Oireet

Tsemppiä Lillie!!

Mulla eilen ja tänään ollut kauhea päänsärky, ja menkkakivut ovat palanneet...
 
Nanaak mulla edellinen raskaus oli kohdunulkoinen. Oikealla puolelle oli koko ajan paineen tunne ja pistävä kipu. Kohdussa tai muualla ei ollut juurikaan tuntemuksia. Hartia pistos tulee siinä vaiheessa kun munajohtimen repeää ja siinä vaiheessa on jo kiire sairaalaan.
Mullahan oli se vähän revennyt kun jouduin päivystykseen lähteen joten koko torvi leikattiin sisältöineen pois.
 
Mun alavatsakivut on olleet koko ajan vain toispuoleisia ja ultrassa näkyi, että alkio on siellä missä pitääkin :) tosin mulla on ollut aika vähän alavatsatuntemuksia mutta silloin kun on ollut, ne ovat olleet pääosin toispuoleisia.

Jos kipu pahenee, niin kannattaa kyllä harkita päivystykseen menoa ihan oman mielenrauhan vuoksi.
 
Tänää aamulla kun en ollu syöny mitään niin tuli ensimmäinen yökkimis"kohtaus" äkkiä piti saada jotain suuhun,. :0 eipä oo ennen tollasta ollu. Menkkakivut on kans palannut..
 
Kiitos miu84, qaarina ja cherria vastauksista, parempi mieli tuli :) . Mulla on tuntemuksia myös muualla vatsassa kun vaan oikealla, eikä tänään ole vielä tuntunu vihlontaa missään(koputtaa puuta).
Kiva tietää mistä se olan vihlonta johtuu! Onkohan se samanlaista mitä tulee munanjohtimien aukiolotutkimuksessa? Se oli tosi tuntuvaa kipua.
 
Lillie, sama juttu! :D Aiemmin ei koskaan mitään janontunnetta, aina vain väkisin ja nykyään vettä menee reilusti! Tai ainakin edellisiin totuttuihin vesimääriin nähden :)
 
Ensimmäinen aamu puoleentoista viikkoon etten oksentanut. Kolmena päivänä on jo pystynyt syömäänkin suht normaalisti vaikkakin pienempiä annoksia. Pelkäsin jo itsekin kuinka huonoon kuntoon sitä menee kun ei mikään pysynyt sisällä eikä maistunut. Edes juomat. Väsymyskin on vähän helpottanut. Tosin 8h yöunet ja siihen sit tunnin tai parin päikyt. Viime viikolla nukuin noin 13 h päivässä :D
 
Noniin mä jo ihmettelin että oonko ainoo joka kärsii "nestehukasta" :D

Voihan väsymys!! :rolleyes: Mä kiitän kaikkia mahdollisia tekijöitä, että mulla on maailman ihanin tyttö, joka antaa mun nukkua aamulla niin pitkään kun huvittaa. Siellä ne ihana vieläkin nukkuu ja kello on yli 10.30 :) Iltasin ei meinaa silmät pysyä auki ja aamusin on vaikee herätä ennen klo 9. Päikkäreitäkin voisin nukkua tytön kanssa mutta sit jäis kämppä siivoomatta, ei käy mulle! :D

Eilen myös äitillä syömässä jouduin pinnistelemään, ettei ruuat tuu ulos vaikkei pahoinvointia sitä ennen ollut.. Äiti myös vihjaili, miten oli siirtänyt syrjään vauvajutut odottamaan josko niitä kohta tarvittais ja isäpuoli yritti maistattaa kotiviiniä ihme verukkeilla :D Kävi vaan mielessä että tainneet yhdessä yrittää narauttaa, jos niistä siskon möläyttämistä raskausjutuista kännykässä päätteli jotain. :rolleyes:
 
Ennen oli normaalia, että join vaan joku alle puol litraa päivässä. Juominen on aina ollut vaan jotenkin niin rankkaa :D Nyt vettä menee paljon enemmän vaikkei ole sen kummemmin janokaan. Sen kyllä huomaa yölläkin kun herään kahden tunnin välein pissille :shifty:

Mahakivut on vähentynyt huomattavasti. Aikaisemmin joka päivä kohdussa tuntu jos jonkinlaista kipuilua tai venymistä, mutta nyt onneksi vähentynyt. Jokohan uskaltaisi huokasta helpotuksesta, kun ei ole vieläkään ollut pahoinvointia? :D
 
Tää olo on aivan kamala. Oon ihan raato. Vaikken tosiaan oksenna niin huono olo seurana kokoajan. Näin pahana ollut koskaan :o
Voisin nukkua seuraavat 4+ viikkoa jos sit jo helpottais!
 
Huh, eilen oli kauhea nälkä ja sen seurauksena sitten heti kun sain ruoan nenän eteen niin tuli niin huono olo jo sitä katsoessa että en sanut melkein mitään alas. Sitten oli vatsa ihan sekaisin ja olo onneksi parani illalla.

Mäkin oon huomannut että janottaa!! Ennen join vain yhden lasin vettä nukkumaan mennessä mutta nyt on jano pitkin päivää!

Tänään on ollut semmosta kummallista vatsakipua, niinkun olis syönyt jotain sopimatonta, pieni päänsärky jatkuu.
 
Täällä on tänään ollut taas alamahan nipistelypäivä. Tuntuu kyllä että pikkuinen siellä kasvaa ja verenkierto lisääntynyt alamahalla. Ihan kuin menkkakivut/nippailut, väsymys voi että.. olen nukkunut päikkäreitä nyt 4päivänä kun ei vain oo pysynyt hereillä.
 
Minulla on tänään vasta ensimmäisen kerran ollut menkkakipuja vastaavaa myllerrystä. Kauhean pelottavaa!
 
Mä itseasiassa luin just eilen että about rv8-9 kovat menkkakivut on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, kun kohtu tosissaan rupeaa kasvamaan ja liitokset venymään. Samoin limakalvot on kovilla vilkastuneen verenkierron johdosta, mistä toivon että omalla kohdalla johtuu ne pari tippaa verta.

Mulla alko kivut heti kun rv9 pyörähti käyntiin. Viimeeksi muistelisin, että vasta matkalla nt-ultraan, eli rv12, istuin bussissa kaksin kerroin kun jomotti niin kovaa ja olin varma että nyt siellä ruudulla ei näy sykettä. Samalla viikolla oli kohtu kuitenkin kasvanut huomattavasti, joten ne kivut johtui täysin siitä.
 
Julie00 mulla on vähän sama, että aina kun ei tunnu mitään, niin olo on levottomampi, mutta heti kun jotain tuntuu, niin tietää, että on siellä jotain elämää :)
 
Pieni paniikki: Onko normaalia, että nimenomaan fyysisen rehkimisen aikana / jälkeen tulee just noita alavatsakipuja..? Menin tekemään tänään pitkään melko raskaita pihatöitä, tai siis oikeastaan oli pakko...oli oikeastaan sellasta "liikuntaa", mihin ei oo yleensä tottunut, ja sen aikana välillä tuntui ohimeneviä menkkajomotuksia ja nyt on jotenkin hassu / painava olo alavatsassa. :O Pelottaa, että olisiko pitänyt ottaa rauhallisemmin. Mutta ei kai periaatteessa fyysisillä tekemisillä voi saada aikaan vahinkoa sikiölle alkuraskaudessa...tai siis että, jos jotain sen seurauksena sattuu, olisi sattunut joka tapauksessa muutenkin..?
 
Kroppa muuttuu raskauden myötä ja se mitä ennen teki noin vaan, ei enää välttämättä onnistu. Niin kauan kun kipu ei ole sietämätöntä ja vuotoa ei ole, kaikki on hyvin. Tietenkään äärimmäisyyksiin ei kannata mennä. Itellä raskaus näkyy ja tuntuu kun lenkille lähtee ja jo pieni ylämäki saa puuskuttamaan, vaikka normaalisti saa mennä ihan hyvällä vauhdilla ennenku niin tapahtuu.

Kuuntele kroppaasi, pidä enemmän taukoja, jotta ei tule liikaa rasitusta kerralla. :)
 
Mulla on menossa rv 6+1. Alavatsakipuja ollut jos jonkinmoisia tähän asti: vihlontaa, juilimista, "tuikkivaa" kipua, menkkakipuja, repäisytuntemuksia ym. Nyt kivut loppuneet kuin seinään, ja tilalle tullu mieletön ärsytys! Kaikki ottaa päähän ihan kybällä ja mieliala laskenut yleisesti ottaen myös. Huh huh näitä hormoneita..jos tässä vaiheessa jo tällaista, mitäköhän on luvassa vielä seuraavan 8kk aikana...:angry9Mies-raukalla on paljon kestämistä :wtf
 
8+5 menossa, tää viikko on menny ihan täysin ilman mitään oireita. Välillä tuntuukin lähinnä etten ole raskaana. Alavatsa turvotus iltaisin joskus, olen ihmisille selitellyt hyvällä syömisellä :D Viime viikolla itkin silmät päästä ja sekin loppu ku seinään. Hieman ihmetyttää,pelottaa, jännittää liekkö pikkusella kaikki hyvin. Viime viikolla ultrassa näky kyllä mansikan kokoinen pötköttämässä topakan sykkeen kerä :)
 
Takaisin
Top