Oireet

Agronomi, mulla ollu sama homma että kunnon oireita ei oo ollut ollenkaan.. sen takia alkujaan tein kolme raskaustestiäkin kun en uskonut olevani raskaana, kunnes ultraruudussa se pieni pötkötti :D Mutta täytyy tietysti olla tyytyväinen että näin päin :) miulla raskausviikkoja 15+2.
 
Mulla tuli oksennukset kans vasta jossai 10-12 viikoilla. Nyt taas pari viikkoa menny ilman. Ja alaselkävaivat on nyt alkanu. Pienestäki kykkimisestä ärtyy, esim. eilen ku suihkussa pesin tytön ja joutu olee alhaalla. Muistaakseni samanlaista oli ekassa raskaudessa ja aika samoihin aikoihin.
 
Täälläkin tosi oireetonta ollu, nyt on sentään vatsa kasvanut jo vähän. Ja eilen huomasin haalean linea negran. :)
 
Ääks, ihan niinku olisin tuntenu potkuja! Makasin sängyllä ja yhtäkkiä havahduin siihen et vähän navan alapuolella tuntuu epätasasta "kosketusta". Jatku sen verran kauan samassa kohtaa että ei ollu ilman kiertämisestä kyse :)
 
Toinen sanoo, että potkut tuntuu ilmakuplilta ja ystävä kuvaili niitä höyhenen hipaisuiksi. Että tiiä sitten miltä ne tuntuu :D Välillä on ollut sellasia ilmakuplan tapasia, mutta ne on ollut niin napakoita, että tuskin ne vauvasta johtui :rolleyes: Ens viikolla saattas tuntuakin, on vähän sellanen aavistus.
 
Neukkutäti kysyi eilen oonko jo tuntenu liikkeitä. Kerroin että silloin tällöin alamahalla tuntuu sellaista jännää hipsuttelua jota en ole aiemmin tuntenut. Sanoin myös että en voi varmaksi sanoa että ne liikkeitä ois mutta tavallisesta poikkeavia tuntemuksia. Terkkari sanoi että ne voi hyvinkin olla liikkeitä, kun olen sen verran hoikka mutta jos ne lähiviikkoina vahvistuu tulen tietämään onko ne liikkeitä vai ei :)

Mm viime yönä (joo, taas valvoin) tuntui näitä samanlaisia hipsutuksia :) Eiköhän ne tuntemukset liikkeildi vahvistu viel tämän vuoden puolella (näin sanoi terkkari) :)
 
Mä kyl voin jo ihan rehellisesti sanoa tuntevani pikkusen liikkeitä. Maanantaina alkoi tuntumaan ja nyt on joka päivä tuntunut kun oon mennyt makuulleen. Viime raskaudessa aloin myös tällä viikolla tuntemaan liikkeet :)
 
Mullakin on nyt muutamana päivänä tuntunut välillä, niin kuin joku tökkisi sormella mua tuolla mahan sisällä. Mies laskeskeli, että kantapää on tällä hetkellä varmaan about sormen paksuinen :) Yleensä tämä tökkiminen alkaa kun olen ollut liikkeessä itse ja sitten pysähdyn.
 
Mua vaivaa jo toistamiseen flunssa lyhyen ajan sisällä :/ liekö tämän hetkinen influenssapiikistä johtuvaa...

Mä en ole vielä liikkeitä tuntenut. Lääkäri sanoi, että mulla on istukka kohdun etuseinämässä ja sen vuoksi liikkeet yleensä tuntuvat myöhemmin kuin takana olevassa istukassa.
 
Influenssa piikki ei aiheuta flunssaa.. kysyin asiasta terveyskeskuksessa käydessäni. On kuulemma harhaluulo monella.. koska sattuu sairastumaan flunssaan saamaan aikaan. Tiedä sitten...

Minä olen nyt muutamana päivänä tuntenut rapsutusta sisältäpäin ja yhdesti kun dopplerilla kuuntelin ja pikkuinen potkaisi niin samalla tunsin sen myös alavatsalla. Joka raskaudessa tuntenut liikkeitä aikaisin.
Nyt jännittää mennä neuvolaan kun alkaneet jo sokeriarvot heitteleen. Aamupalan jälkeen arvot liian korkeat. Tänäänki yli 8mmol/l... alkaa insuliinipiikitys olemaan kohta tosiasia.
 
Niin, en tunne asiaa tarkemmin mutta sain rokotuksesta lapun jossa luki että sivuoireena voi nousta kuume, tulla lihaskipuja ja päänsärkyä. Varsinaista flunssaa ei kyllä varmaan aiheuta.
 
Hemoglobiinista: normaalisti mulla n.135, ekalla neuvolakäynnillä 127, nyt tokalla 117...eli pudotusta 10g/kk, mikä tuntuu melko hurjalta. :eek: Alkanut myös ajoittainen huimailu/näön sumeneminen ja hirvittävä väsymys. Alan jo varuiksi neuvolan ohjeiden mukaan syömään rautalisää (Compiron) joka toinen päivä. Onko muilla ollut näin hurjaa pudotusta jo ekan kolmanneksen jälkeen?
 
Mulla on myös normaalisti hb aina 130-140 mutta 7. raskausviikolla tippui 115 ja siellä oli kunnes nyt 14.viikolla olikin noussut 131. Erikoista mutta luulen että vaikuttaa se kun olen tietoisesti laittanut leivän päälle tosi paljon vihreää ja juon joka päivä c-vitaminijuoman mikä edistää sitä kasvipohjasen raudan imeytymistä. Muita muutoksia en ainakaan ole tehnyt...
 
Mulla viikonlopun aikana tullut paineen tunne alapäähän tai tuonne jonnekkin kohdunsuulle. Vessassa ehkä hitusen tiuhempaan käyn, eikä paljon saa pissattua ja paineen tunne pysyy. Soitin neuvolaan josta pyysivät labraan viemään pissanäytteen, jos sattuu et joku tulehdus, mut ei mitään muita oireita kyllä ole mitkä siihen vois viitata.
 
Voi olla virtsiksen oireita kuitenkin tuollaiset paineen tunteet.

Mulla on alkanut repäistä ylimmistä vatsalihaksista aina kun aivastan tms. Alkaakohan ne nyt jo revetä? Mun maha ei kyllä yllä tuonne asti vielä, mutta ylimmät vatsalihakset on nousseet hassusti sellaiseksi pömpöksi tuohon tissien alle.
 
Mulla on sellasta että vaikka ois hirvee pissahätä niin se pissa ei vaan tuu normaalisti, jotenki tosi hidasta lorotusta.
 
Ihan sama mulla roopsaa! Osasyynä voi olla paha ummetus mistä nyt kärsin, mutta pissiminen on hankalaa. Jos sen jotenkin saa tulemaan niin on ihan onnetonta lorinaa.
 
Oireet kadonneet oikeastaan, kun pahoinvointi helpotti vko13 jälkeen. Aamuaikaiset herätykset johtanu usein voimattomuuteen ja heikkoon oloon työmatkoilla, mutta muuten oon ollu ok. Rv 15+2 ja mitään liikkeitä ei ole tuntunut. Olo on kaikin puolin mukava :)
 
^ täällä sama homma!

Ei ummeta eikä oo mitään tulehdustakaan, mutta pissi ei vaan lorise samalla tavalla kuin ennen vaikka ois miten kova pissihätä tahansa.
 
Takaisin
Top