Oireet

Itsellä on nyt noin, 10+2

oireina on välillä menkkamaiset ohi menevät krampit, mutta minkäänlaista vuotoa ei ole, joten lääkäri sanoi sen olevan täysin normaalia.
Onko muilla ollut kyseisiä oireita?
Tänään oli varhaisultra, kaikki näytti siis olevan kunnossa, siellä se pieni heilutteli tai siltä se näytti, heh.
Mielialat on juuri sitä luokkaa että eka itketään sitten raivotaan sitten masennutaan, sitten on taas hyvä olla ja sama rumpa uusiksi.
Välillä tulee satunnaisesti etoavia oloja, varsinkin jos pannulla paistuu ruoka.
päätä särkee, vessassa ramppaamista, väsymystä.

Moi tyttö1997,

Mulla myös samanlaisia oireita, menkkamaista jomotusta silloin tällöin, vessassa ramppailua, päänsärkyä oli viime viikolla pariin otteeseen, mullakaan ei vuotoa vaikka välillä pelko hiipii et mitä jos nyt tuleekin. Mä oottelen kutsua ultraan, pitäisi tulla ilm.kahdennelletoista viikolle eli muutaman viikon päästä. Kävin alkuraskausultrassa viikolla 7 ja siellä se pikkuinen sykki. Nyt vaan toivotaan et olis kaikki kunnossa seuraavassa ultrassa. Miehelle oon välillä ollut tosi ärtynyt kun se ei musta ymmärrä auttaa tiskeissä vaan kaikki jää aina mulle. Hän aina sanoo et laittaa myöhemmin mut mä en tykkää kun ne tiskit jää lojumaan, sit hän unohtaa ja ne jää kumminkin mulle. Niin ja sit on tämä kun hän on kokopvätöissä ja mä en niin kotityöt jakautuu ikäänkuin sen mukaan, hohhoijaa. Mietin vain et kun vauva tulee miten mun työt vaan tuplaantuu ja hänen ei...
 
Mulla oli eilen neuvola ja kerroin oireistani ja juurikin tuosta alamahan juolimisesta iltaisin,se johtuu rasituksesta. Joten muistakaa tekin levätä kun vain voitte. Nva täti meinasi että myös alaselän kivut ovat normaaleja ja saas nähdä missä vaiheessa tässä raskaudessa sen takia joutuu jättää työt. Viime raskaudessa se oli rv 22/25
 
Manteli16, mikä sun vointi? Voihan se olla niitä venymiskipujakin, zemiä. Mullakin vihloilee alavatsaa, mutta ei kyllä ole jatkuvaa. Ootko jo soittanu neuvolaan?
Lueskelin illalla sitä "äidille" kirjasta ja joku lorun pätkä siellä sai mut vollottamaan. Mies katto vähän kummasti.. :grin
Tänään oli ekaa kertaa oikeasti paha olo, muuten ollut vaan pientä kuvotusta. Kuoleman väsynyt olen edelleen. Viikot 9+1.
 
Jännä miten noita kipuja on. Miulla ei tässä raskaudessa ole kummosia ollut, mitä nyt vähän jomottaa vatsaa silloin tällöin. Esikoisen aikaan miulla oli niin helvetilliset kivut, että mies meinasi usein soittaa ambulanssin. No ne kivut selvisi sitten kiinnittymiskivuiks.. Vaikka alkuun epäilivät ulkoista raskautta kun pissatestit näytti negatiivista miulla..

Tsemppiä kaikille. <3 ja muistakaa levätä aina kun mahdollista!
 
Manteli16, mikä sun vointi? Voihan se olla niitä venymiskipujakin, zemiä. Mullakin vihloilee alavatsaa, mutta ei kyllä ole jatkuvaa. Ootko jo soittanu neuvolaan?
Lueskelin illalla sitä "äidille" kirjasta ja joku lorun pätkä siellä sai mut vollottamaan. Mies katto vähän kummasti.. :grin
Tänään oli ekaa kertaa oikeasti paha olo, muuten ollut vaan pientä kuvotusta. Kuoleman väsynyt olen edelleen. Viikot 9+1.

Ehkä turhaan huolestuin, kipuilut loppui. En soitellu neuvolaan.. venymiskipuja veikkaankin. Ei vuotoja tms. en tiedä liekkö vaikutusta eilisellä reippaalla 1h kävelylenkillä?
Viimeks km alko kivuilla jotka voimistu pikkuhiljaa :(

Mulla viikot 9+5 ja väsymys päivisin tosi voimakasta.
 
Muokattu viimeksi:
Miulla ainakin reipas kävely aiheutti esikoisen aikaan kunnon supistuksiakin. Eli kyllä voi vaikuttaa. Mutta niin kauan kun vuotoa ei tule, niin on toiveita. :)

Aiheuttaakohan tää flunssa miulle vatsataudin. Mikään ei pysy sisällä. Heti oksentamisen jälkeen jos syö, niin kestää paremmin, mutta hyvin neki tulee parin tunnin päästä ulos. :/ hyvää hammaslääkäri reissua minulle!
 
Moi tyttö1997,

Mulla myös samanlaisia oireita, menkkamaista jomotusta silloin tällöin, vessassa ramppailua, päänsärkyä oli viime viikolla pariin otteeseen, mullakaan ei vuotoa vaikka välillä pelko hiipii et mitä jos nyt tuleekin. Mä oottelen kutsua ultraan, pitäisi tulla ilm.kahdennelletoista viikolle eli muutaman viikon päästä. Kävin alkuraskausultrassa viikolla 7 ja siellä se pikkuinen sykki. Nyt vaan toivotaan et olis kaikki kunnossa seuraavassa ultrassa. Miehelle oon välillä ollut tosi ärtynyt kun se ei musta ymmärrä auttaa tiskeissä vaan kaikki jää aina mulle. Hän aina sanoo et laittaa myöhemmin mut mä en tykkää kun ne tiskit jää lojumaan, sit hän unohtaa ja ne jää kumminkin mulle. Niin ja sit on tämä kun hän on kokopvätöissä ja mä en niin kotityöt jakautuu ikäänkuin sen mukaan, hohhoijaa. Mietin vain et kun vauva tulee miten mun työt vaan tuplaantuu ja hänen ei...



Tuohan on sitten tuttua, itse en vielä mieheni kanssa saman katon alla asusta, mutta se olisi tarkoitus, koulussakin pitäis jaksaa käydä toisella paikkakunnalla ja se saa jo voimat melko vähäisiksi. Aina ko miehelleni menen, siellä on se sama... helk...tiskivuori ja sitähän minä en sitten siedä.
 
Mulla oli eilen vähän kurkku kipeä ja tuntui, että tulen kipeäksi. Mutta tänään ei enää tunnu siltä.

Ruokailusta on tullut nyt jossain määrin elämää säätelevä tekijä. En ole koskaan tottunut miettimään etukäteen syömisiäni, että olen syönyt kun kerkeän ja kun on nälkä (mikä mulla on tosi harvoin ja olenkin aina syönyt ihan liian vähän). Nyt tuntuu, että oikein ahdistaa jos edellisenä iltana ei vielä tiedä, mitä huomenna syödään ja mihin aikaan. Varsinkin kun mun päivät on välillä niin kiireisiä, että ei paljoa ehdi tekemään ruokaa, enkä haluaisi mitä tahansa epäterveellistä snacksia syödä. Ja tulen nykyään myös tosi ärtyneeksi jos on nälkä. Kun sanotaan, että raskausaikana kaloritarve kasvaa maitolasin verran, niin mulla se on kyllä kasvanut yhden aterian verran. Mutta olenkin aina ennen syönyt yhden aterian liian vähän, että hyvä näin. Keho kertoo :)
 
Mun pitäis uusia pissanäyte on virtsikseen viittaavia oireita. Soitin eilen sitten neuvolaan että saisin lähetteen. Noh vastapuhelu tuli vasta niin myöhään että labra olikin jo kiinni enkä saanut sitä näytepurkkia. Aloin sitten vollottaan niin että mies parka luuli että nyt on jo jotain tosi vakavaa tapahtunut :D
 
Siis mä vollotan myös edelleen mitä ihmeellisimmistä asioista :rolleyes: oli sitten video, tv-ohjelma tai vaikka pelkkä ajatus jostain niin johan aukee kyynelkanavat. :D Ihan outoa, ei edellisessä raskaudessa ollut yhtään samanlaista tunneherkkyyttä.

Kuvotus on kadonnut taas.. kasvukivut kohdun seuduilla lisääntyny ja uutena vaivana alaselässä oikealla kipu.
 
Haha joo sain tänään ilmestyneen fallout 4:sen käsiini ja siinä alussa oli hyvin surullinen kohta pelin hahmon puolisolla ja vauva varastettiin, niin enköhän minä sitten sillekin herkistynyt :hilarious:
 
Mulla on ollut nyt pari päivää suht oireetonta eloa. Välillä alamahaa juilii ja toki myös jonkinverran väsyttää, mutta siihen syynä on kyllä kuopuksen 9 kk jatkuneet yölliset herätykset..
 
Täälläkin muutama päivä mennyt suht oireettomasti. Iltaisin mahassa nippailee vähäsen.. Mutta väsymys ei väisty
 
Täälläkin inhottavia mahanippailuja ja pahoinvointi aaltoilee niin että joinain päivinä oksennan tuhat ja yksi kertaa ja tänään mm. On sellainen päivä että en ole oksentanut kertaakaan. MUTTA tämä perhanan närästys!!! MISTÄ TÄMÄ NYT JO TULI??????
 
Tota tota... Siis tänään iltapäivällä menin vessaan isommalle asialle, ja se tavara oli MUSTAA siis ihan PIKIMUSTA, siis niin että mustempaa ei voisi enää olla??? Mahtoikohan johtua aamuisista mustikoista ja iltapäivän hapankorpuista... :wideyed: samalaista oli silloin kun plussasin ja nyt taas, mitä ihmettä.
 
Ainakin meidän vauvalla tuli ihan pikimustaa kakkaa kun oltiin syötetty mustikoita :grin
 
Mulla ollu heti oviksen jälkeen nippailua, tänään olis vasta 3+4, Predictor Earlyllä aika vahva plussa 3+2. Toki pitää vielä varmistella, mutta nyt on kyllä oireita sitten tullu ihan kunnolla.. Vihlaisuja, nippailuja, etovaa oloa, rinnat erittäin kipeät ja pinkeät yms. Ristiselkä ollu vähän kipeä öisin, turvottaa, janottaa, pissattaa, väsyttää, itkettää, naurattaa
 
Nyt on oireet hävinny kokonaan. Kohtukaan ei tunnu enää miltään kun sitä painelee. Aikasemmin tuntu kovalta ja herkemmältä kosketukselle, mutta nyt tuntuu vaan pehmeemmältä. Mutta kun ei vuotoakaan ole, niin mihis se kohtu olis siitä lurpsahtanut :D
 
Oireetvhävinnyt täysin (paitsi turvotus). Oon yleensä tunnustellu kohtua aamuisin ja on tuntunut kovalta ja herkältä kosketukselle. Nyt painelin ja ei tuntunut miltään. Pehmeeltä mahalta vaan :O Mutta kun ei oo vuotoakaan niin mihis se kohtu olis sieltä lurpsahtanut :D Viikkoja siis 10+6. Miltä teijän alavatsat tuntuu?
 
Takaisin
Top