaistuotekaupan täti sanoi että vaikka tuota oksidia vetäis maksimiannoksen niin se ei riitä täyttämään magnesiumin tarvetta koska vaikuttaa enempi suoleen eikä niinkään sieltä imeydy joten voit ottaa sen tohon tavallisen magnesiumin päälle vielä mitä nyt syöt.
 
Kookosöljystä on parasta ummetukseen se varsinaisessa öljymuodossa oleva ja sen vuorokauden maksimiannos on 6rkl. Joten lisää vain reilusti jos ei tuo ruokalusilallinen sulle ole riittävä.
Mitä tarkoitat öljymuodossa? Jääkaapissa tuota säilytän niin kovaahan se on, mutta on se öljyä. Kiitos vinkistä, lisään tuota vieläkin enemmän, katsotaan tuleeko vaikutuksia. Mä olen jotenkin luovuttanut suoleni kanssa, en oikein enää usko minkään auttavan sen kanssa ja eihän tätä raskautta enää nyt paljoa ole jäljellä. Mutta hienoa on jos lisäöljy auttaisi ja tottakai sitä kokeilen.

Magnesiumin määrää en uskalla nostaa tuosta kun neuvolasta sanoivat sille suositellun määrän (ja syön nyt sitä sen maksimin).
 
Juu älä vaan nostakkaan sitä perusmagnesiumia mutta hae luontaistuotekaupasta sitä oksidia ihan huoletta lisäksi. Ja öljyllä tarkoitan ihan öljyä. Sitä myös juuri sitä mikä on kiintemmässä muodossa mutta se ei kai ole niin tehokasta. Mutta siis luontaituotekaupasta saat molemmat :)
 
Mulla on alaselkä ihan sökönä. Viime viikolla jouduin tehdä pitkää päivää ja lisäksi parin tunnin työmatkat ajaen siihen päälle... Nyt en pysty istua varttia kauempaa paikallani. Tuntuu että ekaa kertaa voisin joutua hakea sairaslomaa.

Edit. Heti tuli viikko sairaslomaa ja pääsen fyssarille. Toivotaan että kipu helpottaa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top