Oireet

Apteekista saa merisuolasuihketta, sen pitäisi sopia raskaana oleville. Varmista vielä :) toinen hyvä tukkoisuuteen auttava juttu on nenäkannu, siinähän veden sekaan laitetaan myös suolaa :)
 
Tuota nenäkannua suosittelen! Itellä ei ole sen hankkimisen jälkeen ollut poskiontelotulehdusta ja muutenkin se helpottaa oloa! Ja suola ei saa olla jodioitua!
Oma flunssa alkaa olla ohi, esikoiselle hain tänää ab kuurin. Ja itteni pelasti kyllä tuo nenäkannu taas, kun ontelot tukossa ja kamala päänsärky päällä.

Mutta mistä helvetistä tää oksentaminen taas tuli. Aivan järkyttävää. Nälkä, mut ainut mitä voin syödä on hapankorput. Tahtoo ruokaa!
 
Hei. Mulle on nyt tullut sellanen oire että melkein joka ruokailun jälkeen pitää oksentaa vähän. En mielestäni syö kauheesti mut silti tuntuu että ylimääräinen tulee pois. Nyt 10+4. Onko muilla ollut tällaista?
 
Yhdeksäs viikko meneillään.

Mulla on ollut paljon luokatonta väsymystä, mutta nyt olen siitä vähän päässyt. Itse asiassa se on vähentynyt lähes heti, kun aloin popsia rautatabletteja.

Kerran olen oksentanut aamupuuron lopun, mutta epäilen, että tungin sitä liikaa vatsaani. Huono olo on välillä ollut, mutta mennyt menojaan. Yleensä huono olo ajoittuu klo 17-19 välille, kun tulen töistä. Johtuu varmaan siitä, etten ole syönyt viimeksi kuin lounaan klo 11.30. Aamuisin ei ole ollut huonoa oloa.

Rinnat ovat todella kipeät ja mieskin sanoo, että ne ovat kasvaneet. Ne todella ovat turvonneet eivätkä meinaa mahtua liiveihin.

Verenpaine on ollut hiukan normaalia matalammalla, 55/105, ja se on aiheuttanut huimausta.

Välillä alavatsaa nipistelee kun nousee tai tekee äkkinäisiä liikkeitä.

Alkuraskauden valekuukautiset ja muutama päivä siitä jatkunut niukka vuoto on nyt ohitse.
 
Täälläkin noita kohdun repäisykipuja, täytyy koittaa muistaa nousta rauhallisesti ylös.
Muuten oireet jo aika minimaaliset,rintojen arkuutta ja VÄSYMYSTÄ lukuunottamatta .
 
Mua on ruvennu huippaamaa.. Tosi ärsyttävää.. Pe neuvola nii sit vähä näkee hemoglobiinia et mikä se onn..
 
Muakin jos en syö Täytyy muistaa syödä alle 3h. välein ja salmiakkia aina mukana. Vaikka mun hb on hyvä, toki mun verenpaineet on aina ollu alhaiset.
 
Yöllä heräsin koviin "menkkakipuihin" jotka kestikin aika kauan. En uskaltanut mennä vessaan katsomaan tuleeko verta. No aamulla sitten menin ja verta ei oo onneks tullu.. Nyt rv 11+2. Ens viikon tiistaina ensimmäinen ultra tasan rv 12+0, jolloin näkee onko masussa elämää :)
 
Noi kovat kivut öisin on pelottavia. Miulla oli ekassa raskaudessa niitä ja mies oli monesti soittamassa ambulanssia paikalle, kun sain monta kertaa yössä niitä kipukohtauksia. Koskaan ei verta tullut ja kaikki meni muutenkin hyvin. :) nyt ei oo onneks niitä tullut. Tää pahoinvointiki alkaa olla aaltoilevaa. Toisena päivänä kaikki ulos ja toisena voisin syödä vaikka hevosen. :D
 
Mä herään välillä kun kääntyy niin jäätävään repäisykipuun, sekin on aika pelottava tunne herätä siihen
 
Nyt vasta tulin lukemaan tänne taas, niin en huomannut aiemmin noita nenäkannukommentteja, mutta mulla on tuo kannu ollutkin käytössä jo useamman vuoden ja ilman sitä en kyllä selviäisi flunssasta ollenkaan. Nyt alkaa vähän jo flunssa hellittää, mutta räkä on tosi tiukassa. Pitää kohta taas kannutella. Mulla on tosi monet tututkin nyt olleet flunssassa ja ilmeisesti tää onkin tosi sitkeä tauti.

Turvotus on vähentynyt nyt. En tiedä johtuuko vain siitä, että flunssa on vienyt nesteet mennessään vai onkohan oikeasti siis totta, että se turvotus jossain vaiheessa oikeasti vähenee.
 
On mullakin turvotus laskenu... yks minkä oon nyt pistäny merkille niin alapää on miljoona kertaa kosteempi kun aikasemmin :D (herralla ei ollu ainakaan valittamista asiasta) ... vaikka limakalvojen pitäs kuivahtaa kai...? Yläpään limakalvot on kuivat kyllä :D pahoitteluni tästä :D
 
Turvotus vaan pahenee mulla. Ei nahka veny enää :D Mulla just 12 vko täynnä ja nyt alan ihan vainoharhaseksi vaikka yleensä tässä vaiheessa monet huokasee. Mahassa tuntuu koko ajan vihlontaa ja painetta. Olin kyllä yliopiston yöreissulla jossa söin huonosti ja nukuin lattialla, mikä oli yhtä tuskaa :D Ensimmäistä kertaa pelkäsin mennä vessaankin kun on noita kipuja ollut. Toistaiseksi kuitenkin ilman verta selvitty :)
 
Mulla on oireet hävinny lähes kokonaan.. Hajuaisti on voimakkaampi ku yleensä ja välillä on jotain alamaha tuntemuksia muuten ei oikeastaan mitään. Välillä mietin, että oonko oikeesti vielä raskaana.. En tajua miten jaksan oottaa nt-ultraan, joka meillä varmaan vasta reilun kolmen viikon päästä.
 
sushan: Mikä viikko sulla on meneillään? Musta tuntuu myös että oireita oli enemmän vielä viikko pari sitten, töissäkin pitkä päivä meni tänään ihan hujauksessa ilman että tyyliin edes muistin koko raskautta... Tänään on 8+4. Illalla kyllä iski lievä pahoinvointi.

Toivottavasti ei enteile mitään huonoa - ensi torstaina on alkuraskauden ultra.
 
Muokattu viimeksi:
KevätTähti: Me mennään melkeen samoissa viikoissa, mulla on 8+3. Eiköhän meidän molempien masukeilla oo kaikki hyvin :) Mä kävin kaks viikkoa sitten varhaisultrassa, jolloin kaikki näytti olevan hyvin.. Mulla on varmaan hormonitoiminta ihan sekasin edellisen raskauden jäljiltä ja myös edelleen jatkuvan imetyksen vuoksi..
 
Mulla loppui raskausoireet jotka oli raskaustestiä ennen jo ihan jäätävät ; kamala pahoinvointi,väsymys,alamahan kovat juilinnat ymym. rv 8+ ne loppui. Jäljelle jäi vain väsymys joka oli tuhat kertaa kamalampi tonne viikolle ja rintojen arkuus. Ja pikkuinen on hyvin voivana matkassa edelleen :) Olemme niin yksilöitä missä vaiheessa ne loppuu/hellittää, joillakin oireet kestää kauan ja joillakin vähemmän aikaa.
 
Turvottaa, oksettaa, kuoleman väsyny koko ajan, tissit kipeet, ja tää hikoilu! siis ihan käsittämätöntä tää hikoilun määrä en normaalisti hikoile juuri ollenkaan ees lenkillä ja nyt tuntuu et koko ajan kainalot kastuu ja yks ilta saunan jälkeen hiki oikein virtasi kainaloista :D ja nää finnit naamassa kaulassa, tukka rasvottuu jne. ja nää ihanat mielialan vaihtelut yhtäkkiä ärsyttää ihan kaikki sitten voiskin yhtäkkiä rakastaa ihan kaikkia sit itkettää ja masentaa ihanaa tää raskausaika! No kaikesta huolimatta pitäis osata iloita tästä ja olla onnellinen että on raskaana! tää on mun viimenen raskaus että nautitaan nyt tästä täysin rinnoin!! :D :D

Mä syön kaiket päivät vaan banaaneja ja jogurtteja ja sit ummettaakin kivasti kahvia tekee oikein pahaa juoda mut pakko se on juoda et pysyy ees jotenki hereillä ja se auttaa ummetukseen :D

Jännä vaikka on nenä tukossa niin silti haistaa voimakkaana kaikkia hajuja esim. hajustetut pyykin pesuaineet, hajuvedet, kynsilakat, hiuslakat ja monet muut kemikaalit saa mut voimaan pahoin ja lähes pyörtymään vaikka normaalisti tykkään esim. pyykin tuoksusta :)

Onko muilla huimausta tai pyörryttämistä tai päänsärkyä? mulla on joka päivä :( Neuvolassa oli sillon lokakuussa hemoglobiini 117 se oli aika vähän mitä mulla yleensä on ollu kyselin että tarviiko alkaa rautaa syömään ni neukkutäti sano vaan että on siinä rajalla että ei kannatta alottaa kun se lisää pahoinvointia :O sen verran kyllä heikottaa ja väsyttää että taidan alottaa kohta oma alotteisesti niitä syömään :)
 
Takaisin
Top