Oireet

Ei ole pahoinvointia onneksi mullakaan! Tai väsymystäkään. Mutta kerkeehän ne ikävyydet vielä tulemaan :)
 
Mulla on lievää etovaa oloa. Ja illalla väsyttää kovasti. Eilen nukuin töiden jälkeen noin tunnin päikkärit. Aamullakin piti vielä torkuttaa, kun ei olis jaksanut herätä.
 
Jouduinpa sitten tänään lähtemään töistä parin tunnin jälkeen. Tuli niin yökötys olo, ettei yksinkertaisesti jaksanut olla :hungover: Parin tunnin nukkumisen jälkeen alkoi vähän helpottaa. Mies oli käynyt apteekista pahoinvointilääkettä, mutta pakkausselosteessa suositeltiin olemaan käyttämättä raskauden aikana. Neuvolaan olisin soittanut ja kysynyt asiasta, mutten saanut ketään kiinni. Jospa sitä illasta hakisi ne rannekkeet, ne olisi ainakin turvalliset.
 
Täällä etoo nyt joka päivä. Ja syömiset on näemmä sellasia, että pitää syödä pientä satdsia ja jotain pitäs syödä parin tunnin välein. Järkyttävää töissä yrittää keräillä itteesä aina ennen ku lähtee asiakkaan luo. Koko aika pitäs kantaa laukussa jotain evästä, mutta tosi vaikee keksiä mitä! Nytki oon lähteny kotikäynnille 13.15 ja oon kotona n 17.00 Välissä ei kerenny vastaanotolle enää. Tuplapatukkaa ja mynthonia oon tässä syöny nyt. Pitemmän päälle vähä ikävä, jos joka päivä mussuttaa suklaata.
 
Mä oon jo viikon itkeny miehelle etten jaksa tätä pahoinvointia enää. Viikkoja on 7+4 ja oksennan joka aamupäivä useaan otteeseen(5-10krt) ja tämänkin jälkeen huono olo aina nukkumaan menoon asti ja sama rumba alkaa aamulla. Harmittaa aivan vietävästi esikoisen takia koska en kykene/jaksa ulkoilla hänen kanssaan ja on huono äiti-olo. Onneksi mies on niin ihana ja ymmärtäväinen että huolehtii meistä ja kodista ja heräilee öisin esikoisen kanssa. Minulla kun tulee oksennus jos nousen yöllä nukuttamaan pientä.
Pelottaa ajatella että kuinkakohan pitkälle tämä jatkuu... itkettää taas...
 
Tänään ensimmäinen päivä kun on etonut aamusta asti tauotta. Toivottavasti ei pahene, viikkoja vasta 6+2.
 
Mulla se etominen ei ole onneksi kovin pahaa ja liittyy nimenomaan siihen, jos maha on tyhjä. Eli aamulla pahin olo ennen kuin syö. Jos saa väkisin kaksi ekaa lusikallista puuroa naamaansa, niin sitten se loppukin menee ja olo paranee. Päivisin ei juuri mitään ole, paitsi jos joku haisee pahalle. Lähinnä pahalle haisee jostain syystä muut ihmiset (yleensä miespuoliset).:confused:
 
Mä olen havainnut tuon saman kuin Mäntyomena, "haisevat ihmiset". Kuljen vielä julkisilla töihin joten ajoittain on vähän vaikeaa.
 
Mulla tänää tuntui vähä etovaa oloa kun ei ollut syöny muutamaan tuntiin mitää.. Sellai heikotus tuli samalla.. Mutta aika vähäistä on kyllä.. Edellises raskaudessa en oksentanut kertaakaan.. Oli oikeestaa melkein koko raskauden tosi hyvä olo.. Väsymys ja huimaus oli pahimmat..
 
Mulla oli alkuviikosta etova olo eikä ruoka meinannut maistua. Olo meni kuitenkin ohi ja tänään oon ollut hieman huolissani, kun ei ole enää juuri mitään oireita. Alavatsassa ei enää tunnu nipistelyä ym. Rinnat on vielä kipeät, väsyttää ja turvottaa. Onko muilla ollut tällaista, et oireet katoaa? Toivottavasti ei oo mitään vakavaa.
 
Mulla oli alkuviikosta etova olo eikä ruoka meinannut maistua. Olo meni kuitenkin ohi ja tänään oon ollut hieman huolissani, kun ei ole enää juuri mitään oireita. Alavatsassa ei enää tunnu nipistelyä ym. Rinnat on vielä kipeät, väsyttää ja turvottaa. Onko muilla ollut tällaista, et oireet katoaa? Toivottavasti ei oo mitään vakavaa.
Oireet ovat yksilöllisiä ja vaihtelevia. Ei syytä huoleen.
 
Mulla myös on tullut tuota etomista ja se liittyy mullakin tyhjään mahaan. Ja tuntuu kyllä, että vähän väliä on nälkä! Heti tulee ällö olo jos nälkä yllättää. Ruoka kyllä maistuu.
Kivana lisänä mulla on alkanut naama kukkia :confused: en kuitenkaan halua valittaa mistään, koska onhan tämä nyt aivan käsittämättömän hieno asia minkä vuoksi tässä kärsitään :love7
 
Vaihteleeks teillä rintojen kipeys päivittäin tai mahan kiputuntemukset? Mulla on nyt myös reilun viikon särkenyt ranteita ja nilkkoja. Onkohan tämäkin tästä?
 
Mulla on ollut aika vähän alavatsan tuntemuksia, enemmän sellaisia satunnaisia pistoksia jommalla kummalla puolella tai kyljessä, jotka tulevat ja menevät. Viikko sitten kramppasi yöaikaan niin että heräsin siihen. Eli ne tuntemukset ainakin vaihtelee. Rinnat mulla on ollu koko ajan tosi kipeät.
 
Mulla tullut tänään pyyhkiessä verta:( ei paljoo mut sen verran kuitenkin että huomaa selvästi. Kuulemma normaalia mutta kyllä silti pientä paniikkia ilmassa:sorry:
 
Eilen ja tänään ei taas oireen oiretta. Siis ei kerrassaan yhtään mitään. Oikeen pelottaa että onko siellä ketään. Täytyy vaan hokea ittelleen että oireettomuuskin on normaalia.
 
Mulla ei ekassa raskaudessa ollu mitään tuntemuksia vatsalla ennen ku alko liikkeet tuntumaan. Nyt ollu erityisesti ekoilla viikoilla. Nyt lähes loppu. Lähinnä yksittäisiä liikkeen yhteydessä.
 
NeitiS ei kannata vielä huolestua jos on kivutobta ja ei tule klönttejä.. Mulla tuli esikoisen aikana alkuvaiheessa vähän verta, joka oli harmitonta :) ja tuli iha kirkasta verta vähän.
 
Täällä ollut vaihtelevasti oireita jos jonkunlaisia....viikkoja nyt 6+5. Välillä iltaisin tissit kipeet, turvotuksia, heikotusta jos ei syö säännöllisesti, närästystä, hajut tuntuvat vahvoilta ja nyt toista päivää olen vaan nukkunut, ollut huono olo ja oksentanut :( mikään ei oo pysyny sisällä paitsi nyt viimenen muki juomista..... lienee olla mahatautia? Toivottavasti on koska ei tällaisena ole ainakaan työkykyinen :O
 
Takaisin
Top