Oireet

Aika jännä! Minä olen normaalisti ihan järkyttävä vilukissa, mutta nykyään pukeudun kevyemmin kuin yleensä. Noh.. talvikin on ollut vähän mitä on.. mutta olen joutunut mm. säätämään auton lämpötilaa +17¨C asteeseen (normaalisti viihdyn yli +25 asteisessa), koska on liian kuuma. Avaan myös kaikki ikkunat auki. :D Mieheni, joka on normaalisti se jolla on todella kuuma, joutuu nykyään jopa pukemaan villasukat yms. tuplana :D :D
 
Mulla 17+5 ja kyllä pitää olla koko ajan vaatetta päällä useempi kerros vaikka sisällä on jo todella lämmin :D
 
Olen aina kylmissäni normaalisti ja usein vieläkin. Ehkä lenkkeillessä tulee nopeammin vaan hiki.
 
Oon ihmetellyt, kun mun ei oo tarvinut oikeastaan käydä öisin vessassa juuri ollenkaan. Ihan satunnaisesti parin viikon välein saatan käydä kerran jonain yönä, mutta yleensä nukun koko yön käymättä vessassa, eikä vessahätä ole aamulla sen suurempi, kuin yleensäkään. Päivisin ramppaan kuitenkin vessassa melko tiuhaan. Tänäänkin kun olin tunnin kuntosalilla, niin kävin treenin aikana kaksi kertaa vessassa :grin
 
Täällä kans yks hullu palelija ollut oireena ihan alusta asti sisällä on kuuma mut mä oon vaan aina ihan jäässä :D
 
Nyt alkaa täälläkin palelu vähän helpottaan.. mutta aiemmilla viikoilla pidin kämppää niin kuumana että kaikki vieraat hikoilivat ja ottivat pitkähiaisiaankin pois ja itse aivan tärisin viltin alla jääkalikkana :joyful: mieskin on aina tykännyt viileämmästä kuin minä niin hän hikoili öisin tyynyt märiksi ja itse nukuin kahden täkin alla täysi yövaatevarustus pörrösukkia myöten päällä enkä kunnolla tarjennut sitikään :biggrin Mutta nyt tosiaan tilanne sen osalta helpottanut kun huomenna 16+0:)
 
Voi jeesus sanon ma.... ollun nyt viikon ajan maha aivan kummallinen, vääntää ihan selkeästi suolistosta...viime viikolla näin suoraan sanottuna tuli molemmista päistä 4 päivän ajan, nyt hellittänyt mutta maha kivut jäljellä..
 
Mulla oli kans yhden päivän maha aivan sekaisin viime viikolla. Heti tuli kammo että jokin on pielessä mutta jos en ole ainoa niin ehkä sekin voi olla vain raskausoireita.
 
Mä nyt olen palellut aina, niin nyt raskausaikana en ole huomannut muutoksia sen suhteen. :D
Mutta muuten... Nyt on astunut kuvioon yöllinen unettomuus. Herään joskus 3 jälkeen. Enkä saa unta. Nyt on ollut havaittavissa myös sitä etten illalla sänkyyn mennessä saa unta. Päivällä tämä yökukkiminen kostautuu. Heikottaa ja on hieman paha olo. Ihan kuin olisi nyt vasta raskauden alkuajat ja raskauspahoinvointia. :( ääk! Niin ja tässä raskaudessa olen huomannut olevani tosi kiukkuinen. Ärsyttää ihan itseäkin kiukkuisuus. Esikoista odottaessani olin tosi tyyni ja kaikki oli "ihanaa" ja leppoisaa. Tää kiukku vaan ei ota laantuakseen. Rankkaa. Onko muilla kiukkuisuutta? Miten kesytätte sen? :D
 
On kiukkuisuutta niin että itseäkin ottaa se päähän... Ja kun se ärsyyntymisen tunne tulee niin siitä on tosi vaikee päästä eroon. Eikä tarvi olla edes kummosempaa syytä että kiihtyy nollasta sataan... Ärsyttävää!!
 
Edellisessä raskaudessa itsellä oli kans hirmuisia kiukkukohtauksia. Tilannetta vaan pahensi kun mies oli niin ymmärtäväinen ja sanoi vaan: "Ne on vaan nuo raskaushormonit". Vastasin takaisin että "piip on mitkään hormonit kun tämä asia suututtaa mua oikeasti!" ...ja hormonithan ne oli. :D paljon kärsivällisyyttä teidän puolisoille!
 
Mulla on yleisfiilis tosi leppoisa ja rauhallinen, enkä stressaa pienistä jokapäiväisistä asioista (kuten vaikka roskien vienti tms), jotka ennen on saattanut mua stressata (tyyliin: missä vaiheessa tuon roskapussinkin ehtisi viemään).

Mutta sitten yhtäkkiä voi olla joku ihan pienikin asia, niin hermot menee. Esim. jos pihalla sataa just kun oon ajatellut sinä päivänä laittavani sellaiset kengät, jotka ei kestä vettä, niin siinä on sitten päivä pilalla. Tai ainakin pari seuraavaa tuntia :hilarious: Mikään muu kiva asia, ei muka korjaa sitä vääryyttä, että jouduin laittamaan eri kengät, mitä olin suunnitellut :hilarious: Ja tyhmää on se, että itsekin tajuaa, ettei ole mitään järkeä kiukutella noin naurettavasta jutusta, mutta minkäs teet.

Vilukissa olen myös ollut aina, mutta nyt tuo vaiva on pahempi. Oli hauska juttu, kun oltiin nyt uutena vuotena reissussa ja mies selitti englanniksi meidän ulkomaalaisille kavereille, joiden luona oltiin kylässä, että meidän pitää pitää lämmitystä kotona aivan liian kuumalla "because she is so cool-cat" :grin Ei ihan toiminut tuo vilukissa suoraan enkuksi käännettynä, mutta toisaalta aika siisti "arvonimi" :cool:
 
Raskauden alusta asti ollut liuta oireita eri vaiheissa ja eri voimakkuuksilla, pahaa oloa ja outoa makua suussa, väsymystä ja unettomuutta, päänsärkyä, vuoroin löysää ja kovaa vatsaa, närästystä ja turvotusta, palelua, erilaisia jomotuksia, ketutusta ja mitä vielä. Nyt sitten kun on ensimmäinen päivä, jolloin olo on hämmentävän normaali, olisin valmis marssimaan ultraan nyt heti jotta tietäisin että kaikki on vauvalla hyvin. On tämä aikamoista.
 
Mulla on ollu koko raskauden kylmä Vaikka on takka päällä kotona niin saa laittaa villapaitaa päälle.. Hrr
 
Iltaa kohti paheneva pahoinvointi se vain jatkuu 15+ viikoilla... Lisäksi tuntuu, että suolisto? on viime aikoina miltei joka päivä syönnin jälkeen kipeä tai sitä "kiristää". Tiedä johtuuko joulunajan erilaisesta ruuasta + välillä ummetuksesta, mutta muutenkin vatsa jotenkin hirveän herkkä kaikelle. Ylävatsakipuakin ollut silloin tällöin. Ehkä kuuluu asiaan..? ps.Iltapäivän jälkeen kaikki syöty ruoka alkaa vähän ajan päästä maistumaan suussa oudolle ja pahalle, ja siitä jotenkin aiheutuu pahoinvoinnin tunne...tosi kummallista. o_O
 
Mua kans ihmetyttää toi suoliston kivistys/kiristys -tuntemus. Ja muutenkin tää mun mahani on kasvanut jotenkin tasaisesti ylhäältä alas. Ettei oo sellanen pallo alavatsalla mikä toisilla näyttää olevan. Johtuukohan se nyt siitä että kohtu on painanut suolistoa ylöspäin vai lojuuko mulla vaan ummetuksen takia suolessa tavara liikkumatta ja se aiheuttaa sen vai mitäköhän....
 
Joo sitä se varmaan suurilta osin on... Ajattelin jo et oon syöny pyhinä niin paljon että oon vaan lihonut mutta kun kävin puntarilla niin paino ei ollutkaan noussut...
 
Takaisin
Top