Oireet

Voiko viidennellä viikolla olla jo sitä oiretta että välillä virtsa tulee huonosti/hitaasti? Toisaalta jos tiheentynyt vessassaa käyntiki kuuluu ni voisko se olla normaalia... Pissaakaan ei aina paljoa tule. Varmuudeksi ajattelin viedä pissanäytteen tk:hin.
 
Voisiko joku ottaa tän pahoinvoinnin pois, kiitos? Että kaipaan niitä aikoja, kun ei tarvinnut tästä kärsiä. Tuntuu, ettei oikein mitään pysty tekemään, heti alkaa yököttää :hungover: Vakavasti kyllä harkitsen noiden sea band -rannekkeiden hankkimista. Etenkin, kun ollaan ensi viikon lopulla lähdössä autoilemaan, ajatuskin ällöttää. Vaan jospa se tästä. Eipähän tunnu menkkajomotukset enää miltään :hilarious:
 
voi oireita odotellessa :D Molemmissa aiemmissa raskauksissa on ollut tosi kovaa väsymystä, mutta viellä en ole sitä havainnut :)
 
Valekuukautiset yllättivät minutkin, tämä on kuitenkin jo kuudes raskauteni (joista 1km), eikä aiemmissa ole vastaavaa ollut, Ensimmäisen päivän vuoto oli kirkasta verta, hyvin "menkkamaista", toisen päivän jo niukempaa ja rusehtavaa. Nyt mietityttää että onko seuraavat valemenkat siinä viikoilla 8-9? Mitä lueskelin aiheesta niin joskus saattavat tulla useammankin kuukauden aina kohdassa jossa menkkojen pitäisi... Saattaa vaan pelästyttää silti.. Tosin tuo keskenmennyt oli vuotoineen ja kipuineen hyvin erilainen, jotenkin selkeä, mutta voivathan nuokin erilailla alkaa.. No enempää en ketään, enkä itseäni, pelottele :wacky: eli muihin aiheisiin..

Hiukset! Oletteko huomanneet hiusten voinnissa muutosta? Luulen että minulta tukkaa lähtee enemmän kuin ennen! Ennen hiusten lähtö on alkanut vasta imetyksen myötä. Mitä jos alkaa jo nyt harveta, vuoden päästä minulla on pelkkä hiirenhäntä jäljellä :sad015
 
mulla alkoi jotenki pistelee vasemmalta puolelta alavatsaa , sillee et vähä sattuu, ihan ku joku tökkis jollain=/ ilkeen tuntusta. tänää päivällä jomotti kohdun kohtaa.. kai tääki on joku ohimenevä juttu.<<:sad001:p
 
Musta tuntuu taas ihan päinvastoin, että tukkaa ei lähde yhtään niin paljon kuin yleensä. Imetyksessä lähtee sitten varmaan kaikki kerralla :D

Ja sitten taas näihin noloihin ja ällöttäviin juttuihin... Hieman jopa ensin epäröin kertoa, mutta luin netistä, että tämä on hyvin normaalia. Mulla on ollut maha aika kovalla, eli toisin sanoen ummetusta jo jonkun viikon ja pari päivää sitten alkoi tulla epämääräisiä oireita vessassa käydessä. Valitin miehelle, joka tiesi kertoa, että mulla on peräpukamat :/ Ei ole koskaan aiemmin ollut, että nyt vaan suppoja sitten suoleen :D Saapa ainakin käsityksen miltä supon laittaminen tuntuu, kun niitä pitää ehkä joskus vauvallekin laittaa... Luulisi, että tämmöisetkin jutut tulisi vasta myöhemmin raskausaikana, mutta mulle tuli näköjään jo nyt. Jos nämä tästä pahenee, niin tulee aika tuskallisia vessareissuja olemaan. Neuvolassa täytyy varmaan ottaa puheeksi, vaikka tämä nyt vähän noloa onkin :D
 
Osaako kukaan sanoo onko normaalia....?? Nyt 5+3 ja selällään maatessa yskäisy tuottaa ihan järkyttävän kivun alavatsalle. Siis oikeen tosi tuskaisen kivun! Pari kertaa nyt tullut tälläinen ja meinaa iskee pakokauhu... :/
 
On normaalia! Kyseessä ns. repäisykipu, mikä johtunee kohdun kasvusta/kiinnikkeiden löystymisestä tms. Mulla alko oireet kolmen päivän repäisykivuilla yskiessä tai noustessa, jotka sitten loppuivat yhtä nopeasti kun tulivatkin. Vieläkin repii tosin välillä, mutta harvemmin. :)
 
Huhhuh! Kiitos nopeasta vastauksesta. Tiesin kyllä että tuollaisia repäisykipuja pitäisi tulla mutta en todellakaan uskonut että ne voisi olla näin kamalan kovia. Pelästyin jo että nyt sieltä irtosi jotain...
 
Joo, välillä tuntuu että tuli yskästyä koko kohtu irti :D Tosi kovaa kipua oli mullakin, vaan onneksi loppui lyhyeen.. toivotaan ettet ihan koko alkuraskautta niistä kärsi, yleensä ne tulee kai silleen kausittain parin päivän ajan kunnes taas hellittää.. :)
 
Joo just samalta mustakin tuntui :D Ja kyllähän minä nuo kivut kestän vaikka usein tuliskin kunhan vain uskaltaa luottaa siihen että normaalia on ja kuuluu asiaan. :)
 
Mullakin on tuollaisia kipuja välillä.

Ja luinpas sitten onneksi noiden suppojen tuoteselosteenkin, niin niitä ei saisi raskausaikana käyttää. :facepalm:
 
Ihana kamala pahoinvointi, olisit voinut jäädä tulematta :D Esikoisen kohdalla se alkoi vasta joskus 9-10 viikolla, jatkuen loppuun asti, nyt tämän Pikku Kakkosen kohdalla pahoinvointi alkoi jo ennenkuin edes plussasin...
 
Pahoinvointia on aina vaan lisää. Vielä en ole oksentanu kuin kerran, kun esikoisesta vaan oksensin ja nukuin 1,5kk putkeen (sormet ristiin ettei semmosta tulekaan, ei olisi mahdollista nyt kun on taapero seurana 24/7)
Typerät lehtijutut ja mainoksetkin itkettää.. Huoh.
 
Kaikki puhuu hirveästä pahoinvoinnosta ja itsellä ei suunnilleen mitään ole. Tai no tämä väsynyt olotila.
Just samanlainen väsymys oli kun odotin ekaa. Se loppui joskus rv 12 ja sen jälkeen ei mitään vaivaa.
Ja onhan nämä rinnat tai lähinnä nännit mielettömän kipeät. Rinnat ovat nyt turvonneet.
 
Olkaa iloisia te joilla ei pahoinvointia ole! :)

Tää tuntuu menevän vaan pahemmaks mitä enemmän viikkoja kertyy. Toivon todella, että tää oksentelu ja kuvitus loppuu jossain vaiheessa eikä kestä koko raskausaikaa.
 
No joo... ehkä parempi tämä väsymys kuin noin pahaolo. Tyttöjen aikaan minulla oli pahoinvointia tai sellainen 24h/vrk kestävä etova olo. Oksentanut en kertaakaan.
 
Musta tuntuu et mun etova olo päivä päivältä pahentuu, vielä ei kuitenkaan oksennettu sentään ole. Viime yönä heräsin kahden maissa kun nuorimmainen kömpi väliin nukkumaan, mä nousin vessaan ja tosi huono olo oli. Menin sänkyyn takaisin eikä millään meinannut tulla uni, mietin et pitääkö lähtee nyt alakerrasta hakemaan jotain evästä et tää menee ohi, mut ihme ja kumma sain lopulta unta eikä tarvittu evästä. Mut mun huono olo ajoittuu enempi iltaan muutenkin :confused:
 
Etominen kantautunut meillekkin asti, vielä ei pönttöä ole halattu mutta voi yökötys mikä olo muuten
 
Takaisin
Top