Oireet

Moi kaikille! Tällä viikolla tehty vahvistuneet plussaviivat ja ensimmäinen raskaus aluillaan... :) Viikkoja vasta 5+0. Ekan plussauksen jälkeen on ollut pari kolme päivää ehkkä muutamista sekunneista minuuttiin kestäviä kuukautismaisia vihlontoja, jotka säteilee keskeltä sinne tänne alavatsaa. Välillä melko koviakin, mutta ohimeneviä.. Heti tietysti huolestuttaa, onko tämmöinen muka jo näin aikaisessa vaiheessa normaalia, siis voiko kohtu oikeasti kasvaa jo rv 4-5 ja siksi kipuilla kovastikin.. :O Onko muilla ollut tässä vaiheessa samanlaista? Kiitos paljon. :)
 
Mulla kans noi finnit!!! Ei edes murrosiäs ollut finnejä mutta nyt sitten .
Manteli 16- mä oon joskus kuullut että olis tosiaan niin että raskaudet ja synnytykset menee samanlailla kun omalla äidillä. Uskotaan siihen, koska mun äidillä raskaudet olleet myös helppoja ja synnytykset menneet hyvin ja nopeasti.
 
Mulla kans noi finnit!!! Ei edes murrosiäs ollut finnejä mutta nyt sitten .
Manteli 16- mä oon joskus kuullut että olis tosiaan niin että raskaudet ja synnytykset menee samanlailla kun omalla äidillä. Uskotaan siihen, koska mun äidillä raskaudet olleet myös helppoja ja synnytykset menneet hyvin ja nopeasti.
Minä kuvittelin, että samalla tavalla menisi kuin äidillä, maratonsynnytys, mutta menikin pikaisesti kuin isän äidillä.
 
Minä kuvittelin, että samalla tavalla menisi kuin äidillä, maratonsynnytys, mutta menikin pikaisesti kuin isän äidillä.
Niin.. näähän on aina näitä... kyllä mä toisaalta uskon että jokaisella on ihan omanlaisensa synnytys... ja vaihteleehan eri raskauksissakin samalla henkilöllä tuntemukset jne....
 
Väsymys on kyllä huipussaan. Odotan innolla tänää 11h töitä :D mitenkä lie kuutamolla iltapäivästä saatika sitte illasta.. o_o
 
Mulla oli eka raskaus ja synnytys ainaki iha päin vastasia ku mun äidillä :) Mun äiti kärsi kaikissa raskauksissa niin pahasta pahoinvoinnista ja oksentelusta, että joutu käymään sairaalassa tiputuksessa. Ja synnytykset oli tosi nopeita. Mä taas en oksentanu kertaakaan.
 
miu84: Mulla oli ainakin juuri tuossa ihan alussa tuollaista välillä tosi voimakasta jomotusta alavatsassa. Tavallaan samanlaista, kuin menkkakipu, mutta tavallaan ihan erilaista. Nyttemmin jomotus on vähän vähentynyt, mutta välillä tulee vieläkin, kestää vain vähemmän aikaa. Itselläkin eka raskaus ja kaikki oireet vähän ihmetyttää, mutta uskoisin, että nimenomaan kohdun kasvamisesta on kyse :)
 
Mulla on uusi ilmiö ; Ummetus. Aikaisemmin ruoansulatus toiminut tosi hyvin mutta nyt tuntuu että hidastunut.
 
Miehelle valittelin että kun syön kuin hevonen ei ole kiva ettei vatsa toimi. Siitä veikkaan myös osaksi johtuvan tämän minun turvotukseni.
 
Mäntyomena: Hyvä kuulla, että jollakulla muullakin on ollut juuri samassa vaiheessa samankaltaisia kipuja. Olen kyllä lukenut alkuraskauden kohdun kasvukivuista, mutta että näin alkuvaiheessa, kun alkio on vain millin, parin kokoinen...no, ehkäpä se tosiaan kuuluu asiaan. :)

Muuten parina viime yönä on pitänyt herätä syömään, ja tosi usein nälkä muutenkin. :grin
 
Itse järkeilin asian niin, että on varmaan ihan normaalia, että sattuu jos yhtäkkiä joku elin alkaa kasvamaan ja siirtämään suolia yms. pois tieltä. Me oltiin syyslomalla miehen kanssa reissussa ja käveltiin paljon. Jouduin välillä oikein pysähtyä istumaan ja irvistämään kun sattui niin kovasti. Mutta nyt on tosiaan helpottanut. Tai sitten olen vain tottunut tuntemuksiin tai en enää tarkkaile niin paniikissa kaikkea :)
 
Kyllä nuo kivut on miu84 ihan normaaleja. Mulla oli ekassa raskaudessa menkkajomotusta heti kiinnittymisestä alkaen. Samoin nyt. Kivut kyllä helpotti mulla ensimmäisien viikkojen jälkeen. Välillä tulee ns. repäisykipuja, kun yskii tai kääntyy nopeasti. Todella kovat sietämättömät kivut ja runsas verenvuoto on vasta huolestuttavia oireita. Paljonhan tuolla kohdussa tapahtuu näillä viikoilla, joten ihmekös tuo jos kipuaa. Kipuaahan kuukautisetkin. Appelsiinin kokoinen on kohtu 8. viikolla, joten ei se kuiten vielä niin iso ole, että suolia siirtäis, vaikka senkin aika tulee :happy:.
 
Mulla ei tänää oo kyl ollu ihmeitä oloja.. Aamulla vähä ällö olo ennen ku söi aamupalan .. Nyt vähä alaselkää jomottaa.. Teen kuitenki ruumiillista työtä että varmaa rasitusta vaa saanu.. Nyt rv 5+2.. Ei tässä kohtaa varmaa hirveesti viel mitää oo ku on niin alussa.. Ei muista yhtää edellisestä alkuraskaudesta mitää Varmaan niin oireeton oli ku ei muista :)​
 
Jouduin hakemaan pahoivointi rannekkeet, sen verran huono olo ollut nyt 2päivää
 
Millä viikolla olet Hippunen2? Itse kauhulla odotan, milloin nyt vielä lievä pahoinvointi pahenee niin etten saa enää salattua töissä... Auttaako rannekkeet?

Edit: Tuossa allahan ne viikot näkyykin.. :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Mullakin etova olo ollut koko päivän :/ Mutta koitetaan jaksaa, tää on kuitenki ihana asia miksi kärsitään :) Fiilis siis hyvä vaikka väsyttää ja etoo kaikki :D
 
Löysin eilen sattumalta yllättävän avun jatkuvaan kuvotukseen - salmiakin! Huono olo hävisi lähes heti, niin hyvä olo ei ole ollut yli viikkoon! Tietty salmiakkia ei paljoa pitäis syödä, mutta itsellä auttoi jo muutama. Kaikkea kannattaa kokeilla
 
Äh, mulla tulee toi pahoinvointi sellasena aaltona riippumatta syömisistä ja ajankohdasta :dead: Eilen yöllä oltiin miehen kanssa menossa nukkumaan ja se pahoinvointi alkoi siinä maatessa. Yritin vaan rentoutua ja yrittää nukahtaa, mutta mies päätti siinä pyöriä ja hyöriä niin että koko sänky heilu ja mä jouduin sitten jo ärähtämään että jos ei halua oksennusta päällensä niin pysyy nyt ihan paikoillaan :grinno ei pidä valittaa, helpolla pääsen taas kun on vain silloin tällöin kuvotusta :rolleyes:
 
Takaisin
Top