Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jannski. Ottaisin sata kertaa enemmän finnit jonnekki sinne ku peräpukamat. Meinaan esikoisen aikaan tuli joskus rv 28 ja ei ollu herkkuu ja ei ne ei lähe pois ku vauvan syntymän jälkeen. Ikävää oli käydä kakkosel ku oli kivuliasta. Voide autto kipuun mut ku ei voi mitää vahvoja tököttejä raskauden aikana käyttää. Vauva paino peräsuolta niin että sain sit ne pukamat. Toivottavasti tällä kertaa säästyisin tuolta vaivalta.

Nojuu mulla tuli synnytyksessä ja ne lähti sit jossain vaiheessa, mut se et tietää niiden katoavan (kuhan ei liian ajoissa tulis tietty :)) ni olis "helpompaa" ku noiden ällöjen finnien kanssa jotka myös helkatin kipeitä välillä varsinkin jos kankkujen välissä, sillon ei kyllä kävelläkään :(

Toisaalta eipä ne pukamatkaan 100% katoa, meijän mummoilla ja papoilla hoivakodissa hyvinkin yleisesti loppuelämän riesana ollut :o

Täällä huutelee yks jolla edelleen synnytyksenki (4/2014) jälkeen pukamat... Oireilleet pari kertaa ihan sairaasti, viime kuukaudet ollu hiliasta onneksi, pysykööt ees oireet poissa!

Missä on en tykkää nappula?? Kamalaa noinkin pitkään voi olla :o Lisään sen mun pelot-listalle (en ees viitti kertoa mitä siinä jo on ettei kukaan järkyty kaikesta mahdollisesta mitä voi tulla :/) Jos jossain vaiheessa tulee joku ei-heikkohermoisille ketju niin siellä vois höpöttää lisää :)

Kyllä mullekin pukamat jäi synnytyksen jälkeen. Ei ne välttämättä lähe. Mulla nää ei onneks kipuile yhtään, mutta pärjäisin kyllä ilmankin :rolleyes:

Joo ei ne häirihe muuten ollenkaa, joskus ärtyy ja kutina on aivan sietämätöntä! Sanottiin ettei leikata jos ei elämää häiritse ja laantuu rasvalla oireet.. Nyt tosiaan viimeks varmaa puoli vuotta sitten kutissu. Että ottaisin mielelläni pari finniä takamukseen jos pp sais pois! :)

Joo! Kaikki ihania uusia näppyjä, pukamia, kiristyksiä ja viiltoja siellä sun täällä. Oon yleensä aika perusterve mut raskausaikana on koko ajan jotain. Perusflunssatkin iski tosi tehokkaasti. Korvakivuista kärsin vissii elämäni ensimmäistä kertaa. Että sellasta, mutta kärsimisen arvoista kaikki?

Ite oon ainaki huomannu sen että heti alusta asti oon osannu suhtautua tähän raskauteen erilailla, jotenki positiivisemmin :) Ensimmäistä odottaessa ei ollu mistään mitää hajua ja kaikki outoa, no roppahan ja mieli reagoi kaikkeen ikävästi ku ei osannu yhistää kaikkea siihen vauvaan.. Kipua hoidin levähtämällä vaikka just erilai ois pitäny ym :D en tiiä oliko sekava sepostus mut jospa saitte ajatuksesta kiinni :) Niin ja lihomimen oli kamalaa, kun ei ymmärtänyt että voi laihtua (ja laihduin!) taas takaisin, jälleen se kun mieli ei yhistäny sitä vauvaan... Jospa tällä kertaa viisaampi! Ja vauva-aika raskas, tajusin myös sen että aika todellakin stten meni nopeaa ja jäin suremaan sitä että olinko tarpeeks hyvä ja läsnäoleva äiti (ku en muista..) kun koitin vain selvitä niistä päivistä.. Tämmösiä aatteita mulla :)

En osannu koskaa oottaa että raskausaika voi olla näi rankkaa. Perustiedot oli selvillä ja mitä läheistenkokemuksia kuullut. Eikä kaikilla oo iha mutkattomasti mennyt. Tässä on hyvä itekki kasvaa samalla. Tulee sellasia asioita mitkä on pakko hyväksyä ja mille ei voi mitään.

Siis mitä?? Jannski näkeekö verenpainemittarilla paljon hb on? En oo ikään kuullukkaan.. Mulla siis oli nyt neuvolassa paineet ihan normaalit 122/75, ku mun normaali on yläpaine sen <110.

Babuu tarkotakko hemoglobiinia? Ei tosiaan nää, se otetaan verikokeella. Verenpaine mittarilla näkee systolisen ja dialogisen paineen (ylä ja ala) sekä pulssin :)

Vinkkejä ummetukseen? :D luumut testattu, laatta lensi niistä. Söin activiaa ei auta. :D join kahvia, en juo normaalisti koskaan mut ei ollu vaikutusta :D alkaa olee maha aika kipee. :'D

Liikunta ja vesi Hannamn! Hedelmät(paitsi banaani!) Meniskö luumut soppana tai puurossa? Tosin jos on hormonaalista raskaudesta johtuvaa nii en tiedä auttaako mikään täysin :/ Mutta se kyllä kun jos ei huonon olon vuoksi pysty kävellä tavalliseen tapaan eikä syömään kuituja ja neste ei pysy sisällä, nii ei se ihme ole jos suolisto ei suostu toimiin tavalliseen tapaan. En tiiä onko mitkä kaikki apteekin valmisteet nyt sallittuja...

Tai luumusose, tuleeko sekin ylös? Mutta tosiaan runsas neste. Ja käsittääkseni oikein kypsät banaanitkin auttaa, ne ei niin kypsät taas pahentaa asiaa. Mutta ne sellaiset pehmeät käsittääkseni auttaa. Varmasti jotain apteekin tuotteitakin saa käyttää, kannattaa käydä apteekissa kysymässä.

Joo huonon olon takia jäi oikeestaa iha kaikki. Nyt kokeilin ottaa kalsiumia, kun se vois auttaa. Pahan pahoinvoinnin takia liikuntaki on tosi rajottunutta, ihan pienen lenkin koirien kans pystyy. Luumusoppa vois mennä.. :D magneesiumia googlettelullaki ehdotettii joten kokeilin nyt vielä ottaa sellasenki. Ruokaa tuntuu vähä pahalta ahtaa sisää ku mitää ei tuu enää ulos :'D

No activia luumuversio teki kans aika häjyä, pitkin hampain sain syötyä. :D eli mahollisuudet on TOSI pienet

Takaisin