Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo tuo suojeluvietti hoitotyössä on melkoinen! Kerran yks mummo potkas mua mahaan(!!) ja välitön reaktio oli että otin käsistä (vai siitä jalasta..) kii ja sihisin jotain että "ja sinähän et minun vauvaa potki!!" :D pelottavaa mut ihan ymmärrettävää!

Avvi, en usko että kaikki heti alkaa manailee vauvauutista, kiellät vaan asian ja sanot että et ollu syöny tms, et ollut kokenut ennen sellasta tjtn?:) Ite meinasin pyörtyä kerran oysissa harjotellessani, kun pojan tulehtunutta haavaa nivusissa pengottiin puikolla.. Korvissa alko kuulua meren pauhu ja hemmetin kylmä hiki valu, just ja just se homma loppu ja pääsin istuu, vähitellen äänet alko kuulua normaalisti :D

Täällä finnit on löytäny kehon :/ onneks vasta vaan rintakehässä, mut outoa,, ku ei oo sitte teini-iän moisesta kärsinyt.

Miten te muut jotka voitte pahoin olette töissä? Mun aivot ei toimi..enkä voisi kuvitellakkaan että pitäisin "toimistovaatteita" huomenna olis kuitenkin mentävä töihin...

Todella rankkaa. Työpäivän jälkeen onkin puhki. Oon päiväkodissa niin vastuu on kova ja pitää keskittyä. Siihen se energia meneekin. Piti kertoa työkavereille koska käyn syömässä välipalaa 2 tunnin välein

Toimenpiteenä oli ontelohaavan puhdistaminen, ei minun hermoille sopivaa siis :p Heh, nyt koko juttu jo vähän naurattaa.. Mullakin Sunlight alkoi muutes korvissa humisemaan, kaiken muun "miellyttävän" lisäksi. Otin asian sitten oma-aloitteisesti rapsa-aikaan puheeksi että en vaan pysty siihen toimenpiteeseen osallistumaan, monet näytti ihan ymmärtäväisiltä mutta en siis maininnut että olin pyörtynyt, sen näki vain yksi työkaveri ja nythän riippuu ihan hänestä että kertooko hän kenellekkään. Ei se niin vakavaa ole vaikka joku sitten raskauden arvaisikin. Nyt aamulla ikävästi polvi kenkkuillut, valahdin jotenkin hölmösti sen polven varaan siinä tilanteessa, taisi olla aika huonossa asennossa siinä sitten :sad001

Täällä järkyttävää väsymystä ja huonoa oloa. Ruokailu tarkkaa tasan 3 tunni välein pakko syödä jotain että pysyy elävienkirjoilla. Toinen raskaus oli raskaampi muuten mut ilman näitä järkyttäviä pahojaoloja

Mä oon huonon olon selittänyt työkavereille sillä että oon syöny huonosti. Tosin nyt oon yksin hommissa niin ei tarvi selitellä. Oon siis keikkasiivooja ja kuljen päivittäin ympäri kaupunkia erilaisia hommia tehden. Heti aamusta on ihan järkyttävä nälkä, mut muuten pahoinvointi on vielä suht lievää. Pelottaa kyllä, että tää pahenee jossain vaiheessa..

Uuh avvi kuulostaa hyvältä puhdistus, tykkään ronkkia haavoja :D
Hannamn toivotaan että 12 viikon hujakoilla sulla helpottas :( Käyppä sivustolla lopujo.fi jos saisit sieltä helpotusta tai jotain apua :( On siis raskauspahoinvoinnista kertovaa tietoa ja tarinaa yms, ihan "kiva" oli lukea et kyl se helpottaa suurimmalla osalla ja jollain voi olla vielä pahemmin.

Äääh tajuton huimaus tänään, hyvä että pystyssä pysyy :o Varmaan paineissa häikkää, eikait hemoglobiini voi kauhean äkkiä laskea? Pari viikkoa sitten oli sen 147 kuitenkin.

Jannski "Raskauden aikana kiertävän veren määrä lisääntyy noin 40 %. Veriplasman määrä lisääntyy enemmän kuin punasolujen määrä, mistä seuraa veren laimenenminen. Siitä syystä normaalissa raskaudessa hemoglobiini laskee jo alkuraskaudesta. Lisääntyvä punasolutuotanto vaatii rautaa, jota kuluu erityisesti loppuraskaudessa myös sikiön punasolutuotantoon. Raskausajan anemiasta puhutaan, jos veren Hb on alle 110 g/l. Jopa 10–20 %:lla odottajista Hb-arvo on raskauden lopulla alle 110 g/l. Äidin lievä anemia ei yleensä aiheuta ongelmia sikiölle. Sikiön ja äidin kannalta haitallinen Hb-taso on alle 80 g/l."Terveyskirjaston artikkelista löytyy lisää. Mutta sulla ollu viimeks kyllä tosi hyvä hb! En tiiä kuin nopeeta voi raskaudessa laskea. Ja laskeehan verenpainekin yleensä myös, eli oisko kuitenkin todennäköisempi?

Muokattu viimeksi:
Mites teillä onnekkailla joilla on pahoinvointi mennyt ohi, kuinka ruokahalun on käynyt? Pitääkö edelleen syödä usein? Vai palautuuko ruokarytmi normaalimmaksi?

Täytys lainaa jostain verenpainemittaria, sillähän sen näkis :) Mulla ei esikoisen aikana laskenut alle sadan, mutta arvon ollessa jotain 110-120kehoitti täti alottaa raudan ettei enempää tipu, 6 viikkoa synnytyksestä se oli taas 137 vaikka menetin verta parisen litraa kaiketi. Pitäskö syyä salmiakkia vähän varuiksi? ;)

Mun hiukset ei oo enää rasvaset! Ne voi jopa paremmin ku pitkiin aikoihin. En nyt tiiä johtuuko se tästä raskaudesta vai tuosta shampoosta.. Tää nälkä on ihan kamalaa! Nipin napin jaksoin ruokkikselle asti. Jalat oli ihan vetelät, oksetti, heikotti, päätä särki.. maha murisee jo 8-9välillä aamulla ja pitäis jaksaa sinne 10-11 asti..

Uujea, näyttää että tässäkin raskaudessa iho on tosi hyvässä kunnossa. Yleensä mun ikimurkkuiho kehittää vähintään pari näppyä viikossa, mut nyt ei näy, ei kuulu. Hehkun :)

Oonkohan ainut... Kamala ällö oire, melkein ottaisin peräpukamat tän sijasta... Mulla tuli esikoisen aikana ja nyt kans finnejä ? alapäähän tai yks on nivusessa ja pari tossa perskankussa :( Kamalan hemasevaa... Pukamat sais sentään pois mut noi ei lähe millään :'(

En oo muuten varma mutta jännä yhteensattuma kuitenkin.. Ku mulle on tullu sinnetänne (1 leukaan, pari silmien ympärille, korvassaki tuntuu) nii sellasia valkosia pieniä kovia näppyjä?? Vähän niiku finnejä mutta vaikeampia puristaa :D ne tuli just siihen aikaan ku mahdollisesti hedelmöityin.. Lisäksi täällä on puhuttu pahasta mausta suussa, niin se mun raudan maku on kyl vaihtunu nyt siihen pahaan makuun x) Ei onneks kokoajan mut välillä! Flunssassa oon (tosin poikaki on..)..
Tänää vähä tuntunu siltä että pian alkaa kestokrapula :'D Muita oireita ei vielä oo ilmaantunu jo noiden aiemmin sanottujen lisäksi!

Takaisin