Oireet

Mä kävin ensimmäisen kolmanneksen aikaan hammaslääkärissä. Tuolloin lääkäri sanoi että ennen synnytystä ei ole tarvetta tulla uudelleen, ellei kipuja tule. Synnytyksen jälkeen sitten katsotaan uudelleen.
 
Munkin pitäisi varata aika hammaslääkäri, irtosi yksi paikka hampaasta. Mutta kun ei ole vaivannut mitenkään niin olen lykännyt, myönnän että pelkään hammaslääkäriä niin paljon että luulen sen vaikuttavan negatiivisemmin kuin paikan puuttuminen :)
 
Mä pelkään kans hammaslääkäriä! Alkaa syke nousta jo pelkästä ajatuksesta :sad001 Oon siirtäny ja siirtäny ajanvarausta pelkästään pelon takia. Hampaat ei kipuile eikä muuten oireile mutta hammaskiveä on ja viisuri on kasvanu vuoden sisällä.
 
Menisi innolla hammaslääkäriin, mutta ei huolita mihinkään kunnalliseen/yliopiston. Mies kävi siinä "isi hammaslääkärissä" viikko sitten.
 
Onko muut huomanneet kipuilua jomalla kummalla puolen kohtua? Vk 17+1
Itselläni alkoi viime yönä ja tulee ja menee ohi aika nopsaan.
Mahtaako olla vaan jotain kohdun kasvuun liittyvää? Lähinnä mietityttää tuo toispuoleisuus.

Jos ei mene ohi niin täytyy huomenna kysellä neuvolasta :-)
 
Kummalla puolella tuo kipu tuntuu? Tuli vaan mieleen että itsellä tulehtui viime raskaudessa umpilisäke mikä on kuulemma yleistä kun ruuansulatus raskausaikana hidastuu. Toki voi olla ihan liitoskipuja. Umpilisäkkeen tulehtuessa kipu kai tulee aina aika voimakkaana ylättäen. Mutta kannattaa tämmöinenkin ottaa huomioon.
 
Kyllä tuotakin hiukan mietin, kipu oikealla puolella. Nyt otin kipulääkkettä yötä vasten ja toivottavasti helpottaa että saisi unta.
 
Seuraile ihan tosissaan nyt sitä kipua ja pienellä kynnyksellä lääkäriin. Ajoissa jos huomataan niin voi selvitä antibiooteilla. Leikkausta ei nukutuksen takia raskaana oleville suositella. Pidän peukkuja ettei ole umpilisäke!
 
Sini, mulla oli 16+ viikoilla kanssa toispuoleista kipua, sellaisia lyhyitä pistoksia/jomotuksia silloin tällöin oikealla puolella kohtua. Vähän niinkuin kohdun reunalla, alhaalla melko lähellä nivusta. Ei mitenkään kovia mutta ne huomasi kyllä. Ihmettelin neuvolassa toispuoleisuutta niin mulle sanottiin että se on aivan normaalia ja noilla viikoilla kohtu kasvaa paljon lyhyessä ajassa :) nyt kivut ovat vähentyneet tosi paljon.
Tietenkin kannattaa seurata ja missään nimessä kovaa tai pitkään kestävää kipua ei kannata jäädä ihmettelemään! Ja oikeastaan aina kun jokin asia vaivaa, kannattaa soitella neuvolaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Sini: just olen tänään pähkäillyt samaa! Uudenlaista, enempi toispuoleista kipua ja jomotusta (vasemmalla puolen lantion kohdalla), mutta välillä koko alavatsankin alueella sellasta painetta... Mietin, että saattais johtua suolistostakin / ummetuksesta, mutta toisaalta vähän menkkamaista ja tuntuu just niinku kohdun reunoilla. Samalla on tuntunut, että täytyy käydä pissalla ihan jatkuvasti (siis useammin kuin normaalisti viime aikoina)...muttei nyt ihan miltään tulehdukseltakaan vaikuta. Kylläpä näitä huolia piisaa... Ai niin, viikkoja 16+3.
 
No nyt ilmeni uutena oireena toistuvat terävät vihlaisut alaspäin emättimeen. Ei kovin voimakkaita, mutta tosiaan teräviä. Ei kai tässä vaiheessa vielä niitä liitoskipuja ole..?
 
Kyllä ne voi olla liitos ja lantion löystymis kipuja. Mulla särkee enemmän tai vähemmän kohtua aika ajoin,pahin vaihe oli parivk sitten rv 15+. Mulla tekee myös kiinnikkeet kipuja ja jomotuksia,eritoten sektiohaavan kohdalta välillä todella kipeää.
 
Mulla oli myös tuota paineen tunnetta ja jomotuksia toispuoleisesti erityisesti rv 16 aikana. Nyt ovat helpottaneet (rv19) mutta reilun viikon kestivät niin että vaivasivat päivittäin lähes kaiken aikaa.
 
Eikös sitä sanota että tyttö pilaa äitinsä kauneuden!! :smug:

Minulla esikoisen aikana (joka oli poika) ei ollut yhtään finniä naamassa. Kahden muun lapsen aikana (tyttöjä) naama kukki mielettömästi. :oops:
Nyt taas ei yhtään finniä... :rolleyes:
 
Eilen oli mielettömän kipeät rinnat ja tänään yllättivät minut kun niistä tihkui nestettä.
Ei muuten mutta tämä yllätys tapahtui töissä ja huomasin kun paidassa kivat läikät... :eek:
 
O-ou.. Pitäiskö alkaa varautumaan tuollaisiin vuotoihin jotenkin? :woot:

Mulla oli eilen illalla selkä tosi kipeä, ei mielestäni ollut lihaskipua vaan kipu oli jossain syvemmällä. Päätin sitten alkaa nukkua nyt niin, että pidän tyynyä jalkojen välissä, että lantio on mahdollisimman suorassa. Nyt aamulla ei kipua enää tuntunut, joten ilmeisesti auttoi (tai sitten vain lepo auttoi). Mutta nyt on kyllä alkanut tuntumaan, että mikään nukkumisasento ei ole oikein hyvä. Pitää pyöriä koko ajan. Ehkä tuosta tyynystä on apua. Pitää ehkä ostaa myös sellainen kokovartalotyyny jossain vaiheessa.
 
Mä, vauvasta asti superhyvä nukkuja, oon alkanut heräilemään ja juuri tuo, että mikään asento ei ole hyvä. Sänky täynnä tyynyjä, että niitä voi sitten tunkea kaikkialle mihin tuntee tukea tarvitsevansa! Mulla jotenkin väsyy selkä päivisin, pakko päästä aina ennen iltahommia hetkeks pötkölleen. Tänään oon nukkunu jo tunnin päikkärit, ensin särki selkää, mutta unien aikana kipu siirtyikin päähän.. ARGH!

Ja siitä hammaslääkäristä.. Mun koirienkin suut on paremmin hoidettu kuin omat. Lievää pelkoa/inhoa niin monien huonojen kokemusten jälkeen. Takahampaista on lähtenyt isoja paloja vuosien aikana, mutta ei niitä ole ikinä särkenyt! Mutta pitäs.. Tiiän!
 
Meil on kans koirien leegot paremmassa kunnossa mitä omistajan. :D Ja tää mun kammo hammaslääkäriin juontaa juurensa lapsuuteen. Ei silloin puuduteltu kun reikiä paikkailtiin ja rautojen kanssa kamppailin kovien kipujen kanssa ja aina niitä vähäteltiin. Vaikka tiedän, että nykyään asiat on toisin, koen oikeesti paniikkia ajatuksesta joutua hammaslääkärin tuoliin. Joku nuijanukutus vois olla meikäläisen kohdalla paikallaan...

Eilen ensimmäistä kertaa tuntui, että nyt on rehkitty ihan liikaa. Illalla vatsan seutu oli tosi kipeä kun olin niitä lumitöitä (pirskatti, kun oli lunta tullu tosi paljon!!!) tehnyt. Pitkällään oli hyvä olla, mutta pystyyn kun nousi oli maha tosi kireen oloinen ja kipeä. =/ En huolestu, mutta ikävälle tuntui. Sanoinkin miehelle, että taisin urheilla vähän liikaa.

Muutenkin huomaa, että mahaa kiristää harva se ilta. Maha kasvaa sitä tahtia, että lihakset venyyyyyyyy ja se tuntuu inhottavalta.
 
Minulla myös vatsan seudulla tuntuu rasitus kun on lumitöitä tehnyt muiden päivän askareiden lisäksi. Onneksi tuota lunta ei sentään joka päivä tule.
 
Tuo nukkuminen alkaa kyllä olla melko vaivalloista. Olen kanssa aina omannut superhyvät unenlahjat, mutta nyt pissahätä herättää milloin sattuu, asennot eivät tunnu hyviltä, selkää ja lonkkia jomottaa, jaloissa on älyttömän kivuliaita kramppeja ja vatsassa möyrii. Toisinsanoen nukkuminen ei enää olekaan ihan yhtä helppoa.

Ja itsellänikin rinnoista alkanut tihkumaan tippoja. Mies huomauttaa jo lähes joka päivä kastuneesta yöpaidastani...... Hämmentävää!

Varsinkin työpäivien jälkeen masua kiristää illalla kovasti ja olo on todella raskas... Haluaa vain käydä makuuasentoon paijailemaan masua :)
 
Takaisin
Top