Oireet

Onko muilla ollut huimausta nyt? Itsellä oli tosi kehno oli eilen lenkin jälkeen, meinasi taju lähteä. Mittasin paineet ja oli tosi alhaiset, eli siitä johtuvaa varmasti. Kiva kun neuvolassa vaan hehkutetaan kuinka hyvä on että paineet on alhaalla. Alkuviikoilla oli usein huimausta ja joutui hetken ottamaan lepiä että pystyi jatkamaan touhuamista.
 
Sini:
Miten matalat verenpaineet mitatessa olivat ja mitkä sun verenpaineet on normaalisti?
Milloin on viimeks hemppari mitattu? Ja onko siinä ollu laskeva suunta vai pysyny entisellään?
Entäs syömiset ja juomiset? Syötkö säännöllisesti ja juotko riittävästi?

Itsellä pahin huimaus helpottui, kun alkoi taas ruoka maistua pahoinvoinnin jäljiltä ja nestetasapaino palautui normaaliksi. Nyt huomaan, että huimausta on enemmän jos olen kovin väsynyt.
 
Voihan valitusvirsi... tätä selkä- ja kylkikipua! Viikonloppuvapaan jälkeen tänään kipu on taas noussut sellaisiin lukemiin, että heikottaa ja tuskanhiki valuu vaikka tänään olenkin toimistopäivää pitänyt, enkä ollut seisomatyössä.

Tähän saakka kivut ovat alkaneet tuossa neljän jälkeen iltapäivästä kun olen jo alkanut päästä töistä kotiin lepäämään. Kyljellä makaaminen tuntuu helpottavan aina jonkin verran - ainankin laannuttaa pahimmat säteilyt.

Nyt kuitenkin selkää vihloo, kylkiin sattuu ja toinen jopa toisen vauvan potkut alkavat tuntua epämiellyttävän kipeiltä :sad001 tuskastuttaa kamalasti!!

Soitin neuvolaan ja ohjeistettiin varaamaan fysioterapia-aikaa kun lääkärille ei päässyt. Saa nähdä mihin tämän kanssa joutuu kun vasta kuitenkin 21+3 ja töissä joutuu hampaat irvessä välillä skarppaamaan.

Onneksi vauvat sentään potkii vilkkaasti ja heillä toivottavasti kaikki kohdillaan!!
 
Fitnessmamma,paineet oli 99/66 eli aika alhaalla. Muutenkin mulla normaalisti alhaiset paineet, nla oli viimeksi ihan ok paineet kyllä 110/70.

Hemoglobiini on ollut laskussa, eli nekin olisi ehkä hyvä mitata uudestaan. Kuitenkin tossa vitamiini valmisteessa jota syön on rautaa.

Syön säännöllisesti, tosin mulle ei maistu oikein liha eli ei edistäne hemoglobiinin nousua.

Kuitenkaan huonoa oloa tai huimausta ei ole ollut nyt muuten eli varmaan johtuu siitä että rehkin liikaa lenkillä.

Pikkuinenvaimo, luin juuri tänään jostain että nuo kivut voi johtua lantiolihasten löytymisestä. Itselläni on helpottanut kun yrittää ottaa töissä ja kotona taukoja pitkin päivää niin ei ole illalla niin kovat kivut.
 
Mulla on selkäsäryt jonkin verran pahentuneet kanssa :confused: Kun ennen vaivasi vaan sängyssä kääntyessä tai makuulta noustessa, saattaa nyt kumarrellessakin tuntua tosi ikävältä. Tässä yksi päivä, kun olin iltalypsyn jälkeen koiratarhalla laittamassa petejä kuntoon ja kumarruin, en päässytkään enää ylös. Piti miehen sitten tulla varovasti nostamaan. Itse olen kanssa miettinyt, mitähän tästä tulee kun nyt viikkoja vasta 20+6 :eek:
 
Täällä ollaan selän kanssa sairaslomalla ja edelleen jatkuu. Kävin viimevk fyssalla eikä sieltä mitään apuja saanu mitä en itse jo tiennyt. Nyt olenkin selkäkivun lisäksi ruvennut kärsimään jännityspäänsärystä ,5päivä päänsärkyä menossa. Johtunee selästä kun joutuu varoa niin jännitän niin että vetää jokapaikan jumiin,huomenna hierojalle.
 
Voisiko sellainen tukivyö auttaa selkäkipuihin? Ei ole kokemusta kun ei ole ollut selkä kipeä mutta kuullut vaan että se voisi antaa tukea selälle..saattaa tosin olla pelkkä mainoskikka.
 
Kurmeliini,
En osaa sanoa. Sain anopilta jo alkuraskaudessa tukivyön, mutta se ei millään istu omaan selkääni ja lähinna tuntuu tönköltä :sad001 En tiedä mistä vyö on hankittu ja tosiaan ehkä istuvampi voisi auttaakin - paha sanoa!

Onko muilla kokemuksia tukivyöstä?
 
Fitnessmamma,paineet oli 99/66 eli aika alhaalla. Muutenkin mulla normaalisti alhaiset paineet, nla oli viimeksi ihan ok paineet kyllä 110/70.

Hemoglobiini on ollut laskussa, eli nekin olisi ehkä hyvä mitata uudestaan. Kuitenkin tossa vitamiini valmisteessa jota syön on rautaa.

Syön säännöllisesti, tosin mulle ei maistu oikein liha eli ei edistäne hemoglobiinin nousua.

Kuitenkaan huonoa oloa tai huimausta ei ole ollut nyt muuten eli varmaan johtuu siitä että rehkin liikaa lenkillä.

Pikkuinenvaimo, luin juuri tänään jostain että nuo kivut voi johtua lantiolihasten löytymisestä. Itselläni on helpottanut kun yrittää ottaa töissä ja kotona taukoja pitkin päivää niin ei ole illalla niin kovat kivut.

Itse olen saanut hempan nousemaan kun olen alkanut lisäämään oreganoa reilusti lähes kaikkeen minkä kanssa sitä voi syödä. Lisäksi syön enemmän salaatteja ym ja juon c-vitaminijuomaa mikä edistää noista saatavan raudan imeytymistä. Mutta tuota oreganoa suosittelen syömään!! Tuntuu toimivan...
 
Voi että, selkäkivut ei kuulosta kyllä kivoilta! Itsekin oon niitä vähän odotellut kun mulla on muutenkin notkoselkä joka on aina väsynyt aika helpolla. Vielä ei onneksi oo ollut ongelmia mutta kyllä alkaa töissä istuminen tuntua kropassa ikävältä. Kaiken aikaa pitää nousta jaloittelemaan.
 
Mulla on tukivyö sekä lastentarvike liikkeestä joka oikein odotusajan ja perustukivyö.. Tk;n oma puristaa ikävästi mahaa. Eivät auta.

Keskiviikon jooga on ainoa päivä jonka yön saa nukkua kivuitta .
 
Mun selkä sanoo sopimuksen irti ihan just. :sad001
Eilen jouduin tekemään raskaampia töitä töissä ja se kostaantui heti. :confused:
Kauhea kipu alaselässä ja vasemman pakaran yläpuolella. Kävelessä sattuu mielettömästi.
Tänään pakko hommata tukivyö.. jos siitä sais vähän apua ja jatkoaikaa töissä oloon.
Nuorimman kanssa jouduin sairaslomalle selän takia.
 
Ittellä paineet huiteli kanssa noissa lukemissa, ja olo oli hutera. Neuvolassa epäiltiin eka hempparia kun se ei aiemmin kovinkin korkea ollut. Hb oli noussut ja huimaus tosiaan helpotti kun ruokailut ja juomiset sai kuntoon.

Mä syön myös tosi paljon kasviksia, yritän valita mahdollisimman tummaa vihreää sekä sitten hedelmiä (c-vitamiini). Näillä on oma olo helpottanu.

Mammavitskuissa on joo rautaa mutta sitä ei kyl hirveesti ole ja vaikea sanoa mitä siitä todella imeytyy elinistön käyttöön. En siis ite ainakaan luota että sillä olisi hemppariin suurta vaikutusta. Mieluummin mittautan hb:n, tarkkailen syömisiä (lisää rautapitoisia eväitä, kasviksia) ja sit tarvittaessa erillinen rautalisä.
 
Mulla laski hb rv 13 viikkoon mennessä n.135:stä 117:sta... Tämä siis huolimatta raskausvitamiinin rautalisästä. Aloin syödä nestemäistä rautaa joka toinen päivä (Compiron), ja kuukauden päästä hb 121, eli siitä oli apua. :) Olen toki myös yrittänyt syödä säännöllisesti rautapitoisia ruokia.
 
Minulla alkoi viime viikolla koskea ylimpiin kylkiluihin etenkin istuessa. Päättelin että rintsikat on varmaan jääneet pieniksi. Ainakin ympärysmitta rintojen alapuolelta on kasvanut joten tilasin uudet rintsikat, toivottavasti helpottaa.
 
Katjo, joo huomasin itse saman jonkin aikaa sitten. Isompiin liiveihin jouduin kylläkin siirtymään jo ennen tokaa kolmannesta ja nyt tuolloin (kaksi kokoa isommat!!!!) ostetut rintsikat painaa jo ympärysmitaltaan todella ilkeästi. Tässä saa ilmeisesti päivittää liivivarastoa kuukausi kuukaudelta...

Itsellä toki kipua on tuonut myös nuo muut ilkeät selkä- ja kylkikivut, mutta helpottaa kyllä kummasti kun on edes oikean kokoiset rintsikat päällä :)
 
Tänään yllättäen tosi äklöttävä ja jotenkin heikko olo, jouduin oikein lähteä töistä pois. Yritin hetken levätä töissä mutta huono olo tuli heti takaisin kun nousin ylös. Oon ollut muutenkin tosi väsynyt alhaisen hb:n takia. Toivottavasti tämä oli nyt kertaluonteista ettei jää taas ällötys päälle.
 
Täällä kans huimaus ja pahoinvointi taas vie voimat. Huomenna 22+0. En tiedä hemppareita kun lääkäri ne unohti viimeksi mittauttaa. 8.pvä neuvola että jos siellä sitten mittaillaan.
 
Onko muilla ollut sellaista, että saattaa jommalle kummalle puolelle selkää tulla minuutista 10 minuuttiin kestävä kramppi?
Ei oo kivaa :sad001
 
Mulla on selkä todella huonossa kunnolla.. Olen toista viikkoa saikulla ,käynyt hierojalla,fyssalla ja nyt rupee tuntumaan että vähän selkä aukeamassa. Veti ihan jumiin koko vas.puolen kun alaselkä niin sökönä
 
Takaisin
Top