Oireet

Onko kukaan muu huomannu että tietyt ruoka-aineet tai edes niiden ajattelu saa kurkussa tuntumaan inhalta ja veden valumaan silmistä?

Mun tekee niin pahaa edes kirjoittaa se tähän, mutta yksi pahimmista mikä nyt inhottaa ajatuksen tasolla saati jos näkisin tai joutuisin syömään:

Broileri! Ja nimeomaan broileri juuston kanssa :confused::confused:
Kaupassakin kun on niitä pinkkejä raakoja broilereita niin yhyyyy!

Toinen mikä inhottaa ajatuksenakin on kahvi.

En halua valittaa eikä ole tarkoituskaan, mutta tälläisiä mietteitä täällä :woot:

Tänään rv6+3 :love7
 
Mulla yököttää pojan (10kk) ruoat. Kaikki piltit ja bonat ja muksut KAIKKI!! Pakko syöttää poitsua sillai et mulla on nenässä pyykkipoika Ja just jos puhunkin niistä niin alkaa laatta nousta kurkussa ylös päin. Neuvolassakim jouduin keskeyttämään kyseisestä aiheesta keskustelun kun alkoi tuntua siltä että kohta oksennan.

Nyt oon huomannu yhden hyvän ruoan mikä pysyy sisällä ja se on puuro! Tietty jos heti aamusta sitä syön niin kyllä se ylös tulee niinkun kaikki muukin mutta aamupäivällä saan sen pidettyä jo sisällä. Paino ei oo oikein noussu vielä tähän mennessä kun ei tuo ruokakaan ole maistunut mutta kyllä mä niin odotan sitä kun tää pahoinvointi loppuu ja ruoka alkaa taas maistua!!! Mulla rv 9+3 :)
 
Kahvia en voi sietää. Suklaa ei houkuttele. Ei keksit houkuta ollenkaan. iha hyvä. Viimeaikoina liikaa tullu syötyä suklaata :0
 
Makeet ei uppoo, vaikka melkone sokerihiiri olenkin. Lisäks liha ällöttää, possun ja kanan. Hyvä et pystyn miehelle ees ruokaa tekee. Ja muksu jos pelaa ruualla, ni ällöttää. Varsinkin suussa pyöritelty ruisleipä. Yäääääk. Ja yleensä en paljoo tollasista välitä.
 
Nälkä parin kolmen tunnin välein ja siihen yhdistynyt taas reilu viikon kateissa ollut pahoinvointi. Toisaalta miltei kaikki ruoka ällöttää, eikä tee mieli syödä. Ja sitten kun syö, niin on taas pahoinvointia vähän aikaa. :confused5 Ihme kierre.
 
Muokattu viimeksi:
Kauheeta ku aamulla on heti hirvee ellotus olo.. Ekan kahvitauon jälkee yleensä helpottaa.. Meillä töissä vatsatautia liikkeellä mutta ei tää sitä kyl oo ku menee ohi ..
 
Huomenta kaikille! Heräsin juuri, ihan sama juttu Julie00 kauhee just ellotus olo, heikotus ja oksetus oli mulla. Nyt söin banaanin ja join vähän mehua niin pikkuisen helpotti.
 
Miullakin aamulla paha pahaolo. En heti pääse syömään, mut banaani yleensä helpottaa pahimman yli. Ei tänään. Posliinia halailtu. Esikoinen pääs tekee tuhoja sillä aikaa. Huoh.
 
Mulla ihan samanlaisia ällötyksiä kuin muillakin. Tulee tosi aaltoilevasti pitkin päivää ja varsinkin jos ajattelee ruokaa. Tää turvotus alkaa aamulla heti kun jotain syö, todella joutuu miettiä minkä paidan voi töihin laittaa. Mammahousut jouduin jo ostaa!

Uutena oireena verta vuotavat ikeneet. Ihan itsestään alkoivat tänään vuotaa töissä, outoa. Eka raskausoirehan mulla on verenvuoto hampaita pestessä, mutta se on jäänyt välissä pois. nyt sitten taas ja ihan omatoimisesti :wideyed:
 
Mua ällöttää vahvat hajut, kuten kahvi ja jotkut mausteet, tai keittiö aamulla kun on ollut ovi kiinni koko yön, mutta kaikkea voin vielä syödä/juoda. Mielitekoja ei oo eikä inhotuksia.. kuvotusta esiintyy päivittäin ja öisin saa taas ravata ainakin kerran vessassa. Itkuherkkyyskin jatkuu mitä ihmeellisimmistä aiheista..
 
Mä vaan niin jo toivoisin tän pahan olon hellittävän ja väsymyksen vähentyvän, kun ei meinaa jaksa tötä kotia pyörittää ja lapsia hoitaa. Kamalan huono omatunto kun kaikki pienemmän päiväuniajat makaan itse raatona sohvalla palelleln ja pahoinvoivana ja isommat tuijottaa piirrettyjä. Mitään en jaksa tehdä ja oon vaan kiukkuinen kun olo on kamala. Ja 4 seuraavaa vikkoa vielä tätä odotettavissa ainakin :(
 
Tsemppiä kaikille pahoihin oloihin :Heartred

Eilen neuvolassa ihmettelin, että kun ei mulla juuri oireita ole. Neuvolantäti sanoi vaan, että ole tyytyväinen.:rolleyes:

Aiempi ummetus hoitui muuten hyvin sillä, että ostin läkerol-pastilleja (liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia) :p Ja aamulla ei enää kamalasti ällötä. Samoin ihmisetkään ei enää haise niin pahalta, kuin ennen. Tai sitten ei ole vain sattunut haisevia ihmisiä bussiin yhtä aikaa. Ainut tällä hetkellä ällöttävä haju on eräs hajuvesi, jonka sain kaverilta synttärilahjaksi. Käytin sitä vielä aikaisemmin, mutta nyt en voi kuvitellakaan. Pitää varmaan heittää kohta koko pullo roskiin, kun se haisee vessassa muka kaapin ovenkin läpi, vaikka kaapissa on myös kaikki muut hajuvesiputelit :hilarious:
 
Mua joka aamu ällöttää wc-raikastimen sitruunainen haju. Oon jo monesti miehelle sanonut, että se pitää ottaa pois, mutta vielä oon sitä yrittänyt sietää. En oo vielä kuitenkaa oksentanut, niin ei oo niin paha.
 
Mua jotenki jomottaa alaselkää Kokoajan . Sellasta rasituskipua.. Tuntui vähä alavatsassa jotenkin. Inhottavaa .. Jotenki Kokoajan pelkää et tuleeko verta. toivottavasti tää on vaa jotain kasvukipuja..0
 
Kuvotus lähti pois. Täällä myös alaselkää/issias vaivaa sekä repäisykivut,oi että kun ei meinaa ylös päästä jos vahingossa liian nopeeta nousee. :wideyed:
 
Heippa! Miten täälä saa laitettua uuden alotuksen? Tai kun yritin ettiä tästä aiheesta niin en löytäny. Nyt meinaan meinaa iskeä paniikki, joten kirjotanpa nyt tänne. Eli oon päiväkodissa lastenhoitajana ja nyt on ilmenny pari enterorokko-tapausta. Tiedän että enterorokko tarttuessaan raskaanaolevaan on keskenmenoriski, mutta kaipailisin kokemuksia. Onko kellään ollu tai tutulla ollu raskaana ollessa ja kuinka on sitten loppupeleissä käynyt? Tosi kiva kun ahistaa olla töissä ja pelkään niitä lapsia. Käsiä pesen tietty ku hullu. Omalta lääkäriltä kysyin niin enteroepidemian ajaksi ei anneta saikkua.

Kivaa illan jatkoa :)
 
Uskomaton v*tutus on vaivannu pari päivää ja kaikki asiat tuntuu maailmanlopulta :D helpoin ois erakoitua mökille vähäksi aikaa ja olla omissa oloissaan :D
 
Mulla on kans ollu parina päivänä ihan hullu ärsytys kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta. Tuntuu, et ihan sama mitä mies tekee nii se on väärin ja ärsyttää.
 
Takaisin
Top