Oireet

Täälläkin viluttaa ja huomaa että suolistokin oireilee aina välillä,kipua eri kohdissa, mutta osittain liittynee siihen että suolisto siirtyy ja sitten toimintaan itsessään vaikuttavat hormonit. Mutta ota näistä selvää. Mulle on hyvin sanonut lääkäri että lähes kaikki omituiset tuntemukset voi laittaa raskauden piikkiin :-D

Mahan muodosta sen verran että mullakin alkaa ihan ylhäältä asti,että näyttää ihan kunnon kummalta. Mutta varmaan juuri tuota turvotusta, kun ollut ihan alkuviikoista asti :-)

Mitens muilla,tuntuuko että olo on yleisesti helpottanut? Itsellä välillä sellainen olo että onko tässä edes raskaana :-)
 
Mulla taas tässä 15 viikon täytyttyä olo on alkanut viimeinkin tuntua nimenomaan raskaalta. :D Vatsa alkaa näkyä ulospäin ja jotenkin vaan eka kertaa tuntuu siltä että joo, jotain siellä tosiaan on. :happy: Aiemmin siis ollut pelkästään inhottavia kaikenmaailman oireita (toki vieläkin), jotka ei sinänsä viittaa vauvaan mahassa...
 
Mulla on oireet helpottanut tosi paljon alusta. On suurimman osan ajasta niin hyvä/normaali olo, että ellei tuota vatsakumpua olisi niin epäilisin olenko raskaana lainkaan :happy: tottakai on kaikkea pikkuoiretta mutta ei mitään niin lamaannuttavaa kuin vaikkapa alun väsymys.
 
Mua vaan väsyttää ja väsyttää. Voinko nukkua kesäkuulle? Ihan saamaton ja voimaton!
 
Mua vaan väsyttää ja väsyttää. Voinko nukkua kesäkuulle? Ihan saamaton ja voimaton!

Mua myös! Oon alkanut jo ihmetellä että eikö tämä koskaan helpota. Muita oireita ei sitten juurikaan ole mutta tämä väsymys vaan jatkuu!
 
Mä oon nyt jo selvästi pirteämpi kuin alussa, myös iltapäivisin. Välillä pystyn valvomaan kymmeneen tai yhteentoista. Mitään nukahtamisvaikeuksia mulla ei silti ole.
 
Heh, onpas tämä tosiaan huvittavaa. Välillä lähes kaikki maailman raskausoireet piinaa. Toisena päivänä ei mitään. Ja tosiaan sama, voisin mennä neuvolaan kuuntelee sydänääniä, kun ei oireet paina. Mut toisaalta, jos velloo oikein itsessään ja oireissaan, niin ne oireetkin moninkertaistuvat. Ihmisen mieli on jännä juttu. o_O
 
Toi on niin totta! Mä huomasin joskus lokakuussa kun oireet oli voimakkaimmillaan, että oli paljon parempi olo heti kun oli ihmisten ilmoilla eikä kotisohvalla omia olotiloja tunnustelemassa.
 
Täällä on taas oksenneltu joka aamu ja väsymys ja huippaus ollu aika pahana. Nyt viikkoja 18+2.
Sit nää perhanan finnit!!! Niitä on kasvoissa, rintakehässä ja selässä! :'( Oli viimeksikin mutta ajattelin josko tässä raskaudessa olis helpommalla päässyt. No väärin luulin. Saa nähdä tuleeko kaikki muutkin vatsalihasten repeämistä myöten takaisin taas.
 
Lopsu toivottavasti et pääse kuivumaan! Tsemmpiä ja toivotaan, että helpottaa pian!
 
Finnejä oli pahimmillaan naamassa kymmenen samaan aikaan, mutta ne väheni viikosta 12 eteenpäin ja nyt niitä ei ole enää onneksi ilmestynyt, toivottavasti pysyvätkin poissa.
 
Katjo, nuo finnit on niin ärsyttäviä. En osannut edes odottaa sellaisia kun viime raskaudessa iho oli niin kaunis koko raskauden.
Nyt mullakin ollut selkä ja rinta aivan täynnä finnejä (sekä käsivarret) naamassa ollut myös jonkun verran. Kiva kun näyttää siltä kun olisi murrosiässä uudelleen :-D
Nyt selkeästi vähenemään päin, mutta vieläkin näitä kyllä löytyy.. Jos se tästä lähtisi normalisoitumaan :-)
 
Niinhän sitä sanotaan..ja varmaan siinä jotain perääkin on. Esikoista odottaessa tosin iho oli heleämpi kuin koskaan ja tyttö tuli. Poikkeuksiakin mahtuu joukkoon :)
 
Minulla todettiin viime viikolla hammaslääkärissä raskaudesta johtuva ientulehdus. Nyt pitääkin sitten tikutella hammasvälejä päivittäin. Onko muut käynyt nyt raskausaikana hammaslääkärissä? Ilmeisesti yleisimmin toisella kolmanneksella iskee tuo ientulehdus jos on iskeäkseen. Suosittelen pitämään extra hyvää huolta hampaista nyt :) ei tuo ientulehdus kyllä muuten tunnu ollenkaan kun tikutellessa hammasvälejä tekee kipeää...mutta lueskelin netistä että voisi aiheuttaa ennen aikaisia synnytyksiä tai pieniä syntymäpainoja vauvoille. Tiedä sitten aina mikä on netissä totta ja mikä ei.
 
Mullakin on finnejä/näppyjä niin kasvoissa, rintakehällä kuin selässäkin. Kasvoissa finnejä on jopa poskella, jossa mulla ei ole ikinä aiemmin ollut. Otsan finnit on sellaisia tosi pieniä. Suurin osa kasvojen finnistä on muuten oikealla puolella, en tiedä mistä se johtuu. Ei oo hehkeä olo niiden takia mutta en anna masentaa, ei onneksi mitään kunnon aknea oo puhjennut vaan muutama kerrallaan. :)

Mä oon käynyt hammaslääkärissä kun eka kolmannes oli ohi. Yksi hammas kipuillut pitkin syksyä mutta röntgeniä ei voitu ottaa raskauden takia. Ikenistä ei sanonut mitään joten oletan että kaikki oli kunnossa :) hammaslääkäri antoi vinkin että raskaana ollessa kannattaisi ikeniä harjata tosi pehmeällä harjalla, se lisää verenkiertoa ja ilmeisesti vähentää tulehduksia. En ollut aiemmin kuullut :)
 
Mulla esikoinen on poika ja finnit oli silloinkin samalla lailla riesana :D eli mihinkään noihin uskomuksiin ei ole luottamista :D olen siis potenut kaikki maailman vaivat edellisessä raskaudessa ja nyt näyttää samalta että kaikki vaivat on päällä. "Innolla" odotan sitä että repeääkö vatsalihakset myös tässä raskaudessa... :sad001
 
Takaisin
Top