Oireet

Täällä huimaa välillä oikein kunnolla. Varsinkin jos nousen liian nopeasti ylös niin näkyy hetken aikaa vaan sitä nimeomaista lumisadetta eikä mitään muuta, pelkään että joku aamu vielä pyörryn :nailbiting: Tämäkin on kyllä ohimenevää onneksi ja johtuu todennäköisesti niistä himpun alhaisista paineista. Kun muistas vaan, ettei heti pomppaa ylös, että jos pyörryn niin mielumin sänkyyn kun pääedellä johonkin ovenkarmiin.

Muuten mulla jotkin oireet välillä tulee aaltomaisesti, esimerkiksi pahoinvointi. Vaan en valita, olen saanut olla yllättävän hyvävointinen ja olen siitä kiitollinen :smiley-angelic001
Harmi kun vieläkään ei ole tullut aikaa nt-ultraan, vaikka eiköhän se sieltä tule. Nyt ollan pari viikkoa odoteltu. t.malttamaton :p
 
Mäntyomena. Luulisin et on ollut eräänlainen supistus. Itsellä kramppaa vatsa jos "revin" liikaa eli meen tai teen liian lujaa asioita. Mm lenkkeily on sellainen. Juoksemista en edes nyt yritä, lenkkeily on vielä ihan fine. Katotaan tuleeko myöhemmin sama ku esikon kanssa eli 500 m reipasta kävelyä ja kauheella kiireellä vessaan kun suolisto meinaa toimia liiankin hyvin ja vatsa kramppaa kuin valtava pieru olisi eksynyt. Ei mukava tunne. Kuuntele kroppaa, hiljennä vähän tahtia, mutta elä missään nimessä lopeta. Itse vaihdoin kävelyn pyöräilyyn. Ei tuntunut enää missään! Eli pitää ettiä uusia keinoja liikkua, jos toinen ei toimi. :)
 
Olen muuten alkanut varovaiseksi potilas siirtojen suhteen (toki aina ergonomisesti yms.), mutta mulla käy välillä alavatsalle kipeästi enkä enää mielelläni tekisi mitään raskaita siirtoja tms. vaikka ohimenevä kipu olisikin harmitonta, mutta silti pelottaa :nailbiting:
Olen siis hoitaja ammatiltani..
 
Huimaus on tosiaan keljua. Mullakin se on nyt lisääntynyt tosi paljon. Johtuuko matalista verenpaineista tai sit on hb notkahtanu sen verran matalaks että tuntuu. Parin viikon päästä neuvola joten viimeistään silloin selviää hb.

Tääl kans yks hoitaja ja viel ei ainakaan siirrot ja käännöt tunnu missään.

Tuli nyt viikonloppuna taas huomattua miten hidasta palautuminen on. Lauantaina oli pikkujoulut ja edelleen on olo kuin jyrän alle jäänyt. Viime yönä mahaakin kipristeli enemmän ja yskiessä/aivastaessa repäisykivut on voimakkaampia. Kroppa huutaa lepoa, joten onneks nyt on lomaviikko meneillään.
 
Salmiakkia mukaan jos verensokerit ja paineet heittelee :) nopeat liikkeet ja ylösnousut saattaa aiheuttaa vaikka olisikin syönyt. Ipanat imee meistä niin paljon nyt ravintoa.
 
Onko sun verenpaine muuten minkälainen? Mun matalaan ei auta sekään aina.
 
Systolinen (yläpaine) ollu nyt raskauden aikaan 100 luokkaa. Ennen raskautta oppikirjan mukainen.

Kaikkia jänniä juttu saakin raskaus kehossa aikaiseksi :)
 
Salmiakki tekee kyllä mielikin hurjana! :rolleyes::hungry: Vois käydä ostamassa.
Mulla verenapaine ollut aina ehkä ennemmin hitusen matala kuin korkea. Mitä nyt olen mittaillut niin normaalit ovat olleet, toivottavasti pysyvätkin :) Uskon että huimaaminen voisi kohdallani johtua siitä kun yhtäkkiä laskee hetkellisesti vähän matalammaksi.
 
Miä taas syön salmiakkia ja lakua seuraavan kerran vasta kun lapsi on pihalla :D Mieli tekis kyllä koko ajan. Mutta ainoat oireet on enää pikku kivut ja vihlasut kun tekee nopeempia liikkeitä. Verenpaine on just kohillaan.

Ekat 13 viikkoa on ollut niiiin helppoja, että varmaan viimesen kuukauden makaan vaan sängyssä tuskissani :D
 
Olen muuten huomannut, että päänahka on alkanut taas hilseillä... Ja hiuksia irtoaa enemmän kuin aikaisemmin.. Onko kukaan muu huomannut? Mulla alkaa olemaan ihan järkyttävä juurikasvu, mutten tiedä voinko/uskallanko värjätä tukkaa? :eek:
 
Vieläkin joka aamu pitää halia pönttöä, mutta muuten paha olo on väistynyt. Sen sijaan iltapäiväpäänsäryt on tullut tilalle:(
Mä oon kans miettiny hiusasiaa, aika karmivalta alkaa väri näyttää.. Onneks on talvi tuloillaan niin voi pitää pipoa eikä täällä maalla niin usein tuu ihmisten ilmoilla oltuakaan!
 
Miulla rasvottuu ja hieman myös hilseilee tukkapää nopeammin. Väriä en oo käyttäny vuosiin, mutta otsatukasta näkee et kasvuvauhti on hurja.

Muuten on olotila lähes normalisoitunut. Pitää vaan muistaa syödä säännöllisesti. Enkä voi vielä juoda kahvia. Sunnuntaina sukulaisissa join ja karmee närästys koko illan.
 
Kyllä minä kerran kehtaan raidoilla tammikuussa värjätä. Muutenkin vihaan nyt tätä tukkaa ensimmäistä kertaa elämässäni, että piristäähän uus tukka jo kummasti!
 
Olen muuten huomannut, että päänahka on alkanut taas hilseillä... Ja hiuksia irtoaa enemmän kuin aikaisemmin.. Onko kukaan muu huomannut? Mulla alkaa olemaan ihan järkyttävä juurikasvu, mutten tiedä voinko/uskallanko värjätä tukkaa? :eek:

Mä värjäsin. Kysyin kampaajalta ja hän oli sitä mieltä että itse värjäisi jos olisi raskaana. Värjään muutenkin kyllä aika harvoin, n. 2,5kk välein joten en usko siitä haittaa olevan. Jokainen tietysti tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Tästäkin on niin monta erilaista "tutkimustulosta" ja suositusta.
 
Itellä on ollu kaks päivää kuumetta, tai itseasiaas mies ja lapsi on myös kuumeessa.:/ kiva ku ei pysty oikein huilaa ku muksu ei suostu nukkumaan. 38.00 kävi tänää vissii jossai 39. Ihan hirvee olo.. Panadolia 500 Mg oon vetäny.. Mietin vaa et paljon sitäkin saa vedellä päivässä .. Miehel kestäny lauantaista asti toi kuume.. Saa nähdä kauan ite on kipee.. Ihan niveliä särkee..
 
Buranaa ei sais raskaana ollessa ottaa.

Tsemppiä Julie00, tiedän että on raskasta kun lapsi ei nuku ja varsinkin jos itekin on kipeenä :eek:
 
Takaisin
Top