Oireet

Mulla kans selkäkipu, tein maastavetoja tosi kevyellä painolla salilla ja aivan hirvee selkäkipu sen jälkeen. Kattoo kesällä sit taas niitä uudestaa :D lauantaina olin kattoon yksiä kisoja ja tuli istuttua melkein koko päivä nii eilen saiki sit kärsiä mahakivusta koko päivän. Onneks iltaan mennessä helpotti jo. Nyt on vaa äkkinäiset liikkeet alkanu vihloon enemmän ku ennen oli vaa nukkuessa. Ja kömpelyyden huomaan kans kasvaneen.
 
Mä oon pystyny viel toistaseks tekee mm. (sumo)maastavetoja ja kyykkyjä salilla, mutta painoissa on kyl saanu himmailla ihan kunnolla. Ja maha alkaa kohta olee sen kokoinen, että kyykyt on vaikee tehdä. :D
Kiitän tässä vaiheessa sitä isoa työtä minkä oon ton selän kuntouttamisen kanssa tehny ja oon oppinu tuntemaan sen asennon entistä paremmin ja saan haettua nyt painopisteen muuttuessa hyvän ja oikean asennon seistessa ja liikkuessa. Ilman selkävaivoja en varmasti osais asentoa ja liikettä tuntea samalla tavalla kuin nyt.

Tukivyöt nyt käyttöön kaikki selkävaivaiset! :happy119
 
Miulla on käytössä myös lisä magnesium. Muuten levottomat jalat vaivaa. Lisäks käytän omega -3, jossa ei oo a-vitamiinia sekä multitabs mamma vitskut.

Sali treenaaminen on täällä kielletty. Iskias ja häntäluu kipuilee sen verran. Perjantaina neuvola, jollo mennään fyssarilta hakee tukivyö.
 
Mua on ruvennu työpäivät väsyttää ihan älyttömän paljon. Olo on vuoron jälkeen jyrätty, vaikka ei mikään superkiire ois ollu. Pitkät yöunet tekee terää ja vapaapäivät tai yövuoron aloituspäivät on onneks jees.
 
Vaikka paino ei vielä noussut kamalasti (rv23+6 +4kg) niin penikat on kummassakin jalassa ihan muhkuroilla ja kipeät. :grumpy: Ostin jo hierontarullan, jolla on rullailen jalkoja. Varmaan pitää varata aika hierojalle..

Uusimpana ongelma on tullut vatsan kovettuminen rasituksessa. Esim. reippaasti käveleminen saa aikaan alavatsan kovettumisen ja samaan aikaan vatsa sattuu. Täytyy jutella asiasta varmaan neuvolassa. Mistä tämmöinen voisi johtua? :confused:
 
Just kysyin tänään neuvolassa tuosta vatsan kovettumisesta, mulla on tullut niitä satunnaisesti ehkä viikon verran. Mulla ne ei kyllä liity kovaan rasitukseen. Vatsa tai enemmänkin alavatsa menee hetkeksi kovaksi, vähän kuin kiristyy ja sitten nopeasti helpottaa. Ovat kuulemma harjoitussupistuksia. Jos niitä alkaa tulla useita kertoja päivässä (tyyliin 20 krt) tai muuttuvat kivuliaiksi, pitää lääkärin tarkistaa kohdun kaulan tilanne. Mutta silloin tällöin tulevat ovat harmittomia ja usein niitä tulee puolivälin jälkeen. :) toivottavasti tämä auttoi, toki kannattaa kysyä vielä omassa neuvolassa jos askarruttaa!
 
Samasta asiasta juttelin minäkin eilen neuvolasta. Ihan normaalia on kun terkka vielä itse kysyi onko ollut. Ja samat ohjeet sain kuin Cherria.
 
Kiitos Cherria ja Felicity vastauksista! Mulla nämä eivät menneet nopeasti ohi. Tuo kipu jatkui koko kävelymatkan ajan kotiin. Kun pääsin kotiin niin menin vielä käyttämään koiria pihalla niin seisoin vaan pellolla kun kivun vuoksi kävely ei tuntunut yhtään mukavalta. :grumpy:
 
Täällä on myös tulleet supistukset. Viimeyönä heräsin 2krt. Napakkaan supistukseen ja nyt tänään tullut kolme. Aiemmin viikolla niitä tuli satunnaisesti ja aiemmin kivuttomina mutta nyt nää oikein tuntuu napakasti. Huomenna soitan neuvolaan.
 
Mulla supistukset on vähentynyt. Välillä saattaa tulla jos oikein sukkelasti kävelee. Mutta eilen alko tissit vuotamaan illalla :sour: Pitää olla puristelematta niin ei intaannu yhtään enempää :D
 
Hippunen2, joo kannattaa soittaa neuvolaan jos on olleet kipeämpiä. Mullakin on tänään tullut jo kolme supistusta, alkaako nämä nyt mullaki sitten lisääntynyä. Kipeitä ei kyllä oo mutta täytyy seurata vähän kuinka paljon näitä alkaa tulla.
 
Joo saikulle välittömästä ,keskiviikkona nva. Lekurille.
 
Onko mahdollista, että kohtu painaisi virtsarakkoa jo keskiraskaudessa rv 21-22 paikkeilla / onko muilla tihentynyttä virtsaamistarvetta? Yhtäkkiä vaan tulee sellanen "jakso" (pari päivää-viikko), että on jatkuva vessahätä (+ehkä lievää kutinaa ym.epämääräistä oiretta). :shy: Ärsyttävää siksi, että emätintulehduksen aikaan oli samanlaiset oireet, ja toisella kerralla taas samanlaisin oirein ei ollutkaan mitään tulehdusta... Ei oikein tiedä, mistä pitäisi huolestua...
 
Nyt lepoa sitten vain! Mulla on tähän mennessä ollut 8 supistusta, joista muutama on ollut vähä kovempi. Ei kipeitä mutta napakoita. :wideyed:
 
Onko mahdollista, että kohtu painaisi virtsarakkoa jo keskiraskaudessa rv 21-22 paikkeilla / onko muilla tihentynyttä virtsaamistarvetta? Yhtäkkiä vaan tulee sellanen "jakso" (pari päivää-viikko), että on jatkuva vessahätä (+ehkä lievää kutinaa ym.epämääräistä oiretta). :shy: Ärsyttävää siksi, että emätintulehduksen aikaan oli samanlaiset oireet, ja toisella kerralla taas samanlaisin oirein ei ollutkaan mitään tulehdusta... Ei oikein tiedä, mistä pitäisi huolestua...
Kyllä toki voi painaa ja muutenkin raskausaikana usein virtsaamistarve kasvaa mutta omalla kohdalla kertoi virtsatientulehduksesta joten todella hankalahan tuo on arvioida käymättä lääkärissä. Mielummin kävisin turhaan tutkimuksissa kuin antaisin tulehduksen jyllätä.
 
Miu84, miulla ol kutinaa ym hiivan kaltaista oiretta alkuraskaudessa. Sitten alotin gefilus maitohappobakteerit eikä ole sen jälkeen kutissu. Paitsi jos oon unohtanu parina päivänä ottaa sen pillerin!
 
Mä heräsin viimeyönä ihan hirvittävään kipuun. En oikeen päässyt selvyyten että oliko se supistus vai jotain muuta kipua. Mutta oli ihan alavatsalla ja niin kovaa etten pystynyt liikkuun. Mitähän ihmettä se oli?
 
Voi olla supistus. Itte en huolestuis, jos kyseessä yks kerta. Jos toistuvasti esiintyy ottaisin yhteyttä neuvolaan pikaisesti.
 
Takaisin
Top