Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että, Hannamn! Toivottavasti toi helpottaa!

Ja mitä ihmettä se hoitaja rupee tollasella pelotteluasenteella maalailemaan piruja seinille? Eiköhän ne raskaudet kuitenkin oo yksilöllisiä. Hyvä jos siltä tuli käyttökelposta vinkkiä, mutta asenteensa se sais kyllä tunkee sanonko minne...

Muuten täälä on kyllä oikein mukavaa henkilökuntaa. Mutta tosiaa vähän pelokas olo kun eka raskaus. Enkä mä tahalleen oo tähän kuntoon itteäni päästäny. :/ tosi helpottava olo että saa vihdoin hoitoa.

Jos jollai muulla on mitä vaa nii heti neuvolasn yhteys!

Ohhoh, Hannamn! :eek: Törkeää, ettei sua heti otettu tosissaan, mutta hyvä, että kuitenkin sait hoitoa..

Voi Hannamn, kurjaa että meni noin pahaksi. Kauanko olet osastolla? Kunpa et nyt jatkuvasti joutuisi tipassa juoksemaan.

Hannamm, Onpas ikävä tilanne kun sua ei päivystyksessä otettu hoitoon. Kannattaa ehkä tehdä tosta hoitovirhe ilmoitus, niin jatkossa osaavat sit olla hieman tarkempia.

Toivottavasti sut nyt saadan kuntoon ja pääset pian kotiin. Toivotaan myös, että sun kohdalla pahoinvointi loppuisi pian ja pääsisit nauttimaan raskaudesta.

Tsemppiä sinne ja pyydä et mies tuo sulle aikuisten väristykirjan sinne niin saat ajan kulumaan nopeammin

Hentokuiskaus, kiitos! Hyvä idea toi värityskirja. Enpä olisi ite tajunnu :)

Harmi tosiaan kun tää alkuraskaus on mennyt näin. En ikinä toivois tällästä oloo kenellekkään. Itelläki oli haaveissa useempi lapsi. :D

Tsemppiä Hannamn täältäkin, hyvä että jo inan parempi olo!

Oon huomannu esikoisen raskaudesta tutun mutta oudon oireen palanneen taas. Eli kuumuus (ei ulkoilman kuumuus mutta muut) joko turhan lämpimän veden tai höyryn (esim. sauna tai uunista tuleva kuuma höyry) osuessa kasvoille tulee otsaan ikävä paineen tunne. Nyt huomannut sen suihkussa käydessä ja juuri ruokaa tms. uunista pois ottaessa. En tiiä mistä se johtuu, mutta viimeksikin kesti koko raskauden ja poistui synnytyksen jälkeen. Helleilma tms ei saanut samaa ilmiötä aikaan.

Niin ja tänään käytiin miehen, pojan ja mun vanhempien kanssa ulkona syömässä ja söin itseni liian täyteen josta tuli samankaltainen ahdistava ja hiukan etova tunne kuin silloin kun maha on liian tyhjä...

Rv 7+2

Tsemppiä Hannamn ! Varmasti helpottavaa kuitenki että pääsit sinne hoitoon viimein!

Vaikka itsellä ei oo mitään tollaiseen verrattavia pahoinvointeja, niin on näitäkin saanu ihmetellä normaalioloon verrattuna. Tosiaan tää tasapainoilu liian tyhjän ja liian täyden mahan välillä... kun molemmista huono olo. Ja se että samat ruoat ei maistu montaa päivää :0 Sais koko ajan juosta kaupassa miettimässä mikä kelpaa milloinkin...

7+5

Muokattu viimeksi:
Ruusa, tuo on kyllä ihme homma, että se mitä just söi onkin sitten se mikä seuraavaksi etoo. Ei tuokaan kivaa ole. Ja se et jos vahingos syöt liikaa sekää ei oo hyvä :D

Eikä se etova olo oo kivaa, oli se sitten tosi paha tai lievempi.

Hannamn toivottavasti olo parantuu pysyvästi :).

Täällä päässä on ollut nyt pari parempaa päivää. Pientä etomista hetkittäin, mutta ei paha. To-su oli ihan kamala vaikkei oksentaa tarvinnu.
Tunnistan kans tuon mikään ei oo hyvä, ei tyhjä eikä täys vatsa :D.
Mulla on alavatsan jomotukset hävinny lähes kokonaan viikon aikana. Välillä on saattanut olla joku muutaman sekunnin nipistely ja sitten pari päivää ettei mitään. Joku muukin taisi kirjotella samanlaista.

Rv 6+6

Heräsin sitten raapimaan kättäni vereslihalle. Sain eilen käsivarteen aurinkoihottumaa ja se tietty puhkesi kukkaan näin yöllä. Oon niin kyllästynyt näihin raskauden pahentamiin allergiaoireisiin! Nyt odotan, että allergialääke ja hydrocortison vaikuttaa ja syön ehkä banaanin. Karsee nälkä, vaikka söin ihan tukevan iltapalan. :grin

marimus 5+5.

Kamala pahoinvointi vaivannut eilisen ja viime yön :( Ei väsymystä helpota yhtään ja esikoinenkin valvoi hampaiden takia yöllä. Tällä hetkellä uppoo vaan appelsiinimehu. Saa vähän sokeria ja nestettä siitä edes. Justiinsa muistelin että jos se nyt on alkanut niin sen pitäisi paheta ennen kuin loppuu :( Kamalaa

Mulla alkoi pahoinvointi heti 4+3 ja järkyttävä väsymys jatkunut myös 2viikkoa.. :banghead:

Oletteko te pystyneet urheilemaan edes joten kuten?

Huomasin viikonloppuna, että aamulenkit menevät ongelmitta, mutta viikolla meinaan töistä kotiin päästyäni nukahtaa jo ruokapöydän ääreen. Sinnillä syön edes vähän, vaikka ruokahalu ei ole ihan huipussaan ja tosiaan en meinaa pysyä hereillä. :hungover: Ja sen jälkeen nukahdan noin tunnin päikkäreille. Varmaan pidempääkin menisi, mutta väkisin pitää repiä itsensä ylös. Mutta ei puhettakaan, että olisi energiaa lähteä lenkkeilemään illalla. o_O

Jannski, ai pahoinvointi pahenee ennen ku loppuu? :D loppuuko se sit niiku vaa seinää? Et jonai aamuna herää ja sitä ei oo enää?

Tsemii muillekkin pahoinvoiville!

Taas tuli yöllä valvottua pari tuntia ja aika syvissä vesissä oli ajatuksenkulku :sorry: Esikoinen on kivasti aikaistanut rytmiään ja heräilee tätä nykyä jo ennen kuuttakin, eli valvomispätkän jälkeen nukuin ehkä pari tuntia. Nyt pikkumies onkin jo aamupäivätorkuilla mutta itse en jotenkin vaan osaa mennä nukkumaan. Huoh.

Takaisin