Oireet

Ei varmasti vaikuta loppuajan mahan kokoon, ellei tosin mahdu kasvamaan selkää myöten. Meitsi oli sellanen plussapallo lopussa, ettei kellään jäänyt epäselväksi, että viimeistä viedään jo pari kuukautta ennen laskettua.. :D
 
0881aeed17301b6c92e0b342cc9a5872


Tässä muutes aika hyvä kuva tuosta mahan kasvusta kuukausittain :)
 
Tulihan ne oireet takaisin :hello2 Päivään pariin ei tuntunut alavatsassa mitään, mut sit tuntemukset palasi. Ajoittaista etovaa oloa on myös ollu ainakin tänään. Rinnat edelleen arat. Sentään maha alkaa ees vähän paremmin toimimaan :) Väsyttää edelleen paljon ja tänäänkin nukahdin yhtäkkiä sohvalle :D
 
Niin eli se vaikuttaa vaan siihen alkuun... Mä jo ehdin ajatella että vois säästyä raskausarvilta jos maha ei kasvais niin isoksi

Onkos muuten hyviä keinoja raskausarpien ehkäsyyn? (Näin hyvissä ajoin jo :)).
 
Mulla ei oo esikoisesta yhtään raskausarpea vaikka mahani iso olikin. Se on niin ihonlaadusta kiinni, itse en mitenkään erityisesti ihoani silloin hoitanut. Mitä nyt kuten normaalistikkin rasvaillut saunan jälkeen.
 
Mä oon vähän sitä mieltä et eri kroppasilla näkyy erilailla masut. Tosi paljon riippuu siitä että onko pitkä vai lyhyt selkä. Mutta tottahan se on että ei se vauva siellä mahassa vielä näillä viikoilla näy vaan turvotus (mikä kyllä johtuu raskaudesta eli periaatteessa voi sanoa että raskaus näkyy). Joillakin alkaa masu pullottaa jo 10 viikon jälkeen ja joillain vasta reilu puolessa välissä. Niin paljon on kunkin ihmisen anatomiasta kiinni. :)

Itsellä alkoi ensimmäisessä raskaudessa näkyä 15 viikon jälkeen pientä kumpua,mutta selkeästi sen masun erotti n.20 viikolla. Saa nähdä miten tämän toisen kanssa käy :)
 
Iltaisin enää, onneksi :D Huomaa kyllä olleensa töissä päivän ja aikaisen joutuu heräämään. klo.19,.30 kun esikoinen menee nukkumaan on itsekin jo valmis unille :D
 
Mua väsyttää melkein Kokoajan .. Pitäs jaksaa mennä illaks töihin vielä.. Viime raskaudessa olin kans ihan väsynyt.. No.. Onneks saa huomenna taas nukkua :confused::android:
 
Mullakin on kovaa väsymystä, tuntuu että varsinkin päivällä töissä haukottelen koko ajan ja haluaisin vaan nukkumaan. Iltaisin voisi mennä ennen yhdeksää nukkumaan vaikka yleensä oon iltavirkku.
 
ihan kuin pahoinvoinnissa ei olisi tarpeeksi kestämistä, nyt on rinnat päättänyt että on kiva kun ollaan urakalla kipeenä, tai oikeestaan sellaista hetkittäistä vihlomista aina välillä.. Sama on kyllä alavatsan kohdalla että vihlaisee välillä, varsinkin jos istuu lattialla ja kurkottaa edestä päin jotain..
 
On lamauttavaa väsymystä täälläkin; päivisin jaksaa just ja just muutaman tunnin touhuta jotain ja sit ei jaksais enää mitään.. Klo 22-23 alkaa olla valmis sänkyyn, vaikka yleensä valvon ainakin puolen yön yli.

MrRoska: Mullakin vihloo rintoja etenkin aamulla noustessa sängystä, ja samoin alavatsaa just kumartuessa (joka tosin muutenkin on aina välillä kipeä). Nyt on alkanut myös vihloa alaselkää oikealta, lähinnä kumartuessa. Hassua, ihan niin kuin koko kroppa olis jotenkin täynnä lihaskipuja/ hellänä. Muilla selkäkipuja?
 
miu84, mulla niitä vihloo ihan sattumanvaraisesti pitkin päivää, sitä ei voi yhdistää mihinkään tiettyyn tekemiseen, jos voisi, niin välttelisin sen tekemistä :D Mulla on myös selkä välillä kipee, mutta en osaa sanoa voinko sen tähän raskauteen yhdistää, se voi myös tulla siitä kun kantelen esikoista edestakaisin, pikkumies kun ei ole sieltä kevyimmästä päästä :)
 
Mull välillä tuntuu alaselässä sellast jännää jomotusta.. Mutta se yhdistyy tohon alavatsan jomotuksee.. Varmaa jotain kasvukipuja rupee olee yms.. Maha varmaa pullahtaa ajoissa esiin ku oon aika lyhyt ja pienikokoinen..
 
Täälläkin ihan huomattavaa väsymystä. Pystyn nukkumaan lähes koko päivän ja yön perään, eikä tee tiukkaakaan. Ja näin mun vapaapäivät nykyään meneekin... Mietinkin että mitenköhän kauan jaksaa tällä menolla käydä töissä. Olen vakavasti harkinnut sairaslomaa mutta tuntuu niin tyhmältä hakea kovan väsymyksen ja ällöttävän olon takia... Mutta alkaa ajomatkat olemaan aika tuskaisia töihin kun uupumus on niin kova...
 
Heippa!
Liityin juuri tänne ja hetihän tässä pääsee vauhtiin :)

Itse olen tehnyt negatestejä viimeisen vuoden ja vihdoin tuli plussa. Oli kiitollinen ja onnellinen olo. Esikoinen kyseessä, hartaudella tehty ;) Se mikä sai tekemään ekan plussatestin oli menkkamaiset kivut, lähinnä odottelin että milloin alkaa, kp oli jo 56, tosin epäsäännöllisyys on todellakin ollut se juttu joka on hankaloittanutkin koko projektia.

Paljon samoja oireita mitä muutkin jo kirjoitelleet. Kamalinta on oksentelu. On hyviä ja pahoja päiviä. Olen asiakaspalvelutyössä ni välillä joutuu asiakkaiden välissä ryntäilemään vessaan. Ei kiva.:inpain:

Väsymystä ei ole ollut havaittavissa mutta aamuisin erikoinen pirteys! heti kun johonkin pieneen havahtuu niin ei enää uni tule. Yleensä olen tosi aamu-uninen. Toisaalta kun herää aamulla aikaisin, on enemmän aikaa kerätä itsensä töihin, kerkee yökkiä enemmän. ;)

On tää vaan jännää aikaa. Koko ajan ja varmaan vähän liiankin paljon on hereillä omista tuntemuksista. Laitetaan alkuhuuman piikkiin ;)
 
Onnea Hipppu plussasta :)

Mulla taas tuntuu nyt, että ne vähäisetkin oireet, joita mulla aiemmin oli, on hävinnyt. Toisaalta tällä viikolla on ollut myös tosi kiire, enkä ole ehtinyt mahdollisesti niin paljoa tunnustellakaan, mikä olo on. Iltaisin kyllä väsyttää kovasti ja uni maistuu.
 
Minulla rintojen aristus on kadonnut ja tietenkin heti huolestun. Muut oireet ovat tähänkin asti olleet aika laimeita. Nälkäkään ei ole enää koko ajan. Km-peikko tulee heti mieleen. Yli viikko seuraavaan ultraan.
 
Oireita on vaikka mitä. Etovaa oloa, rintojen aristusta ja aivan jäätävää väsymystä.
 
Takaisin
Top