Oireet

Taas ollaa esikoisen kanssa sohvan pohjalla ja vitsi ku väsyttää :confused: tunnin päästä pitäs jaksaa mennä
Taas töihin.. Eilinen työpäivä kans teki jo tiukkaa.. Hittolainen.. Ja huomenna aamulla aikasin ylös vielä.. Miten sitä Jaksais..:mad:
 
Täällä ollut reilu viikon huonovointisuutta. Kerran oksennettu, ruokailulla saa pidettyä aika hyvin kurissa olot. Muuten ei oikeastaan oireita ole, mitä nyt turvottaa ja maha on ku jalkapallo. Peittele tätä nyt. Viikko 6+2 menossa. :)
 
Oon nyt illan aikana pillittänyt silmät päästäni kun oon lueskellu noita "kynttilä rakkaan muistolle" juttuja, jos tiiätte mitä tarkoitan. :sad010 Pari viikkoo sitten purskahdin myös sellaseen pari sekuntia kestävään huutoitkuun kun katsoin 16&pregnant -ohjelmaa, missä luovutettiin vauva adoptioon. Ihme herkistelyä, mitä ei kyllä esikoisesta tullut oikeastaan milloinkaan. :angelic:

Tänään taas hirveetä kuvotusta aamupäivällä ja kaikki ärsyttää.. ja kylmä senkun pahenee vaikka kuinka pukee päällensä :confused:
 
Yölento: Millä viikolla olet menossa? Mulla aika sama tunne; ainoa oire tosin, mikä on "säilynyt" on rintojen arkuus, mutta muuten ei oikeastaan väsymyksen lisäksi tunnu mitään ihmeellistä. Just tuo, että nälkäkään ei enää ole koko ajan... Voikohan keho jotenkin "tottua" näin pian alun jälkeen raskauteen (nyt 5+4), niin kuin jostain oon lukenut. Toisaalta oireethan pitäis hcg-hormonin kasvaessa lisääntyä... o_O
 
Ihanaa että en ole yksin paleluni kanssa. Unohdinkin listata sen aiempaan kommenttiin. Miulla palelu tulee illalla nukkumaan mennessä. Aivan kauhea horkka. Päivisin on vaan sormet toooodella kylmät. Esikoisen aikaa ei ollu tämmöstä.
 
Mua kans palelee Kokoajan.. Paitsi tänää tuli töissä sellai lämpökohtaus .. Oli pakko ottaa takkia pois Nyt taas ihan jäässä..
 
Ja jano! Eilen taisi alkaa, tänään monta lasia kitannu kurkusta alas ja vesipullo on pakko olla yöpöydällä. Normaalisti en edes juo kun vain "väkisin". :confused:
 
Täällä kans vilu oireena, toki olen muutenkin kamala vilukissa. Asia mikä kovasti murehduttaa on viimeyö. Iski kamala vatsakipu ja tarpeeksi kauan kärvisteltyäni sain homman haltuun vessareissun avulla. Vatsa todella löysällä. Tänään on kiertäny aamusta vatsassa ja normi huono olo ollut, merkkinä siitä että lisää ruokaa. Nyt illasta kuume meinaa pukata päälle. Mulla 37 on jo kuumetta mutta mittarin kans on jääty 36.6 lukemiin.
Nyt siis pelkään listeriaa vaikka en tiedä oonko ees moiselle altistunut. Ensimmäisenä tuli mieleen salaattibaarin salaatit, annoksen saa koota itse. Ripulia ei siis oo ollu ku sen kerran ja tuo kuumekin voi olla ystävältäni peräisin. Täällä päi ilmeisesti muutenkin liikkeellä näitä normi tauteja. Millähän saisin mielen levollisemmaksi...? Olisiko oireet runsaammat?
 
Elä sure. Miulla on maha 24/7 löysällä. Johtuu raskaudesta. Esikoisen aikaan kärsin hirveistä vatsakivuista, jotka osoittautuivat kiinnittymis ja kohdun kasvu kivuiksi. Sairastin myös noron esikoisen aikaan. Niin kauan kun kipua sietää, eikä vuotoa ole on kaikki hyvin. :) mutta jos ahistaa liikaa, suosittelen soittamaan neuvolaan. Osaavat auttaa parhaiten.

Muoks. Ja lapsi kyllä ottaa omansa, vaikka oisitkin kipeänä, siitä ei kannata huolehtia. :)
 
Yölento: Millä viikolla olet menossa? Mulla aika sama tunne; ainoa oire tosin, mikä on "säilynyt" on rintojen arkuus, mutta muuten ei oikeastaan väsymyksen lisäksi tunnu mitään ihmeellistä. Just tuo, että nälkäkään ei enää ole koko ajan... Voikohan keho jotenkin "tottua" näin pian alun jälkeen raskauteen (nyt 5+4), niin kuin jostain oon lukenut. Toisaalta oireethan pitäis hcg-hormonin kasvaessa lisääntyä... o_O
Todennäköisesti viikkoja on 6+3 (tai 7+4). Tämä on minulla neljäs raskaus, kaikki ovat alussa olleet aika oireettomia. Kaksi ensimmäistä sujuivat hyvin loppuun asti, kolmas meni kesken 9+6. Sen vuoksi nyt pyrkii paniikkia rakentamaan. Mikä tahansa oire olisi tervetullut, jos se kertoo, että vauvalla on kaikki hyvin.
 
Kiitos hilpertti :) olen aikamoinen katastrofi ajattelija. Luultavasti kaikki on ok. Jos huomenna olo on huono niin täytyy soittaa jonnekin päin :)
 
Kun oikein ajattelee, niin palelua on ja aivastelen ja haukottelen. Korvia särkee välillä, korvakäytävissä tuntuu olevan turvotusta. Vatsa on turvonnut ja sekaisin. Hiukan on pahoinvointia.

Toisaalta nämä ovat niin pieniä vaivoja, että jos en olisi raskaana, en edes huomaisi niitä. Toisaalta kun en ollut raskaana, kaikkia muita vaivoja oli enemmän. Raskaushormonit veivät nivelkivut heti.
 
Mulla on kans ollu palelua. Eilen oli nii kylmä, et laitoin takkaan tulen ja istuin siinä edessä lämmittelemässä. Sunnuntaina piti laittaa sohvalla makoillessa kaks vilttiä päälle, et lämpeni.
 
Täällä on iskenyt nyt flunssa! Räkäinen olo on. Kuumetta ei onneksi ole, lämpöä vain 37 mutta kovasti viluttaa varsinkin iltaisin. Luinkin, että alkuraskaudessa altistuu herkemmin flunssalle, kun raskaus heikentää vastustuskykyä. Meinaako kukaan muuten hommata influenssarokotetta? Yleensä en ole ottanut mutta sitä ilmeisesti suositellaan raskaana oleville.
 
Mä olin jo unohtanut tämän väsymyksen, ihan karmea. Illalla nukahdan kun poika menee nukkumaan ja ihan helposti tulee nukuttua läpi yön. Työpäivän jälkeen voisin sammua saman tien. Ah. Enää 7 viikkoa jäljellä jos menee samaan tapaan kuin esikoisen odotusaikana. Ja vilu, esikoisesta en edes muista että moista olisin kokenut, mutta silloin toki olikin helle niin oisko sillä mennyt huomaamatta
 
Lapsen kans köllöteltii sängyllä ja pelattiin palapeliä ja luettiin kirjoja. Laps siis kuumeessa .. Niin vitsi ite meinaa nukahtaa ja melkein nukahdin . Toinen ei millää nukahda.. Illasta piristyn sit.. Ihme homma, päivällä on kauhee kooma.. Käännyin sängyllä kyljelleen niin tais tulla repäisykipu.. Ei pystyny liikkua hetkeen ku sattui.. En muista esikoisen aikana et olis ollu.. Kai tuokin sit on sitä normaalia kipua :) toisaalta hyvä et on jotain kramppia tms. Tietää et siel tapahtuu jotain .. Mun sisko sano et sitä sattu vatsaa alkutaskaudessa ihan sikana , nyt se porskuttelee viimeisiään:)
 
Täällä on olo kuin vaihdevuosissa( kuvittelisin) kummia kuumia aaltoja, kainalot märkänä ja hetkenpäästä taas palelen aivan kohmeessa eikä mikään vaatemäärä tai peitto auta. Viikon etonut tosiaan 24/7 , tekis mieli syödä mutta kun syö niin olo pahenee. Oksentaa ei tarvinnut vielä. Mut järkyttävä olo kertakaikkiaan. En muista että aiemmin olisin näin pahoin voinut
 
JustMom, sinun tekstisi voisi olla minun kirjoittama! Juuri tuolta tuntuu. Lisäksi väsymys, voisin vain nukkua ja nukkua...
 
Mua röyhtäyttää kauheesti. Sellanen paha olo ja sit tuntuu ku meinais oksentaa,mutta röyhtäsee vaan :/
 
Takaisin
Top