Oireet

Ainiin olen unohtanut mainita, tosiaan labraan vein pissanäytteen kun epäiltiin tulehdusta, mitään ei kuitenkaan ollut ja paineentunnekkin on nyt jäänyt, joskus ajoittain saattaa olla painetta vielä, mut muuten kaikki hyvin.
 
Mulla on viimeisen viikon ajan tuntunut oikealla puolella alavatsassa, varmaankin jossain kohdun ulkoreunalla, lyhyitä pistoja. Yleensä liittyvät liikkeeseen, kun vaikkapa nostan oikeaa jalkaa ylemmäs tai käännyn nopeasti. Aivastukaet tuntuvat myös välillä. Tuntemus katoaa samantien... Onko muilla tälläisiä tuntemuksia? Voisikohan olla jotain kasvukipuja ym.
 
Muokattu viimeksi:
Cherria saattaa olla ns. Repäisy kipuja ja johtuu ihan kohdun kasvusta :)
Mulla on välillä oikeinkin voimakkaita kiinnikkeiden vuoksi.
 
Kiitos Hippunen2! :) varmaankin ovat tuollaisia repäisykipuja. Maha on muutenkin oikein pompannut esiin viime viikon aikana! Jotenkin vaan kaikkia tuntemuksia säikähtää kun on eka raskaus :)
 
Niin se on ,silloin tarkkailee enemmän ja uudet oireet tuntuvat osa pelottavilta
 
Repäisykipuja täälläkin välillä. Varsinkin jos yöllä sängyssä maatessa aivastaa
 
Ei oireisiin liity, mutta missä vaiheessa selällään olo alkaa olla vaarallista? Onko nyt jo vältettävä vai vasta loppuvaiheessa?
 
Itseäkin jäi tuo nyt mietityttämään kun viime raskaudesta muistelin että se olisi vasta kun maha alkaa painamaan. Netissä luki niin että selällään nukkuessa voi äidin suuret verisuonet painua jolloin verenpaine laskee ja laskiessaan todella alas voi myös vauvan hapen saanti heikentyä MUTTA raskaana oleva nainen nukkuu koiranunta ja vahtii nukkuessaankin vauvan hyvinvointia ja kääntyy automaattisesti kyljelleen jos alkaa painamaan. :) muistelisinkin että kun maha tosiaan alkoi painaa niin ei sitä kauan viihtynyt samassa asennossa. Tästä tuli myös mieleen että jos teillä on imetystyyny tai muu iso pitkulainen tyyny niin helpottaa huomattavasti nukkumista mahan kasvaessa..sillä saa haettua vähän tukea kun ottaa sen kunnon halaukseen ;)
 
Haha, joo tommonen pitkulatyyny tulee täällä käyttöön. Edellisessä raskaudessa mulla oli 3 ylimääräistä tyynyä joilla asettelin itseni hyvään kylkiasentoon. 1haliotteessa,1jalkojen välissä ja 1 tuki masua. Nyt olen jo valmiiksi tehnyt itselleni pitkulatyynyn yhdistämällä 2ikean tyynyn sisältöä ommeltuun pitkulatyynyliinaan.

Tosta selällään nukkumisesta olen kans ymmärtänyt että sitä voi itsemyös ensin pahoin jos maha painaa verisuonia. Niin aika luonnollisesti sitä vaihtaa asentoa sitten. Eli kunhan kuuntelee omaa oloa niin kaikki ok.
 
Meillä oli fyssarin luento ja hän sanoi juuri samaa kuin te - selällään makaamisesta tulee huono olo äidille sitten kun maha alkaa painaa verisuonia. Eli ei sitä voi olla huomaamatta :) mä ainakin pystyn vielä toistaiseksi nukkumaan myös selällään.
 
Mä vedän vielä välillä mahalleenkin unia tai ainaskin silleen puoliksi..

Tuli mieleen, kun tonne ruokailu alueelle kirjoitin, niin joutuuko moni käymään yöllä vessassa?

Ja toinen, että mites, onko teidän unet muuttuneet raskauden myötä. T. Viime yönä varautunut ufojen js ydinlaskeuman +hyökyaallon yhteistuhoon...
 
Mäntyomena,mulla on samanlaisia tuntemuksia vatsalihaksissa,tänään tuntui ihan kun joku olisi pistellyt neuloilla. Itse yhdistän tämän siihen että selkeästi maha alkaa näkymään, eli varmaan vatsalihaksissa tapahtuu muutoksia. En muista tällaista ollenkaan ekasta raskaudesta,tosin oireet muutenkin hyvin erilaisia olleet nyt.

Keijuhippu, mulla on ollut outoja unia ihan raskauden alkuviikoista asti nyt siis 15+0 muistelisin ekasta raskaudesta että näin unia vasta viime kuukausina, mutta nyt ollut vaihtelevasti koko ajan. Ei kyllä mitään vauvan syntymään liittyviä,vaan juuri jotain erittäin omituisia mm. Maailmanloppu unia (yhtenä iltana katsoin sivusilmällä simpsoneita,joissa oli lentokone kohtaus ja enkö sitten nähnyt yöllä aiheeseen liittyvää unta). Eli telkkarista voi katsoa suunnilleen vain pikkukakkosta niin tietää ettei vaikuta uniin :D

Vessassa saa käydä vaihtelevasti, nyt huomaa että on taas sellainen viikko että saa käydä vähintään kolme kertaa yössä vessassa,välillä tuntuu jopa ettei jaksa nousta vaan yrittää jatkaa nukkumista. Ihme kyllä aamuisin on kaikesta huolimatta pirteä olo. Onneksi yölliset kukkumiset ovat jääneet,oli kamalaa herätä muutaman tunnin unien jälkeen aivan "pirteänä" ja saada unta joskus aamuyöllä ja sitten herätä kuudelta töihin.

Vaikka raskaus on näin alussa niin silti huomaa että on ollut paljon enemmän oireita kuin ensimmäisestä, esimerkiksi pahoinvointia on joinain päivinä edelleen aika paljon ja ruoka maistuu huonosti. Mutta ehkä sekin menee ohi ajallaan :)
 
Täällä käydään kans vähitään kerran yössä vessassa. Useimmiten kaksi. En enää edes muista miltä tuntuu nukkua yö heräämättä illasta aamuun saakka :yuck: ehkä muutaman vuoden päästä saa taas kokea sen autuuden :joyful:
 
Eli voi vielä huoletta olla selällään! Mutta kun olen selällään niin mahassa tuntuu vähän oudolle. Ei se kipua ole, mutta jotain tuntemuksia kuitenkin. Siksipä kysyin :)

Vessassa käy ainakin kerran yössä, ja aina samaan aikaan 3-4 välillä. Unia nään hirveesti ja ne on paljon sekalaisempia kuin ennen. Ennen saatto nähä yhen unen "alusta loppuun", mutta nyt saatan nähdä vaikka viittä eri unta ja ne on aika mielenkiintoisia ja luovia :D
 
Täälläkin rampataan yöt vessassa 1-3 kertaa :D siihen kun lisää esikoisen heräilyt niin melko katkonaiseksi unet jää.
 
Sama juttu täällä, vessassa saa rampata pariin otteeseen. Tosin ois tosi kiva nukahtaa uudestaan sen toisen käynnin jälkeen klo. 5 tai 6 mutta ei...
 
Vieläkö muita palelee? 15+2 ja aivan hillitön palelu koko ajan. Usein kai loppuu ensimmäisen kolmanneksen jälkeen? Tuntuu että tämä rajoittaa jo elämää kun vaikka olisi kuinka vaatetta niin silti pitää olla vielä viltti päällä..melko hankalaa viltin kanssa vaikkapa tyhjentää tiskikonetta :D
 
Miulla aika ajoin jalat ja kädet jäässä. Yleensä iltaisin. Harvemmin enää koko vartalo horkkaa.. Tänää 16+2
 
Takaisin
Top