Oireet

Täällä ei onneksi ole pahoinvointia ollenkaan. Tällä hetkellä 7+0 oireina viluisuus, väsymys, silloin tällöin nipistelyä/vihlontaa vatsassa, nännit kipeät, kurkkua kuivaa aika usein ja lisäksi hengästyn helposti.
 
Ihan mielenkiintoista sitten nähdä, että tuleeko enemmän pahoinvoiville tyttöjä ja vain vähän jos ollenkaan pahoinvoiville poikia. Sellaisen olen jossain kuullut, katsotaan pitääkö paikkaansa.
 
Ihan mielenkiintoista sitten nähdä, että tuleeko enemmän pahoinvoiville tyttöjä ja vain vähän jos ollenkaan pahoinvoiville poikia. Sellaisen olen jossain kuullut, katsotaan pitääkö paikkaansa.
Minulla on kaksi tyttöä. Ei ole ollut pahoinvointia kummastakaan. Oli myös poikavatsa ja silti aivan varmasti tyttöjä.
 
Sama, ei pahoinvointia ja tyttö :)

Oon ite kuullu kans että tyttö tietää pahoinvointia, mutta lähipiirissä ne, jotka kärsi oikeesti todella kovasta pahoinvoinnista saivat pojan. Ne, joilla oli pientä kuvotusta ja ehkä muutamasti oksenteli sai tytön, eli tästäkin vedän oman johtopäätöksen, että ei ollenkaan/kohtuullisesti pahoinvointia tietää tyttöä ja raju pahoinvointi tietää poikaa :D

Mutta siis höpöjuttuja nää on, sillä hormoonit vaikuttaa eri tavalla joka raskaudessa vaikka olisikin samaa sukupuolta ja näitä tyttö/poika enteitä on miljoona. Kiva niistä on kyllä povata kun aika on muutenkin pitkä :D Voitais listata niitä johonki omaan keskusteluun tai tohon arvaus keskusteluun, ihan mielenkiinnosta kiva tietää mitkä pitää paikkansa :)
 
Mulla kaksi poikaa eikä kummastakaan minkäänlaista pahoinvointia ja ruoka vaan maistui. Nyt taas tuntuu et pikkuhiljaa olo vaan pahenee ja kaikki rasvanen ja suolanen ruoka ajatuksenakin jo ällöttää :yuck: saas nähdä kumpi tulee
 
En ennen hikoillut edes saunassa. Ihan sama mitä teki, niin ei hikeä irronnut. Eilen kävelin kampuksella pari kilometriä vauhdikkaasti ja mulla oli selkä ihan märkä ja varmaan käsivarretkin :D Ihan hirveetä.
 
Täällä on iskenyt nyt flunssa! Räkäinen olo on. Kuumetta ei onneksi ole, lämpöä vain 37 mutta kovasti viluttaa varsinkin iltaisin. Luinkin, että alkuraskaudessa altistuu herkemmin flunssalle, kun raskaus heikentää vastustuskykyä. Meinaako kukaan muuten hommata influenssarokotetta? Yleensä en ole ottanut mutta sitä ilmeisesti suositellaan raskaana oleville.

Mä otin influenssa rokotteen. Mitä vaan mikä auttaa pysymään terveenä :happy:

Mulla menee nyt 6+4 ja viikon verran oli jo mahakivut pois välissä, mutta nyt pari päivää ollut taas tosi kipee.. taas juuri niinkuin menkat alkais.. :shy:
 
Mulla oli myös kovaa pahoinvointia ja paljon oksentelua, poika tuli. Nyt ihan muutamana päivänä on vähän aikaa tuntunut etovaa oloa. Eka raskaudessa ruoka ei kovin maistunut pahoivnoinnin takia, nyt maistuu liiankin hyvin. :)
 
Heippa, liityin tänään uutena tänne ryhmään ja keskusteluihin :)

Odotan esikoista niin en oikein osaa ajatella mitä oireita pitäisi "odottaa kun odottaa" :D

Mä kuulun siis ainakin toistaiseksi "oireettomien" tai "vähä-oireisten" joukkoon. Alussa (kuukautisten aikaan) mulla oli pientä vuotoa noin viikon, mutta sitten se onneksi loppui. Valkovuoto on tosin sen jälkeen lähtenyt ihan lapasesta :D Menkkamaisia kipuja on kyllä, mutta välillä nekin katoavat kokonaan. Rinnat on ehkä vähän turvonneet, mutta olen iso rintainen, niin tuntuu ettei niissäkään ole tässä vaiheessa mitään ihmeempää muutosta tapahtunut. Muutenkin tuntuu että ne vähät oireet mitä havaitsen vaihtelee päivittäin. Toisena päivänä tuntuu jotain ja toisena toista... Ainoa minkä olen huomannut oikeesti on, että mua röyhtäyttää tosi paljon, kun normaalisti en juurikaan röyhtäile :D Ja väsymystä on jonain iltoina ollut, ja olen nukahtanut ihan väkisin jo ennen yhdeksää, mikä on tällaiselle yökyöpelille yllättävää. Toisaalta välillä mulla on ihan oudon energinen olo ja tuntuu että jaksaisi tehdä mitä vain. Nälkä on ehkä hiukan aiempaa kovempaa myös, mutta mitään mainittavaa eroa en ole siinäkään huomannut.

Epävarmuus ja ajoittainen epäusko tässä vaivaa, kun ei tämä raskaana olo "tunnu" (ainakaan vielä) miltään...

Onnellista odotusta kaikille täällä olijoille! :)
 
Täällä onneksi pahoinvointi hellittänyt. Oli kyllä aika kamala viimeviikko,yök. Väsymys edelleen painaa,toivotaan että sekin hiipuisi edes vähäsen.
 
Täällä taas pahoinvointi voimistuu. Mikään ei oikein maistu ja vatsahappoja ei kohta enää mahasta löydy. Yäk. Voisi jo loppua. Ja nää levottomat jalat. Ai luoja että menee hermo.
 
Heippa ja onnea kaikille odottajille! :)
Tulin avautumaan kun ahistaa: tänään mulla on välillä vihlonu oikeelta puolen alavatsaa ja nyt en osaa muuta miettiä kun että se on kohdun ulkopuolinen raskaus :/ onko muilla ollu toispuoleista kipua? Vasemman puoleista lapaa myös vihloo välillä ja jostain aiemmin luin, että se vois tietää raskaana olevalle ongelmia(kohdun ulkopuolinen tai keskenmeno). Tai tarkemmin sanottuna siinä puhuttiin olkapääkivusta. Tänään myös jotenkin ihmeellisesti tuntu siltä että menkat alkais, kohdunsuulla sillein kutitti niinkun ennenkin, mutta mitään vuotoa ei ainakaan vielä oo onneks tullu eikä kutittelekkaan enää ( :D ). Varmaan pitää varata aikaa yksityiselle jos kunnallinen ei virka mitään.. Harmi että viikonloppu just edessä ni ei voi soittaa.

Muita oireita on kipeet ja turvonneet tissit, tajuton ärtyneisyys joka valitettavasti kohdistuu vain mieheen (hää on kauhuissaan että 9kk:ko tätä kestää :D. Niinku minäki), itken herkästi, väsymys, jatkuva nälkä mutta välillä myös kuvotus. Ja on ihan järkkyä miten turvoksissa voi ihminen olla vaikka näin aluillaan on! Viikkoja siis 5+5.
 
Hei NaanaK; Mulla on viikkoja 5+6, eli ihan samoja aikoja mennään. :) On vihlonut alusta asti sekä keskeltä, että välillä oikelta ja vasemmalta puolen alavatsaa. Oon ajatellut, että ohimenevät toispuoleisetkin vihlonnat olis normaaleja (jostain luin, että keltarauhanen voi vihloa alussa toispuoleisesti). Mulla alaselkää vihloi oikealta pari päivää, mutta se meni ohi, joten en huolestunut siitäkään sen enempää. Välillä kyllä tuntuu myös pieniä "tuikkauksia" hartioiden aluella/lavoissa, mutta ne voi olla lihasjännityksiäkin. Aiotko soittaa oireista neuvolaan? (mulle on kaikki uutta, joten itseä aina mietityttää, minkälaisista jutuista sinne voi soittaa..)

Tsemppiä oireiden kanssa. Toivotaan, että nämä erinäiset kivut on ihan normaaleja, eiköhän ne ole. :)
 
Mulla on ollut tosi kiire viikko, josta syystä en ole ehtinyt paljon keskittyä tähän asiaan. Ehkä sinänsä ihan hyväkin, ettei koko aikaa mieti ja varsinkaan stressaa turhia :)

Turvotus tuntuu nyt vähentyneen kun viikko 9 lähestyy. Tissit taas on tulleet kipeämmiksi. Siinä ehkä oleellisimmat. Oksentanut en ole kertaakaan, etova olo on aina välillä.

En ole koskaan ottanut influenssarokotusta, enkä kyllä ole ajatellut ottaa nytkään. Olisiko järkeä kuitenkin ottaa?
 
No mä kirjotan nyt tän tänne. Eli äsken jo paniikissa kirjotin tohon vuoto keskusteluun, että tuli todella vähän verensekaista vuotoa pyyhittäessä ja aamupäivällä ja nyt illemmallakin oli kovat kivut. Nyt ei oo verta tullu tippaakaan edes hyvällä mielikuvituksella, mutta nyt alko kirvely :eek: Eli taitaa ollakin pissatulehdus taas! Kesällä oli kans piilevänä ja oireet on kyllä aikalailla samat.. mut mikä ihmeen pisara verta sieltä sit tuli, eihän sen pitäisi liittyä asiaan :confused: No jokatapauksessa toivon niiiin, että olis vaan vti, eikä mitään pahempaa.. hitto kun tuli just viikonloppu tähän väliin, meen kyllä saman tien maanantaina pissaamaan purkkiin sinn neuvolaan, ellei nyt rupee vuotamaankin lisää :D
 
Lillie: Mulla on ollut aikoinaan tosi paljon pissatulehduksia ja välillä niin pahoja, että pissasin verta. Toisaalta outoa, jos eka oire olisi heti veri. Ilmeisesti raskauden aikana voi saada tuon super-ärsyttävän vaivan helpommin, koska kaikki neste menee kai lapsiveteen ja virtsatiet ei huuhtoudu niin hyvin kuin yleensä. Pitäisi muistaa juoda vaan tosi tosi paljon. Mulla on auttanut kotihoitona tuohon tulehdukseen hyvin tilkka omenaviinietikkaa veteen sekoitettuna. Ja tosiaan sitä vettä perään niin paljon, että tulee korvista.
 
Minä olen käyttänyt pissatulehduksiin karpaloa, pakasteena, jauheena ja mehuna. Kauhea vaiva ennen kuin saa lääkkeet, mutta karpalo on auttanut.
 
Äh no kivut jatkuu ja välillä poistuu ja taas tippa verta.. tjaa eipä tässä auta kun toivoa vaan ja varautua pahimpaan :(
 
Takaisin
Top