Oireet

Voihan närästys! Inhottavaa kun iskee aina illalla ja yöllä. Lisäksi on jatkuva flunssa ja lisääntynyt syljen eritys (liittyy varmaan flunssaan, vai onko muilla?).. nukkumisesta ei meinaa tulla mitään kun jatkuva nieleminen laukaisee pahan olon ja ilmaa vatsaan.. ja sitte taas närästää :banghead:
 
Närästys on kyl ikävä vaiva :sad001 Itellä ainakin Rennie auttaa pahimpaan ja sitä voi raskausaikana käyttää.
 
Mullakin on närästystä mutta melko satunnaisesti onneksi. Välillä vain vähän ja välillä sit enemmän. ei tunnu syömiset vaikuttavan vaan tulee milloin mistäkin. Rennietä kans oon käyttänyt, auttaa ihan ok.
 
Rennie auttaa onneksi, se vaan loppui illalla ja tuossa oli tulos! Heräsin siis 3:30 enkä enää nukahtanut uudelleen. Aamulla hain lisää rennietä (suurimman pakkauksen mitä löysin!) ja nukuin 2h päikkärit kun pääsin vihdoin vaivoista eroon (kiitos vaan esikoiselle joka nukkui noin hienosti päikkärit äiskän kanssa):gen053 nyt taas jaksaa puuhata. Närästyksestä se kaikki johtuikin!
 
Työkaveri sanoi, että närästys tietäisi hiusten kasvua vauvalle :) En ole aiemmin kuullut. Kuulemma hänellä eka lapsi aiheutti närästystä ja syntyessä pojalla olikin tumma tuuhea tukka:grin
 
No, mua ei närästäny kertaakaan edellisessä, mutta tummahiuksinen tuuheatukkainen neitokainen synty :)
 
Mulla se rennie ei kyllä auta ollenkaan :meh: Pitää syödä kuin karkkia, eikä se silti tunnu vaikuttavan helpottavasti. Ehkä neuvolassa osaavat antaa mahdollisesti ehkä jonkun toisen keinon tähän närästykseen.. Se on tosiaan aika ikävä vaiva. :yuck:
 
Mulla tietyt ruoka-aineet närästää. Esim. tietyt mausteet. Aina en kyllä keksi mikä on syynä mutta enimmäkseen syy löytyy ruokailusta
Tässäkin vaivassa riittävä veden juominen on ollu iso apu.
Ja sit sitä Rennietä jos ei mikään muu auta.
 
Täälläkin närästää :-( ekasta oli vasta ihan loppu raskaudesta. Onneksi ei vielä ainakaan niin pahana etteikö pystyisi kärsimään, olen myös huomannut että erityisesti rasvainen/raskas ruoka pahentavat oloa.
 
Varauduin närästykseen kuukausia sitten renniellä kun kaikki sanoo, että närästää sitten koko ajan. No, yhen olen vasta ottanut. Mutta jos närästää niin se johtuu siitä että syön banaanin tyhjään mahaan.

Mutta uusi oire ilmaantunut! Nimittäin vihlova kipu kylkiluissa. Eilen vähän väliä vihlas.. Ei kai se nyt vielä voi johtua jostain kylkiluiden venymisestä? :eek: Ja maha/tissit/sääret kutiaa koko ajan!
 
Agronomi, en halua pelotella, mutta kutina voi olla raskaushepatoosin oire. Voi toki johtua myös ihon kuivuudesta/ venymisestä ja varmasti kaikki on hyvin mutta ajattelin vinkata jos vaikka tuo kutina on sulle epätyypillistä niin tiedät tsekkauttaa asian neuvolassa. Mulla ainakin iho kutisee ihan vaan kuivuudesta näin talviaikaan.
 
Mulla ainakin maha ja sen seutu kutiaa, kun iho venyy mahan kasvaessa. Rasvaaminen auttaa. Tuosta raskaushepatoosin oireista:
"Raskaushepatoosin ainoa oire on terveen näköisen ihon kutina, joka ilmaantuu tavallisesti 30. raskausviikon jälkeen. Kutina on tyypillisesti voimakkainta kämmenissä, jalkapohjissa ja vatsalla, mutta kutinaa voi ilmetä keholla kauttaaltaan. Yleisoireita ei ole, mutta kutina haittaa nukkumista ja aiheuttaa siten väsymystä."
 
Miulla testattiin ekassa raskaudessa hepatoosi. Kämmenet ja jalkapohjat kutisivat aivan vietävästi. Meinas hulluks tulla. Johtui kuitenkin nokkosihottumasta, joka puhkesi kaksi viikkoa ab kuurin jälkeen. Kutinaan liittyi myös punoitusta.
 
Kuiva iho ja venyminen varmaan suurin syy. Mutta onhan tuokin mahdollista. Neuvolassa otin toki puheeksi ja rasvailua sekin suositteli.
 
Tällä hetkellä ehdottomasti pahinta on pohjekrampit. Apua olen saanut kompressiosäärystimistä, mutta maanantaina soitan neuvolaan voinko alkaa vetää magnesiumia (ostin sitraattia jo valmiiksi kotiin). Ihan järkyttävää herätä kolmekin kertaa yössä ja pohje on ihan kivikova.. :dead:
 
Kyllä mä ainakin syön jo valmiiksi magnesiumia. Ja tuplaan pariksi päiväksi annoksen jos tuntuu että kramppaa.
 
Mäkin syön magnesiumia päivittäin. Kyllä sitä saa ihan huoletta syödä raskausaikana.
 
Nyt mulla on tullut kuvioihin alaselkäkivut :sad001 viikonloppuna en taas huomannut mitään mutta parin tunnin töissä istumisen jälkeen kipu alkoi taas. Ja jomottelee/polttelee tasaisesti pitkin päivää. Saas nähdä kauanko tällä selällä istutaan.
Nukkumisesta on tullut hankalampaa, ei löydy hyvää asentoa ja pyörin sängyssä. Muutenkin tunnen oloni ekaa kertaa hieman kömpelöksi ja hitaaksi. :oops:
 
Mäkin syön magnesiumia päivittäin. Kyllä sitä saa ihan huoletta syödä raskausaikana.
Soitin juuri meidän neuvolan puhelinpalveluun ja sieltä sain tiedon että turvallinen määrä on 280mg/vrk. Tässäkin voi olla tietty neuvolakohtaisia eroja.

Kysyin myös närästyksestä ja Rennietä suositeltiin alkuun. Jos se ei auta niin sitten Omeprazolia. Minulla ei ole vielä ollut suurempia ongelmia närästyksen suhteen, mutta ajattelin varautua.
 
Takaisin
Top