Oireet

Täällä kivut hiukan helpottaneet, iltaisin tuntuu kyllä vieläkin. On kuulemma tavallisia kipuja juuri näillä viikoilla, hiukan kyllä pelästytti kun tuntui hurjan koville. Ehkä on unohtunut jo alkuviikkojen kovat kivut kun nämä tuntui niin kauhealta :)

Onneksi osaan suhtautua hiukan rennommin nyt jo kun alussa pelotti että kaikki kivut meinaa keskenmenoa.

Mulla tuli muuten maitoa ihan alussa, mutta loppui tuossa joulun aikoihin.
 
Mulla on ollut n.16vk asti niitä harjotus supisteluja onko muita kellä supistelee? :O Yleisimmin selällään maatessa niitä tulee ja istuessa niitä saattaa tulla useemman kerran päivässä.. selkeesti tunnen kun kohtu kovettuu hetkeksi ja vähän se jopa sattuukin ja sitten taas palaa normaaliksi... tarvii varmaan kysästä ens kerralla neuvolasta että onks toi ihan normaalia ja että voisko kyseessä olla jokin tulehdus kun noin aikasilla viikoilla ja usein supistelee.
 
Välillä nivusissa tuntuu pistävää kipua, mutta menee nopesti ohi. Viime päivinä hikoilu on ollut runsasta. Dödö pettää nyt joka päivä ja saa vaihtaa paitoja ihan jatkuvasti. :yuck:
 
Täällä alkoi viime yönä kova alavatsakipu. Menin sairaalan päivystykseen ja tulehdusarvot oli koholla. Pääsin kuitenkin vielä yöllä kotiin kun olo helpotti särkylääkkeellä. Aamulla piti mennä jatko tutkimuksiin ja selvisi että on virtsatietulehdus. Vauvalla kaikki hyvin. ❤ nyt antibiootteja popsitaan 5 päivää ja kontrolliin.
 
Hui!! Varmaan pelästytti!! Mutta onneksi kuitenkin vti:stä kyse. Paranemisia! :)
 
Hui Kurmeliini! Onneksi kuitenkin kaikki hyvin ja selviät antibiooteilla :)

Täällä on alkanut närästää päivittäin, alkaa yleensä iltapäivällä mutta ihan viimeistään illalla. Rennietä oon muutaman popsinut mutta enpä tiedä auttaako oikein. Onko muilla närästystä?
 
Mulla oli tosiaan keskiviikosta lähtien erikoisia vatsakipuja ja samaan aikaan jonkun tulehduksen oireita (emätin- / virtsatie-). Sitten alkoi tulla kuukautismaista kramppia, jonka tulkitsin jonkunasteiseksi supisteluksi, vatsa ikäänkuin jännittyi aaltomaisesti, mutta vain lyhyeksi aikaa (ei ole aiempaa kokemusta supistuksista). Lisäksi kohdunsuuta vihloi ja kirveli. Huolestuin, että onkohan joku pahempi tulehdus ja alkaako jo levitä kohtuun...ja kun ei vielä liikkeitäkään tunne. Soitin päivystävälle lääkärille, joka sanoi, että kannattaa tulla näytille. Ei vissiin virtsatietulehdusta, mutta emättimen bakteeritulehdus, johon sain lääkken (uskaltaakohan tuota asettimellista Dalacin-voidetta käyttää..). Ja onneksi kohdunsuulla kaikki oli kuitenkin kunnossa. Peaceme: Minäkin mietin, onko tuo supistelun kaltainen tässä vaiheessa normaalia. Lääkäri sanoi, että tulehdus voi tosiaan altistaa supistelulle, mutta kai joillakin voi alkaa nuo harjoitussupistukset jo näinkin aikaisilla viikoilla.
 
Hui Kurmeliini! Onneksi kuitenkin kaikki hyvin ja selviät antibiooteilla :)

Täällä on alkanut närästää päivittäin, alkaa yleensä iltapäivällä mutta ihan viimeistään illalla. Rennietä oon muutaman popsinut mutta enpä tiedä auttaako oikein. Onko muilla närästystä?


Kyllä täälläkin närästää, enemmän iltaisin joskus jopa aamuisin. Renniet kans käytössä :) välillä vaan oksentaa kun polttaa kurkkua. Mulla kyllä refluksitauti löydettiin myös syksyllä :/
 
Peaceme täällä koettu ekat supistukset viikonloppuna :-( mutta oli odotettavissa koska erikoisesta alkoi myös varhain, kuitenkin menee levolla ohi. Mulla siis nyt ollut kahtena päivänä ja muutamia, menee levossa ohi. Mutta täytyy ottaa puheeksi lääkärin kanssa helmikuussa, jos ei pahene ennen sitä.
 
Täällä kans närästystä toisinaan. Pitää yrittää juoda enemmän vettä ja tarkkailla syömisiä, jos se sillä helpottus... en oo vielä rennietä ottanu käyttöön, mutta jos pahenee, niin sit on otettava...
 
Multa kysyttiin tuolla ultrassa maanantaina, että onko ollut jo harkkasupistuksia ja sanottiin, että jos niitä alkaa tulla, niin se on ihan normaalia. Mulla ei vielä kyllä ole ollut.
 
Ei oo ollu mullakaan supistuksia.

Mutta närästämään on alkanu ihan kunnolla. Onneks Rennie on toistaiseks pahimpaan oloon auttanu.
 
Mulla on muutaman kerran tullu harkkasupistuksia. Yhtä inhottavia kun edellisessäkin raskaudessa. Mutta onneksi ei montaa satu päivälle :)
 
Kärsiikö joku muu levottomista jaloista? Muutaman kerran illalla vaivannut, ei kiva, kun mikään asento ei oo hyvä.
 
Täällä on ollut suppareita ja yleensä silloin jos oikein touhaa. Selkä ei enää anna myöden joten touhuamiset jääny vähälle ja sitä myöte supparit.

Nva. Sanottiinkin että uudelleen synnyttäjälle normaalia.
 
Takaisin
Top