Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmankos tänään viluttaa rankemmin kun lämpöä sisällä 21,7 :o mistä nopeasti lisälämpöä? Satsaanko pistorasiaan laitettavaan patteriin? :D

MÄ VOIN NIIIIIIN PAHOIN koko ajan etoo tänään en ollut töissä ja huomenna neuvola kesken päivää joten en mene huomennakaan. sitten täytyy vamaa tehdä uusi arvio mutta tää on ihan järkyttävää....... :depressed: :hungover:

Mä herään välillä öisinki usein kylmään. Toi kehon lämpötila riippuu paljolti myös siitä mikä on kenenkäki normi lämpö. Itellä on tosi alhanen aina, jos menee yli 37,2 on mulla sillon kuumetta. Koskaan terveyskeskuksissa tai missään se ei ole ollut vielä kuumetta. Mutta mulla on myös se et tulee tosi harvoin kuume, ehkä kerran viidessä vuodessa. Kannattaa kuunnella mitä se oma keho sanoo :)

Vuorokausi selvitty oksentamatta. Monesti mahassa tuntu et menee mahalaukku ympäri. Ja ummetusta tuntus olevan, välillä tuntemuksia et mahassa kiertäis ja kohta tulee ja lujaa :D menin ottamaan magnesiumia kun en saanut nukuttua ja tuntuu et se polttas nyt mahassa :D

Tuntuuks kestää muusta vatsalihakset kipeeltä? Mulla on ollu kasvukipuja ja vatsalihakset oli eilenki aika kireen oloset vaikken oo mitää tehny.

Kupla tsemii sulle. :( se on jotai nii järkyttävää..

9+3

Aaaapuuva.. Täällä on nyt kans niitä VTI-oireita.. Esikoisen aikana oli kaks kuuriakin jotka söin ja kolmas epäily, kuopuksen aikaan taas ei ollut mitään.. Sekin vielä ku ei ole puolukkaa pakkasessa.. Joutuuko tässä lähteä metsään hipsimään kun saa eskarilaisen kouluun.. :(

Oksennuksen jälkeen paha olo helpottaa oikeesti niin paljon et pystyn juomaan normaalisti kahvia. Mun aamurutiini on et keitä kahvin ja haistan sitä ja se saa oksentamaan ja sit juon kahvin. Mä oon viikonlopun maannut ihan horroksessa kun en oo saanut kahvia ja ollut paha olo. Nyt mulla on niin virkeä ja hyvä fiilis.

Muoks. Tarkennan vielä et mulla laskee verenpaine tosi alas ja kahvin ansiosta en tarvi lääkitystä. Eli kahvi on mulle lääkettä.

Joillakin on pahoinvointia koko raskauden ja joillakin ei tuu sitä ollenkaan. Mä oksensin viimeksi ekat 12 viikkoa. loppuraskaus oli muuten vaan tukalaa kun oli hirveen helteet ja vauva potki ja pyöri koko ajan..

Toivottavasti ei :) mä ootan keskiraskauteen issiasvaivoja. Ne oli viimeksikin niin kivuliaat :shifty:

Energinen keskiraskaus oli viime kerralla: Ei väsyttänyt yhtenä kuukautena ihan niin paljon :/ Väsymys ja pahoinvointi kesti viime kerralla yli 12 , joten nytkään en odota ihmeitä. Tällä kertaa vaan pakotan itseni syömään vaikka kaikki ruoka ajatuksena ja hajuina tuntuu tekevän pahaa

Täältä onneksi löytyy kohtalotovereita tähän huonoon oloon.. Mutta olkaamme onnellisia, että hormonit siellä vaan jylläilee, vaikka pahaa tekeekin! :) Ruuat maistuu kyllä aivan ihmeelliseltä välillä, eilen meinas oksennus lentää kun haistoinkin jogurttia.. Välipalaa on syötävä töissä parin tunnin välein, muuten tulee ihan hirvee olo.....

Raskaus ihan alussa 6+4.
Rinnat tosi arat, väsyttää kamalasti. Välillä liikutun kyyneliin :sad010ja hiottaa normaalia enemmän liikkuessa. Alavatsa kipuja välillä ja pissattaa. Suu ihan kuiva. Tein ruokaremontin ja se on ollu vaikeeta tän jatkuvan huonon olon takia, en onneksi oksentele, mutta väkisin joutuu syömään kun ei maistu. Suonenvetoa jaloissa

Niin ja lisään vielä, että kaikki maistuu oudolta ja haistan herkemmin. kävin kaupassa eilen ja haistoin ihmisistä hien, valkosipulin hengityksessä ja vanhan viinan. Tuli huono olo.

Olin tänään työkeikalla vanhassa työpaikassani (hoitokoti) ja siellä ollessani avustamassa epämiellyttävää hoitotoimenpidettä löysin yhtäkkiä itseni lattialta :dead: Muistan ajatelleeni että olisipa tämä tilanne äkkiä ohi ja seuraavaksi kollega olikin jo virvoittelemassa minua. Hän talutti minut tuoliin ja siinä vielä puskin kylmää hikeä muutaman minuutin. Ihan kammottava tilanne ja pelottava! Sopertelin siinä sitten nolona anteeksipyyntöjä..

Ikävää siksikin että monet siellä varmaan arvaavat siunatun tilani kun pyörtymisestä kuulevat vaikka haluaisin pitää asian vielä pitkään salassa :shifty:

Avvi millanen toimenpide kyseessä? :) Muistan kun esikoisen aikana töitä tein niin ei mikään alkanut pyörryttää tai ällöttää mutta jos oli vähänkin arvaamaton potilas (mahdollisesti löi tms) niin kyllä suojeluvaisto otti niin vallan että saatoin surutta melkein irrottaa mummosta vaikka irti jos uhkasi lyödä, sitä vaan ajatteli et mun vauvalle ei saa mitään käydä vaikka mummo tippuisikin lattialle :S Onneksi niitä oli vaan harvoja sillä hetkellä ja useimmiten ei tarvinnut hoitaa heitä just vaaran takia.

Takaisin