Oireet

Miu84 ; Huomenna alkaa oletetusti 7+0 eli rv8. ja kyllä on auttanut oloa huomattavasti. Saas vain nähdä kun en voi pitää näitä töissä että miten käy työpäivän :sorry:
 
Mä en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata niihin pahoinvointirannekkeisiin. Alkuun tuntui että ne auttoi mutta oksentelin silti aina aamupäivät johonkin kello 13 asti ja nukkumaan menoon asti oli etova olo.

Tänään kylvetin poikaa ja otin rannekkeet pois siksi aikaa enkä ole niitä takaisin laittanu
(Kylvetys oli klo 0800 aikaan aamulla) enkä ole nyt oksentanut kertaakaan. Tosin voi johtua siitäkin että olen saanut levätä vaan tämän aamun kun mies on hoitanut pojan :)

Tsemppiä kaikille kohtalontovereille ja muillekin eri oireista kärsiville!!

Minulla on alkanut rv7 aikamoiset menkkajuilinnat ja välillä tuntuu todella ikävältä mutta minkäänlaista vuotoa ei ole tullut joten en osaa olla huolissani. Tänään alkoi rv9.
 
Olo on ollut viime päivät ihan kamala. Aamuisin ja iltaisin oksennan monta kertaa. Iltaisin nukahtelen tyyliin kesken lauseen jo ennen kahdeksaa. Mies tuumasi hankkivansa jatkpa varten viisinkertaiset kumit kun mun oloa on vaikea katsoa. Varmaan pakko kertoa anopille ja apille etteivät ala mua kelvottomana emäntänä pitämään:hungover:
 
Lisää pukkaa huomioita oireiden vaihtelevuudesta..: Ekat muutama päivä oli todella tasainen ja seesteinen olo, ja nyt yhtenä päivänä ihan kaikki potuttaa ja olo tosi stressaantunut. Lieväkin pahoinvointi on myös loistanut poissaolollaan. Onkin yhtäkkiä tunne, ettei olisikaan raskaana...o_O Rintojen arkuus on (onneksi) kuitenkin säilynyt... Onko muilla ollut tällaista vaihtelevuutta ihan alussa, että joku päivä ei ole juurikaan oireita?

Tsemppiä oireisiin Sirrex, Lopsu, Hippunen2, ja kaikki muutkin!
 
Eile oli aika oireeton olo.. Tänää on tisseissä tuntunu ja alavatsaa juilinu.. Vähä menkkamaist kipua.. Vähä vaihtelee nää tuntemukset Kokoajan..
 
Mieliala on ollu aika värikäs tänään. Mies katseli ihmeissään kun iltapalaa tein ja maailmanlopun asia oli väärin kohdeltu paistunpannu :D naurattaa ihan myöntää.. otin raivarit ja itkin tolle asialle. Nyt se naurattaa.. turvotus on tullut taas kuvioihin. Ihanan turvonnut mahapömppis näin iltaisin.
 
Appelsiinin kokoinen on kohtu 8. viikolla, joten ei se kuiten vielä niin iso ole, että suolia siirtäis, vaikka senkin aika tulee :happy:.

Ai, luulin että pienikin muutos tuolla sisuskaluissa siirtäisi jo muita sisuskaluja pois tieltä, mutta toisaalta olen taipuvainen vetämään omia mielikuvitukseen pohjautuvia johtopäätöksiä aika usein :)
 
Lisää pukkaa huomioita oireiden vaihtelevuudesta..: Ekat muutama päivä oli todella tasainen ja seesteinen olo, ja nyt yhtenä päivänä ihan kaikki potuttaa ja olo tosi stressaantunut. Lieväkin pahoinvointi on myös loistanut poissaolollaan. Onkin yhtäkkiä tunne, ettei olisikaan raskaana...o_O Rintojen arkuus on (onneksi) kuitenkin säilynyt... Onko muilla ollut tällaista vaihtelevuutta ihan alussa, että joku päivä ei ole juurikaan oireita?

Tsemppiä oireisiin Sirrex, Lopsu, Hippunen2, ja kaikki muutkin!
Tänään on ollut vähän vähemmän nälkä ja rinnat vähemmän kipeät. Heti huolestuttaa.
 
Appelsiinin kokoinen on kohtu 8. viikolla, joten ei se kuiten vielä niin iso ole, että suolia siirtäis, vaikka senkin aika tulee :happy:.

Onks tää faktaa? Täähän alkaa pian sitten jo näkyyn mikäli etenee kuten pitäiskin :wideyed:. Huomenna alkais rv7. :)
 
Kyllä mä oon kans kuullu ton appelsiini-vertauksen, mutta alle rv12 kohtu on häpyluun alla suojassa, joten sieltä se ei periaatteessa näy tai tunnu vielä. :) Tosin sekin riippuu taas ihan kaikesta miten näkyy milläkin viikoilla, mulla kohtu tais olla navan yli jo toooosi nopeesti. Riippuu myös onko taaksepäin vai eteenpäin kallistunut kohtu, sekä selän pituus ja muut rakenteelliset seikat vaikuttaa niiin paljon mihin se kohtu piiloutuu ja millon näkyy.
 
Voi yrjö! Täällä pahoinvointi pahenee. Tänään onneksi etäpäivällä mutta jos tää tällasta alkaa olemaan niin ei kovin kauaa pysy työpaikalla salassa..
 
Oksentelu oli poissa kokonaiset kaks päivää ihan vain tullakseen taas tänään vapaapäivän aamun riesaksi. :depressed:

Mahan iltaturvotus on ihan järkyttävä! Eilen iltavuorossa alko turpoominen jo heti iltapäivällä kun syömässä kävin ja paheni vaan iltaa kohden. Tuskaista oli yrittää töitä tehdä.
 
Kyllä mä oon kans kuullu ton appelsiini-vertauksen, mutta alle rv12 kohtu on häpyluun alla suojassa, joten sieltä se ei periaatteessa näy tai tunnu vielä. :) Tosin sekin riippuu taas ihan kaikesta miten näkyy milläkin viikoilla, mulla kohtu tais olla navan yli jo toooosi nopeesti. Riippuu myös onko taaksepäin vai eteenpäin kallistunut kohtu, sekä selän pituus ja muut rakenteelliset seikat vaikuttaa niiin paljon mihin se kohtu piiloutuu ja millon näkyy.


Onko siis niin että jos taaksepäin kallistunut niin näkyy myöhemmin ja jos eteenpäin niin aiemmin?
 
Tinni, niin ainakin kovasti väittävät.. mulla on reilusti taaksepäin kallistunut kohtu, mikä rupesi ensimmäistä odottaessa selvästi näkymään ja pyöristymään rv16, ultraa alakautta oli kuulemma vaikea tehdä ja saada kohtua näkyviin rv10 ja rv12 ultrissa. Potkuja aloin tuntemaan rv13, vaikka jotkut väittää että vaikuttaa siihenkin. Jostain luin että rv12 asti kohtu olis takanapäin, mutta suoristuu noustessaan häpyluun yli, joten ei siis liity mahan näkymiseen mitenkään, paitsi jos kohtu mahtuu kasvamaan enemmän selkää pitkin.
 
Huh tänää ekan kerran mulla tuli oikein huono olo :hungover: ei oo ennen ollukkaa.. No toisaalta hyvä kun vähä on jotain oiretta niin on todellisempi olo et on raskaana . Kunhan ei vaa jää pysyväksi tää..
 
Tänään viides vuorokausi kun järkkyä pahoinvointia 24/7. En oksenna mutta todella vellova huono olo! Väsymys ihan kamalaa! Mulla on pahoinvointirannekkeet, mutten voi pitää niitä kaikenaikaa kun alkaa ranteet sattua!
 
En tiedä mihin keskusteluun tästä kirjottaisin mutta KUULIN TÄNÄÄN TULOKKAAN SYDÄNÄÄNET <3 Kuuntelin kylläkin sillä mielellä ettei sieltä mitään kuitenkaan kuulu vielä, mutta pitkän etsimisen ja paikallaanolon jälkeen kuulin kolmeen eri kertaan 150 nousevat sykkeet. Hui! Viikkoja siis vasta 8+1 joten tämä oli todella outoa :D esikoisesta kuuntelin vasta viikolla 9+ ja silloinkin kyllä kuului jo ihan selkeästi. Käytössä siis kotidoppleri.
 
Eikä:D ihana kuulla noin aikasin jo..mulla kans dopleri kotona.. En tiiä uskallanko vasta kokeilla aikaisintaan 11 viikol.. Ettei tuu paniikkia..
 
Ei kande turhaan panikoida kun kumminkin tietää että harvemmin ne näin aikasin kuuluu. Itte iha rauhallisin mielin miehellekin totesin että pitäiskö kuunnella vaik eihän sieltä mitään viel varmaa reilu viikkoon kuulu. Toisin kävi :D
 
Tinni, niin ainakin kovasti väittävät.. mulla on reilusti taaksepäin kallistunut kohtu, mikä rupesi ensimmäistä odottaessa selvästi näkymään ja pyöristymään rv16, ultraa alakautta oli kuulemma vaikea tehdä ja saada kohtua näkyviin rv10 ja rv12 ultrissa. Potkuja aloin tuntemaan rv13, vaikka jotkut väittää että vaikuttaa siihenkin. Jostain luin että rv12 asti kohtu olis takanapäin, mutta suoristuu noustessaan häpyluun yli, joten ei siis liity mahan näkymiseen mitenkään, paitsi jos kohtu mahtuu kasvamaan enemmän selkää pitkin.

Okei. Kiitos vastauksesta. Mielenkiintoista tietoa. Mulla on kans taaksepäin kallistunut joten mietin myös sitä että mahtaakohan se vaikutaa sitten loppuvaiheenkin mahankokoon kun alkaa vasta myöhemmin näkymäänkin?
 
Takaisin
Top