Oireet

Kyllä lääkäri on sanonut mulle että selkäsärkyyn buranaa ja banadolia saa ottaa.
 
Minäki olen ymmärtänyt että viimosella kolmanneksella ei buranaa suositella, mut et sitä ennen voi käyttää.
 
Aijaa! Minä olen kärvistellyt aina päänsäryn iskiessä panadolilla, vaikkei se mulle edes mitään auta. Mulle sanottiin nimenomaan, että kaikkia kipulääkkeitä kannattaa välttää, mutta panadolia saa ottaa jos on ihan pakko. Edelleen, eri neuvolat, eri ohjeet. Eli mitä tässä nyt sitten pitäisi uskoa ja mitä ei? :rolleyes:

Mulla on hilseillyt päänahka aina, mutta nyt tosiaan paljon nopeampaa ja tuntuu, että hiuksia pitää pestä tiuhempaa tahtia. Oon siis käyttänyt melkein aina hilseshampoota (lapsena mulla tuli oikein sellaisia kunnon paksuja hilsepaakkuja päänahkaan, joita äiti kaiveli sitten pois :wtf: ). Mulla on tosi paljon hiuksia ja ne on melko paksut, josta en kyllä valita ollenkaan, mutta ilmeisesti päänahka ei pääse kunnolla hengittämään. Talvella tilanne on melkein pahempi, kun kylmä ilma kuivattaa ja pipon pitäminen hautoo päänahkaa. En tiedä kuinka terveellistä se hilseshampookaan on raskausaikana, mutta en kyllä voi sitä ilmankaan olla, muuten olen ihan valkoisen tomun peitossa. Tosi ihana mielikuva :hungover:

Soitin äidillekin tuossa "supistuksesta" (josta kerroin tuolla aiemmin). Äiti sanoi, että hänelläkin on ollut kaikissa raskauksissa jo melko aikaisesta vaiheesta lähtien supistuksia, mutta ei koskaan ole ollut vaarallisia ja näin on sanottu neuvolassakin. Aion kysyä asiasta toki kun seuraavan kerran menen, mutta ilmeisesti sukuvika. En aio lopettaa liikkumista, mutta jos tuollaisia vielä tulee, niin sitten täytyy vähän hölläillä tahtia, vaikka tuntuisikin ihan normaalilta liikkuessa.

Nyt parina päivänä musta on alkanut tuntua mahassa vähän jotenkin "tukalalta", tai siltä, että siellä tosiaan on jotain "ylimääräistä". Ei enää pysty olla ihan kaikissa samoissa asennoissa kuin ennen ja kroppa ei jotenkin tunnu yhtään omalta. Tähän mennessä on ollut melko normaali olo koko ajan, mutta nyt alkaa kyllä huomata, että on raskaana.
 
Ai en oo kuullukaan, että buranaa saa ottaa :eek: pitääpä kysästä ens kerralla neuvolasta
 
Minusta yleinen sääntä on se että buranaa saa ottaa toisella kolmanneksella, mutta ei ensimmäisellä eikä viimeisellä.
 
Näin lukee buranan paketissa:

  • Valmistetta ei saa käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella.
  • Valmistetta ei tule käyttää raskauden ensimmäisellä tai toisella kolmanneksella ellei lääkäri pidä sitä hoidon kannalta välttämättömänä.
 
Mäkin muistelen, että vain panadolia tarpeeseen raskauden aikana. Itse en kyllä kertaakaan tarvinnut edellisessä odotuksessa särkylääkettä. Nyt olen joutunut puolikkaan panadolin ottamaan kerran. Välillä niin jäätävä päänsärky ja pitäisi koko päivä selvitä esikoisen vauhdissa kotona :D Viimeiseen asti yritän kyllä olla ottamatta särkylääkkeitä.

Mäntyomena, kyllä tuo supistukselta voisi kuulostaa. Itselläni alkoi joskus viimeisellä kolmanneksella tulla harjoitussupistuksia, ne eivät satu mutta vetävät koko masun kivikovaksi hetkeksi. Kun taas supistus kivistää vatsan ja tuntuu kipuna.
 
Burana voi alkuvaiheessa aiheuttaa keskenmenon. Siksi ei suositella ensimmäisellä kolmanneksella.
 
Tänään TAYS:n lääkäri sanoi mulle kun kipujani valittelin että banadolia saa ottaa. Buranaa ei.
 
Mulle myös painotettiin neuvolassa ettei buranaa. Panadol ei iikein auta päänsärkyihin mulla mutta kärvistelen toistaiseksi mielunmin kuin otan riskin..
 
Mulla auttoi panadol jos ottaa sen gramman kerrallaan. Mutta jotenkin oon taas kerran vältelly lääkkeiden ottoa jos ei oo ihan kuoleman kova kipu. Viimeksikin taisin ottaa panadolia vasta sillon kun supistukset alkoi ja kättärille soitettuani sieltä sanottiin että panadolia ja suihkuun (ei auttanu enää siinä vaiheessa :D)
Enemmän harmittaa ettei voltarenia tms saa käyttää kun on lihaskipuja :(
 
Lihaskipuihin ottaisin reilumpaa annosta magnesiumia, enkä mitään kipuvoiteita tai särkylääkkeitä.
 
Yritän minäkin olla särkylääkkeihin koskematta vaikka luvan olen saanut syödä. Lihas särkyihin auttaa lepo,lenkki,sauna mulla. Tänäänkin niiiiin nautin kun on perjantai,työvk takana saa lämmittää illalla saunan ja käydä ensin koirien kanssa lenkillä. Selkä kiittää taas työviikosta.
 
Kipuvoiteitahan ei saa käyttää raskausaikana. Ja mulla siis on aivan jäätävän kokosen rinnat minkä takia on hartiat koko ajan jumissa. Ja nyt vielä enemmän kun rinnat turvonneet. Magnesium ei tähän jatkuvaan vaivaan helpotusta tuo.
 
Jännä miten ohjeet vaihtelee. Mulle sano neuvolantäti ekalla käynnillä et voi buranaa ottaa ekan kolmanneksen aikana kun panadol ei auttanu päänsärkyyn.

Tätä nykyä oireet on aika minimaaliset. Mahassa välillä paineen tunne, joistain ruoka-aineista tulee pientä närästystä. Siinäpä taitaa olla suurimmat :D
 
Kyllä ainakin omalla kohdalla kivut saa olla aikamoiset että mitään lääkettä ottaisin raskausaikana. Onhan tässä kipuja ollut lihaskivuista koviin mahakipuihin mutta en ole silti ottanu mitään särkylääkettä.
 
Onko muilla oireena jo rv 10-11 nopea syke? Mulla muutamana iltana vaikeuttanut pahasti nukahtamista, kun syke jumputtaa voimakkaana ja nopeampana kuin normaalisti. :/ Laskin, että n.80 tietämillä, kun normaalisti leposyke sellanen 60.
 
Joo oli ekassa raskaudessa ja oli nytkin. Välillä tulee taas kauheita rytmihäiriöitä jotka on tosi inhottavia :(
 
Luontaistuote kaupoissa on geeliä mitä saa käyttää ja on kyllä tehokasta.. Mä laitan sen teille kun löydän mun tuubini :)
 
Mullakin on ollut nopeampi leposyke kuin normaalisti. Alkoi jo joskus 8 viikon tietämillä ja on edelleen. Rytmihäiriöitäkin (sellaisia muljahduksia) oli tuolloin kamalasti, mutta ne on nyt vähän laantuneet, kun olen syönyt magnesiumia.

Pyrin itsekin välttämään kaikkia kipulääkkeitä viimeiseen asti. Päänsärky on mulla sellainen, mihin tekisi mieli ottaa muutakin kuin Panadolia, koska Panadol ei mulla auta. Mutta koska tiedän, ettei se auta, en ota sitäkään vaan kärvistelen. Onneksi nyt ei ole ollutkaan pää kipeä enää kun paranin siitä flunssasta, joka mulla oli muutama viikko sitten. Muutenkin olen säästynyt toistaiseksi suuremmilta kivuilta.

Nyt alkaa tuntua välillä jännää painetta mahassa ja tuntuu, että tämä pötsi on myös alkanut ihan vauhdilla kasvamaan :grin
 
Takaisin
Top